/spanien/atletico/forum/1766.aspx/spanien/atletico/forum/1766.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético rawkus
2008-05-22 04:04
zoran: Har ej hort nat, men om det stammer sa ar det ej en tokig varvning. Dock vet man ej hur spelaren presterar ute i Europa,men har ar han given i landslaget pa sistone och likasa i Chivas. Han gjorde senast 2 mal mot USA.
Atlético zoran
2008-05-21 22:02
Nu är det uppe på ESPNDeportes.
Atlético zoran
2008-05-21 21:46
@Rawkus

Jonny Magallón sägs vara mycket nära Atlético enligt en källa, har du hört något om det i mexikansk press? Han spelar för Chivas och kan användas som både mittback samt högerback.
Atlético Bobban (red)
2008-05-21 20:56
Varken den spanska eller italienska pressen räknas som officiell övergång! Även om Atléticos ledning har medgett att man är muntligen överens med två spelare och att det är Ufo och Heitinga det handlar om.

Så länge inte spelaren har genomgått den obligatoriska läkarundersökningen och presenterats som spelare i Atlético de Madrid är inte övergången officiell!
Atlético Spiders
2008-05-21 18:13
Ujfalusi officiellt klar för rojiblancos, han skrev idag på ett 3 årskontrakt med Atletico till 2011 :)
Atlético John Mayer
2008-05-21 16:48
Spiders// Självklart känns våran defensiva linje underbart stabil, på papperet, i och med värvningarna av Ujfalusi och Heitinga. Men man kollar på Juventus offensiv så finns det mer än ett skäl till varför de skulle vara en direkt skräckmotståndare. Trezeguet, Amauri, Del Piero, Giovinco, Camoranesi, Iaquinta, Nedved, Salihamidzic och många mer. Finns flertalet andra lag som jag hellre möter om vi säger så ;)
Atlético rawkus
2008-05-21 15:31
@Oliveira: Som Milanista, sa maste jag aven forsvarar hans urusla sasong i Milan, inte endast pga spelsystemet som det namndes, utan mest pga att han syster var kidnappad hemma i Brasilien under storre delan av den sasongen... Han anpassade sig aldrig till Serie A, men alla vet vi hur grym han ar i La Liga - kop kop kop!!

Ps. Han syrra aterfanns valbehallane. varre var det for varan Georgiska forsvarare Kakhaber Kaladze.. Hans bror bortrovades och aterfanns senare avrattad :(
Atlético Alexish
2008-05-21 11:11
Ricardo Oliveira . Ja, tack.

Atlético garmawi_90
2008-05-20 23:46
Ämne: Någon som vet när de....Om jag inte är ute och cyklar så har jag för mig att lottningen sker någon gång slutet av juni och början av augusti då gäller detta till sista kvalrundan (d.v.s den 3:e kvalrundan) , det var den i alla fall förra året.
Atlético Roni40
2008-05-20 22:46
Någon som vet när de lottar?
Atlético Spiders
2008-05-20 20:34
Juventus har bra offensiv, men man ska nog inte underskatta Kun, Forlan, Simao och Maxi heller i den jämförelsen :)
Tycker nästan det är skönare att möta ett lag som underskattar oss än att vi är favoriter, Boltonhisorien kan ju alla vi det här laget.
Med Juventus som exempel så har vi mycket kvickare offensiv än va dom ha deffensiv, det kanske höll för Juves försvarslinje i serie a nu, pga av tempot, men när de möter kvickare offensiv ute i Europa kommer det jätte långsamt för dom, om dom inte förstärker i sommar.
Sen tror jag Heitinga, Perea, Ujfaluji och Lopez och RG är mer an nog att ta hand om Juves offensiv.
Jag blev själv imponerad när jag rabbla upp våran "kanske" nya försvarslinje, luktar stabilitet och kvalitet, äntligen.
Speciellt mittlinjen med Perea, Heitinga och RG känns "stenhård och småbrutal" take no prisoners typ.
Atlético Spiders
2008-05-20 20:28
Atlético John Mayer
2008-05-20 20:08
Juventus kommer att sitta på ett av världens bästa offensiva material så dem vill jag absolut inge möta. Känns nästan som den värsta möjliga lottningen.
Atlético Spiders
2008-05-20 16:02
håller inte med där, Olympiacos vill jag absolut inte ha, grekerna i CL har ett otroligt hemmafacit mot större lag och mer rutinerade lag än oss, man förlorar sällan nere i Hellas i de stora sammanhangen när det gäller.
Med en dos underskattning från Atleti och en fullproppad Karaiskakis Stadium kan det gå käpprätt åt helvete redan efter första mötet för oss.
Samma gäller Fenerbache.
Men jag tror faktiskt vi fixar Juventus och Fiorentina då vi höjer oss mot bra lag och få ut max av våra spelare när det inte finns underskattning.
Atlético Roni40
2008-05-20 00:14
Tar gärna också Olympiacos men bara om vi tar dem så alla greker i plugget kan vara tysta en hel dag för en gång skull och erkänna de riktiga hjältarna =D
Atlético Optimo_Kun
2008-05-19 21:25
Olympiakos känns det som jag gärna tar. När är förresten lottningen?
Atlético Lush
2008-05-19 20:57
Ämne: Elmander sägs ju var....
Haha, jag fick exakt samma vibbar. Men det känns mer som att han är på bäg mot Valencia hållet.
Atlético JFH
2008-05-19 19:54
Lagen jag helst vill undvika:
Liverpool
Arsenal
Juventus
Olympiakos Piraeus
Fenerbahce
Shakhtar Donetsk
Fiorentina

Resten tror jag vi har goda chanser mot om vårat spel fungerar som det ska. Shaktar, Fener och Viola kan vi nog tampas med på lika vilkor, men jag föredrar lite sämre lag. Det finns en del hemmastarka "öststatslag" med som inte är så trevliga att möta, men det tror jag att vi klarar av.
Atlético John Mayer
2008-05-19 19:07
Elmander sägs ju vara på väg till en Spansk storklubb...Atleti, någon?
Atlético Sergio Agüero
2008-05-19 18:36
Fan kul att få Arsenal, Liverpool, Fiorentina, Schalke eller Juventus...
Atlético JFH
2008-05-19 15:49
Ämne: Ämne: Kvällen....
Men saken är den att vi inte spelar med en playmaker och har inte gjort så på hela säsongen. Då är det slöseri med resurser om nu inte Aguirre har fått för sig att spela med en diamant på mitten. Pivotes är vad vi behöver om vi fortsätter som den här säsongen. Annars håller jag med om Aimar som är en av mina absoluta favoriter, och det är just därför jag inte vill se han gå samma öde tillmötes som Ibagaza bl a.

kun10aguero// Agüero kommer inte att starta alla matcher på hela säsongen, det kan jag garantera, och det är ett mindre mirakel att vi har klarat oss undan skador på honom och Forlan den här säsongen så en till anfallare av lite högre klass kommer att behövas.

Fö är det riktigt synd att Garay går till Real, men med tanke på att vi får in både Ujfalusi och Heitinga är det ingen nödvändig värvning för oss.
Atlético zoran
2008-05-18 23:01
Javier Aguirre kommer fortsätta i Atlético även nästa säsong. Han kommer hålla en presskonferens under morgondagen med start klockan 19:00.
Atlético John Mayer
2008-05-18 22:55
Tung möjligt lottning, finns verkligen ett par lag som man inte vill möta.

När det kommer till Zaragoza så vill jag verkligen slå ett slag för Matuzalem, en personlig favorit som aldrig riktigt fått chansen att lyckas. SKulle passa in i Atléti :)
Atlético Bobban (red)
2008-05-18 22:55
Min danske kollega Lars Randlov var ner till Madrid för att kolla på den sista hemmamatchen mot Deportivo. Han och hans kompisar har tagit en massa bilder och videos från resan som ni kan se här!
Atlético Roni40
2008-05-18 22:53
Tack =)
Atlético Bobban (red)
2008-05-18 22:30
Ämne: Någon som kan förkla....
Atlético är rankade på plats 17 av de lag som är med i den tredje och sista kvalomgången. Det innebär tyvärr att våra rödvitahjältar kan stöta på väldigt tufft motstånd i sitt dubbelmöte i augusti! Då lottningen till omgång tre sker innan omgång två är klar. De lag som har en * efter sig går in i kvalomång två. En skräll där och ett poteniellt lag med lägre ranking kan ändå hamna före Atleti i rankingen...

I dagsläget ser det ut som att Atlético de Madrid kan lottas mot någon av dessa 15 lag!

Liverpool
Arsenal
Schalke 04
Juventus
Steaua Bucarest
Panathinaikos **
Rangers **
FC Basel **
Olympiakos Piraeus
Fenerbahce
Shakhtar Donetsk **
Anderlecht **
Fiorentina
Marseille
Spartak Moscow

Barcelona (Kan vi inte lottas emot)
Atlético Luff
2008-05-18 22:21
Ämne: Någon som kan förkla....Vår fjärdeplats ger oss en plats i det tredje och sista kvalet innan huvudturneringen börjar (Gruppspelet).

I detta kval finns det två "grupper", vilken grupp man hamnar i beror på hur väl man presterat i europaspel tidigare år, tror det är från 5år tillbaka i tiden. Vi ligger alltså på gränsen till de båda grupperna, man vill förstås hamna i den bättre gruppen och möta sämre lag.
Atlético Roni40
2008-05-18 21:55
Någon som kan förklara hur det med champ kval fungerar, tänkte mest på listan bobban drog fram.
Atlético kun10aguero
2008-05-18 21:37
Vill ha Aimar, som sagt en playmaker, och en riktigt bra sådan. Milito var de ju prat på för ett tag sen här inne,och som då konstaterades är att ingen av Forlan eller Milito (Aguero startar oavsett vilka de andra spelarna är) vill sitta på bänken.
Atlético garmawi_90
2008-05-18 21:21
Ämne: Kvällens resultat fi....
Jag kan hålla med dig när det gäller spelare som D.Milito och Zapater, men varför inte Aimar och Sergio Garcia, nästa säsong räknar jag med att 4-5 spelare lämnar och en utav dessa kan mycket väl bli Jurado som är vår "ände" playmaker och då kanske det passar att ha Aimar eller Sergio Garcia i truppen då det kommer att bli en lång säsong om Atletico nu lyckas knipa åt sig en CL plats till nästa säsong.
Annons: