/spanien/atletico/forum/1826.aspx/spanien/atletico/forum/1826.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético kun10aguero
2008-03-03 22:50
ok bra o tack :D
Atlético planne
2008-03-03 22:47
kun10aguero, hittade en torrent nu, går ganska så snabbt, laddar ner i 200 ca. kolla länktips. dock spanska kommenatorer vilket inte är någon höjdare då jag kommer ihåg väldigt lite av min spanska men det är ju skit samma vilka kommentatorer egentligen.
Atlético kun10aguero
2008-03-03 22:44
planne/
jag letade oxå efter matchen men hittade inget, men säg till ifall någon hittar nåt.

kolla in länktipset, jag tror kommentatorn gillar aguero :P
Atlético planne
2008-03-03 22:36
Någon som vet ifall man kan ladda ner matchen via någon torrentsida? Var på egna äventyr den kvällen, men kan lova att kvällen blev galet mycket bättre när man såg resultatet vid 12-tiden :)
Jamme
2008-03-03 22:25
Är det ngt som vet vad det är för tatuering Kun har på sin höger undarm (Bilden)
Atlético kun10aguero
2008-03-03 21:11
Tycker det borde vara simao som gick in i banan från sin vänsterkant för att sen gå på skott, ungefär som Ryan Babel.

O när man kommer tillbaka till skolan och är asnöjd efter hlgen kommer det någon jävel o säger, Såg du Ronaldinhons cykelspark
Då svarar man snabbt o enkelt, Vilka vann matcehn? :P
Atlético JJ
2008-03-03 17:44
Ämne: JJ/ Håller absolut m....Ja, hans löpningar, pass, avslut, hjärta och jobb är mycket av hans styrkor, och han skulle som du säger kunna göra bra ifrån sig på en offensiv mittfältsposition. Frågan är om el Vasco vill frångå sitt system med två defensiva bara för detta? Jag är tveksam.

Jag skulle vilja se det tvärtom, att det är Maxi som breddar och Simão som viker inåt i banan, då det är den senare som spelar till vänster.

Maxi till vänster i en lite friare roll i vilken han kan vika in, gå utåt, passa, eller ta skott. En Simão ute till höger tror jag skulle varit ett riktigt anfallsvapen, för han har ett riktigt bra tillslag, inlägg inkluderat. På så sätt skulle vi få användning av spelarna på ett bättre sätt.

Och ja, kanske skulle Maxi ha ett högre betyg. Samtidigt tyckte jag det var så pass stor skillnad i exempelvis Forláns och Kuns framträdanden, därav det relativt låga betyget.

Men tack för åsikten, det är alltid kul. Fortsätt så!
Atlético JFH
2008-03-03 17:30
JJ/ Håller absolut med om att han inte riktigt har snabbheten för att göra det Simao gör. Tekniken är väl inte heller på samma nivå, men den räcker gott och väl om han bara hade varit lite kvickare. Tyckte dock att han förtjänade ett högre betyg i just Barcamatchen för att han inte hänger med huvudet efter Ronaldinhos mål(som nästan hela laget gjorde) utan manar på framåt. Gör ett mål och tar en del riktigt bra löpningar som öppnar upp för Agüero och Forlan.

Och utifrån hans spelstil så väntar man ju sig inte att han ska vara samma typ av spelare som Simao. Tycker också att Maxi skulle göra sig lite båttre bakom en anfallare, men med vår anfallsduo blir det svårt. Det bästa för laget är om han spelar ytter. Det är dessutom viktigt att ha en ytter som kan bredda (Simao) och en som kan vika inåt och göra mål (Maxi - 6 mål av en ytter är ganska imponerande). Det blir en bra balans i laget.
Atlético JJ
2008-03-03 17:06
Det är med leende på läpparna man går! Matchen i lördags kan ha varit den bästa drabbningen jag sett mitt Atlético göra, alla kategorier.

JFH,
jag såg inte ditt meddelande förrän nu.

Du har rätt i att Maxi gjorde en strålande match defensivt, men även en del bra saker offensivt. Löpningen och avslutet han gör går det inte att klaga på, och inte heller samspelet med Valera.

Men, även om han kom runt på egen hand ett par gånger på egen hand matchen igenom, måste han utveckla sin teknik en nivå till, så att han likt Simão klarar att ta sig förbi sin spelare utan hjälp från exempelvis löpningar från Valera.

Simão hade stundtals lekstuga med Zambrotta, och det är den farten och kreativitet som jag saknar av Maxi. Ska han spela som han gör för tillfället, bör det vara i mitten, där hans excellenta spelsinne kan komma till användning mer än ute till höger. Han ska absolut starta, för Maxi är en av våra viktigaste spelare. Inte bara för kaptensskapet, utan även för hans hjärta och slit i varenda match.
Atlético Spiders
2008-03-03 14:44
Jag tror på lyckostrumpor och fyrklövrar, så vi borde köra med Nacho tills vi förlorar :)

En detalj med vinsten som var väldigt väääääldigt skönt och ger mig otroligt skadeglädje är att ingen kommer ihåg Ronaldinhos cykelspark efter Agüero show! Varken media(gäller ej tv4) eller fotbollsfans.
Kan inte beskriva med ord hur lycklig jag är att han eller fansen inte fick gotta sig efteråt, må ha vart ett fint mål men när Atletico vinner så gör dom det vackert!
Drick mjölk och sov Ronaldinho!

Atlético DeBe
2008-03-03 14:02
Skönt at Aguirre släpte fram Camacho. Hoppas han får fortsatt förtroende. kanske kan bli samma historia som med R. Garcia i Osasuna.
Atlético paniagua
2008-03-03 09:55
--Boberg--

Tack för rapporten om kommentarer efter matchen. Men det kanske börjar bli dags lära sig när man skriver "dem" och när man skriver "de" i syftningshänseende ;-)
Atlético paniagua
2008-03-03 09:49
Även om denna omgång givetvis var viktig att vinna med tanke på konkurrenters poängtapp, så är det nästan ännu viktigare att vinna nästa. Då är det är garanterat att flera av våra främsta konkurrenter i toppen kommer att tappa poäng eftersom Barca möter Villareal och Real ställs mot Espanyol. Oerhört viktigt att vi vinner vår match.
Atlético DeBe
2008-03-02 22:51
Jag var inte långt ifrån tårar efter kuns 4-1 mål igår. satt med ett gäng kompisar där en för första gången såg kun spela. han blev helt lyrisk och jag kan inte mer än hålla med; målet var helt fantastiskt.
Atlético kun10aguero
2008-03-02 22:50
Detta har varit våran omgång:D
Vinst mot Barca, Sevilla 0 poäng, Villareal 1, Valencia 0 dock Espanyol och Racing 3
Atlético JJ
2008-03-02 21:21
Mycket bra match av Osasuna som både gör sig själva och oss en tjänst genom att ta poäng mot Villarreal.

Efter helgens omgång är det bara till att konstatera att vi för en gångs skull tog vara på att lag ovanför och till viss mån under oss tappade poäng. Av lagen som jagar oss förlorade Valencia och Sevilla, samtidigt som då de gula ubåtarna över oss förlorade. I och för sig vann Racing och Espanyol, men dessa båda lag tror i varje fall inte jag kommer att klara av att hålla upp kampen för Europaspel till nästa säsong.
Atlético Lush
2008-03-02 21:10
Ämne: Detta skrev jag nyss....
Bra aktion Spiders!
Atlético Luff
2008-03-02 21:05
Osasuna slår till med poängstöld igen, härligt! :)
Atlético kun10aguero
2008-03-02 20:27
Ifall ni tittar på FANTV så kommer det upp en liten rolig kommentar där. Dem nämner Spurs cupseger o då får dem in Atletico, a shit dem kan vinna... eller nåt sånt.
Atlético JJ
2008-03-02 19:01
Ämne: riktigt grymt att sl....För tillfället är han skadad, dock i slutskedet av sin rehabilitering. Personligen tror jag det blir svårt för honom att ta plats på sin vanliga högerbacksplats efter Valeras högst imponerande insats igår.
Atlético JJ
2008-03-02 18:59
Ämne: Ämne: Detta s....
Kan inte annat än att hålla med om att svensk media överlag lägger alltför stor uppmärksamhet på Real Madrid och FC Barcelona.

Även om jag gillar Patrik Kristiansson, så märktes det på tok för mycket igår vilket lag han håller kärt. Bättre är det då med Jesper Hussfelt. Proffsig, entusiastisk och enligt mig opartisk, jag vet att vissa inte håller med mig i det fallet. En av Sveriges absolut bästa kommentatorer. De flesta håller annars till i canal+, där alla förutom Hegerfors och Johansson håller mycket hög klass. Canal+ slår allt och alla med hästlängder, både vad gäller studio och i kommentatorsbåset.
Real Sociedad Antonioz
2008-03-02 18:55
riktigt grymt att slå Barca. Undrar bara, hur det går för Seitaridis i Ateltico?

Atlético Foppa68
2008-03-02 18:48
Ämne: Detta skrev jag nyss....
jag håller med dig helt, de är skönt att det inte bara var jag som tyckte att kommenatorn var helt färgad. Tycker ju att man faktist kan hålla tllbaka med sin egna åsikter om ett lag när man är kommentator.
Atlético zoran
2008-03-02 18:05
Det var Patrik Kristiansson som kommenterade matchen har jag för mig.
Atlético Spiders
2008-03-02 17:43
Detta skrev jag nyss till FanTV

"Hej

Jag ville bara fråga om ni kan ta upp ämnet TV4 på fantv nästa gång, dvs hur otroligt frustrerande det är att lyssna på TV4 kommentatorer när Barcelona spelar.
Som tex matchen Atletico-Barcelona igår, vi var ett gäng blandade Atletico, Villareal, Real och Barca fans som kollade på match tillsammans.
Det blev så jobbigt att lyssa på Jarelind att vi stängde av ljudet mitten på andra halvlek och kollade resten av matchen med musik istället.
Nu ska jag vara lite ful i munnen, men han fick orgasm bara tex Milito rullade bollen i sidled i backlinjen och sköljer lovord över Puyol för mottagningen, medan när tex Aguero gör 4-1 efter att solo raidat genom halva Barcelona så är han tyst och säger, där kom 4-1.
Detta beteende gällde alla hemmalagets mål, denna pinsamma påtagbara tystnad och avsaknad av äkta fotbollsjournalist glädje för att kommentera sporten.
Precis efter 4-1 tystnaden gör Etoo 4-2 och glädjen är total och nu pushar kommentatorn Barca för en stark upphämtning, detta går, man ska inte ge upp.
Detta beteende ledde till att vi som jag nämde tidigare stängde av ljudet, hade haft tålamod hela matchen, och Cules som kollade med oss förstod oss.
Kommentatorn igår fick Glenn Hysen att framstå som en Man U supporter.
Det är bara gå in på tv4 Fotbollskanalen.se och kolla, tryck bara på Spanien så kommer det först upp en stor bild och länk på "Se hur Barca håller bollen i 3 min" från nån gammal match och "Se Målen mellan Valencia-Barcelona och den starka kvitteringen" med en stor bild på en cykelsparkande Messi, vart tog gårdagens match vägen kan man ju undra.
Detta irriterande beteende genomsyrar tyvärr tv4 sportmedia, jag och väldigt många skulle vara tacksamma om ni tog upp detta, kan vara svårt för Kviborg att ta upp det då det skulle ifrågasatt med tanke på hans sympatier, men nån annan i panelen får gärna göra det.
Läs gärna igenom en del forum på SF och se att detta har pratats om igår"
Atlético John Mayer
2008-03-02 17:19
Finns inte speciellt mycket att tillägga om gårdagens match, bara att jag öär sinnessjukt glad, vilken tillställning :D
Barcelona Edwin
2008-03-02 16:11
Förstår att ni är glada med all rätt. Väl förtjänt vinst. Men jag förstår inte arrogansen som marängerna visar i Atlético de Madrids forum? Ungar.
Lycka till.
Atlético Henko
2008-03-02 16:07
Allt är glömt! Det känns som att jag fyller år! Senaste tidens spel har jag svårt att relatera till just nu. Atlético slutar aldrig överraska, det är just det som gör mig så fäst vid de rödvitrandiga. Bergodalbanan slutar aldrig, som Atlétisupportar kan man aldrig vara på säkra sidan. Igår var en fantastisk dag!
Atlético lini
2008-03-02 15:32
Behöver jag säga att jag går runt med ett smile på läpparna ? Den elvan vi startade med igår är helt fantastisk, Kun och Simão är viktiga för vårat spel. Camacho gjorde det riktigt bra med tanke på förutsättningarna, en riktig talang vi MÅSTE behålla. En "riktig" backlinje hade vi också, med spelare på rätt plats. Hela laget gjorde det riktigt bra :)
Hoppas bara att det håller i sig...
Atlético JFH
2008-03-02 14:29
Tycker nog att Maxi kunde ha fått ett högre betyg. Han kom ju faktiskt förbi ett par gånger själv och flertalet gånger tillsammans med Valera. Får dessutom fast bollen i anfallet flera gånger i första halvlek när vi är tillbakapressade så att laget kan flytta upp. Defensivt var det strålande som för hela mittfältet.
Annons: