/spanien/atletico/forum/1796.aspx/spanien/atletico/forum/1796.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Lush
2008-04-19 20:02
Ingen som kan se matchen och ge en liten rapport? =)
Atlético Aupa Atléti!
2008-04-19 20:01
nån med något bra steam? :)
Atlético Lush
2008-04-19 20:01
Ämne: finns det nån stream....
Hittar endast något med WMP.
Atlético Lippan
2008-04-19 19:47
finns det nån stream ikväll ? =)
Barcelona Caio
2008-04-19 11:53
Spiders//
Antar att du är en av dem som hejar på Real Madrid på söndag. De möter konkurrenten R Santendar. Både Santendar och Sivilla ser stark ut. Det är "fight" om fjärde platsen. Den "krigen" lär fortsätta ända fram till slutet av säsongen.

Lycka till.
Atlético Spiders
2008-04-19 08:07
Jaha, såg nu att Sevilla matchen börjar 22, trodde det va tvärtom, att kata derbyt började 22.
Men då så, självklart är derbyt större, få se om det dyker upp nån stream, annars är ju derbyt ganska intressant att kolla på då jag tror Espanyol kan skaka ett formsvagt Barca som även har CL i veckan, det funkar bra i vår favör.
Jag tror fan att Villareal, Sevilla och Atletico kan peta ner Barca till femteplatsen med liten marginal.
Atlético Spiders
2008-04-19 07:53
Hur fan är Sevilla-Almeria en "roligare" tv match än våran?
Atletico-Betis är ju nästan upplagd för att bli en oviss kalle anka och hawaiifotbollsmatch och kan sluta hur som helst, TV4 imponerar inte på mig med sitt breda utbud av dåliga matchval.

David Villa vill spela i Arsenal för att han älskar ultra rapid one touch kontringsfotboll har han sagt.
Då kan man ju undra hur han hamnade i Valencia, ett lag som först vinner boll, sen låter hela backlinjen känna på den, sen passar den till målvakten som i sin tur lägger en genomskärare på egen planhalva, Ja du Villa, hur har du hamnat där egentligen?
Atlético rawkus
2008-04-19 02:57
Ser garna en ny forste malis istallet for Leo, och hoppas(atminstone hoppas..) att Leo kan acceptera en backup-roll...

Drommen som sagt: Ochoa ;)

Vill ej ha tillbaka Abbiati till mitt Milan efter hans j*vla Anti-Milan ramsor han sjong sa glatt under lanetiden i Juve.

ps. Zoran: Cruz Azul vann nyss borta mot Tecos Guadalajara med 2-0 efter mal av Zeballos och Lugo. Tv Azteca utnamnde den i stort sett felfrie Villaluz till matchens lirare...for "100e gangen" denna sasongen ;)

Han ar snuskigt ettrig, springer 120 genom HEEELA matcherna och vagrar hanga med huvet. Han kan bli nagot riktigt stort...
Atlético John Mayer
2008-04-19 00:03
Ännu en Atletimatch som inte visas på Svensk tv, herregud vad jag hoppas att TV4 kan ta sig själva i öronen och förstå att TV4+ också måste visa fotboll på lördagskvällarna..

Angående Jurado så vill jag, som många andra, ha kvar honom i klubben. En personlig favorit som med tiden kan utvecklas till något alldeles extra.
Atlético Lush
2008-04-18 18:48
Inte skirvit här på länge nu men, vt i 9:an, många vet nog hur det är..

Jag hoppas att Abbiati stannar, eftersom vi haft 2 "nästan förstamålvaket", dvs. att man inte varit särskilt orolig om någon av de skadats. Dock har A varit lite svajig den senaste tiden, tror inte att det är någon fara med det framöver.

Som många andra påpekar så vill man inte ha bort Jurado. Med ny tränare (en sådan som har GRUNDPRINCIPER) så tror jag att J skulle få en liten playmaker roll.

Härligt att höra vad vår käre Kun säger. Men vi alla vet vad som kan hända i fotbollsvärlden.
Atlético kun10aguero
2008-04-18 16:54
hoppas verkligen att Jurado är stannar kvar, gillar killen skarpt! och nu när Maxi används ute på kanten kanske Jurado skulle användas i mitten.

Reyes verkar ha gjort bra ifrån sig på sitone så han borde väl starta snart o flytta in Maxi i mitten.
Atlético rawkus
2008-04-18 14:36
zoran: Han borde ej bli alltfor dyr... Guardado gick for ca 7 Milj Euro... Men han bor snappas upp snarast, da han fullstandigt dominerar i ligan iar, och vardet darmed blir hogre och hogre.

Att se Cesarito i Atleti ar en drom for mig iaf ;)

Likasa Ochoa ;)
Atlético JJ
2008-04-18 14:00
Startelvan till morgondagens hemmamatch mot Real Betis:
Franco
Seitaridis
Pablo
Perea
López
Maxi
Raúl García
Cléber
Simão
Kun
Forlán.
Atlético Spiders
2008-04-18 12:32
Abbiati är ju ingen dålig målvakt, jag va själv målvakt innan jag skolades om till innermittfältare pga av min hårda speltstil i mina yngre dagar.
Franco har ju spelat ett tag och känner till våra försvarare, hur dom beter sig på plan och hur dom tänker oftst, han är även medveten om att det kan gå från bra till anus från match till match ganska snabbt i Atletis försvar.
Abbiati är ju riktigt lika medveten om detta, då man sett i många situationer hur han tvekar, därför att matchen innan så har försvaret gått på press och plocket bort bollen i straffområdet i samma sorts situation, medans denna kanske dom avvaktar, speciellt inläggssituationer, har aldrig ett försvar spela så taktiskt olika från match till match, ibland undrar man om Aguirre verkligen har nån taktik överhuvudtaget? eller allt kanske ingår i fotbollsvolley?
Jag blir dum av att se Aguirres mannar från match till match, är det zonförsvar eller man marmarkering eller va fan är det?
Det beror väl lite på motståndet och om det andra laget har en eller två spciellt "farliga" gubbar eller nåt sånt också.
Men jag kan inte sätta fingret på vad det är Atletis försvar kör förnåt, det är olika varje match, det finns ingen linje eller struktur i försvaret som fanns innan Aguirre kom.
Aguirre må ha spetsat till anfallsspelet då vi blivit ganska målglada, men försvars taktiken har blivit katastrof, vissa matcher räddas från många baklängesmål för att Perea eller Pablo vaknat på rätt sida den morgonen, då har vi tur, men det är inget vi kan förlita oss på.
Så jag förstår Abbiati och flera av hans utrusningar där han oftast i sista sek tar ner bollen klättrande eller småmejande på egen förvarare, där nån gubbe i förvaret helt plötsligt bestämt att ta bollen också efter flera sekunders bolltittande.
Jag tror inte försvaret gör så mycket med att hjälpa Abbiati ta rätt beslut heller.
Han har gjort bra ifrån sig och ska ha en eloge för att han har verkat väldigt engagerad i laget för att bara ha varit utlånad till oss.

Tack för tiden Abbiati!
Atlético zoran
2008-04-17 19:48
Jurado är inte klar för Mallorca.

Atlético borde kanske satsa på att köpa loss Villaluz, vad ligger hans marknadsvärde på egentligen?
Atlético JJ
2008-04-17 19:48
Ser också gärna att Jurado och Reyes får vara kvar. Bort ska som tidigare skrivet Pernía, Eller, Motta, Maniche och Mista.
Atlético rawkus
2008-04-17 19:34
Zoran: Naturligtvis gjorde han mal :) Men...han hann aven med att misa ett par chanser...dock var det ju inte direkt nan viktig match :)

@Motta: Varfor ar han kvar...

Atlético garmawi_90
2008-04-17 19:21
Ämne: För att han spelar i....
Vadå är han klar för Mallorca? :(
Atlético zoran
2008-04-17 19:10
För att han spelar i Mallorca då, onödigt att påpeka det i artikeln av mig.

Rawkus, Villaluz gjorde ju mål mot Kina när Mexiko vann med 1-0. Lite att vara glad över i alla fall..
Atlético garmawi_90
2008-04-17 18:25
I artikeln "Jurado erbjuds till RCD Mallorca" skriven av Zoran, står det att Jurdo inte kan vara med i Champins League om vi i så fall skulle gå ända dit, och min fråga är varför han inte får vara med?

Tycker att vi borde helt klart behålla Jurado då han inom några år kan vara given i det spanska landslaget tillsammans med Raul Garcia.

Vore ganska tråkigt om han skulle lämna Atletico då han är en personlig favorit :P
Atlético Andee
2008-04-17 18:13
Jag skulle inte direkt ha någonting emot och behålla både Reyes och Jurado och verkligen göra oss av med de spelare vi inte behöver. Det vill säga Pernia, Eller, Mista, Maniche, Motta. det är främst i backlinjen som vi alla vet som problemen ligger plus att det finns stor potential i de spelare som faktist inte riktigt har fått chansen.
Atlético rawkus
2008-04-17 16:25
Men fan! Ska vi behalla Ryes medans Jurado saljs?! :S

Forvanar mig ej om Mista stannar ocksa...

Vi kan val bygga laget kring: Mista, Reyes, Abbiati, F Eller, Pernia.... Da vinner vi allt...

Lite bitter idag? Japp :(
Atlético Optimo_Kun
2008-04-17 11:08
Riktigt bra final igår. Hoppas inget av lagen spelar så bra mot oss
Atlético zoran
2008-04-16 22:29
Det är Vicente Calderón.
Atlético John Mayer
2008-04-16 22:03
Härlig inramning inför Spanska Finalen, är det Vicente Calderon mina ögon skådar eller ser jag helt fel? :P
Atlético senken
2008-04-16 19:36
Zoran/

ska inte till Madrid förns på lördag så ska se på Måndag om det är någon :)
Atlético zoran
2008-04-16 19:18
@senken

Tänk på att du måste till träningsanläggninge imorgon eftersom Fredagens träning är stängd.
Atlético senken
2008-04-16 19:09
Kan någon länka till där man ser vilka tider och dagar Atleti tränar?

edit: Hittade det nu :)
Atlético Luff
2008-04-16 16:00
Skippa gummit, Kun! ;)
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-16 10:14
acerci

Haha, läste också det precis.
Annons: