/spanien/atletico/forum/1769.aspx/spanien/atletico/forum/1769.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Luff
2008-05-13 22:00
Bort: Pernía, Eller, Zé, Motta, Mista, Reyes samt någon av Luis, Jurado eller Miguel.

Pernía bör bort om vi hittar någon bättre ersättare, vänsterbackar växer inte på träd.

Rent kvalitetsmässigt borde Eller och Zé bort, men det kan bli en konstig balans med Pablo/Perea samt våra nyförvärv, tror ingen av dom vill sitta på någon bänk, behålla Eller så Pablo får byta till sin favoritstadsdel?

Motta är självklart för skadedrabbad, får gärna vara klar på något sorts "matchkontrakt", som joker, för med denna skadelista kan han inte ta upp en lönepost i laget trots att jag gillar honom.

Mista känns självklar, Reyes för mina frostiga känslor mot denne man, ett stort misstag att värva marängen.

Någon av de tre sista mest för att Keko ser så förbannat intressant ut. ;)

Inköpslistan vågar jag mig inte på.
Atlético kun10aguero
2008-05-13 21:47
kom o tänka på en sak till, tänk ifall KUN inte fortsätter att prestera som den här säsongen eller i värsta fall att han skadas under försäsongen och är borta väldigt väldigt länge..
Atlético JFH
2008-05-13 21:45
Spiders// Hur laget spelar, dvs offensivt eller defensivt, är inget jag kommer att ha några större synpunkter på. Det som är viktigt är att det sätt managern väljer fungerar. Om vi ska spela en defensiv fotboll ala Capello så måste vi också klara av det. Detsamma gäller givetvis också den offensiva biten. Jag vill alltså se oss spela en bra fotboll, vilket inte nödvändigtvis är synonimt med underhållande fotboll. Aguirre har dock misslyckats med det under stora delar av säsongen, och därför ser jag hans framtid i klubben som högst osäker. Men man kan trots det konstatera att han "fick jobbet gjort". Det kan man inte ta ifrån honom. Kan vi knyta till oss ett stornamn på tränarposten (som kan locka till sig storspelare) får Aguirre gå, annars ser jag ingen poäng i ett managerbyte.
//

Kul för våra unga spelare att visa upp sig i landslaget! Framtiden ser ljus ut på den fronten, men återigen kommer jag att tänka på David Rodriguez. det som hände med honom får inte upprepas om vi ska fortsätta att utvecklas.
Atlético kun10aguero
2008-05-13 21:35
Undra ifall Chelsea skulle sälja Ballack.. Han tycker jag vi borde försöka värva, han har varit riktigt grym nu på våren.

Annars borde man flytta in Maxi i mitten och starta med Reyes, sälja LG och köpa en reserv på kanten.

Hoppas verkligen att Jurado stannar och får spela mer, för det är en grymm spelare med framtiden framför sig.

En anfallare till bredvid Braulio(ut med Mista oxå) skulle vara bra.

Men Pablo Aimar från Zaragozza skulle vara riktigt intressant på innermitten, dock inte som pivotes då!

Maurinho, ett fint spel som borde leda till bra resultat.
Atlético zoran
2008-05-13 21:08
Pulido kvitterar för Spanien, hans andra i turneringen. Härligt!
Atlético Luff
2008-05-13 21:07
Pulido! GOL!
Atlético Spiders
2008-05-13 21:06
JFH//

Jag är väldigt nöjd med fjärdeplatsen och tackar Aguirre för att han har bidragit till det, det har jag inga negativa synpunkter på.

Det som va mitt argument från början är hur vårat spel har sett ut, en hel del matcher har det sett som att man sitter kollar på ett division 2 lag från Finland.
Frågan är nu om man ska följa det vita på andra sidan stan som ersatte Capello för en bättre fotboll trots att nådde sitt mål, precis som vi gjorde.
Jag vet inte om eran åsikt, men jag klarar inte av en till säsong av att se Atletico fortsätta spela den horribla och osäkra fotboll som dessutom innehåller "backa hem efter ett mål i början och bjud in motståndarna i matchen" syndromet.
Trots ligaplacering så är det inget spel jag vill se nästa år igen även om det blir en gynsam ligaplacering igen.
Jag kanske är en av de få som vill se mitt lag spela bra fotboll och försöka få resultat på det sättet istället för att spela den miserabel tråkig fotboll utan vare sig struktur eller ordnat passningsspel.
För mig känns det overkligt att vi tog CL en plats.
Det enda jag vet är jag tackar gud att våra konkurenter fick totalt hjärnsläpp när de fick minst 15 chanser att gå om oss de sista 4 månaderna.
Nån där uppe vill att vi skulle spela CL, har aldrig sett maken till så okompetenta konkurenter till CL platsen.
Men jag kan ge Aguirre en säsong till att få ordning på spelet, annars hänvisar jag nästa år till Daniels artikel "Avgå Aguirre".
Atlético John Mayer
2008-05-13 20:07
Tyckte att det såg ut som alviska faktiskt, snygg var den.

Spanien spelar semifinal i U-17 ECH nu, heja Keko :D
Atlético JFH
2008-05-13 17:08
Spiders/ Det är sant att vår defensiv har sviktat enormt under den här säsongen trots att Aguirres specialitet anses vara just defensiven. Offensiven har dock fungerat och även om det beror på individuellt skickliga spelare så brukar det vara så för alla storlag. Lagen jag tog som exempel hade inte åstadkommit det de gjorde utan spelarna jag nämnde, och det beror på att det handlar om riktigt bra spelare. Detsamma gäller också våra spelare.

Som rawkus säger, vi lyckades ta oss till CL för första gången sedan uppflyttningen och det med Aguirre vid rodret. Många andra har misslyckats tidigare trots att de också hade bra lag. Vi tar oss inte dit helt på egen hand då många av våra konkurrenter sviktar,men inför säsongen hade iaf jag inga krav på CL-spel. Förhoppningar, javisst, men inga krav. Barcelona, Real, Sevilla och Valencia är alla bättre lag om vi ska vara helt ärliga, och många av våra spelare var helt nya inför säsongen. Zaragoza och Villareal låg närmare vår nivå.

Hursomhelst är vi där nu och jag tror inte att Aguirre kommer att leda laget under nästa säsong. Ersättare bör ligga i Mourinho, Benitez etc. klassen. Inte Rijkaard. Som du säger så har han fått mycket hjälp "uppifrån" (Cruijff mfl), och inte heller en Marcelino, Emery typ som jag nämnde tidigare. Det är inte så många som finns ute på marknaden men Flores skulle faktiskt kunna vara ett alternativ. Tror att han har mycket i sig och att han vill visa att Valencia gjorde fel som sparkade honom (om de nu inte har visat det själva).
Atlético Luff
2008-05-13 15:39
Cerezo är Gollum, givet!

Har inte riktigt uppfattat att vi är i CL nästa säsong. :D
Atlético Spiders
2008-05-13 14:28
Fär övrigt så hoppas jag att man slänger ner Guti från Domedagsberget i del 3.
Atlético Spiders
2008-05-13 14:27
Ja, jag märkte också tatureringarna, vi kanske kör en egen Sagan om Guldet.
Cerezo är nån sorts alvkung(knappast) med magiska krafter.
Vi måste ta oss till Mordor(Bernabeu) och besegra ondskan.
I år var det del 1, vi har börjat får färd...
Atlético senken
2008-05-13 11:46
Ämne: På tal om absolut in....
angående tatueringen på armen så är det "alviska" och betyder 'Kun Aguero'.

Typ alla i atleti verkar ha en sådan tatuering med alvisk text!

Länktips: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/europe/7384770.stm
Atlético John Mayer
2008-05-13 03:03
På tal om absolut ingenting, någon som vet vad Agüeros tatuering(ar) betyder? Syftar på de på hans högra underarm.
Atlético rawkus
2008-05-13 00:15
@CH L: Man kan vrida och vanda pa precis ALLT, "om han hade, om han inte hade, om de bara.."osv, men nu ar det ett faktum: Vi tog oss till CH L med Aguirre som tranare. Flertalet andra har misslyckats, men han gjorde det ej.

Truppen? Sjalvklart borde man klara en 4e plats med dagens trupp, men tank da aven pa att Aguirre ej ar nan "storlags tranare" utan har lite av vana att plocka upp lag.

Sjalv bryr jag mig inte vem trananren i fragar ar som tog oss dit - daremot bryr jag mig vem som skall ersatta ifall Aguirre lamnar for att leda El Tri.

Minns hur forvantansfull jag var nar Bianchi tog over... Hugaliga vad fel jag hade ;O

Atleti - i tiden och mot CH L!!

/rawkus
Atlético zinko zinko
2008-05-12 23:55
Är precis hemkommen från Madrid och kan rapportera om en fantastisk stämning som rådde under och framförallt efter matchen på gatorna. Riktigt förbannat gott med säkrat CL-kval!
Atlético Spiders
2008-05-12 23:46
Självklar menar jag förra artikeln till JFH, och inte JJ, blandar ihop de där två :)
Atlético Spiders
2008-05-12 22:25
JJ//

Nej, det är klart Man U och Real inte hade vunnit utan de spelarna, kanske.
Men samtidigt så kan man ju fråga om du tror Man U och Real hade vunnit sina matcher om resten av lagdelarna släppt in 3-4 mål?
Du kan inte jämföra det sättet Man U och Reals lagdelar backar upp de spelarna du nämner jämfört med vad våra tre spelare gör på egen hand ofta.
När Man U och Real spelarna du nämner gör sitt och jobb och gör mål så släpper inte de övriga lagdelarna in 3 st bakåt heller.
De lagen fungerar som en enhet, det bäddar för seger, eftersom vi inte är en enhet på plan och släpper spel och mål så är vi mycket mer beroende av att Simao, Kun och Forlan gör sitt jobb.
Jag anser fortfarande att det inte är laget som i Man U och Real, utan dessa tre spelares förtjänst att vi ryckt igenom flera matcher med nöd o näppe.
Sen så har Atleti inte haft så stark trupp sen 95-96, inte ens då faktiskt, så jag ser det inte som ett större mirakel att Aguirre lyckats.
Jag tror tom tex Pelegrini, Juande Ramos eller Flores hade fått oss att nosa på förstaplatsen med detta lag.
Ett bra exempel för mig är Rijkaard, efter att som tränare ha kört ner Sparta till den holländska andra divisionen för första gången i klubbens historia så får han ta över Barca pga av hans relation med Cryuff.
För mig är han i grunden en väldigt dålig tränare, men det är inte svårt att lyckas med de spelare han haft till sitt förfogande i Barca.
Även fast han vunnit Primera 2 gånger och CL är han inte en speciellt eftertraktad coach med ett bra tränarrykte, och det är få klubbar som skulle vilja lägga sin klubb i hans händer, man undrar ju varför?
Samma gäller Aguirre, han har lyckats 80% pga av materialet, inte sina tränarmeriter.
Atlético Spiders
2008-05-12 22:21
Atlético Roni40
2008-05-12 22:19
Ämne: Vill inte vara oarti....
Spelar väll ingen roll, tror du är den enda som ens lägger märke till det och förstår inte hur något sånt kan störa dig.
Joel B.
2008-05-12 22:02
Vill inte vara oartig men måste ni hela tiden hålla på att skriva "Club Atlético de Madrid" i rubrikerna bla? Det är väldigt jobbigt. Visst, det är erat val och trivs ni med det så förstår jag er. Jag fattar dock inte varför ni gör det? Alla förstår väl ändå vilket lag ni menar?

Jag menar tex. "Real Club Deportivo de La Coruña" är ju nästan löjligt.
Atlético JJ
2008-05-12 21:59
Härligt med så bra aktivitet på forumet, kul att se!

Jag är lite tveksam angående Tomas Ujfalusi. Visst är han en duktig spelare, men hans ålder säger mig att man kunde satsat antingen på de man redan har i Valera eller Seitaridis, eller köpa in en ny med en betydligt lägre ålder. Frågan är också om man ser honom som mittback till nästa år? Personligen hoppas jag på att en av Perea och Pablo tar plats bredvid Heitinga.

Om vi tar det från början.

Leo Franco bör enligt mig vara kvar och även vara given. Han är en mycket bra målvakt som för tillfället befinner sig i karriärens bästa ålder. Som back-up ser jag gärna Falcón eller Roberto Gago.

Förhoppningsvis är Ujfalusi tänkt som högerback, och då lär han återfinnas till höger. En av Valera och Seitaridis lär försvinna, och jag tror det blir greken. Den förstnämnda har tid att vänta på sin chans, men Seita vill antagligen vidare om han inte tar en startplats.

I mitten kommer Heitinga förhoppningsvis vara given, med antingen Perea eller Pablo bredvid sig. För mig är det hugget som stucket. Förhoppningsvis stannar Zé Castro samtidigt som Eller lämnar.

Till vänsterbacksplatsen behövs det en back-up till den givne López. I form är han en av Spaniens bästa backar, utan tvekan. Varför inte ta upp Raúl Llorente? Om än att vi ska etablera oss i toppen av Europa, men enligt mig betyder det inte bara resultatmässigt. Vi måste också använda oss av vår utmärkta ungdomsakademie! Givetvis finns det alternativ, varför inte Felipe Luis från Deportivo La Coruña?

På mittfältet har vi gott om alternativ, förutom på mitten. Jag funderade lite idag, Simão till höger, Raúl García tillsammans med Maxi i mitten och Reyes till vänster? I de senaste matcherna har jag tyckt mig se en central mittfältare med högre utgångsposition, någon som håller med? Cléber, Maniche och förhoppningsvis Luis García lär lämna.

I anfallet har vi ett av kanske Europas bästa i Kun och Forlán. Mista bör lämna med svansen mellan benen fortast möjligt. Något han lär göra?
Braulio och Diego Costa återvänder förhoppningsvis, men det är som ni säger, dessa lär inte ha så stor erfarenhet av CL. Sergio García från Real Zaragoza vore ypperligt, han har imponerat under de senaste säsongerna!

Oerhört skönt att äntligen bryta trenden av att alltid misslyckas, och oerhört skönt att vara tillbaka! AUPA ATLÉTI!

Atlético Optimo_Kun
2008-05-12 21:31
Nu är det vi mest behöver en kreativ innermittfältare. `Någon med något bra förslag? Vilken dag det varit förresten :D
Atlético John Mayer
2008-05-12 21:17
Rawkus// Ge mig Ochoa till Atlético, nu, eler hur ;)

Har känt mig lite smutsig som har suttit och hoppats att Fiorentina inte ska kvalificera sig till CL, men vad ska man säga, Ujfalusi är en personlig favorit...hehe.

Ser nu att Fiorentina faktiskt vann mot Parma, trodde inte att han skulle lämna om de klarade CL-platsen. Än bättre med andra ord, skönt att han verkligen vill spela i Atleti :)
Atlético JFH
2008-05-12 21:12
Spiders// Fast det är ju väldigt lätt att säga "utan den och den hade det inte gått så bra". Had Man U vunnit ligan utan Ronaldo, Tevez och Rooney? Hade Real vunnit ligan utan RvN, Raul och Sneijder? Så kan man fortsätta i evigheter. Jag är inte heller nöjd med Aguirre och jag gillar inte uppställninge vi använder oss av samt avsaknaden av en tydlig spelide, men han har trots allt lyckats med något många av hans föregånger inte har lyckats med. I de 3 senaste matcherna då det gäller som mest har vi höjt oss rejält, trots den dåliga vårsäsongen, och säkrat CL-spel. Man får också ha i åtanke att han har ett antal nya spelare att arbeta med inför den här säsongen och att han kanske inte ens ville ha några av dessa (Pitarch och ledningen verkar värva fritt).

Kan vi få någon manager i värdsklass till nästa säsong så ser jag gärna att vi byter ut Aguirre, annars finns det ingen poäng i att ersätta honom med Emery, Marcelino eller liknande.
Atlético rawkus
2008-05-12 21:07
Maste lagga till en sak: "Sjalvklart ar det spelarne som gjort jobbet pa planen,men efter ca 10 ars vantan, sa var det en Aguirre som kravdes." + En herrans massa flyt! Iinte minst med franvarandet av skador...
Atlético rawkus
2008-05-12 21:05
Spiders: Nu menade jag ej ordagrannt, utan mera att "med han vid rodret" - vi har haft Bianchi, som ar ansedd som en grymt stor tranare i Syd/Central Amerika - han gravde ner sig fegare an nan annan jag kommer att tanka pa.

Aguirre lider lite av samma akomma som Carlo(Milan): Han har EN taktik, oavsett om vi leder med 3-0 eller ligger under med 3-0.

Tackar honom for att vi antligen grejjade platsen,men nu far han garna ta over El Tri(laga odds pa det har i Mexico ;))

Sjalvklart ar det spelarne som gjort jobbet pa planen,men efter ca 10 ars vantan, sa var det en Aguirre som kravdes.

@Alla: Vem ar eran dromtranare for Atleti?

Sjalv ar jag fortf i ett allt for djupt lyckorus ang CH L for att ens fundera pa det ;D

Tror ej jag har nan dromtranare anda...

@Nasta sasong: Forstarkningar kravs, inte bara i forsvaret(dar ju Heitinga och ev Ufo ar klara) utan aven anfallet. Vi har haft en snuskig tur med skador pa Firma Forlan-Kun. Mista? Pfft! Han raknar jag ej ens. Braulio bor komma tillbaka, men precis som Spiders namnde, sa racker det ej da bade han och Kun ej har en endaste minut av CH L i blodet...

Malvakt behovs verkligen! Litar inte en sekund pa varken Franco eller Abbiati.

Mittfaltare: Ser garna en renodlad ytter a`la Capel. Simaokan lira pa bada kanterna, sa en till ytter vore guld. Maxi bor ENDAST lira centralt.

LG? Nja, ingen favorit... Reyes? Blir han ens kvar?

Bah, nu kallar jobbet.
Atlético Spiders
2008-05-12 20:43
Rawkus//

"Dock allt skit som sagts om honom, sa ar han anda den som just nu tagit oss till CH L ;)"

Det är just där våra åsikter skiljer, då jag inte anser att det är Aguirre som tagit oss till CL gemensamt med truppen som enda stor fungerande familj.
Jag anser att det 3 spelare som tagit oss dit med sin individualitet, du vet säkrt vilka jag menar.
Om dessa tre inte hade funnits hade vårt lag förlorat flera matcher med 3-0 istället för att vinna med 4-3.
Det är tex inte under inga omständigheter acceptabelt att ett spanskt topplag låter Almeria vända på Calderon med 9 man och i långa stunder spelar ut Atleti, den matchen slängde nån där uppe en fyrklöver på oss så vi klarade oss, Aguirre ger inte laget den mentala stabiliteten som gör att man undviker genomklappningar.
Det som är signifikativt för mig när det gäller Aguirre, är att konstigt nog så är den mest konstiga sitaution när man kollar på Atleti spela är när dom leder.
När Atleti går ut och gör 2-0 i början på matcher så ryser jag till och det blir en automatisk obehaglig känsla istället för lycka.
För man vet att nu vinner det andra laget med 2-3 eller 2-4 osv.
Så ska man inte behöva känna, och att ha kvar Aguirre är ett enormt misstag när man nu har momentum och försöka etablrera sig som topplag i Spanien och gå långt i CL.
Som du säger så har Aguirre gjort det som finns i hans makt, dvs ta upp lag, men inte etablerar dom.
Aguirres kompetens som tränare har gränser som alla tränare, dvs att han tagit en CL plats och blivit utslagna av Bolton i UEFA, tror inte han kan lyfta laget mer än vad han är.
Atlético Beer
2008-05-12 19:50
RK...//
Både Heitinga och Ujfalusi kan ju spela mitt och högerback!
Atlético rawkus
2008-05-12 19:39
Hehe, for ovrigt gjorde Memo Ochoa en helgjuten insats i Americas 3-0 seger borta(!) mot Flamengo pa Maracanastadion.

Hojdpunkten i Ochoas kvall? 0.23 in i videon: Ochoa gor en Gordon Banks! :)

/rawkus
Annons: