/spanien/atletico/forum/1771.aspx/spanien/atletico/forum/1771.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético rawkus
2008-05-12 19:39
Hehe, for ovrigt gjorde Memo Ochoa en helgjuten insats i Americas 3-0 seger borta(!) mot Flamengo pa Maracanastadion.

Hojdpunkten i Ochoas kvall? 0.23 in i videon: Ochoa gor en Gordon Banks! :)

/rawkus
Atlético rawkus
2008-05-12 18:43
Mmm... Smakar gott med ordet/namnet "Heitinga" :)

En helt perfekt varvning for oss.

Ufo har jag ej sett mycket av alls...
Atlético rawkus
2008-05-12 18:42
Spiders: Min teori ang Aguirre som tranare ar att han ar bra pa att plocka upp lag fran "botten" men han ar ej mannen som skall etablera oss i toppen... Speciellt sa ar han ej mannen som skall fora ut oss i harliga Europa igen.

Dock allt skit som sagts om honom, sa ar han anda den som just nu tagit oss till CH L ;)

Tack, men hej da :)
Atlético RK...
2008-05-12 18:35
Hoppas på en grym vänsterback, en duktig anfallare och en mittfältare (gärna en playmaker). Skulle om pengarna finns vara bra med en back som kan spela både i mitten och på högerkanten. Fast det kanske skulle vara lite för många nyförvärv.
Atlético JFH
2008-05-12 18:24
Om vi räknar med att både Heitinga och Ujfalusi är klara behövs inga större värvningar till backlinjen och yttermittfältet ser ännu stabilare ut. Alltså behöver vi 1 anfallare, helst med CL-rutin, och 1/2 innermittfältare beroende på hur vi väljer att ställa upp nästa säsong.

De som lämnar klubben lär väl vara Eller, Cleber, Pernia och Mista. Motta, Reyes, Ze Castro, Jurado och Seitaridis är också i farozonen.

Jag försöker mig på en uppställning inför nästa säsong (Om Aguirre är kvar). X är platser som ska fyllas. Det kan också bli aktuellt att vissa andra spelare lämna (som t ex Luccin) och då ska de också ersättas. En ny målvakt kanske kommer in osv...

-----------Leo Franco
-----------Roberto

Ujfalusi--Perea--Heitinga--Lopez
Valera----UFO/X---Pablo----Rodriguez(?)/X

Maxi------RaulG------X-----Simao
Miguel----Camacho----X-----LuisG

----------Agüero--Forlan
----------Braulio---X

EDIT: Mer överskådligt...
Atlético Spiders
2008-05-12 18:10
Den positonen som måste förstärkas mest är innermittfältet, iofs beroende om man fortsätter den inslagna vägen med 2 deffensiva IM, kan inte tänka mig nåt annat nu när Aguirre får fortsatt förtroende pga av klasulen.
Blir RG avstängs eller skadad ser det väldigt skrallt ut med backup, föutom det behöver rotationsspelare för det kommer bli hårt matchande i Ligan, CL och CdR.
All respekt till Braulio men vi behöver en till anfallare i Forlan klass om vi ska spela alla dessa olika mästerskap, kunna rotera utan att tappa alltför för mycket styrka i laget.
Ni hurrar över CL platsen men det fortfarande mycket stör mig, för det första är jag ändå enormt missnöjd med att Aguirre blir kvar, då Atleti större delar av säsongen spelat en helt horribel fotboll hur fint det än ser ut med en fjärdeplats.
Aguirre kan börja med att skicka blommor och tacka Simao, Forlan och Kun som räddat mexikanens anseende.
Jag blir nästan lite illamående av att se Aguirre vara när mitt kära Atleti tagit sig till CL och ska bygga inför framtiden.
Jag har inget personligt emot mexikanen som människa men han är dock inte en så pass bra tränare att vi ska ha kvar han i CL.
Jag tror ledningen gör ett enormt misstag om dom inte bryter hans kontrakt och tar vara på den chansen man fått att etablerar sig som en topp klubb nästa säsong.
Atlético Lippan
2008-05-12 18:03
Ämne: Har man gått runt i....
har jag också ;D;D
Atlético JJ
2008-05-12 17:45
Ämne: Ville dela med mig d....
RIKTIGT fin bild. Numera pryder den min datorskärm!

Rule Out
2008-05-12 16:42
Ville dela med mig den här bilden. Se länk.
Atlético senken
2008-05-12 15:22
Ämne: Har man gått runt i....
Samma här!!! :D
Atlético kun10aguero
2008-05-12 14:47
Ämne: Grymt med 2 spelare ....
Vi har ju Lopez..
Atlético kun10aguero
2008-05-12 14:43
Har man gått runt i skolan stolt i världens vackraste tröja idag:D CHAMPIONS LEAGUE för fan, så jävla stort egentligen!:D
Atlético rawkus
2008-05-12 14:06
Nu borjar Arsene Wenger`s dragning till ungre fotbollspelande man stora mig - ge fan i Nacho, hitta nan 17-aring i Frankrike istallet ;)
Atlético Beer
2008-05-12 13:42
Det är Ujfalusi själv som berättar för Sky att han spelar för oss nästa säsong.
Var säkert så att hela övergången berodde på CL-deltagande
Atlético Beer
2008-05-12 13:41
här
Atlético zoran
2008-05-12 13:19
Jag hittar ingenting om Ufo, vart har du hört det?

Om det är sant så är det riktigt bra, sen blir den en lång säsong och alla kommer få spela, dock inte lika mycket.
Atlético Beer
2008-05-12 13:13
Grymt med 2 spelare som både kan spela mittback och högerback. Känns som tiden är ute för Ze och Eller, sen får vi ju se hur sugna Pablo och Seita är på att vara reserver. En vänsterback nu och försvaret är klockrent!
Atlético Beer
2008-05-12 12:47
Ujfalusi klar verkar det som
Atlético garmawi_90
2008-05-11 23:55
Ämne: (L)....
Vilken underbar video om Club Atletico de Madrid :)
Atlético JJ
2008-05-11 23:48
(L)
Atlético Aupa Atléti!
2008-05-11 23:34
JAAA Champions League!!!! :D har vart på AIK-Malmö o såg nyss att dom hade fixat det :) D e fann en dröm som har gått i uppfyllelse :) var det välförskänt sett till matchen? :)
Atlético John Mayer
2008-05-11 23:30
Vet inte om jag har förstått det hela ännu, väckte nog upp varenda sovande människa i lägenheten när slutsignalen gick. Satan vad jag skrek, CL-kval och PL-guld på samma dag, nästan lite mer än vad man klarar av :D
Atlético garmawi_90
2008-05-11 23:28
Ämne: Grattis till CL plat....
Tack, och lycka till själva. :)
Sevilla Sevilla_FC
2008-05-11 23:24
Grattis till CL platsen, ser fram emot att se vad ni kan göra i fotbollens finrum. Ni har helt enkelt en bättre säsong än oss så ni förtjänar 4e platsen..Än en gång, Grattis.
Atlético RK...
2008-05-11 23:21
Europaspel sedan 5 år tillbaka vilket i vårt fall innefattar årets Uefasejour.
Atlético Orville
2008-05-11 23:21
Ämne: tidigare europaspel ....
Tror att rankingen är baserad på hur man har presterat dom senaste fem åren.
Atlético Spiders
2008-05-11 23:20
tidigare europaspel även tiden före "CL" eller efter?
För är det efter så ligger vi pyrt till.

Undra om spelarna får samtal av Torres för att gratta dom.
Torres är en mycket bra spelare som vi kunda ha använt om vi hade haft rätt mittfält.
Anledningen till att Torres gör så mycket mål i Liverpool är att han får och "bra" bollar att jobba med från Gerrard, Alonso och Mascherano.
Kom ihåg hur bra Torres va när vi hade en viss Ibagaza i laget, att resten av laget sög va inte deras fel, men dom två hade ett grymt samarbete.
Vi kan tex få ut mycket mer av Kuns explosivitet om han fick vettiga bollar att jobba med, tycker inte RG, Camacho och Cleber riktigt håller måttet om man ska få ut max av Kuns styrka i djupled.
Vi behöver helt klart värva en playmaker och balansspelare i sommar och disponera om laget lite.
Atlético RK...
2008-05-11 23:12
Ämne: Ämne: i CL kv....
Det är tidigare ligaplaceringar kombinerat med cupspel och tidigare europaspel som räknas.
Atlético Orville
2008-05-11 23:10
Ämne: i CL kvalet är det v....Om jag inte är ute och cyklar så tror jag inte att man seedas efter hur man hamnar i ligan. Istället så får man en seed beroende på hur man har presterat internationellt dom tidigare åren. Men ligapositionen kanske också spelar in...
Atlético RK...
2008-05-11 23:09
Ämne: i CL kvalet är det v....
Tror inte vi kan möta lag från Italien och England. Liverpool fick ju dock möta Toulouse i CLkvalet så vi kan nog möta Marseille m.m
Annons: