/spanien/atletico/forum/1802.aspx/spanien/atletico/forum/1802.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético RK...
2008-04-08 16:28
Ämne: Bra sammanställning ....
Kul att höra! Alltid gillat Betis. Se till o visa vilka som är kungar av Sevilla i derbyt sen.
Atlético Spiders
2008-04-08 16:21
Förlåt mig Redaktionen:
men det gäller er också, älskar era välskrivna artiklar och anser er vara den absolut bästa och välinformerade på hela SF.
Men nu måste jag ge er känga faktiskt.
Det skrivs för mycket om fjärdeplatsen, vi är 5 poäng före femman och 6 poäng efter tvåan, vad är skillnaden?, vi kan lika gärna ta igen dessa 6 poäng lika mycket som vi kan förlora 5 poäng.
Jag skulle vilja se nån sammanställning med Barca och Villareal också, och deras avslutande omgångar gentemot oss, precis som ni har gjort mot lagen bakom oss.
Jag vet inte om Reds åsikter, men det verkar som att ni föredrar skyttegravstaktiken?
Jag håller inte med isåfall, chansen mellan att hamna på andra eller femteplats är inte så stor som många tror, jag tror vi fixar så att Barca och Villareal börjar svettas lite och känner flås i nacken om Aguirre motiverar spelarna till det, Aguirre Yeah Right, där dog mitt hopp :).

Sluta kolla neråt hela tiden när du klättrar, man får bara svindel och motståndarna tjänar tid, bättre att kolla uppåt och försöka nå toppen istället så slipper du hänga där och be om att bli nerknuffad.
Atlético Spiders
2008-04-08 16:02
Tycker att det faktiskt är lite petetisk av klubben att ha "kämpa" om fjärdeplatsen som motivation, det är därför vi kommer att förlora den också, vi är bara 6 poäng och ska ha andraplatsen som mål istället, på så sätt slappnar vi inte av bara för att vi har några poäng försprång till femteplacerade laget, annars blit det precis som förra året, helt inställd på fjärde platsen, man skulle inte ens ta tredjeplatsen om man fick den gratis, utan nä nä, man ska ha fjärdeplatsen, oroande tunnelseende om ni frågar mig.
Ett lag som bara ligger 6 poäng efter andraplatsen när det 21 poäng kvar att spela för ska utan tvekan ha silvermedaljen som mål och försöka avancera, skit i lagen bakom, kolla frammåt istället, det ger mer tändvätska än att krypa ned i skyttegravar och försvara den fjärdeplatsen.
Tycker Aguirre ger fel signaler till spelarna när han går ut media hela tiden och pratar om den patetiska fjärdeplatsen när vi faktiskt an en möjlighet kan sluta tvåa om i ägger ner en till växel.
Real Betis Oggy
2008-04-08 14:50
Bra sammanställning av slutomgångarna!

Ingen jäkla genomklappning på slutet nu bara. Håll i detta och knip sista platsen till CL. Vi möts här om några omgångar och jag skulle faktiskt inte gråta blod vid förlust. Vi har väl egentligen ingen reel chans på UEFA såvida inte Sevilla klappar igenom, och klappar dom igenom så kan vi lika gärna vinna mot er =)

Ni ser ut att ha en riktigt bred trupp som säkert kan toppas lite vid CL-spel och då har ni goda chanser att etablera er där uppe!
Atlético rawkus
2008-04-07 22:31
JJ: Med risk att bli tjatig: Braulio ;)

Ahh..sag nu att du skrivit med han langre ner... :)
Atlético JJ
2008-04-07 21:57
El-Hadji Diouf, Manu del Moral, Uche. Det känns inte som spelare för ett Atlético de Madrid som förhoppningsvis spelar i Champions League.

Givetvis skulle Milito vara ett bra tillskott, men jag tycker inte att man ska satsa på en anfallare av klass till, utan en som kan sitta på bänken en match eller tre utan att klaga. Milito ska spela, inget snack.

Annars håller jag med, i synnerhet om Sergio García. En mycket bra spelare som kan användas på de flesta av positioner. Dessutom född -83, så han är i sin bästa ålder nu.

Heitinga måste i princip vara klar?

In: Sergio García, Braulio och Diego Costa.
Ut: Pernía, Maniche, Motta, Mista.
Atlético offe23
2008-04-07 21:45
Då var man hemma igen, Kom hem från Madrid precis De var en rolig match man valde att gå på minst sagt, även om försvaret visade sig från sin sämre sida.

Naj nu ska man lägga sig är helt slut efter dagarna i Madrid

Ha de gött alla Atletis!
Atlético Luff
2008-04-07 19:25
Vår scoutingverksamhet ligger inte på latsidan iaf.
Atlético rawkus
2008-04-07 18:30
Spiders: Helt korrekt, men glom for all del ej att inkludera varan egen Braulio i anfallsbesattningen ;)

*hoppas*
Atlético Spiders
2008-04-07 18:23
Om Zaragoza åker ner så har dom ett par väldigt intressanta namn vi borde ta och titta när vi ska värva i sommar, som skulle utan tvekan kunna ingå i en väldigt fin Atleti trupp om vi tar oss CL.
Tex Zapater, Sergio Garcia, Aimar, Paredes och sist men inte minst vore det inte helt fel att kunna köra rotation med Diego Milito, Kun och Forlan om det blir massa extra matcher.
Då skulle vi utan tvekan ha ett av Europas vassaste anfallsrotationer utan att tappa kvalitet.
Villarreal MatiForlano
2008-04-07 17:08
Forlan är kung . han är en FORWARD en RIKTIG TOPP.

Bäst Borde vara allas forwards förebild
Atlético rawkus
2008-04-07 16:44
Skon fotbollshelg!!

*Atletico vann

*Cruz Azul vande 0-1 till 2-1 borta(!!) mot suverana Jaguares...och detta UTAN ordinarie/rena anfallare ;)

*Milan visade upp gladje och vilja for forsta gangen pa "100 ar", 3-1 mot Cagliari.

*Real Putana tappade poang, alltid lika kul :)

*Mexicos motsvarighet till just Real Putana, Club America torskade hemma(!) mot Pachuca med 1-3. Laget har nu cementerat sig fast pa jumboplatsen i sin grupp =D

Mindre kul:

*Dif "bara" 1-1 mot MFF...

*Fulham - Championship nasta sasong..? :(

/rawkus

ps. Memo Ochoa leder "Basta spelaren" omrostningen som just nu pagar ;) Han har hittills ca 67% av rosterna ;)
Atlético John Mayer
2008-04-07 03:27
Blir onekligen en intressant avslutning av årets ligaspel, hoppas fortfarande att något lag ska kunna plocka ner Real från toppen, men trots min naivitet så förstår jag att detta är omöjligt.

En andraplats skulle vara sinnessjukt trevligt att uppnå, även om jag tror det blir riktigt svårt. Skulle tippa att Barca tar sig i kragen snart och börjar vinna matcher mot slutet av säsongen. Detta innebära att vi kommer att slås mot främst Villareal och Sevilla om de så åtråvärda CL-platserna. Jag förväntar mig faktiskt ett tapp av Villareal och tror att det kommer på slutet. Hur rejält det blir är jag dock inte säker på och vi ska inte räkna med att komma före dem. Sevilla känns livsfarliga, men vi har allt i våra egna händer.

Av Sevillas kommande matcher ser jag Mallorca borta, Racing borta samt möjligtvis Betis borta som de största hindren. Detta innebär att det mycket väl kan vinna 4 (eller fem) av deras sista sju matcher, något som helt klart sätter press på oss.

Blir, som sagt, en riktigt intressant avslutning på årets seriespel i Spanien, i Lööööve this :D
Atlético Spiders
2008-04-06 22:10
Bra att Sevilla vann, skönt att Villareals bubbla sprack!! skadeglädje :)
Extra skönt då vi fortfarande har häng på andra platsen.
I skrivande stund är vi 6 poäng efter Villareal och 5 efter Barca och det är 21 poäng kvar att spela om.
Sevilla må ha närmat sig och ligger 6 poäng efter men deras bortaspel har inte imponrat i år och dom har ett formstark Mallorca på bortaplan nästa omgång.

Undra om det va Aguirre som skällde ut spelarna i halvlek eller om det var spelarna som skällde ut Aguirre om att ändra från zonförsvar till manmarkering eller nåt?
Atlético zoran
2008-04-06 21:30
Målen finns under länktips.
Atlético Lippan
2008-04-06 21:25
finns målen nånstans än? ;D
Real Madrid King_Raul/King_Iker
2008-04-06 20:15
Antonio Lopez, Forlan, Simao, Aguero tror jag gjorde målen.

royal madrid
2008-04-06 20:09
Grattis till segern!Kan någon säga vilka som gjorde era mål?

Tack på förhand..
Atlético Luff
2008-04-06 19:41
Vi får ha överseende, denna omgång är det något fel på.

Real tappar poäng, Espanyol och Racing förlorar, vi spelar en match med 9mål och segrar, Valencia förlorar mot Murcia, Betis skickar Zaragoza allt närmare Segundan.

Vad näst? Getafe vinner med 1-7 på Camp nou?
Atlético John Mayer
2008-04-06 19:30
6-3, Shit, lite synd att jag inte var vid en dator och kunde följa målkalaset! :D

Hur såg försvaret ut, känns inte som om det kan ha varit ett perfekt genomförande..
Atlético garmawi_90
2008-04-06 18:57
Vikitgt att vi vann ikväll, extra skönt också att Racing och Espanyol förlorade.
Atlético zoran
2008-04-06 18:56
Racing förlorade mot Deportivo samtidigt som Athletic slog Espanyol på hemmaplan. Nu är det bara att hoppas på förlust för Sevilla för någon chans på varken andra eller tredjeplatsen har inte Atlético.
Atlético zoran
2008-04-06 18:55
De 8,000 barnen som kom till kvällen fick i alla fall njuta av 9 mål.

Försvarsspelet vill jag inte ens prata om.
Atlético wesse
2008-04-06 18:53
Vill citera kommentatorn på min stream:
"This is one of the worst referees in the spanish leage, and I think he has shown us why tonight".
Talande för spanska domarkåren.. :/

Skönt med 3 pinnar iaf, ruskigt viktigt.
Atlético kun10aguero
2008-04-06 18:53
3 poäng :D
Real Madrid reul madrid
2008-04-06 18:52
Spiders//

Var inte dum nu.
Du får ju mänskor som uruplay att tro att du talar sanning..
När sanningen var att era fans buade åt Reyes som underpresterat detta år.
Men grattis till en fin seger.
Atlético el niño para siempre!
2008-04-06 18:48
KOm igen nu gör ett till!!:D:D
Barcelona uruplay
2008-04-06 18:47
hahahahahhaha jag hatar realistas
Atlético Spiders
2008-04-06 18:42
Uruplay//

Du sa att det tjejen som skriker på läktarn hela tiden är jobbig.

Då svarade jag att det inte var en tjej, Det är Real Madrid Ultras, som vi har som sexslavar uppe på läktaren.
Atlético garmawi_90
2008-04-06 18:41
Diego Alves (Almeria's målvakt) gör en kannon match, har räddat Almeria flera gånger.
Annons: