/spanien/atletico/forum/1857.aspx/spanien/atletico/forum/1857.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Profe
2008-02-19 20:44
daniel77: du har ett meddelande!
Mvh/Profe
Atlético JFH
2008-02-19 19:46
Att spela som Valencia gjorde under Bentiez skulle vara ett klart steg framåt...
Atlético Tugas
2008-02-19 16:44
NEEJ Inte Benitez som tränare....ska vi börja spela som Valencia & Liverpool då ?

Atlético Polkagrisen
2008-02-18 22:43
Jisses, vad pinsamma vi var igår. Inte bara spelmässigt, utan också i uppträdandet. Och som om det inte var nog med att spelarna har uppenbara disciplinära problem börjar Aguirre härja med domaren PÅ ÖVERTID!! Det var ju begåvat... Om man är tränare för ett lag som drabbas av alldeles för många onödiga röda och gula kort (tycker vi kom undan lindrigt igår förresten, trots att Raul Garcias andra gula kändes lite billigt), ägnar sig mer åt meningslösa kapningar och fega efterslängar än åt rejält närkampsspel, och dessutom inte riktigt ser ut att jobba för varandra utan periodvis under matcher mest lallar omkring (jämför till exempel Simaos [som ändå inte är värst i Atleti] och Robinhos arbetsinsats under matcherna)...då bör man kanske föregå med gott exempel och försöka lugna ner spelarna istället för att elda på det dåliga.

Puh! Skönt att bli av med det där...

Vi gör ju trots allt en hyfsad säsong. Känns bara som att vi slösar bort en massa poäng i matcher som så uppenbart egentligen är våra.
Atlético daniel77
2008-02-18 20:23
Tjena Spiders och välkommen tillbaka!

Nu blir det livat här på forumet igen nu när du är tillbaka, härligt! :)
Atlético Luff
2008-02-18 19:21
Spiders, Säger duon Agüero/Forlan dig nånting? ;)

Även om försvaret varit rätt bra så har väl vår tabellplacering lite att göra med andra lag, hade Valencia/Zaragoza/Sevilla varit sig själva så skulle det nog kunna sett annorlunda ut.

Välkommen tillbaka :)
Atlético Spiders
2008-02-18 19:11
Tjena allihopa!

Är tillbaka nu efter en resa och lite time off, så vad har hänt här då.
Såg min första Atleti igår efter 2-3 månader, inget verkar iallafall ha förändrats när det gäller dom kära rödvita clownerna.
En fråga bara, hur i helvete har vi klarat att hamna på en fjärde plats?

Atlético Lush
2008-02-18 17:34
Ämne: Ämne: Jag får....
Vad exakt är det du försöker få sagt? Jag föredrar att se matcher på tv, och INTE hackiga streams. Det hade varit skillnad om matchen inte varit tv-sänd.

Så att dra tillbaka till ditt "älskade" forum och diskutera med dina "älskade" maränger, och take the attitude with you!
Atlético garmawi_90
2008-02-18 17:18
Jag hade då visst fel, men ändå tycker ni inte att det är onödigt att våra backar ständigt slår bort långbollar mot Kun och Forlan dessutom mot Bilbao som har ganska långa och nickstarka mittbackar?.
Tycker att Atletico inför nästa säsong borde köpa in en targetspelare som kan ta emot bollarna och vända upp, vilket jag anser är vår svaghet och dels en playmaker som kan lägga de lite svårare bollarna. Kanske kan Jurado vara lösningen?

Vad tycker ni själva?
Atlético Luff
2008-02-18 14:20
Enligt officiella hemsidan är Forlan 1.80cm
Atlético Andero
2008-02-18 14:19
Ämne: Ämne: Garmawi....
Fel info av någon anledning. Diego är 180 centimeter lång. Ändrade det där nu.
Atlético Luff
2008-02-18 14:18
Maniche hade väl fått psykbryt och stämplat någon spelare i magen.

Vi spelar så underbart i början, älskar spelet Jurado visar upp, är väl även han som klackar fram bollen till Luis när han drar upp den i ribban.

Vad som händer efter deras första mål är jag inte rätt man att fråga, men något som verkligen ser helt bedrövligt ut är uppspelen från backlinjen. Varje gång Pernia får bollen och blir lite pressad känns det som hjärtat är påväg ur kroppen, samma med Lopez, även om han är lite ursäktad pga att han tvingas slå en del bollar med fel fot. Pablo är annars mannen som man kan förvänta sig lite av i uppspelsväg, men han hade inte sin bästa dag.

Förstår inte varför man byter ut Eller och har kvar Pernia på planen, vad jag såg så hade Pernia en mittbacksroll då vi jagade kvittering, Eller är en mittback och har även en vänsterfot han kan använda under press.
Atlético garmawi_90
2008-02-18 14:15
Ämne: Garmawi_90//

Forl....
Nej, Forlan är lika lång som Aguero, 172cm. Kolla själv på truppen och klicka sedan på Diego Forlan.
Atlético Tugas
2008-02-18 11:50
Varför hyrdes Maniche ut till Inter ? Han hade behövts igår...
Villarreal Sneakers
2008-02-18 09:50

Ny säsong startar denna vecka i Supporterligan.

Välkommen att ansöka, 3 platser kvar bara!

Uppge LigaID: 27176
Atlético rawkus
2008-02-18 03:06
Criff: F*n - du hann fore! ;)
Atlético John Mayer
2008-02-18 01:23
Garmawi_90//

Forlan är väl ändå 180 cm, stooor skillnad...;)
Atlético garmawi_90
2008-02-18 00:01
Det är bara att gratulera Bilbao, de förtjänade att vinna (med viss hjälp av den usule domaren).
Jag fattar inte heller varför man inte spelar fotboll efter den fina inledning som man fick i början av matchen. VARFÖR INTE GÅ MOT 2 ELLER T.O.M 3-0 än och slappna av och låta Athetic Bilbao komma in i matchen.

Försvarsspelet var under all kritik, speciellt som JJ påpekade mittbackarna Eller och Pablo.

En sak eller flera saker som jag inte förstår mig på Atletico och Aguirre är, ett VARFÖR spela långbollar mot Aguero och Forlan (bägge är 172cm), då de inte har en chans att göra något annat än och bara att titta på när Bilbao backarna nickar undan de betydelselösa bollarna. Och det andra, har Aguirre inte fattat det ännu, ATT MAXI inte kan spela på högerpositionen, tänker då på att han nästintill ALDRIG, ALDRIG utmanar sin back, han har en tendes att dra sig inåt i banan, därför tycker jag personligen att Aguirre borde flytta in Maxi i mitten eller till och med på topp ifall det skulle behövas.

Inför nästa liga match mot Osasuna vill jag att Maxi petas ur startelvan i förmån av Miguel (som var ganska pigg mot Bilbao), han behöver ta sig en funderare.
Barcelona Criff
2008-02-17 23:42
[RealMadrid- R9 Ronaldo], intelligens nivån på det inlägget är ungefär 0. Duktig pojke!
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2008-02-17 23:05
Ämne: Jag får damp! Min br....
Pinsamt att du inte gör mera för ditt " älskade " lag.
Atlético JJ
2008-02-17 23:01
Säsongens SÄMSTA insats ett faktum.

Varför i hela friden slutar man spela efter att ha fått en drömstart?! FAN!

Som sagt, usel insats. Riktigt, riktigt dålig. Håglöst, oinspirerat och slarvigt.

De som får godkänt är Abbiatti, Lopez, Pernia Jurado, Garcia junior och till viss mån Kun.

Till att börja med är vårt försvarsspel i år oftast ett stort skämt. Vad har hänt? Förut var det vårt signum, nu är det allt som oftast en hönsgård. Idag var våra ytterbackar bra, men Pablo och Eller har inte många rätt.

Maxi syntes som vanligt inte till, hans kollega på andra kanten var dock pigg. Försökte med något kreativt varje gång han fick bollen. Jurado i mitten gjorde mycket bra ifrån sig. Smarta mottagningar, finter och pass. Att Garcia junior sedan får en utvisning?! VAR I HELA FRIDEN SER HAN DEN, FRÅGAR JAG MIG? Gör som vanligt en bra arbetsinsats till den obefintliga utvisningen. Ett skämt!

Kun och Forlan kommer inte till sin rätt. Kun blir hårt tagen och får ALLTID frispark mot sig. Att ens bli varnad för armbåge är också det ett skämt. Han är ju inte ens uppe där? Hans kollega i anfallet är en duktig spelare och anfallare. Men han MÅSTE lära sig att göra det enkla istället för det svåra, samt att skjuta snäppet mindre, trots ett bra skott.

Aguirre var igång under hela matchen, och jag är nöjd med hans agerande. Miguel var pigg och var inblandad i rätt mycket.

Den som var sämst idag var absolut domaren. Att ens hitta en frispark vid Garcia juniors utvisning är rätt bra, likadant att missa den för mig solklara straffen på Garcia senior.

Säsongens sämsta insats, som sagt. Nya tag mot Bolton, och Mallorca som vi möter nästa helg(?).
Bob_Hund
2008-02-17 22:57
Spelet var ju det allra värsta. Totalt handlingsförlamat och Bilbao kontrollerar matchen fullständigt efter sitt 2-1 mål. Domaren var ungefär lika usel som atleticospelarna. Tog ju två minuter för honom att få igång spelet varenda gång det var frispark. Det här måste spanien ta tag i, halva matchen går ju till gruff vid första situationer och usla domare som inte tar initiativ och låter spelarna spela offensivt och sätta igång spelet snabbt. Att vi fortfarande har chans på CL-spel är otroligt med dessa otroligt långsamma och förutsägbara spel. Idag blev man bra ledsen av att se atletico måste jag säga.
Atlético Lush
2008-02-17 22:54
God natt, alla atleticos. Tänk på lyckliga saker när ni ska försöka sova..
Atlético rawkus
2008-02-17 22:54
For javligt :(
Atlético Lush
2008-02-17 22:53
Ämne: Förlust. Dåligt förs....
Perfekt kort sammanfattning.
Atlético John Mayer
2008-02-17 22:52
Förlust. Dåligt försvar, onödig utvisning och ineffektivt när vi väl kommer upp. Trist, och oerhört onödigt.
Atlético Lush
2008-02-17 22:49
Ämne: Real_Madridas: "....
hehe...
Atlético rawkus
2008-02-17 22:47
Real_Madridas: "oss"?? Din trojja ser minst sagt Vit ut.. ;)
Atlético Lush
2008-02-17 22:46
Känns som en hönsgård där ute nu.
Real Madrid Real_Madridas
2008-02-17 22:46
synd att Sevilla nu snuvar oss på 4:e platsen bara att hoppas att villareal tappar mer
Annons: