/spanien/atletico/forum/1820.aspx/spanien/atletico/forum/1820.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Lush
2008-03-16 22:00
Hmm. Inte det bästa spelet man kan förvänta sig, men å andra sidan 1) det kan vara svårt att tagga till ordentligt mot sämre lag, 2) det är Atletico vi pratar om, man ska inte förvänta sig något.

Som zoran nämner så har F och S varit bäst i 1:a. Abbiati är en bra målvakt, men herrejösses - SKOPAN! Spelar man på sån här hög nivå, ska man klara av att klistra bollen.
Atlético zoran
2008-03-16 21:52
Sjukt dålig första halvlek av Atlético, dåligt passningsspel och ingen finess i spelet. Kun har inte lyckats med en dribbling och hans spel är generellt dåligt.

Simão och Forlán är skillnaden, synd att Luis García försvinner efter hans chans tidigt.
Atlético wesse
2008-03-16 21:37
Viktigt att få hål på dem! Bara att forsätta kriga nu, inte falla tillbaka och låta Levante kvittera i slutminuterna!
Atlético daniel77
2008-03-16 21:30
1-0 till Atlético. Mål av Simaõ med pannan i min 24.
Atlético kun10aguero
2008-03-16 21:25
Hur går det?
Atlético kun10aguero
2008-03-16 21:25
Hur går det?
Atlético daniel77
2008-03-16 21:09
Bobban, JJ och Zoran har fått pm.

Daniel
Atlético zoran
2008-03-16 18:58
Braulio blev utvisad i Getafes vinst mot Racing ikväll.
Atlético JFH
2008-03-16 18:41
paniagua/ Vi står och stampar på samma ställe, så det är väl inte sämre i alla fall. Men ett anfall med Agüero och Forlan känns mycket farligare än ett med Torres och Agüero. Forlan tar ytan bakom Kun medan Torres tar Kuns yta och med två så defensiva innermittfältare skulle det vara katastrofalt för vårat spel. Vi har redan nu tillräckligt stora problem med att få fast bollen i anfall, hur skulle det se ut då? Två bra spelare bildar inte alltid det bästa anfallsparet.
Atlético paniagua
2008-03-16 15:13
Mål av Torres i helgen igen. 20 mål nu i ligan. 20!!!! Killen är helt sanslös! om jag inte räknat fel blir det 10 mål de senaste 5 matcherna (cuper inkluderade). Han måste vara Europas bäste anfallare just nu.
Det sas ju att en flytt för Torres från Atleti skulle vara bäst för bägge parter. För Torres blev det onekligen så, men för Atleti? Det vete fan...kanske, kanske inte.
Jag kan dock säga att ett anfall bestående av Torres och Kun i bägges nuvarande form och sen Forlan som supersub...mumma hade det varit!
Atlético John Mayer
2008-03-16 15:06
Taggar helt sjukt mycket inför kvällens match, det känns som att det är idag det avgörs om vi på riktigt ska utmana om en topp-fyra placering. Vi måste kunna mvinna mot ett lag som Levante, speciellt på hemmaplan. Dags att skilja agnarna från vetet (klysha, skjut mig) och verkligen visa att vi tillhör toppskicket i La Liga.
Atlético rawkus
2008-03-16 14:36
DEEEEEEEEEEEEEPOR !!!!!!!! :)

Atlético kun10aguero
2008-03-16 13:58
Ämne: Ämne: Skulle ....
Ja för tillfället i alla fall, jag anser att Maxi skulle nog få ut mer av sina offensiva kvaliteter om han spelar i mitten. Då har vi 2hårt jobbande inermittfältare, Maxi o R.Garcia.

Hoppas att Abbiati får stanna en säsong till så kan man vänta lite med att köpa en ny målvakt.
Atlético Spiders
2008-03-16 11:03
Så jävla trött på El Vascos presskonferanser, han rabblar ur sig samma skit varenda gång, vi bla bla matcher kvar, alla matcher är som en final, vi måste ge allt, bla bla bla, istället glappa käft så mycket till pressen kan du ju börja med att banka in den mentaliteten i dina spelare istället för jounalister.
Jag börjar nästan förstå att han inte har den mentala biten för att vara en stortränare, taktiskt är han väl 50/50 för mig, man ser en klar spelidé men ändå inte på nåt skumt sätt, det har väl att göra med som jag sa förut, att han inte är mentalt stark nog att övertyga spelarna om hans taktik.
Varför har vi fastnat i den dubbla pivote grejen med dom senaste tränarna?
Har för mig att det var Bianchi som hämtade den till klubben, kommer ihåg hur upprörda vi på forum var över det fega dubbla piovotes spelet på hemmaplan.
Har inte ändrat mig än idag faktiskt efter några år, anser att det fegt att köra så mot lag som Levante på hemmaplan, räcker med R Garcia sen kan man ju slänga tex Miguel framför med Simao och L Garcia.
Rent matematiskt blit det ju 5 deffensiva positioner och 5 offensiva, ser ingen anledningen till att köra 6 deffensiva pos och 4 off på hemmaplan mot sämre lag.
Atlético Luff
2008-03-15 23:21
Får hoppas vi slipper se den berömda whiskeyflaskan igen.
Atlético zoran
2008-03-15 23:16
Vi får hoppas att Atléti-publiken sköter sig imorgon, det gjorde inte en Betis-supporter och se hur det gick.

*Länktips
Atlético Lush
2008-03-15 23:10
Ämne: Skulle hellre vilja ....
Maxi i mitten, eller?
Atlético Lippan
2008-03-15 23:03
Deportivo!! ;D;D
Atlético kun10aguero
2008-03-15 19:43
Skulle hellre vilja se Reyes från start på vänsterkanten och Simao/L.Garcia på högerkanten.

Skönt att Seita är tillbaka nu :D
Atlético Sand
2008-03-15 11:26
Jag håller med er väldigt mycket om allt ni skriver här. Men Pablo kan inte lämna, visst han har inte varit i någon storform i år men det är en otroligt bra mittback som man inte kan sälja! Jag vill säga att hittar han bara formen igen så är han en av Atletis viktigast spelare!!

Atleti mot toppen!!
Atlético wesse
2008-03-15 09:19
//Spiders.

Jag kan faktiskt inte göra annat än att hålla med dig! Vi var väl en av förhandsfavoriterna i Uefa Cupen, och vi åker ut mot Bolton... Vi vinner mot Barcelona med 4-2 och sen torskar vi mot Zaragoza.
Vardagsliv för en Colconero, slitas mellan hopp och förtvivlan! Ser fram emot den dagen då Rojiblancos kan lira en kontinuerligt stabil fotboll, då man kan "räkna med" poäng mot de lite sämre placerade lagen.
Den dagen den sorgen!

Kommer stötta Atleti till den dagen och dagen efter den!
AUPA!
Atlético Lush
2008-03-14 21:38
Äntligen tillbaka efter en H-E-L-V-E-T-E-S vecka.

Intressant krönika. Hur länge ska man kunna stå emot? Sak han köra en Torres? Jag hoppas verkligen att han stannar kvar så länge det går. Men jag tro inte att han kommer vilja det. Jag tror att han är en sån som vill ge sig ut på äventyr.

Även skönt att ha Seita tillbaka.

Ang. Reyes så har han inte varit särskilt bra den här säsongen, men han har ju inte fått någon speltid alls. Om han kunde få några matcher från start, så tror jag att han hittar sin "lilla" storform igen.
Atlético rawkus
2008-03-13 22:54
JJ: Haller med dig, men vill aven se att Motta lamnar... Inte for att han ar dalig pa natt satt, men han ar en av de mest skadedrabbade spelare jag bevittnat :(
Atlético kun10aguero
2008-03-13 21:41
Ämne: Ämne: 3 i bac....
ok, tack så mycket!
Atlético Spiders
2008-03-13 18:45
Det roliga med jagandet av fjärdeplatsen för att få en kvalplats till CL är just jagandet, sen är det över, för känner jag Atlei rätt så kommer vi kämpa till oss den platsen men kommer åka ut i CL kvalet innan gruppspelet mot nåt topplag från nån europeisk skitliga, tyvärr, så funkar mitt älskade Atelti, så slutändan va allt förgäves, igen.
Men vi kommer igen året efter och den onda cirkeln börjar tar aldrig slut.

Visst är jag deppig? :)

Aupa Atleti !!!!!!!!!
Atlético JJ
2008-03-13 16:10
Till att börja med så är en utrensning inte vad vi behöver för tillfället. Vi har en bra trupp att bygga vidare på, med Perea, Raúl García, Simão, Kun och Forlán som nyckelspelare. Varför inte fylla på med unga spelare från klubben istället för nya inköp? Diego Costa, Braulio är två hungriga och unga spelare som jag gärna vill se i nästa års trupp. De som bör lämna fortast möjligt är givetvis Pernía, Eller och även Pablo. Jag har tröttnat rejält på den senares insatser under denna säsongen, givetvis finns där undantag, men jag tycker det är dags att släppa fram Zé Castro på allvar. Jag tror som ni kanske förstår mycket på den valpige mittbacken.

Reyes och Cléber ska enligt mig stanna, då de inte riktigt fått en ärlig chans. Reyes är en riktigt duktig spelare i sina bästa stunder, men han måste som ni skrivit få upp sitt självförtroende och bli jämnare. Cléber har ett driv i steget och en vilja att gå framåt som de andra i pivotepositionen inte har, och kan vara bra att ha.

Även om det givetvis skulle vara kul att få se Veloso och Diego i den rödvita tröjan, tror jag det kommer att förbli en dröm. Veloso är hett eftertraktad och lär bli på tok för dyr för att vi ska få honom. Diego är en exceptionellt bra spelare som vi verkligen skulle behöva. Men även han är mycket eftertraktad, och det är dessvärre ingen större chans att vi slår Chelsea, Real Madrid och Juventus i jakten på hans signatur. Dessutom är frågan om el Vasco vill frångå sin taktik med doble pivotes? Jag ställer mig tveksam.

In: Braulio, Diego Costa och varför inte Deportivos vänsterback Felipe? Född 1985 och en spelare som har imponerat mycket på mig. Lär inte bli alltför dyr heller.
Ut: Pernía, Eller, Pablo.

Atlético senken
2008-03-13 09:31
Länktips.

Fazio skulle ju inte vara helt fel, eller?
Atlético senken
2008-03-13 09:30
Ämne: 3 i backlinjen vill ....
För att svara på din fråga angående Paton och Arturo.

Paton husserar i Juvenil A

Vidare hittar jag inget om Arturo...

sök på hemsidan, Länktips!!
Atlético Henko
2008-03-13 07:14
Ja, Veloso skulle vara drömmen. Om vi skickar Maniche till dom så kanske det faktiskt skulle kunna hända.
Atlético Luff
2008-03-12 22:47
Hur är det med Sporting-Veloso nuförtiden? Senast han var på tapeten hette det ju att han kunde spela mittback, vänsterback samt dominera på det defensiva mittfältet. Låter som en drömvärvning men inte sett honom så mycket.
Annons: