/spanien/atletico/forum/1816.aspx/spanien/atletico/forum/1816.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético JJ
2008-03-25 12:51
Ämne: Ifall Heitinga nu ko....
Jag säger Diego Costa och Braulio!
Atlético Optimo_Kun
2008-03-25 12:31
Ifall Heitinga nu kommer tyckr jag också det är en kanonvärvning. Perfekt position nu bara en "bänk" anfallare kvar!
Atlético JJ
2008-03-25 11:42
Ska jag vara ärlig så har jag inte sett så mycket av Heitinga. Han har dock imponerat på mig under mästerskapen och han är fortfarande ung.

Det känns sannerligen som en riktigt, riktigt bra värvning! Frågan är nu vem som lämnar, Pablo eller Zé?
Atlético henry garvis carlsson (fd anti_valencia)
2008-03-25 11:28
Heitinga klar... det var som fan, kanonvärvning!!!
Skönt att vi kunde norpa honom framför marängerna!
Atlético JJ
2008-03-25 10:54
Ämne: Ämne: Il Phen....
Okej, tackar för svar!

Real Madrid Il Phenomeo
2008-03-25 10:34
Ämne: Il Phenomeo,
det ha....
Ja, Pato är verkligen så fenomenal som det ryktas om. Han spelar med ett enormt självförtroende hela tiden, han är aldrig rädd för att försöka. Han har tekniken och framförallt snabbheten. Han påminner om Messi de första metrarna där han är explosiv, vilket gör att motståndaren inte hänger med. Han har ett riktigt bra skott också, med båda fötterna.

Minussidan är att han är för ung, dvs. för orutinerad. Han har ännu inte lärt sig hur han ska hantera situationer till hans fördel riktigt ännu. Han har även en tendens att missa öppna lägen (däremot verkar han alltid kunna göra de svårare målen). Han har inte heller lärt sig riktigt hur han ska utnyttja sina lagkamrater till fullo, dvs. samspelet är ännu inte klockrent. Nu när han får bollen så försöker han för det mesta att göra något på egen hand, istället för att kanske passa och sedan sticka iväg på djupet, men som sagt, han är orutinerad.

Just nu håller jag Agüero bättre spelare, han är smartare och har förutom snabbheten, tekniken och skotten också ett bra spelsinné och uppfattning. Men vi ska också komma ihåg att Kun spelar i ett för tillfället bättre lag med bättre lagkamrater och bättre rörlighet.

Att Pato från första matchen blev självskriven i startelvan i konkurrens med Gilardino och Inzaghi säger en hel del. Personligen så tycker jag inte alls att det är bra att Pato får spela så mycket redan nu, han har ett väldigt ansvar som kanske inte är så nyttigt för en 18-åring. Men det är ledningens fel som inte hämtat in en riktigt bra forward.

Men samtidigt så tror jag att Pato har den rätta mentaliteten för att redan spela från start och vara tongivande.

Du kanske bör kolla på några av Milans matcher. Dem brukar gå på tv4plus och tv4sport. Om dem sänder Milans matcher så är Pato säkerligen med.
Atlético JJ
2008-03-25 10:07
Ämne: Tycker att 4-4-2 fun....
Intressant tanke angående Raúl García. Jag tror dock att han skulle klarat av det galant. Han har en oerhört stark mentalitet, jobbar som en häst, samtidigt som han har ett bra tillslag.

Och ja, han skulle kunna följa med mer upp i anfallen likt Cambiasso, men det skulle lett till ett oerhört stort mellanrum mellan vår backlinje och deras två anfallare och kanske även ibland yttrar.

Maxi skulle absolut vara ett alternativ, han är som du skriver en smart tänkande fotbollsspelare med ett bra spelsinne.

Han kanske inte är det bästa alternativet som defensiv mittfältare. Ett steg upp så tror jag han skulle få mer boll att jobba med i offensiven också.

----------------Leo Franco-------------
Valera-----Perea------Zé Castro-------López
---------------Raúl García-----------------
Simão-------------Maxi---------------Reyes/Jurado
--------------Kun-----------Forlán-------------

Något sådant skulle jag kunna tänka mig.

Den potentiella startelvan med ett 4-2-3-1 skulle kunna sett ut som följande.

--------------------Leo Franco-------------------
Bruno Saltor-----Perea-------Zé-------------López
---------------Raúl García-------Nacho-----------

Simão---------------Maxi----------------------Kun
-------------------Forlán------------------------

Ett nyförvärv i högerbacken Bruno Saltor från Almería.
Forlán och Kun skulle byta platser regelbundet.
Atlético Mathias
2008-03-25 09:43
Känns bra nu!
Mycket jobb återstår dock och jag hoppas laget redan börjat fokusera på nästa uppgift.

Det börjar pratas om nyförvärv redan märker jag, det må vara men jag hoppas vi alla är överens om att förstärka på ett par, tre platser bara, inga massnyförvärv som vi har en tendens att göra. Bränn allt krut på rätt ställe så blir vi än giftigare nästa år!
Atlético Bobban (red)
2008-03-25 04:20
Ämne: är det någon som vet....
Det är några snorungar som har tråkigt under påsklovet och upprepade gånger hackat sidan!

Därför ligger den nere för tillfället:(
Atlético Spiders
2008-03-25 03:15
Tycker att 4-4-2 funkar väldigt bra, och en 4-2-3-1 skulle bara innebära en minimal förändring, så det kvittar.
Att innermittfältet inte fylls på i våran 4-4-2 oftare har nog mer att göra med vilka spelartyper Aguirre väljer att spela med i mitten, det spelar nog ingen roll om R Garcia får spela längst fram i en diamant, han kommer ändå hamna längre ner i banan pga va hans deffensiva mentalitet, det har nog mer med spelartyper och deras mentalitet att göra än formation i slutändan.
Nu har Aguirre valt två lite mer deffensivt inriktade innermittfältare, nu är R Garcia i mina ögon inte tillräckligt deffensiv skicklig pivote att han klarar den rollen själv, även fast han sliter, det är därför Aguirre har lagt två st pivote där för det ska funka tror jag.
Skulle vi tex lägga Jurado eller Miguel framför Garcia tror jag mittfält skulle bli väldigt svagt då dessa fortfarande är fysiskt och mental outvecklade och inte har det samma snabba 2 sek före motagning fotbollstänkandet som tex Fabregas för att slippa åka på smällar eller bli av med bollen.
Den jag känner som utan tvekan har stark fysik, bra fotbollstänkande och kan skolas om till en spelfördelande mittfältherre är faktiskt Maxi, jag tror en lite mentalt omskolad Maxi och R Garcia skulle dominera mittfältet.

...............Ustari................
Ujfaluji....Perea...Pablo.......Lopez
............Maxi....Garcia...........
..Miguel......................Simao..
...........Forlan...Aguero...........
Atlético DeBe
2008-03-25 00:17
är det någon som vet vad som har hänt med forumet: http://forum.atleticomadrid.de

går inte att logga in
Atlético DeBe
2008-03-25 00:15
jj vad jag menade med r gacia är att han borde lurka runt boxen mera alternativt göra löpnigar in i boxen som cambiasso gör i inter. lägg där till att r garcia har ett bätre skott än cambiasso så om han får in passning i början av anfallet så skulle han kuna använda sig av det. r garcia är ingen spelfördelare som riquelme inte heller innehar han en sådan blick för spelet som kun men han skulle kunna va med i anfalspelet på samma sätt som cambiasso.
Atlético JJ
2008-03-24 23:30
Il Phenomeo,
det har varit mycket snack kring Alexandre Pato. Jag har inte sett speciellt många matcher med Milan i år, är han så bra som alla säger och skriver? Vad är hans styrkor respektive svagheter?
Atlético JJ
2008-03-24 23:28
Ämne: JJ//

Grejen är de....
Visst, man har spelat bra och man innehar den sista kvalplatsen till Champions League, men jag tycker att med vårt nuvarande spelsystem får vi inte ut allt som vi kan få av vår startelva och trupp.

Jag tror att Simão, Maxi, Reyes, Luis García med flera skulle kunna gjort ännu bättre ifrån sig med en högre utgångsposition, och slippa jobba hem så mycket som de ändå gör. I vissa fall har vi haft Simão och Maxi bakom vår ytterback efter att vi har försvarat.

Med ett 4-2-3-1 tycker jag att laget får en bättre balans i laget, både defensivt och offensivt!
Real Madrid Il Phenomeo
2008-03-24 23:13
JJ//

Grejen är den att jag inte riktigt förstår varför du förespråkar ett 4-2-3-1 spel egentligen. Atletico har spelat 4-4-2 hela säsongen och gjort det mycket bra, man har skakat om de flesta lagen och kan mycket väl etablera sig som ett topplag. Nu kommer man med stor sannolikhet att nå Champions Leauge nästa säsong, så varför klaga? :P.

Why fix anything that ain't broken?
Atlético Optimo_Kun
2008-03-24 22:58
Behöver ingen mer innermittfält har ju Raul.G, Nacho,Jurado och Motta. Det är riktigt bra! Tycker vi ska göra oss av med Cleber fortfarande, och Miguel kommer bli RIKTIGT bra.
Atlético Luff
2008-03-24 20:31
Värvar vi Zapater(eller liknande) känns det som Camachos plats i laget försvinner ganska rejält, ser då hellre någon äldre som kan "täcka upp" medans Nacho utvecklas och ges mer och mer speltid. Vill verkligen att vi satsar på denna unga herre och inte "värvar bort" honom.

Tycker vår 4-4-2 vi använder nu är en bra grunduppställning, även om Aguirre ibland kan spela med en offensivare spelare på en av de 2 mittfältsplatserna mot sämre lag.
Atlético JJ
2008-03-24 20:09
Ämne: Vet nagon forresten ....Han är väl helt enkelt petad? Jag har då inte hört något annat som skulle kunna vara orsaken.

Zapater är en spelare som jag hemskt gärna skulle velat se. Raúl García och Albert Zapater skulle kunna vara spanska landslagets pivotes de kommande tio åren, så varför inte? Dessutom är han spansk, och det är aldrig fel med inhemska talanger i laget.
Atlético JJ
2008-03-24 20:06
Ämne: JJ/ Reyes har inte v....Du har helt rätt i att Reyes inte har varit bra. Men jag tror på honom. Får han förtroende av Aguirre och eget självförtroende, då tror jag det kan bli hur bra som helst. Han är den spelare som är mest lik Simão i sitt sätt att spela.

Vidare har du rätt i att Forlán och Kun spelar bättre tillsammans än vad Torres och el Kun gjorde. Men jag tror fortfarande på att Kun kan ta Forláns nuvarande roll. Kun har en blick för spelet som inte allt för många i dagens trupp har, därför skulle jag velat se honom på den offensiva mittfältspositionen.

Det är absolut inget fel att skära in i banan, men då borde Maxi spela till vänster om han ska skära in och skjuta med rätt fot, så att Simão kan slicka högerkanten.

I dagens Atlético de Madrid är det Simão som skär in och Maxi som ska utmana. Jag tycker inte Maxi är rätt spelare på rätt position, även om jag hemskt gärna vill se honom i en startelva.

Som tidigare skrivet, så är det absolut inget fel i att skära in. Men, då måste man ha en överlappande ytterback som drar med sig en markering och därmed ger yta till den som skär in. Våra ytterbackar gör på sin höjd fem sådana löpningar per match, ska vi spela som vi gör nu bör man använda sig mer av ytterbackarna.

Jag tänkte också på det, med Jurado och Miguel som offfensiv mittfältare, men tror du Aguirre vill gå ifrån "doble pivotes" för spelare som inte har hans fulla förtroende? Jag är tveksam.
Atlético JFH
2008-03-24 19:55
Vet nagon forresten varfor Zapater inte spelar i Zaragoza? Kan vara ett potentiellt nyforvarv...
Atlético JFH
2008-03-24 19:53
JJ/ Reyes har inte visat nagot som skulle ge honom en plats i startelvan under hela hans tid i klubben och har samtidigt blivit overglanst av inte bara Maxi och Simao utan aven Garcia, Jurado och Miguel varav de tva sistnamnda inte ans ar naturliga yttrar.

Vidare har Aguero visat att han trivs bast langst fram i anfallet med nagon annan som hamtar boll. Dar ligger skillnaden mellan Forlan och Torres. Vad galler Maxi sa ser jag det som nagot positivt att han oftare gar inat i banan ser jag som nagot positivt da Simao helst slickar kant. Maxi kan ocksa ta sig runt vilket han gor ett par ganger per match pa samma satt som Simao kan ga in och ta skott. Vi far fler alternativ, fler spelare i boxen och mer yta med tva "olika" yttrar.

Det vi kan gora for att fa mer kraft offensivt ar att spela med exempelvis Jurado eller Miguel framfor R. Garcia och pa sa satt minska luckan mellan mittfallt och anfall samtidigt som vi far ytterligare en spelare med framat.

Vilken upstallning vi spelar med ser jag som mindre relevant da alla vara spelare har nagon form av frihet i anfallen. (De kan byta positioner och alternera i det defensiva jobbet bland annat). Det viktiga ar i sa fall att vi har en klar ide i forsvaret.
Atlético rawkus
2008-03-24 19:21
Arizmendi - tack for en grym helg! :)
Atlético JJ
2008-03-24 17:01
Ämne: det är ingen stor sk....
Jag tycker faktiskt det är en markabel skillnad.

Utgångspositionerna i ett 4-4-2 gentemot ett 4-2-3-1 är rätt olika. I ett 4-4-2 är yttermittfältarnas utgångsposition precis i linje med mittlinjen. I det senare alternativt är det längre fram. I det senare behöver inte heller kvartetten där uppe jobba hem så mycket som man ändå gör nu.

Forlán jobbar som en offensiv mittfältare, han ligger vid mittlinjen och är beredd att få passningen och sätta igång en kontring. Du har kanske rätt angående Kun, han bör vara där uppe då han kan ta sig an ett mittlås alldeles ensam, men Forlán jobbar såsom jag skulle velat se Kun jobba nu, om du förstår vad jag menar.

Intressant tanke med Raúl García. Han är stark och har ett bra tillslag på bollen. Men jag ser inte honom som en offensiv mittfältare. Han har knappast den blicken för spelet som Kun alternativt Jurado, Maxi eller exempelvis Miguel.

Som defensiv mittfältare är det viktigt att vara stark och vinna mycket boll, vilket Aguirres favorit gör oerhört bra för tillfället.
Real Madrid Il Phenomeo
2008-03-24 16:47
Det spelar egentligen inte så jättestor roll vilken formation man använder, om det är 4-4-2 eller 4-2-3-1, det viktigaste är att varje spelare vet sin position och sin roll i laget. Enligt mig så spelar ni faktiskt redan 4-2-3-1, där Agüero spelar som ensam topp medan Forlán har en helt fri roll där han ofta kommer ner på banan och möter och agerar lite som playmaker. Ibland så är det tvärtom, Kun går ner som playmaker och Forlán håller sig framme som spjutspets. Det viktigaste är att båda anfallarna är RÖRLIGA hela tiden.

Ni har verkligen ett fantastiskt anfallspar. Kun är en gudabenådad spelare, men enligt mig så är Forlán minst lika viktig. Han löper konstant och är överallt. Spelare som Forlán är ovanliga idag, det finns knappt några anfallare idag som lägger ner det hästjobbet han gör. Jag tror att han är viktigare än vad ni själva tror. Agüero är fantastisk men jag tror inte att han är lika bra om Forlán är borta.

Finns det någon match där Forlán har varit borta i år? I såfall undrar jag hur anfallsspelet, samt slutresultat blev.

Jag är milanista, och om jag fick välja en anfallare att ha till Milan mellan Agüero och Forlán, så hade jag nog valt den sistnämde.
Atlético DeBe
2008-03-24 16:26
det är ingen stor skilnad på våran uppstälnign idag och den du nu har föreslagit. skilnaden är egentligen bara att du dragit ner kun, skiftat plats på maxi och simaõ och sedmera bytt ut maxi mot reyes. att låta kun delta mer i det defensiva spelet skulle förstöra vårt anfallspel då kun skulle slita häcken av sig på mittfältet och senare i matchen inte skulle orka med utmaningarna och driblingarna som är hans styrka.

kun har idag en ganska fri roll så skilnaden i anfallspelet skulle egentligen vara minimal.

Jag skulle personligen vilja att någon av våra pivotes skulle ha en friare roll och delta mer i anfalspelet. R. Garcia har ett fruktat skott om han skulle vara ett pasningsalternativ bakåt istället för dit alternativ kun så skulle hans skott komma till användning.

Skulle vara kul och se aguirre mixtra lite på mittfältet nästa säsong med att byta ut maxi mot miguel eller reyes och sen låta raul delta mer i anfalspelet.

så slutligen som sagt offensivare uppgifter för r. garcia och byt ut maxi för att se hur anfalspelet skulle sköta sig då.

forlan - kun
simaõ/reyes - natcho - r. garcia - miguel/simaõ
lopez - pablo - perea - valera
Atlético JJ
2008-03-24 12:25
Ämne: Nacho har kommit och....Nyckelspelare och nyckelspelare. Jag ser det som så att Raúl García är en oerhört värdefull spelare att lira tillsammans med. Man märkte direkt när Pamplona-sonen utgick, framför allt Keita fick större ytor att jobba på. Cléber och Nacho jobbar inte lika bra tillsammans som de två ynglingarna.

Visserligen ska man inte ta ifrån Nacho arbetet han gör. Han är en duktig spelare, och han gör det bra. Men att kalla honom nyckelspelare redan nu är lite att ta i. Raúl García, där har vi en nyckelspelare! Förhoppningsvis är han tillbaka mot Villarreal.

En vinst på El Madrigal är absolut inget omöjligt. Jag är fortfarande lite tagen över att man vann borta mot Sevilla!

Villarreal har spelat bättre borta än hemma på senare tid, så ja, varför inte tre friska poäng mot Pellegrinis mannar?

För övrigt förlorade Espanyol något överraskande borta mot Murcia igår, och är nu likt Sevilla fem poäng bakom. Närmaste konkurrent är säsongens stora överraskning Racing, tre poäng bakom.

Det som är viktigt att tänka på inför helgens drabbningar är att vi har en fruktansvärt stor chans att dra ifrån ytterligare vid en vinst.
Sevilla möter Real Madrid borta, Espanyol tar emot Racing.

Vi får hoppas och tro på det bästa. Med Atlético de Madrid är allt möjligt!
Atlético Optimo_Kun
2008-03-24 12:05
Nacho har kommit och blivit en nyckelspelar för Atletico bara på ett par matcher mot de "stora" lagen. Är tre poäng mot Villareal för mycket begärt nu?
Sevilla Ola(Sevilla-Red.)
2008-03-23 23:03
Vill berömma er för det fina arbetet ni lägger ner vecka efter vecka. Och ni har inga idiotiska fans heller, vilket gör att det känns mindre hemskt att förlora mot er. All lycka i framtiden och fortsätt ert fantastiska jobb! Ni är ett föredöme för alla andra redaktioner på SvenskaFans.
Atlético garmawi_90
2008-03-23 21:16
Extra glädjande att den förre detta Atletico spelaren, Arizmendi sänker Madrid :D Hahaha

! Aupa Atleti !
Atlético zoran
2008-03-23 19:57
Han tar väl över Clébers tröja i sommar.
Annons: