/spanien/atletico/forum/1792.aspx/spanien/atletico/forum/1792.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Spiders
2008-04-24 22:22
JFH//

det är nog inte många som nämt inläggstaktiken, den skulle inte funka i Atleti med tanke på alla mini me vi har som springer omkring där inne..
Men är man ytter ska man besitta vissa kvaliteér som Maxi definitivt inte har.
När Simao är skadad så har vi helt icke existerande kantspel, mycket pga av Maxi inte besitter såna kvaliteér plus att Aguirre väljer att ersätta Simao med LG av nån väldigt väldigt skum anledning när man vet att chefen föredrar att inte spela med inlägg.
Varför tror du förrsten Maxi har gjort 8 mål? Hur många förarbeten av dessa mål kommer inte från Simao efter att tråklat sig fram på sin kant och frispelat folk.
Hade vi haft en riktigt högerytter så lovar jag att vi hade gjort fler mål, och då kunde även Simao gå in i boxen och få samma sorts målgivande passningar han ger till Maxi från andra sidan.
Vi hade haft fler alternativ och bredare spel.
Med våran formation är superviktigt att ha yttrar som kam utmana sin back, då vi inte har nån framskjuten offensiv mittfältare, där skulle jag velat ha Maxi.
Jag tycker synd om Simao som står för allt jobb och alla assist, ska han göra mål får han vika in och skjuta själv, för en assist från Maxis kant kan han glömma.
Tänk hur många fler spelkombinationer och djupledslaternativ vi skulle kunna ha med en riktig högerytter.
Atlético JFH
2008-04-24 21:06
JJ/ Med tanke på att våra anfallare inte är några vidare nickspelare känner jag inte att vi behöver en ytter som ska slicka kanten. Det finns ju ingen i boxen som kan ta tillvara på eventuella inlägg. Då är det bättre med Maxi som kan löpa inåt i banan och i värsta fall åtminstone öppna upp en yta för någon annan att löpa på samtidigt som han får med sig en back. Målen är dessutom ett stort bonus, speciellt när försvaret sviktar och vi behöver mål från andra spelare än duon på topp. En till Simao hittar vi nog inte så lätt och vi är i betydligt större behov av spelare på andra positioner. Försvaret och backlinjen bl a, samt en bra avlastningsforward. Jag ser ingen poäng i att byta ut något som fungerar på ett ganska bra sätt istället för att förstärka på positioner vi behöver förstärka på, och tyvärr har det sett ut så med värvningar av bl a Pernia och ett antal yttermittfältare.
Atlético JJ
2008-04-24 20:40
Ämne: Spiders/ Maxi håller....Jag håller med dig om en del. Maxi jobbar och sliter som sagt, och har dessutom gjort åtta mål, som du skrev. Men enligt mig är det det ända han bidrar med, han kan inte likt Simão skapa något på egen hand. Detta kan Reyes och Miguel.

Jag tycker vi borde ge Sevilla-sonen en chans till. Han har imponerat på sistone och börjat visa något av den stora potential han ändå har, sitt förflutna till trots. Jag tror på att om han får en stabil omgivning som tror på honom så kan han få ut så mycket mer. Tyvärr kom skadan i ett dåligt läge.

Angående Miguel, så ja, han är egentligen en central mittfältare. Men han kan spela på kanterna också och göra det på ett annat sätt än vad Maxi gör.
Atlético JFH
2008-04-24 20:25
JJ/ Ge Reyes en plats? Nej, tack! Om det är någon ytter som ska skeppas iväg under sommaren är det fd marängen. Dessutom är väl Miguel också en central mittfältare.
Atlético JFH
2008-04-24 20:18
Spiders/ Maxi håller väl trots en sämre säsong bra klass på sin kant. Defensivt är det väldigt bra och offensivt är han den som kan bita fast bollen på motståndranas planhalva. Dessutom har han bidragit med 8 mål. Ingen klassisk ytter och definitivt bättre från en central utgångsposition, men på inget sätt dålig från kanten. Säljer vi så måste vi köpa in en ersättare, samtidigt som vi har andar positioner y betydligt större behov av förstärkningar och då står vi där nästa säsong igen, med en ny manager, halva truppen utbytt och samma underpresterande lag som de senaste 5-6 åren.
Atlético JJ
2008-04-24 20:10
Ämne: Ämne: Vad tro....
Jag kan bara hålla med dig, Spiders. Jag gillar Maxi, absolut. Han är en av få spelare som verkligen jobbar och sliter konstant under en match.

Men spelar han ute på kanten har vi inte så stor nytta av honom som vi skulle haft om Aguirre skulle tagit in honom i mitten. Detta skulle i sin tur ge plats till Reyes eller Miguel, som verkligen kan utmana sin back och komma förbi på ett annat sätt än vad kapten Maxi gör.
Atlético Spiders
2008-04-24 14:49
Ämne: Vad tror ni om detta....
Ärligt talat så stör det mig inte alls, så länge han spelar högerytter har vi ändå ingen nytta av han, då kan man lika gärna sälja han och köpa in en riktigt vass ytter av klass.
Om man byter taktik och flyttar in Maxi i mitten så skulle jag bli orolig för det ryktet du länkar till.
Valencia erik.
2008-04-24 10:15
Vad tror ni om detta? Skulle Maxi kunna vara på väg bort? Känns lite långsökt eller?
Joel B.
2008-04-23 22:56
Heitinga är ett klassförvärv! Grattis till en mycket bra mittback.
Atlético RK...
2008-04-23 22:46
Alla matcher är äckliga när det gäller Atletico. Schemat kan varken vara sämre eller bättre.
Atlético Luff
2008-04-23 22:43
Bara jag som tycker vi har ett småäckligt schema kvar?

Getafe - Slår vem som helst, tror inte vi kommer undan med alla 3p.

Recre - Slåss för överlevnad, detta tillsammans med lite underskattning kan stå oss dyrt.

Espanyol - Slår även de vilka som helst en bra dag, men kanske lite på nedgång?

Depor - Läskiga då de klättrar snabbare än en apa i djungeln.

Valencia - 50/50.

// Dagens pessimist.
Atlético JFH
2008-04-23 21:44
Spiders/ Domsluten har knappast varit så tvivelaktiga i alla lägen som du vill få det till. Vad jag har sett var Luis Garcias boll över linjen och straffen Babel fick mot Arsenal är straff. Att Hleb inte fick en straff är dock en stor tabbe, och mot Inter var kanske utvisningarna hårda, men det har hänt alla lag. Det kan jag garantera. Faller en spelare så blir det oftast frispark och det spelar nog mindre roll vilket lag det är. Liverpool har kanske haft lite mer tur på sin sida så att säga, men inte så mycket för att jag skulle tro på en konspiration. Däremot har de väl haft lite mindre tur i ligan? Hursomhelst kan man inte hävda att det bara handlar om tur med domsluten för då hade det inte varit två finaler på 3 år. Ja, om man inte får hjälp i varje match dvs och det har jag svårt att tro.

Hursomhelst får det räcka med engelska lag, det är bara Atléti som gäller just nu. Alla spelare och ledare verkar vara fullständigt övertygade om att vi ska nå CL och det kanske är därför man bara ställer ut skorna i de 3 senaste matcherna? Vi har avgörande i våra egna händer och det är väl det som skrämmer mig mest.
Atlético Spiders
2008-04-23 20:42
JFH//

Klart jag är bitter, hade du förväntat dig nåt annat?
Jag avskyr nog Chelsea, har aldrig riktigt haft en åsikt om Liverpool till får några år sen.
Detta med Liverpool och CL har pågått i några år då dom tagit sig vidare på domarens bekostnad på så många sätt man kan tänka ut.
Det roliga är att alla ser detta och pratar om det, även neutrala fans, iallafall i min omgivning, alla förutom Liverpool suportrar har fattat att det finns lång lista på fel och tvivelakiga beslut i Liverpools favör.
Så det är klart jag är bitter.
Det är Chelsea, Inter, Arsenal och flera lag till.
Underligt att man inte nämner domartabbarna som gynnat de andra lagen genom åren, för de finns nästan inte.
Atlético garmawi_90
2008-04-23 19:42
Efter att ha läst de senaste artiklarna, (menar intervjuen med Aguero och Valera) så kan jag konstatera att bägge, eller att nästan alla från Atletico's ledning är säkra på att man kommer att nå målet, nämligen att kvala till nästa års Champions League spel, tycker att det är vikitgt med den självförtorendet inom spelare men man måste också visa detta på plan också, inte bara genom att säga så i media för att sedan inte visade det på plan.

Det är nu det gäller för spelarna att visa hjärta, svett och krig i 90 minuter (har inte sett detta från någon av spelarna hittills, kanske några enstaka gånger från Maxi's sida), för att man ska kunna nå målet och inte minst med tanke på att man är inne på slutfasen av säsongen.

Aupa Atleti.
Atlético JFH
2008-04-23 16:01
Spiders/ Bitter Arsenalsupporter?
Atlético Spiders
2008-04-23 15:09
Förresten, synd att Koeman inte är kvar till slutet på säsongen, för vi har ju Valencia i sista matchen, vi hade behövt Koeman.
Atlético Spiders
2008-04-23 15:04
Fan va skönt med Riises självmål, nån rättvisa får det vara, nu tar Chelsea detta, i flera år har Liverpools CL kalas med tårta och hatt signerat Uefas domarbas fått mig att må illa, nu kanske jag slipper se bollar som inte är över mållinjen, skumma straffar, kröda kort osv, listan kan göras lång i Liverpools favör, nu kanske härvan kan ta slut.

Smilezz//

Bra källa :)

Atlético RK...
2008-04-23 14:59
Ämne: Vill inte röra till ....
Förmodligen inte särskilt mycket sanning, han har precis uttalat sig om att han endast vill spela för Atletico i Europa. Efter Atletico vill han tillbaka till Independiente för att avsluta sin karriär där. Men man vet ju aldrig...
Smilezz
2008-04-23 14:33
Vill inte röra till i grytan för er men läste i en chilensk tidning att Aguero kan vara ett av namnen som flyttar ifrån Atletico till Milan i sommar.

Hur mycket sanning kan det vara bakom det påståendet ?

Mvh Smilezz
Atlético senken
2008-04-22 23:40
hihi, nae exakt.. vad ar Valencia liksom? ;) sitter pa ett internet cafè pa "la Rambla" med brorsan nu :) ganska fett med alla skrikandes och dyngfulla engelsman i bakgrunden ;)

blir utgang om nagra timmar! ska bli ratt haftigt :)

Aupa pa er!
Atlético Luff
2008-04-22 18:00
Äh, blev ju t-shirt hela dagen idag, vad är Valencia liksom?

:(
Atlético John Mayer
2008-04-22 00:38
Håller med sig Spiders, med det material som Atleti har så kan man lätt säga att Aguirre inte har levt upp till förväntningarna. Bara att jämföra med Barca, jag hade kunnat hoppa in i Katalonernas lag och gjort ett lika "bra" arbete som Riijkard med det spelarmaterialet..

Senken// Hatar dig just nu, lite iaf, solen har vi idag men inte värmen ;)
Atlético senken
2008-04-21 23:22
da var man i san Antonio utanfor Valencia pa ett trivsamt litet hotell :) glidit lite inne i centrum i Valencia ikvall i varan rental car :P ganska najs stad, om jag far saga det sjalv bor jag faktiskt hellre har an i Madrid...

Jag kopte en troja med "de las cuevas" pa ryggen idag :) blev lite andra grejer ocksa, sa som traningsoverall osv :)

Nu ska man ta och glida ner i badkaret en stund och sedan sova. ha sa skoj hemma i Sverige boys and girls ;)
Atlético Optimo_Kun
2008-04-21 22:55
Bara hoppas att Miguel får chansen mot Getafe även om jag tror att det blir Luis som får lira istället
Atlético Spiders
2008-04-21 16:49
Det är skitsvårt att förklara för vänner och folk när dom säger "Vad är det mer er?? Med den truppen ni har ska ni ligga minst trea".
Man vet inte vad man ska säga, men en sak har jag typ kommit på efter allt det där tjatet, att jag tror t.o.m jag skulle kunna placera Atleti på fjärdeplats med det laget.
Tycker det inte är nå stordåd Aguirre har gjort.
Det är oacceptabelt att åka ut mot ett skitgäng som Bolton halvvägs igeom Uefa, det är oacceptabelt att inte kunna gå längre i CdR och det är helt oacceptabelt att spela den fotboll vi gjort dom två senaste matcherna i sånt här läge av säsongen, det är oaccetabelt att Aguirre inte kan bänka spelare som inte presterar, det är så viktigt och nyttigt för en spelare som underpresterar att bli bänkad ibland, man växer som spelare då, om man inte har psyke som liten apelsin då da, vi kan både tacka nån där uppe och våra hjärndöda konkurenter som släpper detta till oss hela tiden.
Min småirritation med Aguirre började redan innan säsongen då han valde att ha kvar Mista som tredjeanfallare istället för Braulio som t.o.m gjorde en briljant försäsong, det är oaccebtabelt att vara så blind.
Sen skicka han iväg i Maniche i vinter som faktiskt gjorde en riktigt bra höst och enligt mig hans bästa period i Atletitröjan, jag kan förstå om det va nå diciplinproblem, men ska du då inte ersätta han med nån då också?
Lite långsökt att skicka iväg en av höstens mest tongivande spelare, sen i desperation dra ut nappen på Camacho en bit in på våren och slänga in han i hopp om det ska gå vägen.
Sen alla skumma byten han gör, formsvackade spelare får lira vecka efter vecka i Aguirre ökända startelva, kodnamn kelgrisarna.
Jag trodde på Aguirre mycket förra säsongen, trodde saker skulle se annorlunda ut i år om han fick tid, men det har nästan blivit värre och ingenting utvecklats, tiden står still nästan, spelidén är ett annu större mysterium i år än förra året, Aguirre lever i år endast på tafatta konkurenter och individuella prestationer hos de rödvita.
Aguirres briljanta taktik går ut på att slänga ut Simao på vänsterkansten sen låta han göra som han vill, och så ingår det i taktiken att Forlan tar aviga och helt oväntade avslut i brist på frustration och tålamod över ej existerande bollar att jobba med, och Kun är Kun, han ingår inte i taktiken, han bara är.
Förutom den briljanta taktiken som funkat hittils och hållit oss levande så vet jag inte hur den andra på planen ingår i eller vad dom gör, men det finns säkert en baktanke med det Aguirre gör, eftersom vi ändå gör 3-4 mål pga av hans supertaktik med Simao, Forlan och Kun, då spelar det ingen roll att motståndarna rullar ut oss 2 av 3 matcher, även på Calderon och ofta gör 2-3 mål de själva.
Brilljant Aguirre, det är inte Simao, Kun och Forlans individuella prestationer och taffat konkurenter vi lever på, utan det är din briljanta taktik.
Atlético rawkus
2008-04-21 14:44
Tror Aguirre ar lite av expert att lyfta lag, men ej att sedan pusha dom den dar extra lilla biten.

Vad han gjorde med Osasuna var smatt otroligt, och det ha gjort med oss ar "ok", men som sagt, vi behover nan som kan ta over staffett pinnen efter sasongen :)
Atlético senken
2008-04-21 10:25
Det lar dock inte bli Simao eller Reyes fran start da bada verkar ha skadat sig.

Lar val bli den standigt underpresterande(nar han far chans fran start vill saga) king Luis som far chansen ute pa kanten..

Jag hoppas dock benhart pa att allas varan egen Migelito tar platsen fran "kungen" ;)

lanktips;
Atlético senken
2008-04-21 10:15
Reyes var en injection som vanligt! :) borde starta nasta match!=) Luis spelade for lite, och det ar val da han spelar bra, sa. jaa han var bra :)

Miguelito var ocksa valdigt bra :) hans autograf kommer jag for ovrigt inte att fa denna sasong da laget inte tranar forns imorgon och vi ska borja dra oss mot Valencia och Barcelona redan om nagra timmar. ska dock stanna till pa officiella shopen innan vi drar :)

Simeone later faktiskt som en bra idé! hjarta och hardhet. han skulle sakert "vaga" spela med Braulio, Miguelito, Roberto osv. :)

Aupa aupa!!
Atlético RK...
2008-04-20 23:28
Jag tycker ändå att vi bör byta tränare. Även om vi tar oss till CL, så tror jag inte vi har där att göra, om vi inte skaffar en riktigt duktig tränare. Vi har trots allt nästan alltid fått övriga resultat med oss när vi tappat poäng. Vilket vi har gjort ganska ofta. Nästa säsong kommer Sevilla vara ännu bättre och Villarreal är jämna så byter vi inte tränare nu så tror jag det blir en (om det blir CL) engånssejour.

Jag skulle gärna se en italienare som fegspelar men ändå ger oss resultat, en som etablerar oss i toppen.
Atlético JJ
2008-04-20 22:53
Ämne: JJ//

"Han ha....
Det är sant. Men nog ska de föregående tränarna kunna kommit på plats 8-6 fler gånger än vad man verkligen gjorde?

Annons: