/spanien/atletico/forum/1821.aspx/spanien/atletico/forum/1821.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Spiders
2008-03-13 18:45
Det roliga med jagandet av fjärdeplatsen för att få en kvalplats till CL är just jagandet, sen är det över, för känner jag Atlei rätt så kommer vi kämpa till oss den platsen men kommer åka ut i CL kvalet innan gruppspelet mot nåt topplag från nån europeisk skitliga, tyvärr, så funkar mitt älskade Atelti, så slutändan va allt förgäves, igen.
Men vi kommer igen året efter och den onda cirkeln börjar tar aldrig slut.

Visst är jag deppig? :)

Aupa Atleti !!!!!!!!!
Atlético JJ
2008-03-13 16:10
Till att börja med så är en utrensning inte vad vi behöver för tillfället. Vi har en bra trupp att bygga vidare på, med Perea, Raúl García, Simão, Kun och Forlán som nyckelspelare. Varför inte fylla på med unga spelare från klubben istället för nya inköp? Diego Costa, Braulio är två hungriga och unga spelare som jag gärna vill se i nästa års trupp. De som bör lämna fortast möjligt är givetvis Pernía, Eller och även Pablo. Jag har tröttnat rejält på den senares insatser under denna säsongen, givetvis finns där undantag, men jag tycker det är dags att släppa fram Zé Castro på allvar. Jag tror som ni kanske förstår mycket på den valpige mittbacken.

Reyes och Cléber ska enligt mig stanna, då de inte riktigt fått en ärlig chans. Reyes är en riktigt duktig spelare i sina bästa stunder, men han måste som ni skrivit få upp sitt självförtroende och bli jämnare. Cléber har ett driv i steget och en vilja att gå framåt som de andra i pivotepositionen inte har, och kan vara bra att ha.

Även om det givetvis skulle vara kul att få se Veloso och Diego i den rödvita tröjan, tror jag det kommer att förbli en dröm. Veloso är hett eftertraktad och lär bli på tok för dyr för att vi ska få honom. Diego är en exceptionellt bra spelare som vi verkligen skulle behöva. Men även han är mycket eftertraktad, och det är dessvärre ingen större chans att vi slår Chelsea, Real Madrid och Juventus i jakten på hans signatur. Dessutom är frågan om el Vasco vill frångå sin taktik med doble pivotes? Jag ställer mig tveksam.

In: Braulio, Diego Costa och varför inte Deportivos vänsterback Felipe? Född 1985 och en spelare som har imponerat mycket på mig. Lär inte bli alltför dyr heller.
Ut: Pernía, Eller, Pablo.

Atlético senken
2008-03-13 09:31
Länktips.

Fazio skulle ju inte vara helt fel, eller?
Atlético senken
2008-03-13 09:30
Ämne: 3 i backlinjen vill ....
För att svara på din fråga angående Paton och Arturo.

Paton husserar i Juvenil A

Vidare hittar jag inget om Arturo...

sök på hemsidan, Länktips!!
Atlético Henko
2008-03-13 07:14
Ja, Veloso skulle vara drömmen. Om vi skickar Maniche till dom så kanske det faktiskt skulle kunna hända.
Atlético Luff
2008-03-12 22:47
Hur är det med Sporting-Veloso nuförtiden? Senast han var på tapeten hette det ju att han kunde spela mittback, vänsterback samt dominera på det defensiva mittfältet. Låter som en drömvärvning men inte sett honom så mycket.
Atlético kun10aguero
2008-03-12 21:54
3 i backlinjen vill jag ha bort, PAblo, PErnia och Eller.
Som redan har sagts, in med en världsback, gärna en som kan spela på alla positioner eller en världsmittback och en helt ok ytterback som reserv.

har en fråga angående 2 av våra egna produkter, Paton och Arturo. Spelar dessa i B-laget eller i u-19 eller något sådant?
Atlético Bobban (red)
2008-03-12 21:35
Ämne: Ämne: Ämne....
Tjena igen

Jag skulle bli mycket förvånad om de inte tränade även torsdag och fredag vid klubbens anläggning i Majadahonda! Lördagens stängda pass kan även tänkas läggas inne på Calderón, men troligen kör man även detta vid Cerro del Espino.

Dagen efter match har man som tradition att låta de spelare som har spelat match dagen innan köra ett återhämtningspass. Övriga spelare som inte spelade tränar tillsammans med spelare från B och C-laget...
Atlético Spiders
2008-03-12 19:03

har ändrat mig, tycker Reyes ska få vara kvar en säsong till och försöka få tillbaka sitt självförtronde, såg en del klipp nyligen från hans tid i Sevilla, han va fruktansvärt bra.
Åtminstonde en av icke EU platserna måste tömmas, vi kan inte ha så medelmåttiga spelare som F Eller ta up en sån värdefull plats.
Kommer ihåg när jag brukade spela FM att jag alltid reserverade icke EU platserna till extraordinära spelare.
Egentligen är det bara välja och vraka från Boca, River, Santos, Sao Paulo osv, det kryllar av fantastiska spelare i Sydamerika.
Tycker tex Pereas landsman, den unga mittbacken Rivas i Inter va suverän.
Är det bara som tycker Colombia är bra på att ta fram, snabba och starka mittbackar, oftast kompakta och hårda paket som Perea, Cordoba, Rivas osv.
Iallafall, dom som måste lämna är Eller, Mista, Motta, Pernia, Pablo och Franco.
Ja, faktiskt Franco, hans ständiga skador lägger för stor tyngd på klubben att ha en lika bra andra målvakt vilket är ganska svårt, ser hellre en ny skadefri målvakt som tex Kameni, Moya eller varför inte köpa loss Ustari från Getafe, en av dom bästa Sydamerikanska målvakter som tagits fram på länge enligt många, fruktansvärt bra målvakt som sitter och väntar på att farfar Abbondanzieri ska lägga skorna på hyllan, han är för bra för att sitta och vänta.
Och Pablo börjar bli senil och vindögd med åldern då han inte längre vet vilket mål bollen ska in i och oftast skjuter i luften.

Sen kan ta in Braulio, Costa, Camacho på heltid i truppen. Alonso från Liverpool, landslagsback av världsklass och en ny högerback, helst nån snabb liten ettrig brasse.

Är inte 100% säker på Reyes faktiskt om jag tänker efter även fast jag skrev längst upp om att han ska få en till chans, även L Garcia då jag vill att Diego, Miguel och Jurado slåss om dom platsena bakom Simao och Maxi, tycker det finns talang, kunnande och potential i dom 3 ynglingarna att sänka vilket lag som helst.
Atlético rawkus
2008-03-12 18:50
Ta hem Diego Costa och Braulio, sa har vi ett ungt, hungrigt anfallpar(backup) at Forlan/Kun :)

Reyes kan fara... Ville ej ha han, vill ej ha kvar han.

Pernia likas - vi borde kunna hitta en vettigare losning till vanstern....

Pablo?? Han har val smaflortat lite med Real M***** ?? Han har aven ej visat upp samma styrka som tidigare sasonger... Varfor ej sla pa stort och ta hit Kompany? ;) Eller overtala Man UTD om Pique?

Ar stort fan av Abbiati, men vete fan.. :S Ochoa ar ju drommen, men icke-EU statusen spokar hej villt... Khameni? Om Benitez sticker fran Pool, sa kanske Pepe Reina kunde vara aktuell?

Ojojoj... nu blev det rena rama FM-listan =D

AUPA !!!

ps. skont att framtiden verkar sakras med egna talanger iaf ;)
Atlético kun10aguero
2008-03-12 18:38
Ämne: Ämne: Ämne....
Det finns en engelsk version av sidan också.
Atlético Freppzor
2008-03-12 18:34
Ämne: Ämne: Åker ti....
Tack så mycket. Visar de bara träningar för två dagar framöver eller är det bara på tis/ons de tränar öppet denna vecka? Det skulle passa som allra bäst för mig om jag kunde gå på måndagen. Tränar de då, eller brukar spelarna från söndagens startelva ha ledigt på måndagar? Detta kanske står men min spanska är verkligen dålig :)
Atlético kun10aguero
2008-03-12 17:17
De Gea har helt rätt i att det kommer att fortsätta med bra målvakter i Atletico, för snart är han en av dem :D

Tycker också att Pernia, Mista och någon av de EU-spelarna ska bort kanske Reyes också men jag tycker han kan stanna åtminstone en säsong till.
Atlético JFH
2008-03-12 16:54
Det finns 3 spelare som definitivt borde lämna klubben under sommaren. Pernia och Mista för att de inte tillför något till vårat spel och Eller (alternativt Cleber) för att han tar upp en icke-EU plats som vi kan ha en betydligt bättre spelare på. Sedan finns det ett antal som ligger i farozonen av olika skäl (Reyes bl a) och där får man se över om man kan ersätta dessa spelare på ett bra sätt. Det viktiga är att förstärka laget med en central mittfältare och en stabil höger/mittback. En back-up i anfallet skulle också vara bra, men det borde väl fungera med Braulio och Diego Costa? Efter det kan man tänka på försäljningar...
Atlético RK...
2008-03-12 15:53
Ämne: 5 miljoner euro för ....
Ja, tro mig.
Ataulf
2008-03-12 14:56
5 miljoner euro för Reyes? Har han verkligen varit så dålig?
Atlético John Mayer
2008-03-12 14:50
Gryt med alla nyheter, Atletitröjor överallt ;)
Atlético Bobban (red)
2008-03-12 08:33
Ämne: Åker till Madrid på ....
Här hittar du lagets träningstider!

Dag före match, i ditt fall så kommer lördagens träning att vara stängd. Även om möjligheten finns att träffa spelarna efter träningen...

Roligt att du uppskattade vår reseguide:)
Atlético Freppzor
2008-03-12 01:06
Åker till Madrid på torsdag och stannar till på tisdag. Ska självklart se matchen mot Levante och funderar även starkt på att ta mig till träningsanläggningen om det finns möjlighet. Jag lyckas bara inte finna information om träningarna. Var på hemsidan kan man läsa för att se tider och om hurvida träningen är öppen för allmän beskådan eller ej? Finns det någon dag som passar bättre än andra?

Vill även passa på att berömma den otroligt fina reseguiden. Den har hjälpt mig väldigt mycket!
Atlético rawkus
2008-03-12 00:30
Skarpt avslut av Torres vid segermalet mot Inter ikvall...
Atlético Luff
2008-03-11 18:12
Utgår från att vi inte säljer varken Kun eller Nacho.

Skönt med Seita!
Atlético Andee
2008-03-11 11:12
Personligen så tycker jag inte att vi ska börja rensa ut alldeles för mycket igen, har ju visat sig förut att det bara leder till problem.Bara och ta en titt på den senaste värvningskarusullen inför denna säsongen.R Garcia, Simao och Forlan har alla presterat bra, Santana kan bättre om han får chansen en säsong till, Reyes och Motta finns det väl egentligen inga ord för. problemet ligger som folk har antytt i backlinjen. Pernia, Pablo är de som borde flytta på sig enligt min uppfattning. Valera har visat att han duger gott o väl o A Lopez kan dessutom bättre. In med ett par riktigt bra backar till nästa säsong sen räcker det. på mittfältet ska vi satsa på Miguel och Camacho istället behövs inget nytt. Visst skulle jag gärna se Quaresma o sedan flytta in Maxi på innern. Plocka dessutom tillbax Braulio sen är det fullbordat.
Atlético Optimo_Kun
2008-03-10 22:35
Är det något lag Kun inte ska gå till så är det ju verkligen Chelsea. Real behöver man ju knappast oroa sig över efter det MÄKTIGA uttalandet
Atlético kun10aguero
2008-03-10 21:35
Fan va gött att Seita och Leo är tillbaks=)
Den jag har saknat mest är ju solklart Seita, det har varit bra på högerkanten när Valera har spelat men nu skada hans sig igen..
Real Madrid King_Raul/King_Iker
2008-03-10 21:34
Efter eoner av misslyckande för los colchoneros har ni lirat riktigt bra, tror Chelsea verkligen de har någon som helst chans att knipa Kün då? Knappast.

Atlético zoran
2008-03-10 21:07
Det återstår dock att se hur man skall göra med Sadicks övergång till Atlético. Etoile du Sahel hade tydligen kommit överens med spelaren innan han skrev på för Atlético.
Atlético senken
2008-03-10 21:02
Vi fick inte Sadick Adams......

länktips
Real Madrid reul madrid
2008-03-10 20:53
Hoppas verkligen att Aguero stannar hos er. Jag hoppas att äckliga Chelsea håller vantarna borta från er Kun.
Atlético Optimo_Kun
2008-03-10 20:50
Jag tycker Ze Castro ska vara kvar. Ung och kan bli riktigt bra
Atlético John Mayer
2008-03-10 13:53
Åh herregud, såg lyckligtvis inte matchen, kom hem från fjällen sent på natten. Fy fan, något måste hända, och det fort, vi får inte hålla på att dyka upp och ner som i en berg-och-dalbana om vi vill få riktigt höga placeringar. Stabilitet måste uppnås, och det illa kvickt!
Annons: