/spanien/atletico/forum/1843.aspx/spanien/atletico/forum/1843.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Roni40
2008-03-01 01:58
Problem att somna...

Inte många dagar som denna när jag inte kan sova trots att det är dryga 18 timmar till matchen som mer eller mindre kan ge en "bild" av atletico till världen. Laget har nu funnits i mitt liv i ett antal år, och en massa kritik har man självklart fått höra. Men aldrig någonsin har det fått mig att tveka på att Atleti kan vara och är en av de bästa lagen i världen och om inte det så har vi det bästa. Vi väcker fotbollen till liv, Det är få lag som kan spela som vi. Med glädje, känsla, LYCKA och när jag ser dom spela den fotbollen (när det funkar) så har jag ett så stort leende på läpparna att det sträcker hela vägen till Madrid om det så behövs. Så nu antar jag att jag kommer vara vaken i väntan på att det ska bli en bra kväll för mig och alla atleti fans där ute när vi visar att vi KAN.

ATLETICO MADRID
Barcelona R_10_ME
2008-02-29 22:14
lycka till Atleticofans..
Atlético John Mayer
2008-02-29 19:24
Själv ser jag gärna Nacho från start, visst kommer det vara nervöst och svår att spela första matchen mot just Barca, men samtidigt så kan det även vara en sjukt positiv erfarenhet.

Riktigt tråkigt med Motta förrsten, en personlig favorit som jag verkligen vill ska få hålla sig hel.
Atlético JFH
2008-02-29 17:02
Spiders/ Samtidigt har många unga spelare blivit "knäckta" efter tidiga debuter. Om Camacho gör en dålig match och inte får förtroendet igen kan det mycket väl vara slutet för honom. Fast det här är bättre än att inte få förtroende alls som fallet var med Rodriguez.
Sevilla AntonioPuerta
2008-02-29 16:40
vad har Seitaridis för slags skada? komemr han vara bort länge?:o
Atlético rawkus
2008-02-29 16:12
Till sommaren bor vi gora oss av med Motta. Trist, men sanningen ar att han ej haller...

Platsen bor lamnas over at nan annan(las camacho)
Atlético Spiders
2008-02-29 15:01
Jag tycker 17-18 är en bra ålder att debutera i ett a-lag om man är en lovande spelare, precis som Fabregas, Messi, Torres, Rooney, Pato, Walcott, Aguero osv, då har man fortfarande utrymme att göra bort sig (inte i matchen mot Barcelona hoppas jag) och komma igen året därpå och året efter, men är man redan 19-21 och misslyckas så har man inte samma utrymme vare sig av klubben eller av sig själv och sitt psyke med tålamodet.
När det kommer till matchen, kan det slå åt vilket håll som helst för Nacho, han kan vara så nervös att han slår bort varenda passning och vill egentligen inte vara med på planen den kvällen, eller så gör han en gedigen laginsats och och visar att han är extremt spelsugen (såna har vi saknat på sistonde, alltså spelsugna spelare).
Jag vill nog inte att han tänker för mycket på typ "detta är hans chans", jag vill mer att han gör en solid laginsats och spelar bra med garcia.
Atlético Tugas
2008-02-29 14:25
Kommer ju krävas en bättre inställning mot Barca annars går det åt h-e
Atlético raoul duke
2008-02-29 14:20
det gäller att nacho börjar med att sätta de första passningarna så att han kommer in i spelet så släpper nog hans nervositet
Barcelona Baltasar00
2008-02-29 14:10
Lycka till imorgon, må bästa laget vinna. Vi brukar ha tufft mot er särskilt när Torres var med.

Ang Motta så är han en klass-spelare när han är frisk men man kan ju fråga sig om hans fysik håller för att spela på den här nivån.
Länktips: www.betsmart.se
Atlético Torres
2008-02-29 13:50
Ska bli intressant att se Nacho. Känns lite vågat att låta honom debutera mot självaste Barcelona.
Atlético Lush
2008-02-29 13:17
Ens första "riktiga" match är alltid fylld av nervositet. Nu är den även mot Barcelona, det gör Nacho ännu mer nervös.
Atlético Andero
2008-02-29 13:14
Ämne: intressant match imo....
Han är född 7:e mars 1990.
Barcelona Sürer
2008-02-29 13:09
intressant match imorgon, läste att nacho ska starta, verkar vara en jättetalang? någon som vet när han är född?

vem anser ni kommer att vara största hotet mot atletico imorgon?
Atlético JJ
2008-02-29 12:33
Ämne: Skillnaden mellan Ga....
Jag tror det kan vara en fördel till Nacho, absolut. Men frågan kvarstår om han både är fysiskt och psykiskt mogen? Gago var runt 20-21 när han debuterade har jag för mig, och det är rätt stor skillnad på många sätt på en 17-18 åring och en spelare som är två år äldre.

Atlético Lush
2008-02-28 23:01
Hmm, du kan ha rätt.. Men hellre en offensiv Luis på mitten.
Atlético zoran
2008-02-28 22:40
Skillnaden mellan Gago och Nacho är att den sistnämnde trots allt är spanjor och uppvuxen med den spanska fotbollen. Det tar som sagt tid för sydamerikaner att anpassa sig till den snabbare fotbollen i Europa.

Tror dock att Gago trots det var bättre förberedd.

Deisler lyckades aldrig för att han hade stora psykiska problem också, det skall inte glömmas.
Atlético JJ
2008-02-28 22:21
Ämne: Motta kommer aldrig ....
Det är sant att han nog aldrig kommer att nå toppnivå igen. Men jag håller dock inte med dig om hans kapacitet. Motta är en lugn, smart spelare som värdesätter situationer bra. Han har bra tillslag och är stark i närkamper både på marken och i luften. Synd för en så pass bra spelare att skadorna tar ut sin rätt.

Gago debuterade borta mot Deportivo La Coruña, i vilken Real Madrid förlorade med 2-0. Ett av målen kom till som så att Gago i muren ryggade för bollen och den smet mellan honom och en annan spelare in i mål.

Men som du säger, det är en riktigt stor börda som läggs på hans axlar, inget tvivel om det!
Atlético Lush
2008-02-28 22:11
Motta kommer aldrig att nå riktig toppform igen. En medelmåtta som bäst kan han bli. Såna har vi haft nog av, tycker jag.

Ang. Nacho så är jag också lite orolig för om hans psyke klarar av det. Ska jämföra honom med en maräng nu.. Gago. Hans första match för Real var KATASTROFAL. Minst sagt. Det gick så dåligt att han byttes ut innan första var över (?), eller tidigt i andra. Jag har även för mig att det var mot något "stort" lag de spelade. Men jag fick mig ett gott litet skratt, hehe. Hoppas att jag inte sagt något fel nu. Får alla maränger på mig annars..
Atlético JJ
2008-02-28 22:06
Frågan är om Thiago Mottas karriär inte kommer ta samma konsekvens som Sebastien Deislers gjorde. Ständigt skadad, ständigt ifrågasatt.

Kommer han komma tillbaka?
Atlético zoran
2008-02-28 21:11
Sanningen är fakiskt den att Raúl García gjorde sin debut i Primera División mot Barcelona den 28/10 2004.

Då var han 18 år gammal, så Aguirre vet nog vad han gör.
Atlético Luff
2008-02-28 20:48
Snacka om att visa vad man är gjord av, jag tror helt klart att han platsar rent fotbollsmässigt, vi får bara hoppas att hans psyke är starkt och att han "spelar om vanligt" (och inte gör något av en "Pichu".

Hemska tanke...
Atlético JJ
2008-02-28 20:23
Ämne: Personlingen tycker ....Jag instämmer helt och hållet. Otroligt kul att vi släpper fram ytterligaren en talang från de egna leden, och då i synnerhet Nacho då det jag sett och hört om honom bådar gott!

Frågan är dock om han klarar det? Jag tror mycket på honom, och jag tror på Raúl Garcías förmåga att spela med en yngre spelare. Men att som 17-18 åring spela på precis som du säger, en av de viktigaste positionerna, mot Barcelona? Jag tror att även om han är nervös, så tvivlar jag inte på att han kan göra en bra match som pivote tillsammans med Raúl, även om det kanske är fel match att debutera i...
Atlético zoran
2008-02-28 20:14
Personlingen tycker jag att det är otroligt kul Ignacio får chansen på det centrala mittfältet, men samtidigt hoppas man på att han inte kommer klappa ihop, det tror jag Raúl García kommer se till att det inte händer.

Låt oss komma ihåg att han var otroligt nervös innan CdR-matchen mot Granada 74, Hur kommer det att vara mot Barcelona? Låt oss dock hoppas att han klarar av det.

Bästa möjliga motstånd på en av de vitalaste positionerna, kan han möjligtvis få en svårare och roligare start på en och samma gång?
Atlético JJ
2008-02-28 20:07
Ämne: Kan han inte bara lä....
Om det ändå skulle vara så enkelt...
Atlético Luff
2008-02-28 20:01
Kan han inte bara lämna över klubben till någon annan?

E: Camacho! :D Vilken dröm att debutera i ligan mot Barca..
Atlético JJ
2008-02-28 19:12
Ämne: zoran: Hahahahahaha ....
Rätt inställning. Jag tror de flesta av oss är inne på samma linje! Ja, förutom klubbens president, då.
Atlético rawkus
2008-02-28 18:40
zoran: Hahahahahaha =D Fy fan... finns ej en chans att jag nansinn skulle dra pa mig varldens fulaste trojja... aldrig!

Atlético JJ
2008-02-28 12:02
Bobban,
pm igen!
Atlético JJ
2008-02-27 21:58
Bobban,
pm.
Annons: