/spanien/atletico/forum/1833.aspx/spanien/atletico/forum/1833.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético rawkus
2008-02-28 18:40
zoran: Hahahahahaha =D Fy fan... finns ej en chans att jag nansinn skulle dra pa mig varldens fulaste trojja... aldrig!

Atlético JJ
2008-02-28 12:02
Bobban,
pm igen!
Atlético JJ
2008-02-27 21:58
Bobban,
pm.
Atlético zoran
2008-02-27 18:51
*Varning Rawkus:

Cerezo är Real Madrids nya tillskott på transfermarknaden!
Atlético JJ
2008-02-27 17:57
Ämne: Det handlar inte om ....Jag tycker det handlar i alla fall en del om motivationen. Jag tycker det har sett sådär ut med den på sistone. Med motivation menar jag inte bara inför matchen, utan även under. Alla våra hjältar har varit otroligt motiverade och förberedda sett till deras kommentarer före match.

Under matchen däremot har det mest sett ut som man vill ha matchen spelad, inget mer. I synnherhet vid underläge, då man istället för att försöka vända på steken sett håglösa och som skrivet bara sett ut som att man vill få matchen avspelad.

Visst är det som du säger, Zoran. Koncentration är A och O, och det är det som många av våra förluster har berott på. Minns bara Abbiatis tavla.

Getafe har i år spelat mycket bra mot storlagen, men samtidigt har man varit mycket sårbara bakåt. Skillnaden mellan Getafe och Atlético är att Getafe har förmågan att vända på matcher oavsett lag, det har inte vi precis nu.

Just i denna match måste jag hålla min personliga favorit Jurado utanför startelvan, då jag tycker Cléber är en starkare och bättre spelare defensivt än ovan nämnde. Å andra sidan så kanske Jurado med sin blick för spelet skulle behövas. Nacho ser jag som tredjeval för tillfället, om än att jag precis som många andra vill ha honom uppflyttad inför nästa säsong.

Atlético zoran
2008-02-27 17:14
Det handlar inte om motivation, snarare om att hålla uppe koncentrationen i en match när man möter större lag.

Sist man spelade mot Barcelona kostade Abbiatis tabbe laget poäng. Förra säsongen var stackars Pichu en stor orsak till förlusten. I år förlorade man ett viktigt möte med Real Madrid och detta pg.a. Pablos misstag efter 30 sekunder.

För att ta ett till exempel så släppte ju faktiskt Abbiati in två mål på 5 minuter i Söndags.

Det är svårt att återhämta sig efter misstag som dessa, dessutom brukar Barcelona allt som oftast göra mål på Atlético först.

Tycker man skall ta åt sig av den taktik som Getafe använt mot storlagen, speciellt mot ett spelande lag som Barcelona, då måste dock kontringsspelet vara bättre än det varit på väldigt länge och det tvivlar jag inte på då Simão är tillbaka igen.

Låt oss hoppas att Kun är med på Lördag.

Jag hoppas att vi får se Ignacio Camacho i framtiden och kanske får han chansen redan mot Barcelona, men det handlar trots allt om en extremt viktig match där laget måste prestera för att hålla konkurrenterna borta från den 4:e CL-platsen.

Aguirre kommer antagligen att starta med Jurado på mitten tillsammans med Raúl García för Cléber inte riktigt håller klassen, dock är Cléber nyttig defensivt sätt, tyvärr bidrar han inte alls i anfallsspelet och därav valet av spelare.
Atlético JJ
2008-02-27 16:32
Ämne: Det kommer, det komm....
Det var sannerligen en pessimist det! Varför tror du på dyngtorsk?

Jag tror själv på att vi kan få med oss ett bra resultat i lördagens drabbning. Vi har fått tillbaka spelare både från avstängningar och skador, och dessutom är det nyckelspelare vi får tillbaka i form utav Pablo, Simão och Kun Agüero. Även om nu Kun gick av dagens träning, så tror jag att det ska mycket till för att vår guldkalv ska avstå en sådan stor match som mot Culés. Han har varit avstängd och utskälld och utsatt. Nu vill han komma tillbaka och visa den gamla Kun Agüero igen. Om nu Kun inte skulle klara matchen vilket vi givetvis hoppas på, så är det fortfarande två viktiga spelare på viktiga positioner vi har fått tillbaka.

När vi ändå är inne på matchen så kan jag berätta lite om mina tankar kring vårt spel och deras.

Vi är inte i den bästa av form för tillfället, men i sådana här matcher är formen inte det viktigaste. Barcelona är i bättre form än vi just nu, det är bara att erkänna. Och de har bättre spelare än vi på många positioner.

Men allt som oftast är det MOTIVATION som slår klass. Inte formen, stjärnor och så vidare. Är våra spelare motiverade till max, samt fullt koncenterade och inte släpper in billiga mål, så varför skulle vi inte kunna rubba giganterna? Vi har gjort det förr, och kan göra det igen.

Den potentiella startelvan låter riktigt bra, för första gången på länge. Valera och Lopéz på kanterna och Pablo och Perea i mitten. Frågan är om det är värt att ge Nacho en chans i en så pass viktig match som den ändå är. Jag har hört mycket gott om honom och det jag har sett av vår supertalang har bådat gott. Men i en av kanske säsongens viktigaste matcher? Pallar en 18-åring trycket för det? Den som lever får se.

Statistiken är ändrad!
Real Madrid Fidde!
2008-02-27 15:29
Oerhört spännande att ni testar Camacho. Såg honom i u17 VM i somras och är imponerad av vad jag såg. Spaniens bästa spelare tillsammans med Bojan.
Atlético senken
2008-02-27 13:57
Det kommer, det kommer! ;)

dock inte mot barca. tror på dyngtorsk, som den pessimist jag är... :(

Ni kan väl ändra i statistiken så att Forlan står som ensam skytteligaledare på 10 mål då? :)
Atlético JJ
2008-02-27 13:20
Ämne: visst står Forlan på....
Forlán har stått för 10 mål hittills.

Det skulle inte varit fel om Diego skulle lagt till några i protokollet under matchen mot Barcelona! Det kan både han och laget behöva.
Atlético senken
2008-02-27 12:22
visst står Forlan på 10 baljor och inte 9? eller är jag helt ute och cyklar? :P
Atlético Luff
2008-02-26 15:49
Brukar finnas med engelsk text till reklamfilmerna, grymma filmer.
Atlético paniagua
2008-02-26 12:34
... texten syftar på det "slagord" som Atleti fått på senare år (kanske det också funnits förut): "Atletico de Madrid. Es un sentimiento, una pasion inagotable" och som bland annat använts i många av de fullständigt lysande och alltid prisbelönta reklamfilmerna som Atletis marknads och reklamavdelning släpper en gång per år och som blivit ett begrepp i den spanska tv-reklamvärlden.
Vill ni se dem så rekommenderar jag att ni söker på Youtube. Dessvärre kan det vara svårt för dem som inte förstår spanska att ta filmerna till sig.
Atlético paniagua
2008-02-26 12:23
Apropå förslaget på det nya tröjorna.
Nike har gjort det igen! Ytterligare ett bevis på total smaklöshet. Denna nya tröja är absolut, som ngn påpekade, för mycket.
Den enda snygga Atleti-tröja som Nike lyckats rapa ur sig är 100-års tröjan, men även där lyckades man fucka up ärmarnas slut med någon megamuff istället för att ha ett snyggt, vanligt t-shirtärms avslut. Kolla på Bilbaos tröjor, så borde det se ut.
År ut och år in kommer de olika tröjtillverkarna med nya skisser men faktum kvarstår, det är retrotröjorna som alltid är snyggast, vilken klubb det än handlar om.
Vill man sälja tröjor (vilket man får anta att tillverkarna vill) borde man kika på hur tröjorna såg ut på 30-40-50 och 60-talet.
Snyggt, stilrent, inte en massa jävla krusiduller, streck och fåniga detaljer som inte hör hemma på en fotbollströja. Centenariotröjan är förmodligen den tröja som sålt bäst de senaste 20 åren. Borde man inte lära sig av det?

--Kun10Aguero--
Om det är texten "un sentimiento, una pasion inagotable" som du syftar på betyder detta "en känsla, en outtömlig passion"
Atlético JJ
2008-02-25 22:17
Lush,
tack ska du ha! Det kommer med tiden ;)

Atlético rawkus
2008-02-25 21:03
Haha, gillar Johan Cruyff`s ord ang valet mellan Barca och Real M*****: "– Jag vägrar spela för en klubb som förknippas med diktatorn Franco."

=D
Atlético Lush
2008-02-25 20:43
JJ,

kan bara instämma. Nu förväntar vi oss fler artiklar i samma analystiska* JJ-stil!

*Man säger väl så?
Atlético kun10aguero
2008-02-25 19:48
Gött att alla är på väg tillbaka. Den som jag har saknat mest av de skadade är utom tvivel Seita. Bra att Simao är tillbaka mot Barca oxå och så hoppas jag att några spelare har hunnit vila upp sig lite.

http://www.svenskafans.com/medlem/forum.asp?id=96

det är mitt grupprum som jag har gjort
Tyckte om den nya tröjan med avskärnignarna längst nere. Strecken skullle kunna vara lite bredare.
Atlético JJ
2008-02-25 18:12
Ämne: Välkommen till redak....
Tack ska du ha Zoran och tack även ni andra för berömmet. Det värmer!

Personligen tycker jag mycket om årets tröjor. De nya ser lite för "mycket" ut, och jag tycker ränderna är för många och små. Tycker om årets tröjor just för deras ränder, breda och inte för många.

Målvaktströjorna skulle dock behöva sig en liten upplyftning, och det skulle sannerligen de nya göra, mycket snygga!
Atlético zoran
2008-02-25 16:56
Välkommen till redaktionen, JJ.
Atlético kun10aguero
2008-02-25 16:47
Det var mycket bra skrivet JJ.
Håller absolut med på alla 3 punkterna!

Just nu är jag väldigt trött på Atleticos "spel".
Aguirre är bra men hoppas att vi byter ut han till nästa säsong.

Bak i nacken på Atleticos tröjor står det något på spanska som jag inte riktigt förstår, någon som vet vad det står?
Går matchen mot Barca på TV4Sport eller TV4+?
Atlético Profe
2008-02-25 16:38
Sábado 01 de marzo de 2008
20.00
Atlético de Madrid-F.C.Barcelona
Tribuna lateral, sector1324, fila014,asientos003,004.
Det har löst sig!
Atlético rawkus
2008-02-25 16:34
Glomde: Stallde denna fragan for ett tag sedan... Nan som har lust att rita nagra forslag pa Atleti tatueringar?? Alternativt kanner nan som ar tatuerare/gillar att rita.

Mvh/rawkus
Atlético lini
2008-02-25 16:26
Bra skrivet, JJ. Kan inget annat än hålla med
Atlético Rueda
2008-02-25 16:09
Kul med tillökning i redaktionen. Väl skrivet JJ, känner igen mig på de flesta punkterna :) Atletiberoendet är det bästa som finns.
Atlético rawkus
2008-02-25 16:05
Maste bara inleda med ett stort, fett: GEEETAAAAAFEEEE !!! Underbart =D Gillar Aftonblaskans/Zlatanbladets rubrik: "JUBELIDIOTER!" :)

@JJ: Skon text - vanatr oss mer smatt och gott :)
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2008-02-25 15:57
Vad fan händer med vårat Atleti...
Real Madrid Valdebebas
2008-02-25 15:11
Gör oss en tjänst nu lillebror och plocka poäng mot smutslaget till helgen..

Hala Madrid!
Atlético S.A.L.
2008-02-25 14:29
Ämne: Varför gjorde vi oss....
Hvor skal man begynne...
Atlético Tugas
2008-02-25 14:09
Varför gjorde vi oss av med Maniche ???
Annons: