/spanien/atletico/forum/179.aspx/spanien/atletico/forum/179.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Blyger
2015-04-14 20:55
Lägg nu av med kvidet Manzukic
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético belgaren
2015-04-14 20:50
Skönt att ha Mandzukic tillbaka!
Atlético gurra1993
2015-04-14 20:18
Fyfan va man är taggad
Real Madrid #La Decima10
2015-04-14 19:51
OFFICIAL REAL MADRID XI:

Iker; Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo; James, Kroos, Modric, Bale; Cristiano, Benzema
---

Jag gratulerar redan nu Atletico Madrid till semifinalplatsen, Ancelottis "genidrag" efter 6 raka utan vinst mot Atletico är att sätta Bale på mittfältet. Det visar återigen att han inte har lärt sig något från de tidigare mötena. Ancelotti har gett Simeone en straffspark och det är upp till Simeone att sätta den.
Profe Ortega
2015-04-14 13:59
Nivas artikel som gurra1993 syftar på.
Atlético gurra1993
2015-04-14 13:21
För er som inte har läst Nivas senaste tycker jag ni ska göra. Riktigt grym artikel om hur Cholo har blivit men en fotbolls tränare i Spanien
Atlético AMadrid
2015-04-14 08:43
Jag letar efter det fantastiska tifot AM tifot som ser ut som i 3d, någon som kan leta fram det åt mig? hittar det inte.
Profe Ortega
2015-04-14 02:44
@paniagua:
Visst men Arda hade likväl kunnat gå på avslut själv, utöver ett potentiellt frisparksläge, där turken hade all sannolikhet tagit sig in i straffområdet efter att han passerade den femte Málaga spelaren vilket hade varit en lika god målchans om vår nummer 10 blev som sagt kapad.. Sedan så är det inte mer än rätt att kritisera domaren som var fel ute med den situationen och bör således vara relevant tycker jag. Punkt. Vad gällande ditt exempel med klacksparken så är det förstås oundvikligt att det kan ske ett eventuellt misslyckande. Men vad du glömmer bort är att det spelar en väldigt stor roll i VART bolltappet sker för det är betydligt större risk att motståndaren gör mål om man tappar bollen vid mittplanen eller utanför vår straffområde än på den sista tredje delen...
Real Madrid mehranm
2015-04-13 18:10
Alexander Ivanovski, du har mail.
Atlético paniagua
2015-04-12 23:48
@Profe Ortega:
Ja, i detta fall är det "åt helvete med Arda". Man ska som lagspelare ta rätt beslut för laget. I detta fall tar han fel beslut hela vägen. Hade han släppt bollen hade han kunnat skapa en ypperlig målchans åt en lagkamrat, vilket smäller högre än en möjlig frispark. Vad domaren "borde" eller inte borde göra är irrelevant i sammanhanget. Aktionen var misslyckad, så den är inget att stoltsera med. Punkt. En klackspark kan vara hur snygg som helst, men om klacksparken går till en motspelare som startar en kontring som det sedan blir mål på, så kan klacksparken knappast anses vara ett lyckat beslut, eller hur?
Atlético eduardo c
2015-04-12 22:26
Håller med dig Profe,

å andra sidan, så gillar jag att vara underdog, dom får gärna stämpla oss som det.
Kämpar vi tillräckligt och gör en bra match, så vinner vi på tisdag.

Si se cree y se trabaja, se puede
Profe Ortega
2015-04-12 21:25
Måste ta tillfället i akt och kommentera ett par stycken från den senaste artikeln som Real-redaktionen har publicerat. "Jag har svårt att acceptera att Atlético är ett bättre lag än oss. Individuellt sätt är vi klasser bättre samtidigt som Atletico tappat i kvalité när det kommer till den aspekten efter att i somras blivit sönderköpt." Det är mycket möjligt att vissa av deras spelare är kanske bättre än våra egna på pappret men såvitt jag kommer ihåg så är det ändå inte spelarjämförelser på pappret avgör en match. Utan snarare 11 män på respektive planhalva och när kommer till den punkten så är Atlético helt enkelt ett bättre lag än Real och vi har statistiken på vår sida under de senaste matcherna. Sedan är det förstås obegripligt att han använder termen sönderköpt när det kommer till våra försäljningar i somras där vi sålde iväg tre spelare. För om det är så fallet, vad skall man då säga om Southampton som tvingades sälja hela sex spelare där samtliga gjorde bra under föregående säsongen? Eller att Malmö sålde mer än sin halva startelvan som bärgade SM-guld och bärgade CL-guld? Något som artikelförfattaren inte heller tar upp är att Griezmann har gjort fler mål än Diego Costa under den här säsongen trots att fransmannen har spelat betydligt förre minuter än brassen-spanjoren. Oblak och Moyá har överträffat åtminstone förväntningarna på säsongen och i synnerligen den sistnämnde där spanjoren har släppt in förre mål än belgaren under den här säsongen. Vad gällande slovenen har alla möjligheter till att bli en världens absolut främsta målvakt och har visat stundtals att han besitter den kapaciteten så honom har jag stora förhoppningar på. "Det är egentligen bara vid en match där Atletico spelade ut Ancelottis killar, i 4-0 massakern, och då hade inte Don Carlo full trupp till förfogande." Haha, nu skall det minsann ursäktas med att Ancelotti inte hade ett full trupp till förfogande. Mycket tråkigt för italienaren som tvingades sätta in sådana som Khedira, Varande och Coentrao. Han har inte tänkt på att skador är en del av spelet och någonting alla lag i världen drabbas av, mer eller mindre. El Cholo ställde upp med en väldigt B-betonad elva i det första matchen i CdR och ändå så vann vi mot Real där dom hade i stort sätt flera av sina ordinarie i startelvan, med få undantag förstås. Så hur kommer det sig att Simeone kan göra det men inte Ancelotti...?
Profe Ortega
2015-04-12 20:32
@paniagua:
Du har säkert rätt, åt helvete med Arda som utnyttjade en av sina största egenskaper till att fixa fram ett ypperligt frisparksläge........ Något som han skulle ha fått efter att turken blev kapad men att domaren inte blåste till vår fördel!
Atlético eduardo c
2015-04-12 18:48
@paniagua:
Jag har länge undrat detsamma, man skulle vilja att uefa gick igenom alla scenarion så att man vet, men jag har känslan att inte ens dom gör det hehe. Det enda jag är helt säker på är att maxgränsen för lag från samma land är 5. och anledningen att dom har det är för att inget lag ska kunna sno åt sig en cl-plats från ett annat lag som slutar topp 4. Så jag har känslan att ett lag ska kunna gå till CL utan att ta någon annans plats, men kan samtidigt inte hjälpa ett annat lag som inte har cl-platsen från början.
Atlético paniagua
2015-04-12 17:21
@Profe Ortega:

Jag fattar inte varför den dribblingsräden ska vara något att yvas över. Den ledde till nada och Arda borde släppt bollen vid minst 3 tillfällen under den utflykten. Totalt värdelös sekvens för laget.
Profe Ortega
2015-04-12 17:01
För den som vill se Arda Turans dribbling fast med en betydligt högre kvalité än den som monoburgos länkade, kika på min länktips.
Atlético monoburgos
2015-04-12 16:34
.
Atlético paniagua
2015-04-12 13:22
Enligt devisen-"Hope for the best, prepare for the worst", så försöker jag luska lite kring vad som händer vid ett "värsta ligascenario", dvs om Atleti slutar femma.
Vad händer egentligen om:

1. Atleti slutar femma, Sevilla slutar 3:a eller 4:a och Sevilla vinner EL? Får Atleti då en CL-kvalplats, eftersom Sevilla direktkvalificerar sig till CL i egenskap av EL-mästare?

2. Atleti slutar femma och Real eller Barca vinner CL? Jag har för mig att jag hörde något om att det inför denna säsong har ändrats så att CL-mästaren är direktkvalificerad till nästa års CL och att mästarens liga får ytterligare en CL-plats. Stämmer det eller har jag drömt det?

3. Atleti slutar femma men vinner CL (jag vet...högst orealistiskt, men dock)? Är man då direktkvalificerad till nästa års CL i egenskap av regerande mästare? Och vad händer då med 3:an och 4:an i La Liga?

Någon som kan svara på dessa frågor? Kanske Zoran som verkar ha stenkoll på det mesta?
Atlético Blyger
2015-04-11 20:14
Zoran, Jag tänker på passningsspelet över lag. Det är så mkt tjongande nuförtiden. Och inte så bra rörlighet för varandra. Det är sällan vi spelar oss till lägena. Det behövs också. Inte vara riskminimering.
Atlético eduardo c
2015-04-11 19:56
tuff match, skönt att vi lyckas plocka hem poäng i alla fall, alla bortapoäng är sjukt viktiga nu. vi får hoppas på att Barca slår Sevilla. ...och att mandzukic och Raul garcia blir friska snart, dom behövs.
Atlético zoran
2015-04-11 19:56
@Blyger:
Det är ju knappast spelets fel att Atlético inte vinner här. Málaga har två skott på mål. Oblak gör en enda räddning och vi ger bort ett mål på hörna. Det andra ska vi inte ens snacka om. Mer tur än så kan man bara inte ha. Sen missar vi våra målchanser och då får man, precis som mot Espanyol, skylla sig själv.
Atlético monoburgos
2015-04-11 19:53
Den här matchen skulle vi fan ha vunnit.
Atlético Blyger
2015-04-11 19:50
Piss och skit. Det här var inte bra.
Atlético eduardo c
2015-04-11 19:34
såååååååjaaa!!! mot tredje nu!
Atlético Blyger
2015-04-11 19:15
Nuså böjar spelet likna något.
Atlético Blyger
2015-04-11 18:54
Alltså, vad har hänt med vårt spel? Det känns som om det var ett halvår sedan vi hade ett passningsspel som motsvarar lagets kapacitet.
Atlético belgaren
2015-04-11 18:50
Hur gick det till? Följer via livescore idag.
Atlético Antonio López
2015-04-11 18:38
Duktigt Torres.
Atlético Conserva el Calderón!
2015-04-11 18:25
Den där snigelätaren..
Profe Ortega
2015-04-11 17:15
Startelvan: Oblak, Juanfran, Gimenez, Miranda, Gamez, Tiago, Gabi, Koke, Arda, Griezmann, Torres. Bänk: Moyá, Siqueira, Godín, Saul Ninguez, Mario Suárez, Cani, Raul Jimenez ---- Skönt att Godín för en gångs skull får en välbehövlig vila och att Oblak fortfarande står trots att Moyá är tillbaka!
Annons: