/spanien/atletico/forum/1767.aspx/spanien/atletico/forum/1767.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Sergio Agüero
2008-05-19 18:36
Fan kul att få Arsenal, Liverpool, Fiorentina, Schalke eller Juventus...
Atlético JFH
2008-05-19 15:49
Ämne: Ämne: Kvällen....
Men saken är den att vi inte spelar med en playmaker och har inte gjort så på hela säsongen. Då är det slöseri med resurser om nu inte Aguirre har fått för sig att spela med en diamant på mitten. Pivotes är vad vi behöver om vi fortsätter som den här säsongen. Annars håller jag med om Aimar som är en av mina absoluta favoriter, och det är just därför jag inte vill se han gå samma öde tillmötes som Ibagaza bl a.

kun10aguero// Agüero kommer inte att starta alla matcher på hela säsongen, det kan jag garantera, och det är ett mindre mirakel att vi har klarat oss undan skador på honom och Forlan den här säsongen så en till anfallare av lite högre klass kommer att behövas.

Fö är det riktigt synd att Garay går till Real, men med tanke på att vi får in både Ujfalusi och Heitinga är det ingen nödvändig värvning för oss.
Atlético zoran
2008-05-18 23:01
Javier Aguirre kommer fortsätta i Atlético även nästa säsong. Han kommer hålla en presskonferens under morgondagen med start klockan 19:00.
Atlético John Mayer
2008-05-18 22:55
Tung möjligt lottning, finns verkligen ett par lag som man inte vill möta.

När det kommer till Zaragoza så vill jag verkligen slå ett slag för Matuzalem, en personlig favorit som aldrig riktigt fått chansen att lyckas. SKulle passa in i Atléti :)
Atlético Bobban (red)
2008-05-18 22:55
Min danske kollega Lars Randlov var ner till Madrid för att kolla på den sista hemmamatchen mot Deportivo. Han och hans kompisar har tagit en massa bilder och videos från resan som ni kan se här!
Atlético Roni40
2008-05-18 22:53
Tack =)
Atlético Bobban (red)
2008-05-18 22:30
Ämne: Någon som kan förkla....
Atlético är rankade på plats 17 av de lag som är med i den tredje och sista kvalomgången. Det innebär tyvärr att våra rödvitahjältar kan stöta på väldigt tufft motstånd i sitt dubbelmöte i augusti! Då lottningen till omgång tre sker innan omgång två är klar. De lag som har en * efter sig går in i kvalomång två. En skräll där och ett poteniellt lag med lägre ranking kan ändå hamna före Atleti i rankingen...

I dagsläget ser det ut som att Atlético de Madrid kan lottas mot någon av dessa 15 lag!

Liverpool
Arsenal
Schalke 04
Juventus
Steaua Bucarest
Panathinaikos **
Rangers **
FC Basel **
Olympiakos Piraeus
Fenerbahce
Shakhtar Donetsk **
Anderlecht **
Fiorentina
Marseille
Spartak Moscow

Barcelona (Kan vi inte lottas emot)
Atlético Luff
2008-05-18 22:21
Ämne: Någon som kan förkla....Vår fjärdeplats ger oss en plats i det tredje och sista kvalet innan huvudturneringen börjar (Gruppspelet).

I detta kval finns det två "grupper", vilken grupp man hamnar i beror på hur väl man presterat i europaspel tidigare år, tror det är från 5år tillbaka i tiden. Vi ligger alltså på gränsen till de båda grupperna, man vill förstås hamna i den bättre gruppen och möta sämre lag.
Atlético Roni40
2008-05-18 21:55
Någon som kan förklara hur det med champ kval fungerar, tänkte mest på listan bobban drog fram.
Atlético kun10aguero
2008-05-18 21:37
Vill ha Aimar, som sagt en playmaker, och en riktigt bra sådan. Milito var de ju prat på för ett tag sen här inne,och som då konstaterades är att ingen av Forlan eller Milito (Aguero startar oavsett vilka de andra spelarna är) vill sitta på bänken.
Atlético garmawi_90
2008-05-18 21:21
Ämne: Kvällens resultat fi....
Jag kan hålla med dig när det gäller spelare som D.Milito och Zapater, men varför inte Aimar och Sergio Garcia, nästa säsong räknar jag med att 4-5 spelare lämnar och en utav dessa kan mycket väl bli Jurado som är vår "ände" playmaker och då kanske det passar att ha Aimar eller Sergio Garcia i truppen då det kommer att bli en lång säsong om Atletico nu lyckas knipa åt sig en CL plats till nästa säsong.
Atlético JFH
2008-05-18 21:08
Kvällens resultat finns det inte mycket att säga om. 3 ordinarie spelare från start och överlag omotiverat spel. 3-1 är ett smickrande resultat för vår del. Miguel visar dock framfötterna och honom kan vi räkna med nästa säsong. Reyes överflödig? Valera såg också stabil ut trots att han spelade "ur position".

Synd att Zaragoza åker ut, men det är väl bara bra för vår del. Zapater och Milito är två spelare jag gärna ser i Atlético. Aimar ser jag inte någon riktig plats för och detsamma gäller Sergio Garcia trots att båda är bra spelare. Matuzalem är också en spännande spelare, men han har inte riktigt fått till det i Zaragoza vilket får mig att tveka. Vi får se hur det blir, men jag hoppas att vi åtminstonde finns med i "budgivningen".
Atlético garmawi_90
2008-05-18 20:58
Zaragoza spelar i Segunda Divison nästa säsong efter förlust idag mot Mallorca, tungt för dem och för spansk fotboll. Tycker att det finns hyggligt med bra spelare där som Atletico borde försöka att värva, för jag tror inte att de vill spela i näst högsta divisonen i Spanien 08-09.

De spelare som jag främst tänker på är Sergio Garcia, Diego Milito och kanske inte varför Aimar? För som sagt dessa spelare vill inte spela i Segunda nästa säsong, dessa är kanske några för Atletico ? Eller vad tycker ni?
Atlético garmawi_90
2008-05-18 19:52
Matchen är slut 3-1.
Atlético garmawi_90
2008-05-18 19:37
Forlan har varit ganska blek i denna match.
Atlético garmawi_90
2008-05-18 19:35
Joshua får chansen, kul för han :)
Atlético garmawi_90
2008-05-18 19:34
3-1 Aguero, och vilket måål!! :)
Han dribblar bort två försvarare och sätter ditt bollen bakom en chanslös Canizarez.
Atlético kun10aguero
2008-05-18 19:31
Ämne: Agüero har blivit ut....
Simao, Maxi, Forlan, RG, Nacho, Nr1, Perea, Lopez m.m.
Atlético garmawi_90
2008-05-18 19:24
Aguirre gör sitt andra byte, in kommer Luis Garcia och ut går Mista.
Atlético JJ
2008-05-18 19:23
Matchen kändes avslagen redan från början. Spelarna vill bara ha matchen avklarad. Vem klandrar dem egentligen?
Atlético garmawi_90
2008-05-18 19:21
Ämne: Ämne: Nu är s....
Han blev vald till La Ligas bäste spelare 07-08, det är inte något påhittat om du tror det.
Om du inte tror kolla på länktips då.
Atlético el niño para siempre!
2008-05-18 19:17
Agüero har blivit utnämd till La Ligas bästa spelare av spanska Canal+, vet inte hur stor den utmärkelsen är men ändå. Någon annan kandidat?
Atlético garmawi_90
2008-05-18 19:15
Aguero skjuter i stolpen men i kontringen efter gör David Villa sitt andramål och Valencia's 3:e
Barcelona Ciao-V
2008-05-18 19:11
Ämne: Nu är spelarna inne ....La ligans bästa spelare kommer in? Haha..
Visserligen är Sergio Aguero en utomordentlig bra spelare som de flesta lag är avundsjuka på men La Ligans bästa spelare är lite att ta i.

En av de bästa skulle vilja säga att han är.
Atlético garmawi_90
2008-05-18 19:09
Atleti spelar med Forlan, Mista och den nyss inbyte Aguero.
Atlético garmawi_90
2008-05-18 19:06
Nu är spelarna inne på plan igen och nu drar andra igång.
Bägge lagen gör var sitt byte, för Atletico kommer La ligas bäste spelare in nämligen, Sergio Aguero :)
Atlético garmawi_90
2008-05-18 18:50
Första halvleken är över och det står 2-0 till hemmalaget.
Så här långt är det bara ett lag på plan, Valencia som verkligen vill vinna sin sista hemmamatch.
Det kunde lika gärna ståt 3-0 eller 4-0 till Valencia i första om de bara tagit vara på sina gyllene lägen.

Atletico verkar inte vilja vinna den här matchen utan de längtar till semestren.
Atlético Lush
2008-05-18 18:47
Atletico är nöjda med var de ligger, de orkar inte ens bry sig om matchen.
Atlético garmawi_90
2008-05-18 18:40
2-0 David Villa.
Atlético garmawi_90
2008-05-18 18:31
Miguel är ganska pigg, gillar han, han vill hela tiden framåt.
Annons: