/spanien/atletico/forum/184.aspx/spanien/atletico/forum/184.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Blyger
2015-03-22 22:54
När Xavi kom in började Barca spela på annat sätt, sitt trygga hålla i bollen-spel. Fast i lägre tempo. Taktiskt överraskande. Bale - vad kostade han?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona erkano
2015-03-22 22:43
Real blir utspelade
Atlético Blyger
2015-03-22 22:40
Kollar Barca-Real. Mästare i fotbollsfilmande ska koras. Jisses. Varför inte spela fotboll?
Atlético El kulan
2015-03-22 19:37
Det är riktigt starkt av Sevilla att vinna tre av tre mot Villareal, även om de hade lite tur idag.
Atlético Kakan_Atletico
2015-03-22 19:28
Det sjukaste är ju att vi ligger fyra med enbart fem pinnar upp till andra plats.. Roligt att det ändå blir jämnare o jämnar i Spanien!
Atlético eduardo c
2015-03-22 19:20
fan jävla Sevilla vann borta mot villareal
Barcelona erkano
2015-03-22 12:36
Hej Saknar spelarbetyg från Leverkusen matchen i Madrid. !?
Atlético nuls
2015-03-22 11:55
Jag skulle gärna se Calhanoglu nästa säsong. Känns som att han skulle passa perfekt! Magiska frisparkar, bra på kontringar och ung.
laGodzilla
2015-03-22 00:48
Cavani hade varit perfekt för det spelet vi lirar. han är helt magisk i PSG när de kör omställningsspel, men inte likaså när bollen går tiki-taka på Veratti-Zlatan-Motta, då hamnar ofta Cavani helt utanför, men är ändå en fantastisk fotbollsspelare som ofta ändå blir delaktig på ett eller annat sätt.

När Cavani lirar i Zlatan Ibrahimovic centrala roll i PSG presterar han dessutom oftast resultatmässigt med mål, men han är som bäst när han får springa och arbeta mycket, vilket man i Atlético gör, men tyvärr har vi träbenet Mandzukic. :D

Jag tror dock inte Cavani hamnar i Atlético, känns väldigt ologiskt. Han har en säker plats i PSG och gör mycket för deras framgång anser jag, och Zlatan ibrahimovic är gammal och knappast en säkerhet. PSG vill ju satsa på framtiden och långsiktigt och jag tror Cavani sitter säkert i PSG. Vi kan knappast tävla ekonomiskt heller.
Profe Ortega
2015-03-21 21:28
Under gårdagen var det Torres som fyllde år.

Idag är det Griezmann som är födelsedagsbarnet och fyller idag 24 år.
Atlético belgaren
2015-03-21 20:31
En central mittfältare är högst upp på min lista. Har svårt att se Gabi på samma nivå nästa år
Atlético monoburgos
2015-03-21 19:48
@3-5-2 (f.d. Tigern) Tror jag läste någonstans att alla Kokes assist denna har kommit fårn fasta situationer 8-9 st. Skulle mer säga att det saknas en bra frisparksskytt. Tror Cavani skulle passa perfekt till atletico bra på huvudet, djupled(som vi har saknat denna sässong), en riktig krigare och grym på frisparkar. Såklart om Cavani kommer så kommer Mandzukic att lämna, gick rykten om att city tänkte lägga 40 milj euro i vintras. Sedan kommer vi få mer pengar i år att värva tack vare kinesen. Kreativ mitfältare håller jag med om, det behövs någon som kan byta av koke och arda. (santi kanske) Vill även se en ny vänsterback, det ryktas om att Filipe inte trivs i Chelski och vill tillbaka till oss. Det skulle vara en bra värvning om han inte kostar för mycket.
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2015-03-21 18:17
Till nästa säsong sökes kreativ mittfältare plus en målskytt.

Detta grundar jag inte bara på dagens match utan det jag sett under säsongen hitintills. Vet inte om jag är ensam om att tycka detta.

Att Atléti visar intresse i Cavani tycker jag är helt rätt. Ska erkännas att jag inte sett honom så himla mycket sen han gick till PSG, knappt något men när han var i Napoli så var han ett jävla monster så som han slet och hade sig. Upp och ner hela tiden. Precis vad Atléti saknar idag. Sen tror jag tyvärr han är för dyr, ett byte rakt av mot Mandzukic kanske? ;)

Sen behövs det någon som kan ta hand om fasta situationer. Atléti må ha gjort mycket mål på fasta men känns som den siffran kunde dubblas om det fanns någon bättre än Koke där.

Lite tankar, nu får jag se om folk håller med eller om jag är helt ute och cyklar.
Atlético zoran
2015-03-21 18:06
@akeesson:

Det är ett klassiskt "ge spelarna applåder"-byte i slutet av matchen. Fantastiskt att se hur besviken Torres blev när han byttes ut. Finns alltid mer att ge.
Atlético akeesson
2015-03-21 17:59
Har svårt att förstå dubbelbytet i 90+. Känns som en rejäl käftsmäll för både de två som går ut, men kanske mest för de två som kommer in.
Atlético belgaren
2015-03-21 17:52
Gamez har verkligen höjt sig de senaste matcherna tycker jag. Skulle vara kul att se honom på rätt sida så han kan vara mer aktiv i offensiven.
Profe Ortega
2015-03-21 16:58
Dubbel.
Profe Ortega
2015-03-21 16:58
Senaste gången som Torres gjorde mål var under 2007 så det är skönt att han får bryta den måltorkan ;)
Atlético monoburgos
2015-03-21 16:49
Koke tillbaka i superform ;D
Atlético eduardo c
2015-03-21 16:44
Jimenez leverar, vilken lättnad :)
Atlético eduardo c
2015-03-21 16:21
Det ser riktigt bra ut, men vi måste sätta våra chanser
Atlético gurra1993
2015-03-21 16:02
Torres !!!!!!
Atlético gurra1993
2015-03-21 16:02
Torres !!!!!!
Atlético eduardo c
2015-03-21 15:24
barnabé, lucas, siquiera, ansaldi, cani, mario suarez och griezi
Atlético eduardo c
2015-03-21 15:24
dubbelpost
Profe Ortega
2015-03-21 15:06
@Kakan_Atletico:

Bänken? :)
Profe Ortega
2015-03-21 15:06
@Conserva el Calderón!:
Jag anser att vi INTE skall gå efter Flipe Luis p.g.a. två anledningar: För det första så kommer brassen kommer att fylla 30 och vi har tillräckligt med äldre spelare. Glöm inte bort att med Siqueira och Gamez i truppen så har vi fyra backar som är över 29 år gammal. Och för det andra så kommer Luis med stor sannolikhet att bli alldeles för dyr att köpa loss. Vi har sett att Chelsea är otroligt skickliga att skeppa iväg spelare vars prislapp ligger mycket högt och David Luiz är väl den bästa exemplen. Jag betvivlar att engelsmännen vill sälja honom till oss och samtidigt få mindre betalt än när de betalade oss för att värva honom. Att betala en vänsterback i hans ålder som ligger runt 20 miljoner euro är alldeles för högt. Vad gällande Cazorla så skall jag inte uttala mig så mycket över hur han är spelmässigt då jag inte följer den överskattade träbensligan men spanjorens höga ålder är ett starkt argument till varför han inte skall prioriteras.
Atlético Kakan_Atletico
2015-03-21 15:05
Oblak, Juanfran, Godín, Giménez, Gámez, Gabi, Tiago, Koke, Arda, Jiménez y Torres.
Atlético Kakan_Atletico
2015-03-21 15:05
Intressant elva idag!
Atlético gurra1993
2015-03-21 13:25
Hans utköpsklasul ligger på 20 har jag för mig inte helt säker
Annons: