/spanien/atletico/forum/1842.aspx/spanien/atletico/forum/1842.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético T:e
2008-02-23 18:59
Torres gjorde 3 mål ida :D
Atlético John Mayer
2008-02-23 15:51
Känner mig uppriktigt oroad inför helgens match, det känns inte alls bra. Avstängningar och usel form, huvva, måtte det gå vägen.
Atlético Spiders
2008-02-23 02:11
JJ/ Bra vidareutveckling av ämnet, håller med i det mesta.

Rawkus/ Hoppas det är bra där bort i Mexico, Du skulle väl flytta in i nå egen hus va sist? Vann Cruz Azul ligan eller håller slutspelet fortfarande på? Har du gått och blivit en Mexikansk loco huligan nu med frugans kusiner där nere eller håller du dig i skinnet? hehe..
Vill inte prata med dig tills returmötet på San Siro är färdigsplelat :) ,reserverar mig för att reta dig sen :) men tanke på hur säkra alla rossoneri verkar vara.
Glöm inte att det är samma Wenger som håller i taktik pinnen som för inte så länge sen tog sina slutspelspoäng på Bernabeu, Delle Alpi och Madrigal när man slog lagen, Arsenal spel är som gjord för ruskig snabb effektiv kontringsfotboll, förutsatt att man har tillgång till sin första elva. Man ska inte dra för stora växlar från Carling Cup och FA cupen som Milan forum gör, då startelvan med 17-18 åringar går att ifrågasätta, men i ligan har Arsenal ett ypperligt borta facit då man ställt upp med bra lag, även på Anfield Road då Liverpool knappt fick låna bollen från Arsenals ordinarie första elva, Så det ska bli intressant att se, lyfter dock ett varningens finger för Milanlägret inte ska vara allt för säkra på en vinst, det lär bli en mer öppen match en många tror, då Arsenal gillar spela öppen fotboll med ytor att spela, inte hemma mot en centrerat handbolls försvar som Milan hade sist, det är inte riktigt gunners påse av chips.
Atlético Blyger
2008-02-22 22:13
Tänker man på när spelet har fungerat så är det faktiskt imponerande. Lite mer dynamisk taktik, som att invagga motstånderen att falska eller överdrivna föreställningar skulle kunna ha utnyttjats bättre när det egna spelet inte fungerat (Bolton exempelvis), och sedan hugga till när tillfälle givits skulle kunna utvecklas mer. Bla, bla, bla. Potential finns, helt klart, mer lagts kollektiva smartness borde kunna utvecklas. Ser man till när spelet fungerar så har A lyckats men när man ser till att det inte gör det och och att man bör bli mer taktisk och spelmässigt intrigant så återstår enhel del.. Hoppas!!
Atlético Sand
2008-02-22 21:45
Mycket bra snack JJ och spiders. Låter helt klart mycket relevent och bra! Hoppas bara ledningen och aguirre är här inne och läser så dom lär sig lite!
Atlético JJ
2008-02-22 21:42
rawkus,
tack ska du ha! Givetvis glömmer jag inte Braulio. Det är bara det att jag ville nämna Diego Costa också. Dels för att han gör bra ifrån sig i Celta men även för att han kallas "den nya Kaká" på min fm-save! ;)
Atlético JFH
2008-02-22 20:26
Väntat... Det är väl allt jag har att säga.
Atlético rawkus
2008-02-22 20:23
JJ: Glom for all del ej Braulio ;)

Val skrivet av bade Spiders(aka "Vart har du hallit hus!!??" ;)) och av dig JJ.

Trevlig helg gott folk!

Till Real M****** fansen: Hehe, behover jag skriva mina halsningar igen ? ;)
Atlético JJ
2008-02-22 20:06
Efter att ha smält då två senaste förlusterna vill jag nu skriva av mig lite.

Till att börja med har spelet de sista matcherna varit minst sagt genomuselt. Fantasilöst, stillastående och utan glädje. Allt som vi hade under första halvan av säsongen har nu försvunnit. Varför?

Det kan jag inte svara på. Och jag tror inte spelarna kan det heller. Allting gick deras väg under den förra halvan av säsongen. Nu har man inte lika bra spel och inte alls något flyt. Istället för att ta tag i det hela så hänger man med huvuden och låter andra göra jobbet åt en. Kom igen nu grabbar! Vi håller på er för att vi avgudar er. Vi avgudar hela klubben och våra spelare i synnerhet. Visa lite kämpaanda och hjärta för fasen!

Det var en sak; självförtroendet osv.

Den andra är enligt mig självklart alla skador och onödiga utvisningar. Pablo och Perea har splittrats i mitten. Perea till höger är lika med noll. Många olika mittfältsspelare från match till match. Kontinuitet! Spela med samma lag och låt de andra få lira i tex cupen. Man måste välja en sak att prioritera. Med den truppen vi har räcker det till max två turneringar. I mitt tycke UEFA och givetvis La Liga. Det kändes som att UEFA aldrig riktigt prioriterades.

Jag tror då att vår lilla svacka beror på att allt inte går vår väg längre samt alla skador och spelare borta. Sen får vi inte glömma att alla lag har svackor. Men det är svårare att smälta när ens eget lag har det.

Angående Spiders excellenta inlägg kan jag inte mer än hålla med på det allra mesta.

Mista, Eller, Pernia måste lämna. Om Maniche och Aguirre kommer över varandra så kan Maniche vara bra att ha med pga sin rutin. De tre förstnämnda MÅSTE lämna. Dom håller inte. Hem med Diego Costa, Mario Suarez, istället. Unga, hungriga och motiverade spelare är vad vi behöver.

Jag anser också att Reyes har hur mycket potential i sig som helst. Men han måste ha regelbunden speltid, vilket han inte får. På ett sätt är det synd att Maxi blev kapten, för Aguirre vill inte gärna bänka honom. Simao på höger och Reyes på vänsterkanten! Har vi så pass bra kantspelare, utpräglade, ska man inte spela motsatt sida, tex Reyes till höger, så att han måste skära in precis hela tiden. Rätt sida för rätt fot och vi får det där kantspelet vi vill ha.

Cleber gillar jag som spelare. Han är den av våra pivotes med ett riktigt driv i steget och vill hela tiden framåt, inte bara i sidled. Mer Cleber och Garcia junior, tack.

Garcia senior är ingen personlig favorit. Han är så jävra ojämn och har inte bidragit med allt för mycket under sin tid som Colchonero. Det jag såg av Miguel mot Bilbao imponerade på mig, och han får gärna hålla sig skadefri och bli en bra ersättare till våra ordinarie kantspelare.

Jurado och Ze är två personliga favoriter dom också. Ze för att han är en ung, modern back som kan hantera en boll, till skillnad från Pablo och Perea. Jurado för hans blick för spelet, passningsspel och överstegsfinter. Mer speltid!

Lopez är en riktigt bra vänsterback. Inget snack. Att Pernia har rankats högre av Aguirre är inget mindre än tjänstefel.

Till slut till vår coach, el Vasco. Jag gillar honom. Han är en tränare som inger lugn och trygghet i vår annars så hetsiga klubb. Att ta klubben till en 7 - plats första säsongen får ses som godkänt. Att vi nu ligger fyra, gick till kvart i cupen(?) och vidare från gruppen i vårt första år i Europa på länge är nu i efterhand fullt godkänt, även om det grämer mig att vi åkte ut mot Bolton.

Det jag ibland kan sakna med honom är hans matchcoachning. Han är inte den tränaren som kan förändra en match med sina byten eller taktik. Han har en taktik och håller fast vid den. Jag vill att han får in en dimension till i sitt tränarskap. Aguirre är rätt man för oss.

Skönt att få skriva av sig lite. Även om man ibland kan bli ordentligt sur på våra spelare så menas det inte med att man vill sluta hålla på dom. Jag stöder mitt älskade Atleti i vått och torrt, för jag vet att någon gång kommer det ge utdelning!

AUPA ATLETI!
Atlético Lush
2008-02-22 19:12
Fan att vi inte lyckades vinna.

Det är så töntigt att se fans som inte tänker innan de uttrycker sina åsikter. Dubbel, om du nu säger att vi är så dåliga, och att vi är en skam. Varför satsar du då på oss?

Håller med vissa här. Inlägg ska vara välskrivna, med skiljetecken. Visa inlägg förstår man inte ens.
Atlético Spiders
2008-02-22 17:07
1) Spelare som måste lämna i sommar om vi spelar i CL nästa år:
Mista, Eller, Pernia och Maniche.

2) Spelare som har våren på sig att bevisa att dom ska vara kvar:
a) Reyes : Har mycket kapacitet, men får ut för lite för att det ska räcka att vara kvar i truppen.
b) Motta : Är en bra spelare, men är skadad allt för ofta för att vi ska ha nytta av han i en trupp rotation, han tar bara upp plats idag.
c) Cleber : Har sett han spela i Santos när dom vann ligan, en klassspelare som är bra på allt, men Aguirre verkar ha förstört hans självförtronde, inte i närheten av samma spelare jag kollat på förut, hoppas han visar lite mer under våren.
d) Seitaridis: Har iofs vart skadad, men tycker han en del att bevisa ändå, enligt passar denna långsamma ytterback inte i vårt spel, en ytterback som inte kan utmana, dribbla och komma runt ibland är inte ytterback, det är en mittback. Vårt anfallsspel blir lidande då mittfältarna allt för ofta får lägga passen snett bakåt till Seita istället för i djupled.
e) Franco : Är en bra målvakt, men skadar sig för mycket och på så sätt lägger alldeles för stor press på klubben att ha en lika bra andra målvakt, att hitta så bra målvakter i dagens fotboll som dessutom måste sitta på bänken är näst intill omöjligt, Jag föredrar ryktet "Kameni" från Espanyol och en en av våra egna talanger som tex De Gea som andra målvakt, då Kameni sällan skadar sig.

3) Spelare jag tror på som truppspelare:
a) Jurado : Mycket bra mittfältare med ett grymt steg som måste få spela mer för att utvecklas, många har glömt att denna spelare var ordinarie under vår 06/07 säsong och var en av lagets bästa på sin vänsterkant när Petrov va långtidsskadad, ständig farlig och utmanar back, enligt bästa Atleti spelare säsong 06/07, notera att han då kom direkt från secunda där han va dominerande.
b) L Garcia : En ypperlig allronder på mittfältet som passar bäst som inhoppare, inget mer, denna man startar man inte matcher med, så länge tränar vet om det så tror jag på Garcia.
d) Valera: En Valera fit for fight är en mycket nyttig truppspelare och en bra backup till ordinare högerback, vem kan glömma matchen mot Barca innan skadan då han totalt raderade bort Ronaldinho från att existera som fotbollsspelare, magnifikt Valera! mer av den varan tack!
e) Lopez : har kapacitet att vara en bra landslagsback, börjar bli bättre och borde ta tillbaka sin vänsterback position när Pernia dumpas i sommar. En fråga dock, vad har hänt med hans mycket farlig vänster doja vid frisparkar han hade för 2 år sen, den va hyperfarlig, idag är den som mest matt, men jag tror på att han kommer tillbaka.
f) Ze Castro : Mycket bra mittback med nåt har hänt med hans självförtroende, enligt mig lagets bästa mittback 06/07, i skrivande stund kommer jag ej ihåg om han blivit såld till sommarn eller inte? Annars så är formstark Castro både bra backup och startspelare.

Resten är där dom är.

Gärna intryck och kommentarer

Peace, Aupa Atleti
Atlético rawkus
2008-02-22 15:58
Sla till!! ;)
Atlético rawkus
2008-02-22 15:22
dubbel_r och Möller92: Precis som zoran skrev, sa bor jag i Mexiko - klarnar det nu??
royal madrid
2008-02-22 14:59
Den här matchen kom otroligt olägligt för er och jag måste säga att jag faktiskt hoppades att Atleti skulle bevisa sig som det storlag ni trots allt är.Jag fick fel...
Atlético paniagua
2008-02-22 11:56
Jag kommer aldrig att skämmas för Atletico de Madrid!!!!
Atlético paniagua
2008-02-22 11:51
--dubbel_r--

Lilla vännen, jag förstår inte varför du är så arg på oss.
Vi varken spelar för eller leder Atletico de Madrid. Vi är fans. Vad ledningen säger sig satsa på kan inte vi stå för. Vad laget gör på planen är inte vårt fel. Så innehållet i ditt inlägg är lika fel som din stavning och behandling av det svenska språket är dålig.
Seså...packa dig hem till ditt eget forum och snacka skit. Där kommer ingen att säga emot dig om någonting eftersom inga andra än Realfans är välkomna.
Snacka om att ha anammat Francos anda. Ingen åsiktsfrihet på det vita forumet så länge man inte har Real-vänliga åsikter.
Att Real-fans tycker att Atletico "es una puta mierda que no vale para nada", är inget nytt under solen.
Att atleti gör somliga av sina supportrar besvikna är knappast din huvudvärk så jag vet inte varför du bryr dig om det. Inget Realfans med självrespekt skulle för övrigt satsa pengar på Atleti.
Osea que vete a hacer puñetas gilipollas, y no vuelvas por aqui mocoso.
Atlético zoran
2008-02-22 11:28
@dubbel_r
Nästa gång du tippar på Atlético kan du väl göra läxan. Det är klart laget kommer ha svårigheter när man har 7 spelare borta varav 6 av dessa mycket väl kan vara ordinarie.

Ta en pratstund med Javier Aguirre eller maila Atlético de Madrid, kom inte in hit och klaga på supportrar som inte kan påverka något.

Som så många Real Madrid-fans kan du väl sluta lägga dina pengar på Atlético, det finns liksom ingen anledning att komma in hit och klaga.

@Möller92
Om du besökte forumet lite oftare skulle du märka att Rawkus bor i Mexico och inte Sverige.
Real Madrid dubbel_r
2008-02-22 11:21
Ämne: ...jag tycker däremo....
Ursäkta mig!
nästa gång ska jag tala och skriva korrekt språk,
och säga att Atlético es una mierda que no vale para nada!

och jag är fjorton hur visste du? klart jag blir irriterad när jag har nästan! och bara nästan! 13 rätt.

men atlético, jag borde veta bättre visst?

hur som helst, att ni klagar mer på stavningen än inehållet förvånar mig;) för visst har jag rätt.

Ni skäms, och ni ska skämmas.

Snälla! Att ni ens har mage att säga att ni satsar på champions league plats, är ett hån för spansk fotboll.

tack för mig!

Än en gång ursäkta stavningen, missa svenska lektionen när jag hoppades på ett lag som gör sina supportrar mer besvikna än newcastle

(underförstått Atlético Madrid)

Peace in da middleast..
Atlético Tugas
2008-02-22 11:00
Fan oxå...
Atlético paniagua
2008-02-22 10:50
...jag tycker däremot att det är helt rätt att önska lite bättre stavning på forum. Ibland är det jäkligt svårt att förstå inläggen. Framför allt verkar Reals fjortisfans glömt att gå på svenskalektionerna.
Atlético paniagua
2008-02-22 10:47
Ämne: Jaha, då tycker jag ....
--Möller92--

Det är inte så lätt att ha prickar över bokstäver om man inte skriver på ett svenskt tangentbord.
Rawkus befinner sig i Mexico (är det inte så Rawkus?) och skriver förmodligen på ett spanskt eller engelskt tangentbord. Inte många "pricks" där inte ;-)
Atlético DeBe
2008-02-22 10:44
vilka sopor vi är igentligen. vi aggerar som ett gäng korpenlirare emellanåt. hade hoppats att gå långt i cupen men laget har tappat allt, målet är för litet, bollen för stor och hjärnan har glömts på parkeringen.
Atlético DeBe
2008-02-22 10:37
dubbel_r. Vilka djävla utlåtanden, måste va en fylletratt utöver det vanliga :D
Real Madrid Möller92
2008-02-22 10:18
Jaha, då tycker jag att vi lägger ner hotelserna va?
Jag kan förstå allas frustration över den dumme real"supportern"... Bor han själv i Madrid?
Nu har han förlåtit sig och det är bra med det.
Och sen tycker jag att rawkus kan lägga ner, har du märkt att du inte har några prickar över bokstäverna? Det är inte heller så roligt att läsa...

Däremot kan jag hålla med madristan om att ni borde skämmas... det hoppas jag att ni gör...

Men det är ju lite idiotiskt att komma in på ett annat lags forum och slänga skit på supportrar för att deras lag går dåligt. Har du tänkt på att de inte kan påverka hur laget spelar...?
Real Madrid dubbel_r
2008-02-22 09:30
Ämne: dubbel_r: Glomde fra....Ja du, jag va så frustrerad igår att jag bara skrev. men läs innehållet för så känner jag för er! Och är det inte lite komiskt att du klagar på mig när du inte ens skriver på svenska? haha. (kasta inte sten i glashus.)

jag skriver inte som madrista,jag skriver som en supporter för fotboll!

ps. jag ber om ursäkt om jag skrev för hårda ord igår, men jag va väldigt frustrerad och nej det ska inte gå ut på er som fans.

tack för mig

oroa er inte kommer inte tbx!

eller? vem vet?
Atlético Jon
2008-02-22 08:28
Ämne: några ex : vilken an....
Tror du har helt rätt spiders.

Skulle gärna ha supportat aguirre, men det är nog han som få ta smällen. För vi har några helt fantastiska spelare som har varit helt fantastiskt dåliga! Så många kan inte bli så mycket sämre på samma gång utan att det beror på tränaren och orginationen.
Atlético rawkus
2008-02-22 03:31
dubbel_r: Glomde fraga: Lar de ens ut stavning, punkter och komman i skolan numera...?
Atlético rawkus
2008-02-22 03:29
dubbel_r: Dra bara at helvete, snalla!

Ta aven med dig din ackliga j*vla trojja med dig ner i halet.

@Alla: Trist med forlust, men...nu kan vi iaf lagga all kraft(eller kvarlevorna sa att saga..) pa att forsoka na den dar magiska CH L platsen :)

Det enda jag ser som positivt.

Braulio malade forresten ikvall...igen... Men vi har ju Mista...hur javla kul kanns det?? :(

Vi ar sa fruktansvart beroende av Aguero att det gor ont...

Buenas Noches!
Atlético Luff
2008-02-22 00:54
dubbel_r:

Alt 1, Öppna "anteckningar" eller liknande och skriv vad du nu har att skriva, så vi slipper se det.

Alt 2, Tänk igenom vad du ska skriva några fler gånger än den första impulsen du får.

Tack och hej.
Atlético senken
2008-02-22 00:07
lägg ner skitsnacket dubbel_r !!

Jag kan inte spanska och jag har aldrig varit i spanien heller. Gör det mig till en sämre person eller en mindre värd "atheltico" supporter?

Annons: