/spanien/atletico/forum/1784.aspx/spanien/atletico/forum/1784.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético garmawi_90
2008-05-03 20:35
Raul Garcia har ju ett gult innan, hur tänker domaren?
Atlético garmawi_90
2008-05-03 20:34
Bra skott av LG
Atlético rawkus
2008-05-03 20:34
men fan Raul...
Atlético JFH
2008-05-03 20:28
Hade Agüero lämnat den åt LG(?) så hade det varit 2-0. Offside dömt istället.
Atlético zoran
2008-05-03 20:27
Nacho av alla..

Svårt att avgöra om 2-0 är offside eller inte, tar den på Recre-backen är det felaktigt avblåst i alla fall..
Atlético rawkus
2008-05-03 20:26
WTF!!?? :(
Atlético John Mayer
2008-05-03 20:26
Ohhh..avblåst för vad?
Atlético garmawi_90
2008-05-03 20:25
Ynglingen Camacho :D
Atlético John Mayer
2008-05-03 20:25
NACHO :D
Atlético Aupa Atléti!
2008-05-03 20:24
1-0 Camacho :D
Atlético rawkus
Nachitoooooo!!!! :)
Atlético JFH
Ett mirakel! Vi gör mål på hörna...
Atlético Aupa Atléti!
camacho !!!!!!!!!!!!!!!!!
Atlético garmawi_90
2008-05-03 20:20
Bra skott av R.Garcia som för en gångs skull är uppe i banan, men en lika bra räddning av Sorrentino.
Atlético garmawi_90
2008-05-03 20:16
R.Garcia gult efter 11 minuters spel, vilket innebär att han är avstängd nästa match, som är mot Espnayol borta.
Atlético garmawi_90
2008-05-03 20:01
Startelvan:
Leo
A.Lopez Pablo Perea Pernia
Maxi(C) R.Garcia Camacho L.Garcia
Forlan Aguero
Atlético zoran
2008-05-03 20:00
Nu läser Niklas Jarelind svenska fans.

"Halva FC Porto ska köpas"

...
Atlético rawkus
2008-05-03 19:58
Grrr.. pa lankarna just nu ar et Bolton mot nat annat bensparkarlag fron de Brittiska oarna....

Fy fan,nu MASTE vi vinna... Nervost man javligt spannande :)
Atlético garmawi_90
2008-05-03 19:52
Riktigt läsvärd artikel Daniel, håller med dig på alla punkter angående Aguirre och Atleti.

Snart dags för match och hoppas att Atleti vinner matchen, en oerhört viktig sådan också.
Tror att dagens nyckelspelare blir Luis Garcia o hoppas på att han målar.
Atlético zoran
2008-05-03 19:49
Personligen hoppas jag lite på Luis García efter hans insats mot Getafe, såg tyvärr inte matchen då jag inte hade tid, men Daniels betyg är alltid att lita på.
Atlético JJ
2008-05-03 19:31
Halvtimme kvar till match, nervositeten stiger!

Det känns som om det är idag som allting bestäms, CL eller inte. Kun Agüero, fräls oss!
Atlético John Mayer
2008-05-03 18:26
Riktigt bra artikel, kan bara instämma i det mesta.

I övrigt är det oerhört skönt att återigen få se Atleti i svensk tv, det var ett tag sedan :)
Atlético zoran
2008-05-03 17:50
Jag är också väldigt trött på García Pitarchs värvningspolitik. Det finns liksom ingen riktig tanke bakom en del av hans värvningar. Ta bara en sådan som Cléber Santana, han har inte kunnat bevisa vad han kan pg.a. den position som han spelar i, precis som Daniel säger, detsamma gäller José Manuel Jurado. Diego Costa da Silva kunde inte bevisa vad han går för under sin första säsong pg.a. de utfyllda icke EU-platserna, personligen är jag dock glad över att han fick en säsong i Celta de Vigo, han är fortfarande väldigt omogen.

I och med värvningen av Johnny Heitinga kommer han antagligen att bli kvar ett tag, vilket är jävligt tragiskt.

Sedan tycker jag inte att Unai är fel man för Atlético. Han spelar exakt den fotboll som den här klubben strävar efter, men det ligger något i det folk säger om att klubbens ledare gärna vill ha någon som de kan köra över, så har det alltid varit i Atlético.
Atlético JFH
2008-05-03 15:57
Problemet ligger i att ledningen vill ha en tränare de kan köra över när de vill. Det skulle ingen större manager tolerera. Aguirre är varken den förste eller den siste att misslyckas med det här laget och så kommer det att vara så länge någon annan styr klubben. Pitarch ska bort först! Sedan får vi se vad som händer.
Atlético Spiders
2008-05-03 15:41
Tänkte också på Svennis då han är exakt den tränaren som höjer klubbar i våran "kategori" till guldambitioner som Benfica och Lazio tex.
Unai och Laudrup skulle bli fel då det är Aguirre syndrom på dom, dvs en bra säsong och Atleti anställer han.
Svennis har erfarenhet och har tagit lag i våran "kategori" till guld.
Precis som Daniel skrev så var det en sak som irriterande mig otroligt mycket i början på säsongen med Aguirre, som jag även förbannade han över och gick grubblande med, det va att han gick ut i media innan säsongstart och sa att vi ska försöka ta en CL plats, såhär och sådär mycket poäng behövs för att göra det, istället för att hålla käften, vara diplomatisk och sen säga till spelarna att sikta på guld, för det är vi kapabla av, men inte Aguirre då da.
Om du vill sälja nåt för 600 kr så säger du 800 kr till köparen, men om du ha varan sålt för 400 kr, så kan du säga 600 kr.
Att sikta in sig på guldet ger en tryggare jakt på CL än att bara sikta på CL.
Det ser vi resultatet av just nu, hur spelarna är bekväma i sin lilla ledning med 2 poäng, för att dom inte har ambitioner att dra ifrån, signerat Aguirres media babbel.
Spelare som Miguel, Braulio, Juradao och Diego kommer ruttna bort under Aguirres ledning, det finns många lag som skulle ge armar och ben för såna talanger.
Jag ryser när jag tänker på vad det hade blivit av Torres om Aguirre varit i klubben för 5-6 år sen, Camacho har bara tagits in av ren desperation då den skämt till tränare skickat iväg lagets bästa spelare under vårsäsongen, dvs Maniche utan att ens ha tanken att ersätta han under vinterfönstret, med Uefa, CdR och Ligan kvar, vad tänker han med, ååhhhh!! vad förbannad jag blir!! hur kan vara så jävla fucking okompetent!!
För mig skulle Svennis vara perfekt, en blandning av taktik och kompetens.
Svennis har aldrig varit nånstans där hans spelare inte respekterat och lyssnat på han, han har även respekt från spelare som inte spelat för han, det säger mycket.
Många spelar har uttalat sig att han är som en vän/far, har personlig kontakt med spelare och ger mycket kärlek och hopp, men är även som flesta pappor sträng när det gäller.
Skulle Svennis komma till oss skulle jag bli överlycklig då han har mer fotbollskompetens i sin tånagel än vad Aguirre har i hela kroppen, att ta guld med lag som Lazio och Benfica, dessutom föra England långt i flera mästerskap är mer än vad Aguirre någånsin kan drömma om.
Svennis effekten känner brittisk FA av nu ganska starkt, det lär även Man C göra nästa säsong när dom är tillbaka på sin vanliga 18 plats igen.
Så länge vi fortsätter värva one season wonder tränare som tex Aguirre, Unai och Laudrup så kommer vi ingen vart.
Vi behöver en meriterad tränare som kan få ordning på hela klubben, dess mentalitet, spelet och spelarna i några år, sen kan vi titta på Unai och Laudrup.
Atlético Orville
2008-05-03 14:33
Mycket bra krönika om Aguierre! In med Svennis! Han gör alltid stordåd med klubbar som har potential.
Real Madrid King_Raul [catalunya is not Spain...thank god!]
2008-05-03 13:29
Varför kniper ni inte Laudrup framför ögonen på barca?

Atlético zoran
2008-05-03 13:08
Aguirres lag har alltid varit riktigt stabila under den första delen av säsongen för att sedan tappa i stort sett allt på våren. AS hade en bra artikel om detta för några månader sedan där man visade på att hans lag plockar i genomsnitt 10 poäng mindre på våren jämfört med hösten.

Att han är idéfattig när det kommer till laguttagningar, spelidéer, formationer och taktiska direktiv finns det nästan ingen tvekan om längre. Det har märkts i flera månader nu och Atlético ligger på den där fjärdeplatsen bara för att andra lag inte kan knyta ihop säcken.

Aguirre och klubbens ledning verkar inte heller dra jämt, minns alla skriverier om honom och García Pitarch, övergångarna som uteblev samt Maniches utlåning.

Däremot har det varit en enormt lång säsong för det här laget. Man måste ändå komma ihåg att man spelat 52 matcher den här säsongen, samtidigt har man inte så bred trupp för att lyckas i alla turneringar och jag tycker ändå man försökte i cuperna. Försäsongsträningen började den 10 Juli och spelare som Perea, Kun, Cléber och Forlán hade inga riktiga semestrar. Raúl García som var mycket bra i inledningen och hösten har visat tendenser till trötthet konstant sedan början av Februari-månad, han har helt enkelt spelat för mycket.

Unai Emery är en väldigt taktiskt duktig tränare som gillar att spela offensiv fotboll, men tänker samtidigt på försvarsspelet. Nackdelen kanske ligger i hans ålder, men personligen tycker jag att man bör tänka tvärtom.

Är man ung och ambitiös som Unai ändå är och tittar på det jobbet som han har gjort med Almería den här och förra säsongen, så förtjänar han beröm. Problemet kanske ligger i att vi sparkar en tränare som vi är missnöjda med och får in en ännu sämre, tänk er då att Atlético faller i samma fälla som Valencia gjorde när man anlitade Koeman, som förvisso är ännu mer idéfattig än Aguirre med sitt konstanta 4-3-3.

Med Unai Emery vid rodret skulle Atlético antagligen spela ett 4-3-3 alternativt 4-2-3-1/4-1-3-2. Jag tycker om det sistnämnda för då kan spelare som Maxi få mer utrymme och våra forwards slipper hämta så enormt mycket boll nere vid mittlinjen. Han är bra mycket flexiblare, det är en sak som är säker och visst tycker jag om honom.
Atlético JJ
2008-05-03 11:28
Ämne: Väldigt bra krönika ....
Kan bara instämma. Riktigt bra krönika och den säger väl vad de flesta av oss tänker, fastän han som sagt tagit oss till iaf minst en bra tabellplacering och är på väg att ta oss till ännu en. Men det är som du säger, skulle vi inte haft den magiska trion skulle vi knappast legat där vi ligger för tillfället.

Jag har tidigare försvarat Aguirre och gör det väl fortfarande en del. Hur som helst, skulle han sparkas, vilket jag tror han gör, skulle jag mycket väl kunna tänka mig Unaí Emery från Almería. En ung och intressant tränare som hela tiden visar entusiasm genom att ge ut direktiv till sina spelare under matchens gång. Han har också en klar spelidé, stabilt försvarsspel och snabba omställningar.

Vi får väl se hur det blir, just nu vill jag bara ha en vinst ikväll.
Atlético senken
2008-05-03 09:21
Väldigt bra krönika Daniel, som vanligt! håller med dig på alla punkter, han måste verkligen bort..
Annons: