/spanien/atletico/forum/1831.aspx/spanien/atletico/forum/1831.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Sergio Agüero
2008-03-01 20:32
1-0 ronaldinho
Atlético Rueda
Fan också..
Atlético Bobban (red)
29' ronnie 0-1
Atlético Bobban (red)
2008-03-01 20:29
Recre - R M 1-1
Atlético garmawi_90
2008-03-01 20:29
Sevilla tar ledningen mot Depor :(
Atlético Sergio Agüero
2008-03-01 20:22
Nära Agüero..

Kul med Recreativo också :D
Atlético Rueda
2008-03-01 20:18
Go Recre! :)
Atlético Bobban (red)
2008-03-01 20:18
Det är lidande att tvingas lyssna på matchen via Radio Onda

Recre tog ledningen mot marängerna
Atlético Bobban (red)
2008-03-01 20:13
9' målet bortdömt av Eto'o, offside
Atlético Rueda
2008-03-01 20:13
phew...
Atlético Bobban (red)
2008-03-01 20:09
Ämne: har matchen startat?....
Matchen är igång och Atlético kör med den aviserade startelvan!
Atlético kun10aguero
2008-03-01 20:02
har matchen startat?
Atlético garmawi_90
2008-03-01 19:59
Kom igen Atletico.
Messi vilas för barca :)
Atlético Lush
2008-03-01 19:58
Match om två minuter! Ha en trevlig kväll, alla atleticos.

AUPA!
Atlético Luff
2008-03-01 19:56
Dags snart! VAMOS!
Atlético Spiders
2008-03-01 19:54
JFH//

Det var just det jag menade, det är klubben som mår dåligt av ständigt ha pressen av att agera som ett storlag när man inte är det längre, klubben mår dåligt.
Spelar ingen roll hur många diverse landslagsmän och storspelare du värvar som tex Newcastle, är klubbens mentala status dålig så är den, sen å andra sidan mår Villareal som klubb ganska bra och har nog inte en enda spelare som skulle platsa i ett annat storlag förutom kanske Rossi om ett par år.
Vi skulle behöva utgå, träna och spela match från dom resultaten och liga placerigar vi faktiskt kommit på senaste åren, inte låtsas mentalt som att vi kommit tvåa varje år.

Nu är det matchdags, och idag är vi underdogs, passar mig alldeles utmärkt, Aupa Atleti, lycka till!
Atlético JJ
2008-03-01 19:53
AUPA ATLÈTI!
Atlético JFH
2008-03-01 18:57
Spiders/ Problemet med det ligger ju iatt vi har ett antal spelare som är tillräckligt bra för att vinna ligan, men gör inte det av en eller annan anledning. När vi spelare efter den nivå vi faktiskt håller är vi ett givet topp 6 lag, kanske högre än så. Och med det kommer också förväntningarna. Spelar vi bra kan vi slå vilket lag som helst. Att vi ständigt underpresterar när vi får våra chanser att göra något stort är ett enormt problem, och det är därför det går så dåligt. Fler vinnarskallar behövs i klubben.
Atlético Spiders
2008-03-01 18:41
Jag tror mycket i Atleticos problem de senaste åren är våran så kallade inför match status.
Vi går alltid in i matcherna de senaste åren som favoriter, både bland media och fans, om vi då inte ska möta Barcelona och Real.
Jag tycker denna status som storlag är helt oförtjänt i Atleticos moderna historia, och jag är övertygad om att både spelare, ledare och klubb skulle må bättre både inför match och under träningar om vi hade samma status som tex Espanyol och Zaragoza, vilket helt ärligt jag tycker låter rimligare och mer verklighetstroget.
Historiskt sätt må vi ha varit ett storlag och titelmässigt den tredje största klubben i landets fotbollshistoria, men hur länge ska man behöva bli pressad av media och fans och bli förföljd av sina gamla meriter in i en modern tideräkning där avsaknaden av trofér i det vackra Vicente Calderons korridorer går att ta nästan ta på.
Personligen är jag ganska säker på att klubben skulle spela och må bättre av att vara rankad utanför topplagen i Spanien, tills vi förtjänat vår status som topplag igen, och då skulle jag med glädje se oddsen Atletico - Osasuna 1.20 - 3.80 hos svenska spel och lägga en tusenlapp på det också, för då vet jag att dom förtjänat dessa odds och mina riksdaler.
Atlético JFH
2008-03-01 18:04
Det som talar för oss är att Barcas svaghet i defensiven är kantspelet. Något som råkar vara vår styrka i anfallsspelet. Har Simao och Maxi några av sina bättre dagar kan vi mycket väl vinna den här matchen. Får Agüero och Forlan bra bollar att jobba med så blir det mål. Lopez på vänsterbacksplatsen känns betydligt stabilare än Pernia och Valera skötte sig bra sist mot Barcelona och förhoppningsvis gör han det igen. Pablo-Perea är också det bästa mittbacksparet. Innermittfältet med Camacho och Raul Garcia är inte så starkt, men borde kunna sätta käpparna i hjulen för Xavi m fl. Utan individuella misstag ska vi klara minst oavgjort!
Atlético lini
2008-03-01 17:47
Missar nog matchen idag :( får besök, och då blir de väl gamla, trökiga melodifestivalen... kanske kan smita ifrån litegrann, får se.
Kul att Camacho får starta ! :) Hoppas på en underbar match av atleti, bättre än på länge. Men man ska väl inte hoppas för mycket.. Aupa!
Barcelona Barcelona #7
2008-03-01 17:23
Lycka till ikväll..

3-1 vinst till oss(Barcelona)

Kun nätar för Atletico.
Messi gör 2 mål och Eto'o 1.
Atlético John Mayer
2008-03-01 17:05
Nervositeten börjar sakta och säkert krypa över mig..
Atlético Lush
2008-03-01 15:34
Längtar till matchen ikväll! Trots att tajmingen inte är den bästa, nåja.

Om vi ska klara av Barcas offwnsiv måste backlinjen kommunicera med varandra och inte spela bort sig. Som Spiders säger: Forlan måste våga ta de konstiga avsluten som Kun spelar fram. Jag är inte så säker på vinst, men hoppas såklart på det!
Atlético Spiders
2008-03-01 13:54
Undra hur många poäng vi skulle ha haft idag om Forlan inte gjort såna sjuka mål från ingenting i många låsta matcher.
En del poäng skulle jag inte ta som givna lagpoäng idag och se som bra genomförd match om inte Forlan tagit såna sjuka avslut av ren frustration tror jag och räddat oss.
Så för mig är årets Rojiblanco utan tvekan Forlan, han har tveklöst höjt spänningen för mig när jag kollar på Atleti live nuförtiden, med vårt eviga duttande och sega spel utan fantasi så blir det alltid kul nuförtiden när Forlan får bollen, då tänker man, nu kommer ett sånt sjukt avslut 40 m från mål med fel fot springade innåt i banan eller nåt.
Idag är det bara Forlan som får mig att vilja kolla på patetico och hoppas på ett konststycke, om det nu är av frustration eller ren vilja som urugayanen gör sånt vet jag inte, men Aupa Forlan!
Atlético RK...
2008-03-01 13:33
Tror Reyes gör en toppmatch och vi vinner. Nu eller aldrig lär ju Reyes vara bra. Vi möter ju Reals ärkerival.
Atlético kun10aguero
2008-03-01 13:21
Nu börjar det pirra lite i magen.
Tycker att det är oerhört skoj att Camacho får spela idag. Hoppas bara att Aguirre har rätt och att han klarar av pressen.

Skräll eller nytt fiasko idag?
Atlético JJ
2008-03-01 09:22
Det ska också sägas, att vi har ytterligare en chans att dra ifrån våra rivaler idag.

Deportivo La Coruña möter på hemmaplan Sevilla. Ett Deportivo i hygglig form och som kämpar med näbbar och klor för att undvika nedflyttning. Jag tror och hoppas att Sevilla får det svårt.

Espanyol möter Valencia hemma. En match där åtminstone en rival tappar poäng. En vinst för oss, vilket absolut inte är en omöjlighet, och lika i ovan nämnde match, skulle lett till att vi skulle haft 44 poäng, Espanyol 40, och Valencia 36.

Racing har en svårt bortamatch mot Valladolid. En match där jag både tror och hoppas att Valladolid vinner.

Villarreal har en hemmamatch mot Osasuna. En lätt match, kan tänkas. Men det ska sägas att Osasuna kom till El Madrigal förra året och slog de gula ubåtarna med 4-1, och Osasuna är i bra form. Så varför inte?

Vi har alldeles för många gånger låtit chansen att ta ett grepp om tabellplaceringen gå oss miste, nu SKA det hända.

AUPA ATLÈTI!
Atlético Mathias
2008-03-01 09:19
Jag tippar 0-3.
Sex gula kort och två röda för oss.

Negativ?
Haha, kanske...
Atlético JJ
2008-03-01 09:03
Ämne: Problem att somna.......
Välkommen till forumet, Roni40!

Jag tror många av oss känner precis som du. I synnerhet därför det är en av säsongens viktigaste matcher, i synnerhet eftersom vi nästintill MÅSTE vinna. Även om vi inte vinner idag, så vill jag åtminstone se att vi gör en bra match, och att vi spelar som ett lag.

Idag har jag en bra magkänsla, det ska sägas. Jag tror precis som Zoran, att spelare och fans kommer att vara fullt motiverade och koncentrerade på sin uppgift.

Det verkar som att man har haft många genomgångar av Barcelona med de olika lagdelarna under träningarna, så jag hoppas att vi nu vet hur vi ska agera. Att Culés inte har med en av sina kanske viktigaste spelare i Touré är mycket bra för oss. Förhoppningsvis kan Raúl García och Nacho smälla på lite och förstöra trion på innermittfältets kväll.

Jag tror vi vinner ikväll. Kun och Forlán nätar, samtidigt som Messi gör det för Blaugrana.

AUPA ATLÈTI!
Annons: