/spanien/atletico/forum/1764.aspx/spanien/atletico/forum/1764.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Optimo_Kun
2008-06-02 15:45
Grattis Kun! Läste nyss att vi är intresserade av att värva Baptista.. Tycker det vore en riktig skit värvning. Då spelar jag hellre med Nacho och Raul G
Atlético JJ
2008-06-02 13:20
Gratulerar världens bästa Kun!
Atlético senken
2008-06-02 13:08
Grattis Kun !! :D
Atlético Bobban (red)
2008-06-02 12:53
Grattis till världens bästa 20-åring!

Sergio Kun Agüero fyller 20 idag!

Aupa Kun!
Atlético rawkus
2008-06-02 02:57
Santos Laguna mastare i Mexiko Clausuran 2008!!

Dagens match i Torreon slutade 1-1 och alltsa sammanlagt 3-2 till vardiga mastarna Santos.

Som Cruz Azul supporter sa maste jag saga att lagets installning i dagens final var det samsta jag nansinn sett - alla kategorier, alla tider. Det var en vidrigt lojj installning fran Azul spelarna. Har absolut INGET av nan positiv anda att saga om hur man gick ut pa banan idag. Efter att vi totaldominerat forsta halvlek i den forsta finalen(tidigare i veckan) sa foll vi totalt. Manga trodde att kanske lite stolthet, nagonstans i allt morker skulle aterfinnas till dagens drabbning(dar det hade rackt med "bara" 1-0) men icke... INGEN som helst kampa anda och ett redigt han mot de tusentals Azulinos som trots mycket laga inkomster, flugit, kort och bussat hela langa vagen fran huvudstaden upp till Norra delan av Mexiko.

Det var ju meningen att Cesar Villaluz, makalost bra under hela grundsasongen, skulle bara laget fram med sin ofantliga kondition, men han foll bort direkt nar Cruz Azul borjade utslagsdelen av Clausuran 2008.

Hade kunnat hoppas pa att hans formsvacka hade kommit tidigare eller under mitten av sasongen - men oturligt sa fick den absolut fenomenale virvelvinden se sina titeldrommar krossas av en sallan skadad formsvacka...

Det positiva med arets sasong:

*Man visade att man klarar sig ypperligt utan den ack sa saknade Chelito(som for ovrigt floppat i Lyon..)

*Cesar Villaluz - den europeiska klubben som tillslut signar honom far en otack blandning av Gattusos grinta, Fabregas driv och skott som far en arme kanon att se pinsam ut!

*Fodelsen av annu en grym, ung malvakt i Mexiko: Yosgarth Gutierrez som helt ur det blapetade legendaren Conejo Perez - starkt jobbad Yosgarth, du var en av de fa som verkligen visade vilja under slutspelet ocksa.

*Edgar Andrade - Dos Santos, Velas och Villaluz lekkamrat fran u-17 laget. En central/hoger mittfaltare som riktigt blommat ut iar! Bra och sakra passningar, fin installning och odmjuk karaktar.

*Julio Cesar Dominguez - annu en ung, talangfull mittback fran den kryddstarka Mexikanska fotbollen. Osynlig men gor hela tiden ett starkt jobb. Nickar in en del bollar pa fasta situationer.

Arets floppar i Azul:

*Markarian(tranaren) - sa lojj och tjurig installning. Meddelade aven att han avgar, redan INNAN forsta finalen! Idiotiskt.

*Pablo Zeballos - meste malskytten pa den Amerikanska kontinenten forra aret, men i Azul blev det ingen succe... Kanske nasta arom han stannar?

*Installningen i finalen - Kan bara totalsaga den, vidrigt helt enkelt.

Ovrigt: Ligans malkung Omar Bravo(Chivas) forsvinner till Deportico La Coruna...gratis. En spelare av mycket hog kaliber, grattis Depor!

Svennis till El Tri? Ja, varfor inte? Mexikanerna behover nagon som vagar satsa for att vinna.

Nu skall jag avsluta med att saga: Felicidades Santos Laguna!!

Har varit en aldeles underbar La Liga sasong har och jag har ju gladjen att se aven kommande sasonger :)

EM nasta!!

/rawkus
Atlético Bobban (red)
2008-06-01 22:37
Atlético kan inte bli seedade bland de 16 bästa lagen i den tredje omgången! Däremot kan vi kanske få möta Göteborg om de slår ut något av de lagen som går in den andra omgången och det förutsätter naturligtvis att även Blåvitt tar sig förbi sin första kvalrunda!

"I och med att den andra kvalomgången inte är färdigspelad innan den tredje omgången lottas, så kan ett lägre rankat lag än Atlético de Madrid bli seedade bland de 16 bästa lagen! Då Glasgow Rangers, Panathinaikos, Basel, Fenerbache och Anderlecht går in i kvalomgång två och därmed riskerar att bli utslagna och ett lägre rankat lag kan ta deras plats i lottskålen."
Atlético kun10aguero
2008-06-01 19:31
Ämne: se länktips. ere int....
En bra playmaker som dock krånglar till det lite mycket ibland, men det kommer med erfarenhet.
Skulle nog vara en bra värvning dock inför framtiden.

Hoppas IFK går ända till 3:e omgången och så blir vi seedade och får möta IFK :)
Atlético stammen
2008-06-01 12:37
se länktips. ere inte den här 15 åringen som vi jagar? Jibril.
Atlético garmawi_90
2008-05-31 20:06
Simao har precis gjort mål för sitt Portugal mot Georgien, det står 2-0 just nu. Kul för han ! :D
Atlético Torres
2008-05-31 19:22
Roni40//

Det vill vi nog alla.
Atlético Roni40
2008-05-31 01:15
Jag vill ha Diego = (
Atlético Torres
2008-05-30 18:39
OK. I Malmö där jag bor är det i alla fall vanligare att skåningar åker ner än att katalaner kommer upp.
Atlético paniagua
2008-05-30 15:25
--Atletico Torres--

Skojar du eller? Jag tycker man hör katalanska alltsom oftast i Stockholm under sommaren. Barcelonabor, eller i alla fall katalaner är förmodligen de spanjorer som reser mest till Sverige av alla.
Atlético rawkus
2008-05-30 13:52
JFH: Japp, visst ar det han :(
Atlético JFH
2008-05-30 08:03
rawkus/ Är det Cristian Benitez från Ecuador det handlar om?
Atlético rawkus
2008-05-30 05:18
Usch fy och bla :(

Forsta finalen mellan Cruz Azul och Santos slutade med en blytung 1-2 forlust for La Maquina Celeste.... Vi dominerade forsta halvlek och pigge Nicolas Vigneri nickade rattvist in ledningsmalet efter grymt forarbete pa hogerkanten av Kung Bonet!

Det enda som hindrade utokad ledning var en som vanligt omansklig landslags malvakt Oswaldo Sanchez... Magnifik, tyvarr.

Andra halvlek: Ni vet nar folk sager att "sadan husse sadan hund"? Tror fan i mig att det galler aven for valet av fotbollslag, da jag, jamt och standigt upplever samma skit med Atletico, Milan, DIF, Fulham och nu aven Cruz Azul. Man lagger helt enkelt av och spelar efter halvtidsvilan - fruktansvart irriterande och javligt frustrerande!

Kvitteringen av Fernando Arce var fint... Benitez (Santos) drar sig fram pa vansterkanten, dribblar kring ena hornet av straffomradet och lagger sedan en guldkantad macka strax bakom straffpunkten och dar dyker Arce upp och slar till som en skarprattare - skottet uppmattes till 134 km/h... Chanslos Yosgart Gutierrez i Azul malet...

Sedan, for att avsluta en skitkvall, sa lallar hela javla Cruz Azul runt pa mitten i matchminut 88 och vips sa kommer den for kvallen magnifike Benitez loss och driver in i straffomradet fran sin vansterkant. Han totalfintar Torrado och smaller sedan in spiken i kistan, 2-1, bakom en paralyserad Gutierrez i Azul malet.

Returen spelas pa sondag pa bortaplan i Torreon, norra Mexiko nara Monterrey. Santos har ej forlorat en enda match dar pa TVA AR... Later lovande eller hur?

Villaluz kom in i sin formsvacka precis lagom till knockout stadiet borjade, och den haller tyvarr i sig.

Har INGET gladjande fran kvallen alls att beratta.

Hade vi atminstone fatt 1-1 med oss sa hade vi kunnat maska till oss oavgjort pa bortaplan och vunnit tack vare hogre placering i grundserien, men icke...

8 ars vantan pa en ligatitel ser onekligen ut att bli ytterligare nagra ar langre :(

VAMOS AZUL - VAMOS MUCHACHOS !!
Atlético Roni40
2008-05-29 23:39
Har stalkat forumet hela dagen och blir tokig när ingen skriver så förlåt men äääääääää
äääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää
äääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää.

God kväll.!!!!!

AUPA ATLETI
Atlético Lush
2008-05-28 23:38
Ämne: Fy fan, vilket stabi....
Jag tror också att vi blir mycket farliga nästa säsong, men då gäller det verkligen att alla stabila spelare inte skadas, det skulle vara förödande, spec med vårt spel, där vi nötar på en viss uppställning. Blir det plötsligt (negativa) ändringar, förstörs allt. Men en säsong utan några skador, att skjuta en kung är nog lättare..
Atlético kun10aguero
2008-05-28 22:03
Fy fan, vilket stabilt lag vi kommer ha nästa säsong =) jag känner på mig att det kommer att gå riktigt bra, en stabil och riktigt bra backlinje kommer vi ha också nästa säsong, tänk en ny innermitt av absoluta klass och en till anfallare. Nästa säsong känns som det kommer gå riktigt bra. Att vinna ligan nästa säsong skulle vara för mycket begärt, men vi kommer att ge ledarna en kamp om den, som mål borde vi satsa på 2:a platsen, lr 4:e och cupen, nog det sista tycker jag =)

!!! Aupa Atleti !!!
Alex_-_
2008-05-28 19:31
Ämne: Vilka dagar går arge....
Kolla på Brassarnas forum.
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2008-05-28 18:28
U19 EM/VM? Var spelas det just nu?
Atlético Luff
2008-05-28 11:48
Lite kul ändå, de senaste åren har vi pumpat pengar som galningar varje sommar, så kommer vi äntligen till CL och inga stora pengar finns kvar.

Kanske kan det ändå vara det bästa för klubben?
Atlético Torres
2008-05-28 07:56
Lush//

Haha. Det är inte ofta Barcelonabor är turister här. Vanligare någon man känner åker ner till Spanien och kommer hem med en Barcelonatröja...
Atlético Andee
2008-05-27 23:51
Diego vore en fantastisk värvning men i ärlighetens namn ser jag hellre att Lucho spelar på vincente Calderon nästa säsong. Tackar dock inte nej till någon av dem. Jag håller mig till att vi fortsatt ska försöka o värva Moya, i backlinjen räcker det som jag ser det med att man förstärker med Ujfalusi och Heitinga. Att spela in två nya backar i backlinjen går an, att spela in tre nya kan bli problematiskt. Håller förövrigt fast vid att Pongolle vore en utmärkt värvning. Kasta sedan ut Eller, Pernia, Santana, Mista och L Garcia. Jag gillar Jouquin måste jag säga o tycker han vore en utmärkt värvning även om han i ärlighetens namn kan bli överflödig I atletico med de alternativen vi har. Istället för och börja värvningshysterin igen tycker jag att vi ska förstärka de positioner som behövs inte mer, Varför inte börja med oc plocka upp ett par talanger till från de egna leden och sen som någon var inne på, ge andra spelare med talang och potential chansen. Tänker främst på Miguel supertalang och Reyes som jag vet kan mycket bättre än han har visat. Och snälla gör er inte av med Ze Castro mycket potential där också om han bara får chansen igen. Tack för mig och godnatt
Atlético Roni40
2008-05-27 21:19
Ville åka ner till Madrid och helst se när de spelar mot barca någon som tror jag har en chans att få tag i biljetter?
Atlético rawkus
2008-05-27 20:06
...och byrackorna fran fel sida av staden utsatter fortf(!!) C Ronaldo for stalker liknande beteende... fy fan :D

Minns att de sprungit efter Kaka med tungan ute och brallorna nere vid vristerna ett bra tag... ;)
Atlético Lush
2008-05-27 19:23
Spiders,

är det? Har sett den så många gånger, men aldrig tänkt på det.

Såg förövrigt spanska turister idag på stan. "Futbol", sa jag och gjorde tummen upp. Barcelona, eh? Sa den ena. "No, Atletico Madrid." Han skakade på huvudet och gick tillbaka till sin turistgrupp. Haha..
Atlético kun10aguero
2008-05-27 17:28
Vilka dagar går argentisk samt brasiliansk fotboll. Hur länge till hållet säsongen på?
Atlético Torres
2008-05-27 15:59
zoran//

Eller hur.
Atlético zoran
2008-05-27 08:41
Exakt, borde vara tvärtom och att Atléti gör mål på Arsenal dock..
Annons: