/spanien/atletico/forum/1824.aspx/spanien/atletico/forum/1824.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético garmawi_90
2008-03-08 15:53
Ämne: Inte Jurado från sta....
Jag håller också med att Camacho ska spela från start men grejen är att Jurado inte ens är i bänken, ingen som vet varför ?
Atlético Optimo_Kun
2008-03-08 15:50
Inte Jurado från start, gillar mer Camacho och Raul.G däremot på bänken får han gärna sitta och komma in ist för Camacho i ca 60 min kanske
Atlético kun10aguero
2008-03-08 12:43
saknar ocskå Jurado, skulle gärna viljat se honom från start.
Atlético Bobban (red)
2008-03-08 11:34
Har uppdaterat artikeln om ödesmånaden mars med speltiderna för de två kommande matcherna mot Levante och Sevilla!
Atlético garmawi_90
2008-03-08 09:41
Angående dagens match och truppen som Aguirre har tagit ut, är det bara jag som saknar Jurado, någon som vet ifall han är skadad eller petad?

Ikväll vinner vi förhoppningsviss samtidigt som Villarreal och Espanyol förlorar :D
Atlético Svenne_71
2008-03-08 01:12
vi vinner,,två mål av aguero.. vi är inte överskattade vi är underskattade!!!!
Atlético wesse
2008-03-07 19:51
Hoppas Rojiblancos kan följa upp spelet nu, så man inte bara ställer in skorna...

Nu jäklar bränner det, när silly season drar igång i mars! :) Är tudelad när det gäller Ibanez, tycker verkligen han är tillräckligt bra för att behållas, samtidigt har hans flört med marängerna påverkat mig..

Först gäller dock återstående omgångar i La Liga.
AUPA ATLETI!!
Atlético Lush
2008-03-07 19:34
Ämne: tycker Roma spela en....
HELL YEAH!

Iochmed segern mot Barca, så kommer vi endast förvänta oss "top notch" fotboll, som Björn G skulle uttryckt det. Spelarna kommer ha så otroligt mycket självförtroende efter den matchen.
Atlético kun10aguero
2008-03-07 19:01
tycker Roma spela en rikigt fint anfallsspel emellanåt.

vinst mot Zaragoza imorn?
Atlético zoran
2008-03-07 14:37
Det är så sjukt många rykte som redan omger Atlético, det skulle inte förvåna mig om man köpte in Diego Lugano och dumpade Pablo Ibañez.

Inget är i alla fall officiellt utan det har mest florerat lite rykten om Luganos möjliga påskrift för Atléti.
serror_fenerist
2008-03-07 12:35
Spansk tidning skriver att Lugano är klar för Atl Madrid. Enligt en Fenersite.
Vet ni något?
Jag tror inte så iaf.
Atlético Luff
2008-03-07 07:25
Åh vad trött jag är på sillyseason.

E: ...innan den ens har börjat
Atlético Optimo_Kun
2008-03-06 21:30
Jag tyckte inte heller Roma spelade spec tråkigt. Utan var ju det laget med klart mest chanser. Något jag inte gillade i matchen mot Barca var däremot Abbiatis överdrivna filmningar. Bort med sånt från fotbollen direkt, finns inget värre
Atlético Lush
2008-03-06 20:36
Ämne: Klart att det är rol....
Stundtals tyckte jag att de spelade fantastisk offensiv fotboll. Det jag inte gillade var deras maskningar och filmningar.
Atlético per.lesra
2008-03-06 18:03
Klart att det är roligt när det går dåligt för Real men det borde f*n vara olagligt att spela så tråkig fotboll som Roma gjorde!
Atlético Lush
2008-03-06 17:08
Jag som trodde att det skulle bli en tråkig kväll igår, hehe..
Atlético John Mayer
2008-03-06 12:00
Roma, Roma, Roma!

Core de Sta Citta!

Unico Grande Ainore!

De Tanta e Tanta Gente Che Fai Sospira!

Atlético Luff
2008-03-06 10:41
Roma, Roma, Bella!

Grazie!
Atlético paniagua
2008-03-06 00:32
--KB--

Kan så här på rak arm inte minnas att han gjort ngt hattrick alls i Atleti. Men jag kan ha fel.
Atlético kun10aguero
2008-03-05 22:57
KB/ har inte en aning, men Aupa TORRES!!
Atlético rawkus
2008-03-05 22:47
Taddei + Vucinic + Casillas, Cannavaros, Gutis mfl min = PRICELESS!!!!

Tack Roma ;)
KB
2008-03-05 22:44
Nån här som har koll på hur många hattrick som Torres gjorde för er? Har aldrig sett honom som en som öser in mål, men efter att han nu efter ikväll redan gjort 3 hattricks för oss så börjar man undra.
Atlético kun10aguero
2008-03-05 22:22
Jag tror att vi ligger kvar på en CL-plats efter mars. Ifall Atletico vinner mot Zaragoza klarar vi det nog. Det är en match som jag trycker att vi borde vinna. Vinner man den och mot LEvante så är moralen på topp sen. Sevilla är inte en omöjlighet och ifall vi vinner de andra matcherna så klarar vi de nog men Sevilla har som sagt åkt ut ur Cl vilket är väldigt synd för oss, kryss den matchen? Villareal vinner vi mot ifall vi satsar offensivt men Perea o Pablo(lr vilka de blir) stannar djupt.
Så jag tror vi närmar oss Villareal o drar ifrån resten samtidigt som sevilla hamnar på uefa-cup plats.
Atlético kun10aguero
2008-03-04 16:38
har inte sett matcen än. Men detta är nog det lyckligaste ögonblicket i min kärriär som Rojiblanco.
Atlético zoran
2008-03-04 11:40
Jag har sett matchen sammanlagt tre gånger och kan inte göra mycket annat än att hålla med dig Paniagua. Under de första 30 minuterna är det Barcelona som håller i bollen och Atlético som försvarar sig, men samtidigt skapar man inte särskilt mycket framåt. Ett tag hade Barcelona bollen 72% av tiden samtidigt som Atléti fick jaga, men man stod rätt i sina positioner och väntade på att kontra. Tyvärr var passningsspelet slarvigt, speciellt den avgörande, men även i uppbyggnadsfasen av en kontring.

Under den första halvtimmen verkade det bara vara Diego Forlán och Kun som ville framåt även om det var Valera som tog intiativ och var nära att spela fram Agüero.

Något som förvånade mig med Barcelonas spel var det faktum att nästan ingen fyllde på i andra våg. Ofta var det Ronaldinho och Henry inne i straffområdet samtidigt som Eto'o hängde lite bakom dessa två. Man spelade runt, runt, runt och till slut verkade det som Edmilson lackade ur och slog till med ett skott från 20-25 meter då och då. Det är inte konstigt då Atlético försvarade sig med nästan 7-9 man varje gång motståndarna gick till anfall.

Luis Perea blir alldeles för stressad defensivt, han slår bort bollen när Atlético är 5 mot 2 ganska djupt ner på egen planhalva istället för att spela bollen till Maxi som finns centralt, Det är nästan panik i den resningen av colombianen. En halvminut senare tar Barcelona ledningen efter en perfekt passning av Xavi till Ronaldinho.

Efter Kuns turliga mål håller Atlético dock i bollen betydligt bättre under en kort period, men återigen har han stor del i det pg.a. den fina mottagningen där han lurar bort Puyol och Milito, gång på gång.

Spelare som Simão, Kun, Forlán och Maxi vill ofta gå framåt, de vill inte söla med bollen. Passningsspelet mellan anfallarna var halvbra under första halvlek, det blev mycket bättre i andra halvlek, men det kan fortfarande förbättras. Skillnaden mellan dessa och Atléti-försvararna är att Simão, Kun, Forlán och Maxi är bollskickligare. Samtidigt tycker jag det finns mycket mer att hämta hos Raúl García, han måste förbättra passningsspelet när Atlético ställer om.
Atlético paniagua
2008-03-04 10:39
Ack så lätt man glömmer när det blir en seger mot ett storlag.
Ser att vissa säger att det var en fantastisk match av Atleti och somliga anser att det är den bästa match de sett Atleti spela alla kategorier.
Om så är fallet måste ni ha blivit Atleti supportrar denna säsong eller inte sett så många Atleti-matcher.
Sanningen är den att det var faktiskt en bedrövlig match av Atleti och enda orsaken att vi vann stavas Kun.
Under hela första halvlek fick vi knappt låna boll och då vi hade den förlorade vi den omgående. Passningsspelet var uselt och det var tack vare två individuella mästerverk av Kun som vi vände innan paus.
I andra halvlek var det bättre men knappast bra. Fortfarande har det här laget problem med att hålla boll och etablera ett bra och konstruktivt passningsspel, eller som en åskådarröst från läktaren som skar igenom i sändningen mycket riktigt sa i frustration: "es que no sabemos llevar la pelota!" ( ung. svensk översätt.:"vi vet inte hur man håller i bollen")
Även här var det tillfälligheter och några individuella prestationer av Kun som gjorde att vi gick upp till 4-1.
Spelet var dock inte bra med boll. Utan boll var det lite bättre då vi försvarade oss helt ok. Men vi hade tur och Barca en dålig dag, annars hade kunnat gå riktigt illa.
Summa summarum: Jag har sett ÅTSKILLIGA, MYCKET bättre matcher av Atleti, så jag kan inte hålla med i de onyanserade hyllningssångerna som vissa drar här. Dock är jag givetvis mycket glad och fantastiskt nöjd med själva resultatet.
Atlético kun10aguero
2008-03-03 22:50
ok bra o tack :D
Atlético planne
2008-03-03 22:47
kun10aguero, hittade en torrent nu, går ganska så snabbt, laddar ner i 200 ca. kolla länktips. dock spanska kommenatorer vilket inte är någon höjdare då jag kommer ihåg väldigt lite av min spanska men det är ju skit samma vilka kommentatorer egentligen.
Atlético kun10aguero
2008-03-03 22:44
planne/
jag letade oxå efter matchen men hittade inget, men säg till ifall någon hittar nåt.

kolla in länktipset, jag tror kommentatorn gillar aguero :P
Atlético planne
2008-03-03 22:36
Någon som vet ifall man kan ladda ner matchen via någon torrentsida? Var på egna äventyr den kvällen, men kan lova att kvällen blev galet mycket bättre när man såg resultatet vid 12-tiden :)
Annons: