/spanien/atletico/forum/1853.aspx/spanien/atletico/forum/1853.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Luff
2008-02-20 16:52
Har Cerezo sagt att man följer Bentiez eller är det ett påhitt av Marca? Tycker det är respektlöst och väldigt oproffsigt att börja "titta" på andra tränare under säsongens gång, jag tror Aguirre är mer än väl medveten om pressen som vilar på hans axlar.

Kan inte sägas för många gånger: Avgå Cerezo.
Atlético John Mayer
2008-02-20 16:25
Aguirre har gjort ett godkänt jobb och jag köper att vi borde anställa en ny tränare inför nästa år. Men snälla någon, inte Benítez, är det någon tränare som jag inte vill se i Alteti är det just Rafa ;/
Atlético Lush
2008-02-20 15:50
Benitez som tränare skulle vara ett otroligt steg framåt. Aguirre har gjort det bra, men om vi vill tillhöra topplagen, så är inte Aguirre rätt man för det.
Atlético JFH
2008-02-20 15:13
Glömde tillägga att Aguirre bör sitta kvar till sommaren. Når vi CL får han gärna fortsätta, gör vi inte det så är det kanske läge att leta efter en ersättare. Även om det är förståeligt att Aguirre inte har lyckats med att spela ihop laget på den här tiden. Det är trots allt många nyförvärv, många inte så genomtänkta dock (Pitarch ansvar?). Tänker främst på Reyes och Pernia. Att en kille som Lopez hålls tillbaka av just Pernia är oförståeligt. Att Perea får spela högerback är ännu konstigare. Att det som var ett av ligans absolut bästa försvar läcker som ett såll emallanåt är oförklarligt. Vi spelar sämre än på länge, men vi ligger ändå på en fjärdeplats. Högsta positionen sedan uppflyttningen. Något görs rätt i alla fall...
Atlético JFH
2008-02-20 15:00
Aguirre har ändå gjort det ganska bra, med tanke på förutsättningarna. Men för nästa steg krävs kanske en Benitez eller en Mourinho, som kan locka storspelare till klubben. Framgång föder framgång iofs så en CL-plats kommer ju givetvis att locka allt bättre spelare till klubben.

När det sedan kommer till spelet så är det väldigt mycket one-touch och det är otroligt effektivt när det funkar. Problemet är att våra spelare är för odisciplinerade för att det ska funka. Det är inte ofta någon tar en löpning för lagkamraternas skull. Den där som öppnar upp ytor för andra. Uppoffring krävs alltid för att ett lag ska fungera, hur bra man än är individuellt.
Atlético JJ
2008-02-20 10:49
Jag vill ha kvar Aguirre. Jag gillar honom. För hans del brister det i matchplanen. Han har som Daniel skrev ingen riktig spelidé och inte heller kan han förändra en match med hjälp av sin coachning.

Samtidigt har han en hel del bra sidor. Han är en tränare som är noggrann och pratar och ger mycket lugn till sina spelare. Det är också viktigt.

Sedan skulle jag inte tacka nej till Benitez. En riktigt bra tränare.
Atlético rawkus
2008-02-20 05:02
Nej nej nej... krossa ej min drom om Memo Ochoa i Atleti trojan ;)

Alonso - ja tack!
Benitez - nja...
Torres - =D
Reina - nej tack.
Atlético JFH
2008-02-19 22:47
daniel// Den kombinationen känns inte alltför orealistisk heller. ;) Dessutom finns ett gäng andra spelare i Liverpool som Mascherano och Arbeloa som kanske också kan tänka sig en flytt. Men just Reina och en innermittfältare av rang skulle sitta oerhört fint.
Atlético senken
2008-02-19 22:42
Pablo, Aguero och Garcia JR missar helgens drabbning mot Osasuna......

nu tar vi dem!!! eller något......
Atlético daniel77
2008-02-19 22:03
Ämne: Ämne: Rafa i ....
Tja, varför inte? :)
Atlético JFH
2008-02-19 21:51
Ämne: Rafa i Atléti = Torr....
Troligen inte, men Rafa i Atléti = Alonso+Reina i Atléti?
Atlético daniel77
2008-02-19 21:47
Rafa i Atléti = Torres i Atléti?
Atlético daniel77
2008-02-19 21:45
Ämne: daniel77: du har ett....
Hola Profe!

Du har fått svar :)

Daniel
Atlético SergioKunAgüero
2008-02-19 21:06
Någon som vet ifall Atleti fick sin överklagan igenom? Menar det där med kun när han spotta?
Atlético Profe
2008-02-19 20:44
daniel77: du har ett meddelande!
Mvh/Profe
Atlético JFH
2008-02-19 19:46
Att spela som Valencia gjorde under Bentiez skulle vara ett klart steg framåt...
Atlético Tugas
2008-02-19 16:44
NEEJ Inte Benitez som tränare....ska vi börja spela som Valencia & Liverpool då ?

Atlético Polkagrisen
2008-02-18 22:43
Jisses, vad pinsamma vi var igår. Inte bara spelmässigt, utan också i uppträdandet. Och som om det inte var nog med att spelarna har uppenbara disciplinära problem börjar Aguirre härja med domaren PÅ ÖVERTID!! Det var ju begåvat... Om man är tränare för ett lag som drabbas av alldeles för många onödiga röda och gula kort (tycker vi kom undan lindrigt igår förresten, trots att Raul Garcias andra gula kändes lite billigt), ägnar sig mer åt meningslösa kapningar och fega efterslängar än åt rejält närkampsspel, och dessutom inte riktigt ser ut att jobba för varandra utan periodvis under matcher mest lallar omkring (jämför till exempel Simaos [som ändå inte är värst i Atleti] och Robinhos arbetsinsats under matcherna)...då bör man kanske föregå med gott exempel och försöka lugna ner spelarna istället för att elda på det dåliga.

Puh! Skönt att bli av med det där...

Vi gör ju trots allt en hyfsad säsong. Känns bara som att vi slösar bort en massa poäng i matcher som så uppenbart egentligen är våra.
Atlético daniel77
2008-02-18 20:23
Tjena Spiders och välkommen tillbaka!

Nu blir det livat här på forumet igen nu när du är tillbaka, härligt! :)
Atlético Luff
2008-02-18 19:21
Spiders, Säger duon Agüero/Forlan dig nånting? ;)

Även om försvaret varit rätt bra så har väl vår tabellplacering lite att göra med andra lag, hade Valencia/Zaragoza/Sevilla varit sig själva så skulle det nog kunna sett annorlunda ut.

Välkommen tillbaka :)
Atlético Spiders
2008-02-18 19:11
Tjena allihopa!

Är tillbaka nu efter en resa och lite time off, så vad har hänt här då.
Såg min första Atleti igår efter 2-3 månader, inget verkar iallafall ha förändrats när det gäller dom kära rödvita clownerna.
En fråga bara, hur i helvete har vi klarat att hamna på en fjärde plats?

Atlético Lush
2008-02-18 17:34
Ämne: Ämne: Jag får....
Vad exakt är det du försöker få sagt? Jag föredrar att se matcher på tv, och INTE hackiga streams. Det hade varit skillnad om matchen inte varit tv-sänd.

Så att dra tillbaka till ditt "älskade" forum och diskutera med dina "älskade" maränger, och take the attitude with you!
Atlético garmawi_90
2008-02-18 17:18
Jag hade då visst fel, men ändå tycker ni inte att det är onödigt att våra backar ständigt slår bort långbollar mot Kun och Forlan dessutom mot Bilbao som har ganska långa och nickstarka mittbackar?.
Tycker att Atletico inför nästa säsong borde köpa in en targetspelare som kan ta emot bollarna och vända upp, vilket jag anser är vår svaghet och dels en playmaker som kan lägga de lite svårare bollarna. Kanske kan Jurado vara lösningen?

Vad tycker ni själva?
Atlético Luff
2008-02-18 14:20
Enligt officiella hemsidan är Forlan 1.80cm
Atlético Andero
2008-02-18 14:19
Ämne: Ämne: Garmawi....
Fel info av någon anledning. Diego är 180 centimeter lång. Ändrade det där nu.
Atlético Luff
2008-02-18 14:18
Maniche hade väl fått psykbryt och stämplat någon spelare i magen.

Vi spelar så underbart i början, älskar spelet Jurado visar upp, är väl även han som klackar fram bollen till Luis när han drar upp den i ribban.

Vad som händer efter deras första mål är jag inte rätt man att fråga, men något som verkligen ser helt bedrövligt ut är uppspelen från backlinjen. Varje gång Pernia får bollen och blir lite pressad känns det som hjärtat är påväg ur kroppen, samma med Lopez, även om han är lite ursäktad pga att han tvingas slå en del bollar med fel fot. Pablo är annars mannen som man kan förvänta sig lite av i uppspelsväg, men han hade inte sin bästa dag.

Förstår inte varför man byter ut Eller och har kvar Pernia på planen, vad jag såg så hade Pernia en mittbacksroll då vi jagade kvittering, Eller är en mittback och har även en vänsterfot han kan använda under press.
Atlético garmawi_90
2008-02-18 14:15
Ämne: Garmawi_90//

Forl....
Nej, Forlan är lika lång som Aguero, 172cm. Kolla själv på truppen och klicka sedan på Diego Forlan.
Atlético Tugas
2008-02-18 11:50
Varför hyrdes Maniche ut till Inter ? Han hade behövts igår...
Villarreal Sneakers
2008-02-18 09:50

Ny säsong startar denna vecka i Supporterligan.

Välkommen att ansöka, 3 platser kvar bara!

Uppge LigaID: 27176
Atlético rawkus
2008-02-18 03:06
Criff: F*n - du hann fore! ;)
Annons: