/spanien/atletico/forum/1828.aspx/spanien/atletico/forum/1828.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Luff
2008-03-26 00:24
Spiders, Menade då vår Raul, Raul Garcia, men håller med, fortsätter "den" Raul producera mål i denna takt ska han väl få en biljett till Alperna.
Atlético Spiders
2008-03-25 23:58
JJ//

Ska jag vara ärlig så är jag ganska svag för Pablo, när det funkar för honom så är han en back av världsklass. Jag vet inte hur länge du har följt Atleti men du kanske minns Pablos från 2004-2006, han åt upp sina motståndare, och var dessutom första valet i VM 2006 bredvid Puyol och gjorde en riktigt bra turnering.
Perea-Pablo var fruktade och släppte in minst mål i ligan under en 2 års period.
Jag älskar se en fungerande Pablo på plan, han är grym! Jag hoppas han komme tillbaka till det fruktade Pablo-Perea duons Pablo igen, då väljer jag herr Ibanez varenda gång över Heitinga.
Ze har faktiskt inte fått en ärlig chans, jag tycker han ska stanna och utvecklas.

Luff//

Ja du, jag har alltid tyckt herr Aragones är lite av ett nötskal som tränare, men som Zapatones var han underbar. El Sabio de la Hortaleza är inte så vis längre, men jag kommer alltid älska han och minnas vad han gjort för Los Rojiblancos.
Garcia är bättre än Albelda just nu 8 dagar i veckan, sen tar det emot att säga, men att ha en formstark Raul på bänken iallafall skadar inte.
Atlético Luff
2008-03-25 23:37
Är det bara Atleticohjärtat som pratar eller borde inte R.Garcia vara ganska högaktuell för sommarens EM? Albelda strosar väl mest runt på Valencias gator och käkar Paella, det lämnar landslaget med vad? Senna? Zapater? Xabi?

Tycker Raul förtjänar att åtminstånde testas innan EM, men den chansen försvann kanske nu iom att han inte blev uttagen till Italienmatchen.
Atlético JJ
2008-03-25 23:34
Ämne: Det där med bred tru....Det är lite det jag menar. Sälja Pablo och Eller, och ha kvar Zé Castro. Vad säger Spiders om det?

Något som är klart är i alla fall att försvaret behöver förstärkas.

Angående Ujfalusi var det tal om att han var klar för oss för ett par veckor sedan. Enligt hans agent var han klar för oss, efter att ha tackat nej till Sevilla.

Jag tvivlar på detta och väntar på en bekräftelse från en av klubbarna!
Atlético Spiders
2008-03-25 23:29
Det där med bred trupp är viktigt, men frågan är hur man klarar av att ha flera högprofil backar i samma lag.
Det är en sak att vara landslags back och sitta på bänken hos tex Inter, Real, Barcelona, Milan osv, men går man verkligen med sitta bänkad i Atletico.
Tycker inte klubben idag har tillräckligt hög profil för att kunna ha landslagsbackar på bänken, bättre att ha tex Perea och Heitinga, sen sälja Pablo och ha 2 st talangfulla backar av "mellanprofil" typ.
Sen som Zoran säger så kan det bli så att vi har ligan, CL och CdR nästa säsong, och då kan det minsann behövas Perea, Pablo och Heitinga, men det är bättre att vänta och se hur ligan slutar innan man börjar komma överens med massa spelare.

Är det nån förresten som har koll på Ujfaluji grejen? har han skrivit nytt kontrakt med viola eller kommer han fortfarande bli bosman i sommar?
Atlético JJ
2008-03-25 23:09
Jurado har gjort mål för Spaniens u-21 landslag. Kul för honom!
Atlético Roni40
2008-03-25 22:08
tänkte lite på formationen och undrade lite på
4-1-2-1-2 tror det skulle passa fint, eller så är det bara min fifa taktik som pratar:p
Pat24
2008-03-25 21:58
Ville bara säga att Atlectico har sett väldigt bra ut ut nu i år och ni är värda en CL-plats helt klart, hoppas ni tar er till CL även om ja hellre sett mitt lag där :) men gillar erat sätt att spela fotboll måste ja säga, mkt underhållande och roligt.
Atlético Bobban (red)
2008-03-25 21:26
Ämne: Såg förresten målen ....
Har inte längre Eurosport, men en kvalificerad gissning är att de inte har några tv-rättigheter att visa bilder från världens bästa liga!
Atlético kun10aguero
2008-03-25 20:47
Såg förresten målen ifrån Sevilla matchen idag på La Liga highlights.
Men egentligen skulle jag sett dem igår.
Tittade på Eurogoals, äntligen blev det La Liga..
Va fan..då var det bara resultaten och inga mål.
Har man legat uppe och väntat på ingenting..
Varför sänder dem inte spanska mål på Eurogoals?
Atlético Bobban (red)
2008-03-25 20:37
Ämne: Hur klar är han då? ....
Som Zoran skrev i artikeln är övergången inte bekräftad från Atléticos sida och det kommer den inte att bli föränn säsongen är över!

Ta för vana att betrakta alla rykten som just rykten tills övergången är bekräftad av Atléticos officiell hemsida!
Atlético Luff
2008-03-25 19:49
Hur klar är han då?

Minns (trots att jag inte vill) affärer som Rosicky, Sneijder, Riquelme, Belluschi, Lucas, mfl.
Dessa herrar spelar just nu i Arsenal, Real, Boca, Olymiacos och Liverpool.

Bevisa mig gärna fel denna gång.
Atlético Torres
2008-03-25 19:04
Bra värvning i Heitinga. Killen är bara 24 år och spelar redan mycket klokt. Om han bara kan hålla sig frisk kan han bli någonting stort.
Atlético JJ
2008-03-25 19:02
Ämne: Man kommer köpa in f....Ja, Fabiano Eller lär antagligen lämna om man nu väljer att plocka hem Diego Costa och affären med Heitinga går igenom. Samtidigt tror jag det kan vara bra att inte köpa in flera försvarare. Att spela in en ny försvarare oavsett om det är en ytterback eller mittback är svårt. Det är mycket man ska anpassa sig till, och dessutom ska man få ihop ett samspel mellan Heitinga/Perea och Heitinga/Pablo. Köper man in ytterligare en back skulle det enligt mig ställa till problem. Med Zé Castro och Pablo på bänken har man två spelare som kan komma in under vilken tid som helst under säsongen och veta hur man ska gå tillväga.

Zé Castro har inte tagit sina chanser. Jag anser dock att det är svårt att prestera på halvchanser som man får då och då. Ge Zé och Cléber riktiga chanser att visa upp sig, ge dem förtroende.

Jag vill också att Motta stannar, men dessvärre kommer hans skador i slutändan ta kol på hans karriär.

Målvakter behöver vi inte precis som du säger. Vi har gott om unga och duktiga målvakter som bara väntar på att få chansen.
Atlético zoran
2008-03-25 17:18
Man kommer köpa in fler försvarare, det har ju Cerezo redan talat om. Därför tror jag att Fabiano Eller och Zé Castro lämnar klubben till sommaren, dessutom nämnde han även att man skulle titta på ännu en mittfältare.

Jag vet inte om det finns någon anledning att behålla Zé Castro längre, han kan inte utvecklas genom att sitta på bänken och aldrig ta sina chanser.

Backuppsättningen skulle antagligen se ut på följande vis:

Luis Perea, Pablo Ibáñez, Johnny Heitinga, Giourkas Seitaridis (Förhoppningsvis blir han inte såld i sommar), Juan Valera + ytterligare två backar som får placeras som X då vi ännu inte vet vilka det blir.

Jag ser gärna att man tar tillbaka Mario Suárez, använder sig av Raúl García och Nacho. Sen får klubben bestämma om Cléber skall stanna eller inte, han har ju inte direkt fått någon strålande chans att visa upp sig på riktigt. Personligen hoppas jag Motta stannar, men det är omöjligt att förutspå om hans knä läker eller inte.

När det kommer till målvakter har man redan en hel del duktiga sådana. Falcón bör stanna, han har gjort mycket bra ifrån sig de få gånger han spelat. Gillar även att De Gea har ett proffskontrakt numera, så jag vet inte, tycker inte att man behöver köpa in varken Moyá eller någon annan för tillfället, även om jag tycker väldigt mycket om just Moyá.

I övrigt pratas det väldigt mycket om Albert Zapater, tycker att Javí Martínez är bättre än honom och han kommer tveklöst bli en storstjärna inom kort.

Jag längtar bara till den dagen Atlético kan introducera Pacheco och Borja, det kommer antagligen bli klubbens nästa "Cracks".
Atlético JJ
2008-03-25 16:12
Ämne: Jag tror att Atlétic....Frågan är om man säljer båda två? Det är helt rätt att man måste ha en bred trupp, oavsett kontinentala turneringar. Att sälja två mittbackar av fyra är enligt mig fel. Då bör man köpa in ytterligare en back tillsammans med Heitinga.

Jag personligen ser hellre att man behåller Zé Castro, säljer Fabiano Eller och hämtar hem Diego Costa och Braulio. Vi måste använda fler av våra talanger vi tar fram, såsom Mario Suárez, Braulio och varför inte Raúl Llorente som ersättare till Pernía?
Atlético zoran
2008-03-25 16:06
Jag tror att Atléticos ledning kommer att sälja Zé Castro och Fabiano Eller, den där icke EU-platsen vill man ju fria upp.

Det är svårt att säga på förhand hur det skulle se ut med Heitinga och Perea, en sak är dock säker, vi kommer att få bättre uppspel med Johnny. Dessutom är han ju snabbare än Pablo, tror inte det blir några problem i luften då han är duktig där också.

Han är även en härlig pådrivare.

Låt oss inte luras av att Pablo vill sitta på bänken, om Atlético nu kvalificerar sig för Champions League nästa säsong kommer det bli gott om speltid för samtliga spelare, tänk på alla skador som laget drabbades av under den här säsongen. Det är viktigt att ha en bred trupp, därför skulle jag gärna se en till anfallare, alternativt två, det kommer behövas.
Atlético JJ
2008-03-25 15:50
Ämne: tack för en fin redo....
Tack ska du ha!

Kanske det. Men Betis har ett bra lag i grunden, jag tror mycket handlar om den rätta tränaren, som vi verkar ha hittat i Aguirre.
Atlético kun10aguero
2008-03-25 15:42
Jag gillar 4-4-2. Alla uppställningar har sina för och nackdelar.
Tycker dock att man borde köra med en offensiv och en defensiv mittfältare. På den offensiva platsen har vi faktsikt många bra spelare som Maxi, Miguel, Luis, Jurado.

Skulle vilja se denna uppställningen.

Leo
Seita Perea Pablo Lopez
Raul G
Simao Reyes
Maxi
Forlan Kun

Vem lämnar i år tror ni då? Pablo, Eller eller Ze Castro.
Jag hoppas på Eller, han tar en EU-plats och alla de andra mittbackarna är bättre än han.
Real Betis Oggy
2008-03-25 15:12
tack för en fin redogörelse för 4-4-2 vara eller inte vara i Atlitico. Samma tänkande kan man applicera på betis fast med sämre spelare tyvärr då...

dessutom stort tack för segern i helgen! den uppskattades verkligen! Fortsätt på den vägen och ta tre mot Villarreal också så värmer det mitt hjärta ytterligare.
Real Betis Oggy
2008-03-25 15:10
--- detta inlägg kan ni ta bort ---
Atlético JJ
2008-03-25 15:03
Ämne: Jag ser hellst att Z....
Det lär väl bli så, även om jag ställer mig tveksam till om Pablo bara vill agera första reserv.

Tror du att Heitinga och Perea skulle komplettera varandra lika bra som Pablo och colombianen?
Atlético zoran
2008-03-25 14:52
Jag ser hellst att Zé Castro lämnar, Pablo kommer behövas mer i Europacuperna och Heitinga kommer starta när han anländer.
Atlético JJ
2008-03-25 14:50
Ämne: Diego Costa är fortf....
Frågan är vad som kommer att hända med Pablo Ibáñez och Zé Castro. Jag tror inte att man köper Heitinga för att sätta honom på bänken eller ute till höger.

Zé Castro är den som jag ser kommer att stanna kvar, Pablo kommer nog att ta chansen i en annan klubb, om nu Johnny Heitinga kommer.
Atlético zoran
2008-03-25 14:36
Diego Costa är fortfarande opolerad och har enormt mycket att lära.

I söndags spelade Celta de Vigo borta mot Numancia i Segunda División och Diego gjorde lagets båda mål. De kan ni se under länktips, inga speciellt snygga mål, bara lite Maradona över det andra..

Hur som helst, han har blivit utvisad för riktiga dumheter tidigare under säsongen, talangen finns, men humöret måste verkligen tyglas.

Förhoppningsvis säljs Fabiano Eller till sommaren om det här med Heitinga är sant, sen kan man alltid ta tillbaka Diego och fylla den sista icke EU-platsen med honom, i övrigt kan han få en till säsong på sig i Vigo, inte mig emot..
Atlético Beer
2008-03-25 14:23
grymt med Heitinga! Faktiskt jävligt mysko att han inte tar steget utomlands förräns nu, kolla bara hur snabbt alla unga Ajax-talanger lämnar.
Atlético rawkus
2008-03-25 13:57
@Il Phenomeo: Grande fellow Milanista :)

Pato har verkligen varit battre an forvantat, med tanke pa ansvaret som berlu och Galliani lagt pa hans axlar. Ge honom ett par sasonger under baltet, sa javlar ;)

@Heitinga: Valkommen!! Antligen en varvning(om det nu stammer..) jag personligen hoppats laaaaange pa! Fenomenal back!

@JJ: Mista bor sparkas sa langt ogat nar, och Braulio och Costa bor vi ta hem sa fort sasongen ar fardigspelad - inget snack!

Ser ritkigt spannande ut infor nasta sasong maste jag saga :)

Optimist? Ja visst!

mvh/rawkus
Atlético offe23
2008-03-25 13:48
Ämne: Ämne: Ifall H....
helt klart :)
Atlético JJ
2008-03-25 12:51
Ämne: Ifall Heitinga nu ko....
Jag säger Diego Costa och Braulio!
Atlético Optimo_Kun
2008-03-25 12:31
Ifall Heitinga nu kommer tyckr jag också det är en kanonvärvning. Perfekt position nu bara en "bänk" anfallare kvar!
Annons: