/spanien/atletico/forum/1813.aspx/spanien/atletico/forum/1813.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético rawkus
2008-03-27 19:23
Kun: Smeknamn menade jag saklart :)

haha, "smaknamn"?? :)
Atlético Polkagrisen
2008-03-27 19:22
Borde inte reklam i stil med den där killen som håller på det andra laget o säljer tröjor plockas bort typ?

I helgen gäller det, och jag tror vi fixar det.
Atlético rawkus
2008-03-27 19:22
kun: For att fortydliga: Limpy ar mer ett smaknamn at nan som ar halt(typ: Haltis pa svenska :)) "Hey Limpy!" :)
Atlético Luff
2008-03-27 18:56
Mista är ju Shaggy :)
Atlético Lush
2008-03-27 18:37
K10A,

härligt att du fixar listan!

Förslag till de namn som inte var ifyllda:

Valera: Blondie
Juardo: J-man
Reyes: spanjoren
Forlan: Floffy (gammalt, men so what?)
Atlético kun10aguero
2008-03-27 18:01
haha ok =)
Atlético rawkus
2008-03-27 17:51
kun10aguero: Limpy betyder "halt"(som i halta... nar man har ont i benet/foten ) ;)
Atlético kun10aguero
2008-03-27 16:18
Ämne: kun10aguero: 5 Thiag....
Vad är Limpy? Betyder det något eller är det bara ett namn? Det var ganska tufft dock.

Alla andra får också komma med namn idéer!
Atlético rawkus
2008-03-27 15:37
kun10aguero: 5 Thiago Motta: Limpy?
Atlético kun10aguero
2008-03-27 15:29
Till redaktionen, skulle inte ni kunna köra lite omröstningar då och då? Tycker det skulle vara en liten rolig grej, tack annars för ett grymt bra arbete!
Real Madrid Dejan Vlastelica
2008-03-27 15:16
Tjenare! =)

Här kommer lite info som säkert kan få dem flesta fotbollsintresserade nyfikna.

Jag säljer, som många inbitna forumläsare redan vet, fotbollströjor.

Det är exakt likadana tröjor som finns att köpa på tex Stadium eller Intersport, men till ett mycket(!) bättre pris. Det är självklart original supportertröjor och därför även väldigt bra kvalité.

Priserna är följande:

Tröja utan tryck 399kr plus frakt
Tröja med spelarnamn och nr 499kr plus frakt
Tröja med eget namn och nr 549kr plus frakt

Hör gärna av er till min mailadress, dejan.vlastelica@live.se, om ni är intresserade, så kan jag återkomma med lite bilder på tryck och annat intressant.

Så här lagom långt innan EM har jag även införskaffat landslagströjor och dem finns nu tillgängliga i sortimentet.

Tack på förhand,

MVH
Dejan Vlastelica
0762-447810
Atlético kun10aguero
2008-03-27 12:20
Borde inte Seita vara tillgänglig för spel snart, han har ju varit frisk i snart 2 veckor väl.

Var det någon som såg Villas kanon igår?
Jäklar vilket dröm mål!

kolla länktips

upptaderade smeknamn
Målvakt
1 Ismael Falcón= Fågeln
13 Christian Abbiati= Rocky (av Italion Stallion)
25 Leo Franco= Nr1

Försvarare
2 Giorgios Seitaridis= Seita
3 Antonio López= Loppan
4 Mariano Pernía= Tomtenissen (positionsspelet)
12 Fabiano Eller= Fabbe
14 Zé Castro= El Nino 2
21 Luis Perea= Turbo
22 Pablo Ibáñez= Ibá
23 Juan Valera=

Mittfältare
5 Thiago Motta= Limpy
6 Cléber Santana=Tomten (av tomten på engelska)
8 Raúl García= RG
9 Luis García= LG
11 Maxi Rodríguez= El Capitano
15 José Jurado=
17 José Antonio Reyes=
24 Simão Sabrosa= Rökarn (av smokinglirarn)
29 Ignacio Camacho= Nacho

Anfallare
7 Diego Forlán=
10 Sergio Agüero= KUN
20 Mista= Soptunnan
19 Linus Larsson= Linkan
Atlético Lush
2008-03-27 10:02
Ämne: Ämne: Tänkte ....
Jag läste något sådant här i forumet? Eller, kan jag ha läst fel? Skitsamma.

Håller med Planne. Att börja snacka om Pele nu är lite för tidigt nu. Han är en mycket duktig spelare, men att nå upp till Peles klass kommer vara svårt.
Atlético planne
2008-03-27 05:16
Ämne: Ämne: Tänkte ....
Kan inte riktigt känna dom vibbarna. Pele avgjorde en VM-final, Pato avgjorde en träningsmatch där hälften av spelarna bara försökte undvika skada. Dessutom kom målet efter en dundertavla från Shaaban, vilket inte direkt var fallet i Pele. Konstigt att ens jämföra.
Real Madrid Il Phenomeo
2008-03-27 00:48
Ämne: Tänkte komma med min....
Vart fick du Pato-ryktet ifrån? Han kommer DEFINITIVT inte att lämna Milan för Atletico, eller någon annan klubb. Iallafall inte de närmsta åren. Han är ju redan startman i Milan.

För 50 år sedan avgjorde en viss ung Pelé mot Sverige i en VM-final. Idag, 50år senare avgör en viss ung Pato mot Sverige. Någon som känner några vibbar...? :P
Atlético JJ
2008-03-27 00:02
Ämne: Någon som har en bra....
Länktips!

Jag funderar starkt att när jag för en gångs skull har pengar, lägga dem på en tröja med "Kun Agüero" på.
Atlético Optimo_Kun
2008-03-26 23:33
Någon som har en bra sida för att köpa Atletico kläder?
Atlético Lush
2008-03-26 23:21
K10A,

spelar ingen roll. Allmänna förkortningar eller roliga. Så länge de blir kortare/roligare att skriva :)

Förresten, så tycker jag att du var lite för snäll mot Mista..
Atlético rawkus
2008-03-26 23:20
kun10aguero: Hahaaha :)
Atlético kun10aguero
2008-03-26 23:16
Tycker verkligen att Forlan och Kun samspel är bra. Ska man se till alla andra lag så har kanske dem en spelare som leverar med många mål, medans vi har två!

Ifall Simao är skadad nu då så hoppas jag/borde det vara Reyes som startar, ska bli intressant att få se vad han åstadkommer!

Lush//

Målvakt
1 Ismael Falcón=Fågeln
13 Christian Abbiati=Rocky (av Italion Stallion)
25 Leo Franco= Nr1

Försvarare
2 Giorgios Seitaridis=
3 Antonio López=
4 Mariano Pernía=
12 Fabiano Eller=
14 Zé Castro=El Nino 2
21 Luis Perea=Turbo
22 Pablo Ibáñez=
23 Juan Valera=

Mittfältare
5 Thiago Motta=
6 Cléber Santana=
8 Raúl García=
9 Luis García=
11 Maxi Rodríguez=El Capitano
15 José Jurado=
17 José Antonio Reyes=
24 Simão Sabrosa=
29 Ignacio Camacho=Nacho

Anfallare
7 Diego Forlán=
10 Sergio Agüero=KUN
20 Mista=sopan

Vet inte ifall du menade förkortningar eller att bara göra en kul grej av det. Men jag kom på några som kanske skulle funka, ialla fall på Mista..
Atlético rawkus
2008-03-26 23:13
Mexico - Ghana slutade med 2-1 seger for El Tri efter att de vant Ghanas 0-1 ledning(bra langskott av Essien) Hyffsat trakig match maste sagas... 1-1 malet avSalcido var en reeeejal bjudning fran Ghana malisen(Inte Bajjen Kingson, utan den inbytte..) och 2-1 kom pa straff(Pardo) efter att Adolfo "Bofo" Bautista blivit neddragen till vanster, precis pa straffomradslinjen.

Detta leder mig in pa en fraga till Er alla: I en situation som straffen ikvall, hur skall man domma? Det var (iaf pa vara reprisbilder..) EXAKT pa straffomradslinjen... Finns det nan regel eller gar dommarna pa "hellre fria an falla"?

John Mayer: Du ber dar hemma i Svea, och jag ber har borta i Mexiko, sa ska fan Ochoas overgang vara ordnad ;) Han vore en grym tillgang arr allt jag kan saga :)

Trevlig kvall pa er dar hemma! Alternativt godnatt :)

mvh/rawkus
Atlético Roni40
2008-03-26 23:07
"Uppdatering: Zoran, inte det man behövde höra nu. Får hoppas att din magkänsla är lika bra som Mistas högerfot.."

haha härligt sagt :p
Atlético Lush
2008-03-26 22:59
Tänkte komma med mina tankar såhär i efterhand.

Heitinga skulle vara en otroligt bra värvning, ersätter Pablo eller Pernia. Pato skulle jag absolut inte tacka nej till. Dock tror jag inte att det kommer hända. Men lek med tanken att vi skulle ha ett 3-manna anfall med Kun, Forlan och Pato. Är jag den enda som dreglar?

Jag tycker att ett 4-4-2 system är bäst. Det är ett säkert alternativ, och som jag tycker ger oss stabilitet. (Något som behövs)

Jag har även funderat på vem jag tycker har varit vår bästa värvning. (Hittills) I år har några av de nya visat sig bli nyckelspelare (Forlan, Simao, R Garcia)

Anfallsspelet har gått så bra, under STORA delar av säsongen. Kuns och Forlans samspel har fungerat perfekt. De har en mycket stor del i framgången.

Men sedan tänker jag på Simao. Han har varit mer viktig än vi tror. Såsom han spelat på sin kant: fantastiskt! Han har löpt, utmanat, hjälpt till hemma. De fasta situationerna som vi inte hade något att tillföra på förra säsongen, har plötsligt blivit farliga - tack vare Simao. Han har även visat sig vara viktig, eftersom Maxi inte gått så bra på sin kant. Det står och väger lite där

Jag tycker verkligen inte att man ska göra sig av med Reyes. Han har kvaliteer, men att Aguirre inte valt att satsa på honom är en annan sak.

Hoppas allt är OK med Simao nu.

Sedan en liten mer oseriös sak: skulle vi inte kunna hitta på smeknamn till spelarna istället för att kalla de för deras riktiga namn? :)

Uppdatering: Zoran, inte det man behövde höra nu. Får hoppas att din magkänsla är lika bra som Mistas högerfot..
Atlético zoran
2008-03-26 22:49
Det känns som om Atlético får klara sig utan Simão på Lördag eftersom det inte var någon kontakt med motspelare.

Känns som sista gången han drabbades av en sådan skada..
Atlético JJ
2008-03-26 22:44
Simão har råkat ut för en muskelskada i sitt vänstra ben. En noggrannare undersökning kommer att genomföras imorgon.
Atlético zoran
2008-03-26 22:32
Atléticos inofficiella värvning Heitinga gjorde ett av målen när Nederländerna vände 0:3 till vinst 4:3 i Österrike ikväll.
Atlético zoran
2008-03-26 22:10
Seitaridis spelar mot Portugal också, kom in i den andra halvleken samtidigt som Simão verkar ha dragit på sig en skada..

Fan vad tråkigt om han inte kan vara med mot Villarreal.
Atlético John Mayer
2008-03-26 21:44
Ochoa, snälla, kan vi bara knyta till oss honom också?

*Ber på mina bara knän till någon högre makt*
Atlético rawkus
2008-03-26 21:43
Spiders: Ikvall star Oswaldo Sanchez, da Memo Ochoa fatt "ledigt" pga. det tata spelschemat som nyligen genomfordes i USA(Olympiskt Kval). Hela U-23 truppen, inklusive Cesar Villauz, Edgar Andrade, Hector Moreno, Jose Luis Landin mfl. saknas darmed...

40 minuter spelade och fortf 0-0 mellan Mex och Ghana. Nery Castillo fran start, sa aven Salcido, Guardado, Pardo och Osorio.

mvh/rawkus
Atlético John Mayer
2008-03-26 21:41
Vet att detta är lite sent men angående ryktena om Hetinga så tycker jag att det vore en perfekt värvning. En bra mitt back med framtida potential samt god teknisk förmåga. Just teknik och känsla i passningarna har jag efterlyst länge och en spelare som Hetinga är precis vad Atlético behöver :)
Annons: