/spanien/atletico/forum/1791.aspx/spanien/atletico/forum/1791.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Bobban (red)
2008-04-27 13:22
Ämne: Blir det ännu ett ma....
Det är lönlöst att klaga på Tv4, då man sedan några veckor tillbaka har slutat sända matcherna från La Primera med avspark klockan 17.00 på söndagarna! Istället kör man studio allsvenskan då den matchen drar igång 17.45...
Atlético Bobban (red)
2008-04-27 13:18
Ämne: Ser fram emot matche....
Tackar:)

Hoppas på en välspelad match om några timmar!
Getafe Feyenoord & AJA
2008-04-27 11:29
Ser fram emot matchen, tråkigt då den inte går på tv.

Niclas Boberg// Du har bra koll på El Geta ser jag ;).
Atlético Rueda
2008-04-27 11:14
Blir det ännu ett massmail till tv4 ? Jag skickar iväg ett nu och ifrågasätter lite iallfall :)
Atlético per.lesra
2008-04-27 10:20
Vad tänker Tv4 på? Hur kan man inte visa madrid-derbyt? sinnessjukt
Atlético rawkus
2008-04-27 02:47
John: Haha, gor du din del, sa gor jag min ;) Tillsammans kan vi lyckas! :)

Tack Depor och Murcia! :)

@#Messinho#: Problemet ar att Ni koper sa j*vla mycket att ni har 11 hela lag :S

Ps. Lat mig flytta ner spelare fran a-laget likt du gjort, sa ska vi allt ta erat "b-lag" ;)
Atlético Optimo_Kun
2008-04-26 23:59
för övrigt skulle jag vilja se laudrup som tränare för oss nästa säsong!
Atlético Optimo_Kun
2008-04-26 23:58
Ämne: -------------------D....
skulle ta erat "a" lag
Atlético John Mayer
2008-04-26 23:54
Självklart får man drömma Rawkus, om man önskar riktigt ordentligt så kanske drömmen blir sann? ;)

Ett stort tack till Murcia som just spelade klart sin match mot Sevilla. 0-0 och chansen till ett ryck i tabellen är i våra egna händer!
Atlético Lush
2008-04-26 23:49
Ämne: Javier Aguirres star....
Man kan nog förvänta sig noll spel överhuvudtaget.
Real Madrid #Messinho#
2008-04-26 23:30
-------------------Dudek---------------
----------Metzelder-----Torres---------
Salgado-------------------------Marcelo
------------------Diarra---------------
---------------------Baptista----------
-------Drenthé-------------------Higúain
------------------Soldado--Saviola------

Skulle ni ta vårat B-lag?
Atlético rawkus
2008-04-26 17:08
Hakar pa John Mayer: Ochoa, Ochoa, Ochoa :)

Dromma far man val?
Atlético JJ
2008-04-26 16:23
Javier Aguirres startelva till morgondagens match:

Leo Franco
Antonio López
Pablo Ibáñez
Luis Perea
Mariano Pernía
Maxi Rodríguez
Ignacio Camacho
Raúl García
Luis García
Kun Agüero
Diego Forlán

Man kan alltså förvänta sig noll kantspel under morgondagens match.
Atlético zoran
2008-04-26 13:15
Moutinho är kaptensmaterial, skulle säkerligen vara värd att köpa loss eftersom han har kvalitér som många andra fotbollsspelare bara kan drömma om.

Jag tror dock inte att Atlético skulle klara av att köpa in honom, mest pg.a. priset.
Atlético John Mayer
2008-04-26 12:15
När man ändå är och kikar runt i Sporting kan man inte testa och rycka lite i Moutinho? Riktigt bra och teknisk spelare som har hållt en jämn klass länge i Portugal nu. Inte den riktigt superoffensiva centralmittfältaren men fortfarande en personlig favorit.

Kanske blir lite väl dyr att köpa loss dock..
Atlético John Mayer
2008-04-26 10:50
Ochoa, Ochoa, Ochoa...;)
Atlético offe23
2008-04-25 23:43
Ämne: Kom på en värvning s....nja vet inte riktigt om ja skulle vilja han han hit då han vart mkt skadad de senaste året/åren
Atlético kun10aguero
2008-04-25 21:20
Kom på en värvning som enligt mig skulle vara riktigt bra. Andreas Isaksson..
Hans potential är enormt stor, och enligt mig är det ett stort frågetecken hur Svennis kan bänksa han. Skulle vara en riktig bra reserv och kan nog kunna peta Leo Franco.
Atlético zoran
2008-04-25 19:01
@Spiders

Jag tror Simon skulle vara ett utmärkt köp, dels pg.a. hans kvalitér som fotbollsspelare samt att Atlético saknar någon kreativ på mitten.

Säg att vi slopar ett 4-4-2 med Raúl García och Ignacio Camacho/Thiago Motta/Cléber Santana och går över till ett 4-1-3-2. Han skulle kunna operera bakom Forlán och Agüero, dessutom skulle de slippa ta de där 50 meterslöpningarna med boll.

Vukčević fungerar bäst i en fri roll, något som han gavs i Partizan. På så sätt skulle han kunna röra sig mer fritt. Han skulle kunna spela på en av kanterna också, vilket skulle göra att Maxi får spela i mitten bakom våra anfallare.

Personligen är jag trött på det här 4-4-2-systemet som Aguirre använder sig av. Atlético förlorar så mycket i anfallsspelet.
Atlético Spiders
2008-04-25 18:48
hehe, ska inte kasta för mycket skit på ledningen kom jag på då Heitinga måste vara den mest genomtänkta och "klokaste" värvning man har gjort på många år och ligger faktiskt lite högre på min lista än Simao över "genomtänkta" värvningar.
Kun, Reyes, Forlan, RG klassar jag som chansningar.
Atlético Spiders
2008-04-25 18:40
Ronaldo Fan//

Om det stämmer att han än offensiv mitt/forward så är jag väldigt kritisk.
Vi har en exakt likadan spelare på lån till Celta, talangfulle 19 åringen Diego da Silva, du borde känna till han eftersom du följer Portugisisk fotboll då han kom från Braga.
Sen får vi även tillbaka Braulio och har Miguel.
Alla andra offensiva yttrar/mittfältare i laget känner du säkert till.

Om nu inte Aguirre funderar på att byta formation nästa säsong eller om ledningen hade tänkt låta Aguirre gå så ser jag ingen som helst logik i att kolla på den sortens spelare.
Det vi behöver är väldigt duktiga och stabila innermittfältare, allt annat är en illusion i våran okunniga ledning om att värva dom spelare vi verkligen behöver.
Spanien Ronaldo Fán
2008-04-25 16:56
Spiders//

Simon är en offensivmittfältare som kan spela som forward oxså om det krisar sig.
Har denna säsong gjort 13 mål i alla möjliga officiella matcher.

//Sportingredaktionen
Atlético Spiders
2008-04-25 14:41
Zoran//

Är Vuksevic en deffensiv eller offensiv mitfältare?
Från kroppsspråket och skulle jag chansa på offensiv, har aldrig hört talas om han förut, skjutglad verkar han vara iallafall, men det är iofs alla våra mittfältare, det är bara det att bollen oftast inte är lika glad som avsändaren.
Atlético Spiders
2008-04-24 22:22
JFH//

det är nog inte många som nämt inläggstaktiken, den skulle inte funka i Atleti med tanke på alla mini me vi har som springer omkring där inne..
Men är man ytter ska man besitta vissa kvaliteér som Maxi definitivt inte har.
När Simao är skadad så har vi helt icke existerande kantspel, mycket pga av Maxi inte besitter såna kvaliteér plus att Aguirre väljer att ersätta Simao med LG av nån väldigt väldigt skum anledning när man vet att chefen föredrar att inte spela med inlägg.
Varför tror du förrsten Maxi har gjort 8 mål? Hur många förarbeten av dessa mål kommer inte från Simao efter att tråklat sig fram på sin kant och frispelat folk.
Hade vi haft en riktigt högerytter så lovar jag att vi hade gjort fler mål, och då kunde även Simao gå in i boxen och få samma sorts målgivande passningar han ger till Maxi från andra sidan.
Vi hade haft fler alternativ och bredare spel.
Med våran formation är superviktigt att ha yttrar som kam utmana sin back, då vi inte har nån framskjuten offensiv mittfältare, där skulle jag velat ha Maxi.
Jag tycker synd om Simao som står för allt jobb och alla assist, ska han göra mål får han vika in och skjuta själv, för en assist från Maxis kant kan han glömma.
Tänk hur många fler spelkombinationer och djupledslaternativ vi skulle kunna ha med en riktig högerytter.
Atlético JFH
2008-04-24 21:06
JJ/ Med tanke på att våra anfallare inte är några vidare nickspelare känner jag inte att vi behöver en ytter som ska slicka kanten. Det finns ju ingen i boxen som kan ta tillvara på eventuella inlägg. Då är det bättre med Maxi som kan löpa inåt i banan och i värsta fall åtminstone öppna upp en yta för någon annan att löpa på samtidigt som han får med sig en back. Målen är dessutom ett stort bonus, speciellt när försvaret sviktar och vi behöver mål från andra spelare än duon på topp. En till Simao hittar vi nog inte så lätt och vi är i betydligt större behov av spelare på andra positioner. Försvaret och backlinjen bl a, samt en bra avlastningsforward. Jag ser ingen poäng i att byta ut något som fungerar på ett ganska bra sätt istället för att förstärka på positioner vi behöver förstärka på, och tyvärr har det sett ut så med värvningar av bl a Pernia och ett antal yttermittfältare.
Atlético JJ
2008-04-24 20:40
Ämne: Spiders/ Maxi håller....Jag håller med dig om en del. Maxi jobbar och sliter som sagt, och har dessutom gjort åtta mål, som du skrev. Men enligt mig är det det ända han bidrar med, han kan inte likt Simão skapa något på egen hand. Detta kan Reyes och Miguel.

Jag tycker vi borde ge Sevilla-sonen en chans till. Han har imponerat på sistone och börjat visa något av den stora potential han ändå har, sitt förflutna till trots. Jag tror på att om han får en stabil omgivning som tror på honom så kan han få ut så mycket mer. Tyvärr kom skadan i ett dåligt läge.

Angående Miguel, så ja, han är egentligen en central mittfältare. Men han kan spela på kanterna också och göra det på ett annat sätt än vad Maxi gör.
Atlético JFH
2008-04-24 20:25
JJ/ Ge Reyes en plats? Nej, tack! Om det är någon ytter som ska skeppas iväg under sommaren är det fd marängen. Dessutom är väl Miguel också en central mittfältare.
Atlético JFH
2008-04-24 20:18
Spiders/ Maxi håller väl trots en sämre säsong bra klass på sin kant. Defensivt är det väldigt bra och offensivt är han den som kan bita fast bollen på motståndranas planhalva. Dessutom har han bidragit med 8 mål. Ingen klassisk ytter och definitivt bättre från en central utgångsposition, men på inget sätt dålig från kanten. Säljer vi så måste vi köpa in en ersättare, samtidigt som vi har andar positioner y betydligt större behov av förstärkningar och då står vi där nästa säsong igen, med en ny manager, halva truppen utbytt och samma underpresterande lag som de senaste 5-6 åren.
Atlético JJ
2008-04-24 20:10
Ämne: Ämne: Vad tro....
Jag kan bara hålla med dig, Spiders. Jag gillar Maxi, absolut. Han är en av få spelare som verkligen jobbar och sliter konstant under en match.

Men spelar han ute på kanten har vi inte så stor nytta av honom som vi skulle haft om Aguirre skulle tagit in honom i mitten. Detta skulle i sin tur ge plats till Reyes eller Miguel, som verkligen kan utmana sin back och komma förbi på ett annat sätt än vad kapten Maxi gör.
Atlético Spiders
2008-04-24 14:49
Ämne: Vad tror ni om detta....
Ärligt talat så stör det mig inte alls, så länge han spelar högerytter har vi ändå ingen nytta av han, då kan man lika gärna sälja han och köpa in en riktigt vass ytter av klass.
Om man byter taktik och flyttar in Maxi i mitten så skulle jag bli orolig för det ryktet du länkar till.
Annons: