/spanien/atletico/forum/1815.aspx/spanien/atletico/forum/1815.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Spiders
2008-03-26 16:49
ja, guardado är just den typ irationell spelare vi behöver, eftersom han är vänsterfotad vad jag och gillar hålla till på vänsterkanten så kan Simao flytta över höger sida, om nu inte Aguirre föredrar att men är på fel sida med fel fot för att kunna bryta in, istället för inlägg.
Är det inte så Guardado kan spela wingback också på vänster sida?
Tror både Moreno och Salcido kan bli ganska dyra att lösa ut, men en annan kille jag är imponerad av som kan bli betyldigt billigare och väldigt bra tredjeback i Atleti är Pereas landsman Nelson Rivas i Inter, verkar också vara stenhård komprmisslös mittback.
Atlético rawkus
2008-03-26 16:36
Spiders: Guardado (Depr) ar annars en favorit! Den killen ar fan fenomenal!! Har ju haft en "minst sagt" hyffsad debut sasong for Depor ;)

Han snor vi sa fort han fatt Spanskt medborgarskap ;) Likasa med Moreno nar han far sitt Hollandska ;)
Atlético rawkus
2008-03-26 16:29
Spiders: Nery gjorde ett offantligt misstag nar han lamnade Olympiacos for Shaktar.... I Olympiacos var han "gud" - i Shaktar? Ja du... Tjaffset var som du skrev, over en straff. Nery lat ej Lucarelli ta straffen och darmed banade han vag for sin egen undergang i den Ukrainska klubben. Han ar def ordinarie i El Tri :)

Han ar endast pa lan hos Man City, och dar har det ej gatt sa bra(daligt med speltid ocksa..)

Morena r precis som du sager, kompromisslos! Stenhard i narkamperna!! :) En mexikansk Perea ;)

Salcido ar narmare ett helgon har i landet an sjalva Jesus - mycket omtyckt! Han gor bra ifran sig i PSV. Han ar odrinare och har sa varit senaste sasongerna :)

mvh/rawkus
Atlético Spiders
2008-03-26 16:14
Rawkus//

Ja, han ganska liten, kvick och iskall :)
Hur är det med Nery Castillo egentligen nu när du tog upp han, är inte han ordinarie i landslaget?
Var det inte han som tjafsade med Lucarelli i Sjaktar över nån straff eller var det va?
Sen så hamnade han hos Svennis på lån eller köpte dom han?
Är inte han ganska talangfull?

Jag vet inte så mycket om Moreno, men jag har hört att han är ganska kompromisslös i sin spelstil likt våran Perea.
Annars är jag ganska förtjust i Salcido som spelar i PSV, han är ju ruggigt bra och skulle mer än gärna se kampera ihop med Pablo eller Perea.
Atlético rawkus
2008-03-26 16:05
Spiders: Lanktips(igen! ;)) Kolla Villaluz avslutning vid 2-0 malet. Hela spelsekvensen med u-23 polaren Andrade ar vacker :)
Atlético rawkus
2008-03-26 16:00
Spiders: Lanktipset... Cesars iskalla avslutning i 1-0 segern mot Veracruz.
Atlético rawkus
2008-03-26 15:55
Spiders: M79 syftade pa att Ronaldinho ar pa g bort fran La Liga... Tolkar det sa iaf :)
Atlético rawkus
2008-03-26 15:54
Spiders: Memo Ochoa har cementat forstaplatsen i El Tri :) Hyffsad malvaktbesattning med Oswaldo som back-up maste sagas... :)

@Cleber: Antar att det ar Aguirre som beordrat han langre ner... trist, da du vet att han ar ackligt skjutglad(de flesta gar pa mal, om ej in, sa lamnas returer), snabb, stark och drivande i spelet. Trist om han ej kommer fa bevisa alla dessa egenskaper.

@Villaluz: Inget konkret annu for "Lille Cesar"... Han ar glad over tillvaron i Azul, och dar ar han ju numera stjarnan, samt garanterad startplats(vilket han ska ha!). Sen sa ar han ju fortf valdigt ung, sa ingen stress egentligen. Han ar pa tok for bra for La Liga(Mexikanska), men klagar ej sa lange jag kan se han flyta, svava och tokrusa fram pa planen varje vecka...speciellt i Cruz Azuls vackra trojja ;) Det snackades om AZ Alkmaar(dit UNAM Pumas talangfulle, stenharda backklippa Hector Moreno flyttade..) Hector hade jag forresten mera an garna sett i Atleti trojjan.
Det snackades aven lite om Olympiacos(Nery Castillos forr forra klubb..) Personligen sa tycker jah hollandska, alternativt ett mittenlag i spanska, franska eller portugisiska ligan vore guld. Han maste i vilket fall som helst komma till en klubb som verkligen behover honom, fran start - inget banknotande. Utkopsklausul har jag ingen vetskap om, men den borde vara "Glocalnet niva"... Hade mer an garna sett han i Atleti trojjan ocksa :)

Lanktips: Hehe, en favorit. Kanonskottet mot Monterrey dar Cesar vander matchen pa egen hand fron 0-1 till 2-1 med 2 vackra mal. Segern tillagnades Mizrakhi(stavn?) - Cruz Azuls forre tranare(Monterreys tranare under matchen..) som fullstandigt total bankade Villaluz nar han tranade Azul... Skrattar bast som skrattar sist..? ;)
Atlético Spiders
2008-03-26 15:45
Ämne:
Hade väl varit skö....
???
Atlético rawkus
2008-03-26 15:36
M79: Hello fellow Milanisti ;) Vi har ganska hyffsat facit mot Barca, aven under Ronnies tid, sa har aldrig riktigt oroat mig ;) Trist dock om han hamnar i fel del av Milano :(
Atlético Spiders
2008-03-26 15:33
Rawkus//

Håller med dig om Cleber, följde brasileiro ganska mycket förut, kommer ihåg hur bra jag tyckte den där mittfältaren Cleber va.
Det är som du säger, han spelar för långt ner i banan nu, vet inte om det är Aguirre som sagt till han att ligga lågt.
Jag kommer ihåg en bössa han avfyrade mot Corintians tror jag det va, från ca 30-35 meter rakt upp i krysset efter att ha vänt bort en gubbe i mottagningen.
Han ser bara så himla seg ut i Atleti, han är ganska snabb och smidig faktiskt egentligen.

Håller med dig om Ochoa, det vore en bra värvning, har inte sett så mycket av han förutom förutom när han spelat i landslaget.
Speciellt matchen mot Brasilien i copa america förra året då han nollade dom, Brasilien kunde bara inte få in bollen förbi han, så jag vet att han har en väldigt hög högsta standard iallafall, hans lägsta standard vet jag inte så mycket om förutom att jag alltid köper han på FM när jag startar :)
Hur är det med hans landslags status nu? är han ordinarie fortfarande eller kör dom med rutinerade Oswaldo.
Kan du uppdatera mig om Cesar Villaluz förresten, pratas det nåt om att han drar snart? Finns det några europeiska klubbar som är intresserade? Den killen är för bra för att spela i Mexico, undra varför ingen har plockat upp han än, har du nåt svar på det? är det klubben eller han själv som vill stanna? Vad är hans utköpsklasul om han nu har en och hur mycket är han värderad?

I Diego Costa har vi ett riktigt bra kapital, nåt som många har glömt bort, han få gärna vara utlånad 1 år till då han bara är 19 och lär inte peta Forlan eller Kun just nu om inte truppen måste breddas av en eventuell CL plats.
Jag gillar hans spelstil skarpt, han påminner om Fabiano i Sevilla och jag tror Diego kan bli en riktigt riktigt bra spelare.
Barcelona M79
2008-03-26 15:27

Hade väl varit skönt för er att slippa denna spelaren?
Atlético rawkus
2008-03-26 13:59
Bobban: Haller med dig om det mesta. Dock storgillar jag Cleber, och anser ej att han fatt chansen riktigt. Vi som nagorlunda foljt/foljer Brasse ligan och Copa Libertadores, vet vilken kaliber han har :) Han bor fa mer offensivt spelrum, da det ar sa han gor sig bast. Har ett fruuuuktansvart skott som El Vasco borde utnyttja mer... Nar han ligger for langt ner i banan sa kommer han mer sallan till avsluten.

Vilka vil Jag se lamna? Mista(sjalvklart!), Eller(med Mr Johnny pa ingang...) och Motta(bra spelare, men har, som tidigare namnt, aldrig i hela mitt liv sett en sa skadedrabbad spelare..)

In? Braulio! Sen har jag ju min drom att fa se Memo Ochoa(icke EU-statusen spokar dock...) Diego Costa da? Inte annu... om en eller 2 sasonger sa.. ;)

/rawkus
Atlético Bobban (red)
2008-03-26 04:41
Kul som fan med alla läsvärda inlägg som har poppat upp på vårt forum de senaste dagarna.

Tre aspekter som lätt glöms bort när man diskuterar nyförvärv hit och dit är språket, den spanska livsstilen och slutligen spelstilen i La Liga.

Språket kan inte underskattas då en ny spelare ska smälta in bland sina nya lagkamrater. Det handlar om kommunikation på flera plan, där många missförstånd kan undvikas om man förstår det dagliga tugget. Situationerna är oändliga när det gäller förstå och göra sig förstådd via språket. Sydamerikanerna har i detta fall en klar fördel då man har spanska som modersmål, förutom brassarna som snackar portugisiska som i och för sig är närbesläktat med spanskan.

Livsstilen i Tapasland skiljer sig en hel del från den som vi nordbor lever. Det gäller helt enkelt att anpassa sig det nya landets sätt att hantera vardagen. Inte så enkelt som det låter alla gånger och det har fällt bra spelare förut.

Slutligen är spelstilen i Spanien väldigt speciell, med sin tekniska och snabba fotboll. Ligan håller en väldigt hög nivå och alla lag kan verkligen lira boll och det finns inga lätta lag att möta.

Till nästa säsong vill jag inte se några större förändringar i dagens trupp. Startelvan är bra och den behöver bara spetsas till för att vi ska kunna vara med och konkurrera rejält. Hur mycket som den behövs förstärkas, avgörs efter vilken placering laget lyckas nå i maj när den sista omgången är spelad för den här säsongen. Men jag skulle inte gråta blod om trion Mista, Eller och Sántana försvann sin kos. De två sistnämnda på grund av att de tar upp två av lagets tre värdefulla icke EU-platser. De spelare i truppen som är icke EU ska vara spetsar i spelartruppen och inte utfyllnad!

Att ropa på nyförvärv hit och dit löser inga problem, det borde väl vi Atletifans veta vid det här laget med tanke på de senaste årens spelarkarusell!
Atlético Spiders
2008-03-26 00:47
Luff//

Ja, jag menade både Raul Garcia och Raul Gonzales :)
Atlético Luff
2008-03-26 00:24
Spiders, Menade då vår Raul, Raul Garcia, men håller med, fortsätter "den" Raul producera mål i denna takt ska han väl få en biljett till Alperna.
Atlético Spiders
2008-03-25 23:58
JJ//

Ska jag vara ärlig så är jag ganska svag för Pablo, när det funkar för honom så är han en back av världsklass. Jag vet inte hur länge du har följt Atleti men du kanske minns Pablos från 2004-2006, han åt upp sina motståndare, och var dessutom första valet i VM 2006 bredvid Puyol och gjorde en riktigt bra turnering.
Perea-Pablo var fruktade och släppte in minst mål i ligan under en 2 års period.
Jag älskar se en fungerande Pablo på plan, han är grym! Jag hoppas han komme tillbaka till det fruktade Pablo-Perea duons Pablo igen, då väljer jag herr Ibanez varenda gång över Heitinga.
Ze har faktiskt inte fått en ärlig chans, jag tycker han ska stanna och utvecklas.

Luff//

Ja du, jag har alltid tyckt herr Aragones är lite av ett nötskal som tränare, men som Zapatones var han underbar. El Sabio de la Hortaleza är inte så vis längre, men jag kommer alltid älska han och minnas vad han gjort för Los Rojiblancos.
Garcia är bättre än Albelda just nu 8 dagar i veckan, sen tar det emot att säga, men att ha en formstark Raul på bänken iallafall skadar inte.
Atlético Luff
2008-03-25 23:37
Är det bara Atleticohjärtat som pratar eller borde inte R.Garcia vara ganska högaktuell för sommarens EM? Albelda strosar väl mest runt på Valencias gator och käkar Paella, det lämnar landslaget med vad? Senna? Zapater? Xabi?

Tycker Raul förtjänar att åtminstånde testas innan EM, men den chansen försvann kanske nu iom att han inte blev uttagen till Italienmatchen.
Atlético JJ
2008-03-25 23:34
Ämne: Det där med bred tru....Det är lite det jag menar. Sälja Pablo och Eller, och ha kvar Zé Castro. Vad säger Spiders om det?

Något som är klart är i alla fall att försvaret behöver förstärkas.

Angående Ujfalusi var det tal om att han var klar för oss för ett par veckor sedan. Enligt hans agent var han klar för oss, efter att ha tackat nej till Sevilla.

Jag tvivlar på detta och väntar på en bekräftelse från en av klubbarna!
Atlético Spiders
2008-03-25 23:29
Det där med bred trupp är viktigt, men frågan är hur man klarar av att ha flera högprofil backar i samma lag.
Det är en sak att vara landslags back och sitta på bänken hos tex Inter, Real, Barcelona, Milan osv, men går man verkligen med sitta bänkad i Atletico.
Tycker inte klubben idag har tillräckligt hög profil för att kunna ha landslagsbackar på bänken, bättre att ha tex Perea och Heitinga, sen sälja Pablo och ha 2 st talangfulla backar av "mellanprofil" typ.
Sen som Zoran säger så kan det bli så att vi har ligan, CL och CdR nästa säsong, och då kan det minsann behövas Perea, Pablo och Heitinga, men det är bättre att vänta och se hur ligan slutar innan man börjar komma överens med massa spelare.

Är det nån förresten som har koll på Ujfaluji grejen? har han skrivit nytt kontrakt med viola eller kommer han fortfarande bli bosman i sommar?
Atlético JJ
2008-03-25 23:09
Jurado har gjort mål för Spaniens u-21 landslag. Kul för honom!
Atlético Roni40
2008-03-25 22:08
tänkte lite på formationen och undrade lite på
4-1-2-1-2 tror det skulle passa fint, eller så är det bara min fifa taktik som pratar:p
Pat24
2008-03-25 21:58
Ville bara säga att Atlectico har sett väldigt bra ut ut nu i år och ni är värda en CL-plats helt klart, hoppas ni tar er till CL även om ja hellre sett mitt lag där :) men gillar erat sätt att spela fotboll måste ja säga, mkt underhållande och roligt.
Atlético Bobban (red)
2008-03-25 21:26
Ämne: Såg förresten målen ....
Har inte längre Eurosport, men en kvalificerad gissning är att de inte har några tv-rättigheter att visa bilder från världens bästa liga!
Atlético kun10aguero
2008-03-25 20:47
Såg förresten målen ifrån Sevilla matchen idag på La Liga highlights.
Men egentligen skulle jag sett dem igår.
Tittade på Eurogoals, äntligen blev det La Liga..
Va fan..då var det bara resultaten och inga mål.
Har man legat uppe och väntat på ingenting..
Varför sänder dem inte spanska mål på Eurogoals?
Atlético Bobban (red)
2008-03-25 20:37
Ämne: Hur klar är han då? ....
Som Zoran skrev i artikeln är övergången inte bekräftad från Atléticos sida och det kommer den inte att bli föränn säsongen är över!

Ta för vana att betrakta alla rykten som just rykten tills övergången är bekräftad av Atléticos officiell hemsida!
Atlético Luff
2008-03-25 19:49
Hur klar är han då?

Minns (trots att jag inte vill) affärer som Rosicky, Sneijder, Riquelme, Belluschi, Lucas, mfl.
Dessa herrar spelar just nu i Arsenal, Real, Boca, Olymiacos och Liverpool.

Bevisa mig gärna fel denna gång.
Atlético Torres
2008-03-25 19:04
Bra värvning i Heitinga. Killen är bara 24 år och spelar redan mycket klokt. Om han bara kan hålla sig frisk kan han bli någonting stort.
Atlético JJ
2008-03-25 19:02
Ämne: Man kommer köpa in f....Ja, Fabiano Eller lär antagligen lämna om man nu väljer att plocka hem Diego Costa och affären med Heitinga går igenom. Samtidigt tror jag det kan vara bra att inte köpa in flera försvarare. Att spela in en ny försvarare oavsett om det är en ytterback eller mittback är svårt. Det är mycket man ska anpassa sig till, och dessutom ska man få ihop ett samspel mellan Heitinga/Perea och Heitinga/Pablo. Köper man in ytterligare en back skulle det enligt mig ställa till problem. Med Zé Castro och Pablo på bänken har man två spelare som kan komma in under vilken tid som helst under säsongen och veta hur man ska gå tillväga.

Zé Castro har inte tagit sina chanser. Jag anser dock att det är svårt att prestera på halvchanser som man får då och då. Ge Zé och Cléber riktiga chanser att visa upp sig, ge dem förtroende.

Jag vill också att Motta stannar, men dessvärre kommer hans skador i slutändan ta kol på hans karriär.

Målvakter behöver vi inte precis som du säger. Vi har gott om unga och duktiga målvakter som bara väntar på att få chansen.
Atlético zoran
2008-03-25 17:18
Man kommer köpa in fler försvarare, det har ju Cerezo redan talat om. Därför tror jag att Fabiano Eller och Zé Castro lämnar klubben till sommaren, dessutom nämnde han även att man skulle titta på ännu en mittfältare.

Jag vet inte om det finns någon anledning att behålla Zé Castro längre, han kan inte utvecklas genom att sitta på bänken och aldrig ta sina chanser.

Backuppsättningen skulle antagligen se ut på följande vis:

Luis Perea, Pablo Ibáñez, Johnny Heitinga, Giourkas Seitaridis (Förhoppningsvis blir han inte såld i sommar), Juan Valera + ytterligare två backar som får placeras som X då vi ännu inte vet vilka det blir.

Jag ser gärna att man tar tillbaka Mario Suárez, använder sig av Raúl García och Nacho. Sen får klubben bestämma om Cléber skall stanna eller inte, han har ju inte direkt fått någon strålande chans att visa upp sig på riktigt. Personligen hoppas jag Motta stannar, men det är omöjligt att förutspå om hans knä läker eller inte.

När det kommer till målvakter har man redan en hel del duktiga sådana. Falcón bör stanna, han har gjort mycket bra ifrån sig de få gånger han spelat. Gillar även att De Gea har ett proffskontrakt numera, så jag vet inte, tycker inte att man behöver köpa in varken Moyá eller någon annan för tillfället, även om jag tycker väldigt mycket om just Moyá.

I övrigt pratas det väldigt mycket om Albert Zapater, tycker att Javí Martínez är bättre än honom och han kommer tveklöst bli en storstjärna inom kort.

Jag längtar bara till den dagen Atlético kan introducera Pacheco och Borja, det kommer antagligen bli klubbens nästa "Cracks".
Annons: