/spanien/atletico/forum/1763.aspx/spanien/atletico/forum/1763.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético rawkus
2008-06-05 15:37
Argenitna korde over ett b-betonat Mexico. Imponerad av att Argentina stallde upp med det basta laget i denna matchen - en frojd for alla som pastar sig alska fotboll :)

Mexikos ordinare var Oswaldo Sanchez, Salcido och Torrado - och det syntes, tro mig. Synd att vi ej kunnat roffa at oss Vela... mumma :)

Sveiinis sag fundersam ut nar Albinoceleste gprecis gjort 3-0 pa 30 minuter.. ;)

Varan egna lilla Kun var helt ok - borde gjort mal tidigare, da han hade oppen kasse med endast Jonny Magallon(han som namndes i Atleti sammanhang for en tid sedan) efter att Sanchez blivit grundlurad av just Kun... Magallon hoppar baklanges och lyckas pa nan javla vanster rensa Kuns avslut som gar mot nattaket.

Maxi spelade mest ute till hoger och gjorde det ok. Gjorde ej sa mycket vasen av sig. Kul att de bada malade! Dock trist att se Kun lagga sig ner allt for manga ggr :(

For ovrigt var Messi som vanligt nastan fenomenal.

/rawkus
Atlético Roni40
2008-06-05 15:31
Oj missade hans namn på livescore trodede det var ett gult kort (my bad)
Atlético garmawi_90
2008-06-05 15:26
Ämne: Aguero målade mot Me....
Så gjorde även vår kapten, Maxi Rodriguez :D, alltid lika kul att de (Kun och Maxi) gör mål i landslaget också.
Ser fram emot OS med Argentina i spetsen :).

Ha det så kul där nere Spiders.
Atlético Roni40
2008-06-05 14:53
Aguero målade mot Mexico =)

Ha så kul Spiders
Atlético Spiders
2008-06-05 14:38
Önskar er alla en glad sommar...
Då bär det av mot Österrike imorn bitti med en mellangammal volvo, tjejen och en bagagelucka full av drömmar.
Tjejens styvfarsa är tysk, så vi fick låna hennes föräldrars sommarhus utanför Hallein, nära Salzburg.
Ska bli kul med EM, har tyvärr inga biljetter till nån match just nu, men ska försöka få tag på några när jag kommer dit, förutsatt att det inte är piratpriser, för det har jag inte råd med.
Spelar nog ingen roll vilka matcher jag får biljetter till, bara man få uppleva skiten liksom, men man har ju ändå lite prioriteringar som att försöka se Spanien, Sverige och sen de större nationerna.
Chansen att se Spanien är väl minimala om dom inte blir klara för nästa omgång efter 2 matcher och den sista blir betydelselös, då kan det finnas chans att få biljett.
Ser faktikt inte så mycket fram emot att köra ner dit i denna värmebölja, usch! hade hellre flygit.
Ska ha med mig min Atleti matchtröja från säsong 06-07 och hänga lite med spanjorerna, hoppas bara man slipper massa kommentarer från fulla och dryga maränger om deras jäkla guld.
Vilka härifrån forum ska ner?
Hoppas se en o en annan Atletitröja där nere.
Glad Sommar på er allihopa och vi hörs igen slutet Juli..

Kram
Atlético Roni40
2008-06-05 01:23
född 86 har jag för mig så va kan det vara 21-22
Atlético kun10aguero
2008-06-04 22:29
hur gammal är Quillo?
Atlético Torres
2008-06-04 21:48
Jag vet inte mycket om de talangerna ni nyss pratat om, men jag hoppas de kan visa sina kvalitéer i A-laget framöver.
Atlético Luff
2008-06-03 23:23
Glöm inte Keko, Pulido, Ramos, vi har nått på gång! :D
Atlético Andee
2008-06-03 22:48
Underbart och se att vi börjar plocka från de egna leden, Quillo, Camacho o sen eventuellt De Gea, Lovely
Atlético Luff
2008-06-03 21:49
Värvningarna som känns bäst är alltid de från B-laget, lycka till Álex!
Atlético kun10aguero
2008-06-03 16:58
Ämne: tjena Atleti fans! V....
Välkommen till svenskafans :)

I din sälj lista skulle jag nog byta ut/lägga till Mista (mot LG).

En till anfallare är ju helt rätt, Pandev kanske?

Innermittfältare (som jag tror du menade med
midtbane) är ju den position som idags läget behövs förstärkas mest i startelvan. Där har det ju varit många stora namn som rykte redan. Men vad hände egentligen med Riquelme förra året, alla sa ju att bara skulle skriva på..
Men Diego är den bästa o yngsta av alla rykten på väg in, men jag tror inte att han skulle klara av den positionen tillräkligt bra. Så då skulle Lucho vara ett bra alternativ.
Funderar dock på Makelele, stenhård, jobbar kolossalt o fungerar perfekt i Aguirres spelsystem, skulle också ge RG en liten offensivare roll.
Atlético Piloten85
2008-06-03 02:27
tjena Atleti fans! Vi går en spennende tid i møte med tanke på silly season og Champions League kvalik. Når det gjelder Silly season så håper jeg at vi kvitter oss med en del spillere og henter noen som er bra nok for europa.Her er noen av mine tanker om hvilke spillere vi ikke trenger og noen forslag til spillere vi bør kjøpe.

Selg: Fabiano Eller,Seitaridis,Luis Garcia,Cleber Santana,Mariano Pernia ( Ingen av disse har imponert + at både Eller & Santana tar opp 2/3 ikke EU plasser) kan kanskje væremulig å få litt cash for disse + at jeg tror lønningene går ned en del.

Kjøp: Det vi trenger er en klasse midtbane spiller...ikke Marquez (for gammel) og en bra spiss til,så har vi 4 FC hvis Braulio kommer tilbake. Det er en midtbane spiller jeg gjerne ser i vår vakre Atleti trøye og det er Miguel Veloso fra Sporting Lisboa..en glimrende spiller som både kan spille Midtbane og Forsvar..akkurat samme som Marquez + at han er mye yngre.

Kom gjerne med meninger på saken. Håper dere skjønner norsk.

http://youtube.com/watch?v=B_1vbtkp5t8

Atlético Roni40
2008-06-03 00:40
Tack :)
Atlético stammen
2008-06-03 00:26
Ämne: Ämne: se länk....yep, det verkar som vi snodde han framför näsan på Wenger, han ska nämligen ha en läkar undersökning immorn för att senare skriva på för 3 år (enligt länktips)
Atlético Lush
2008-06-02 22:26
Grattis Kun och vår alldeles egen Roni!
Atlético garmawi_90
2008-06-02 22:25
¡Feliz cumpleaños Sergio Aguero :D

Atlético offe23
2008-06-02 20:15
Grattis Roni40 :) å Kun såklart
Atlético Roni40
2008-06-02 16:12
hihi =D Fyller år samma dag som Kun. Visste jag faktist inte :p
Atlético Optimo_Kun
2008-06-02 15:45
Grattis Kun! Läste nyss att vi är intresserade av att värva Baptista.. Tycker det vore en riktig skit värvning. Då spelar jag hellre med Nacho och Raul G
Atlético JJ
2008-06-02 13:20
Gratulerar världens bästa Kun!
Atlético senken
2008-06-02 13:08
Grattis Kun !! :D
Atlético Bobban (red)
2008-06-02 12:53
Grattis till världens bästa 20-åring!

Sergio Kun Agüero fyller 20 idag!

Aupa Kun!
Atlético rawkus
2008-06-02 02:57
Santos Laguna mastare i Mexiko Clausuran 2008!!

Dagens match i Torreon slutade 1-1 och alltsa sammanlagt 3-2 till vardiga mastarna Santos.

Som Cruz Azul supporter sa maste jag saga att lagets installning i dagens final var det samsta jag nansinn sett - alla kategorier, alla tider. Det var en vidrigt lojj installning fran Azul spelarna. Har absolut INGET av nan positiv anda att saga om hur man gick ut pa banan idag. Efter att vi totaldominerat forsta halvlek i den forsta finalen(tidigare i veckan) sa foll vi totalt. Manga trodde att kanske lite stolthet, nagonstans i allt morker skulle aterfinnas till dagens drabbning(dar det hade rackt med "bara" 1-0) men icke... INGEN som helst kampa anda och ett redigt han mot de tusentals Azulinos som trots mycket laga inkomster, flugit, kort och bussat hela langa vagen fran huvudstaden upp till Norra delan av Mexiko.

Det var ju meningen att Cesar Villaluz, makalost bra under hela grundsasongen, skulle bara laget fram med sin ofantliga kondition, men han foll bort direkt nar Cruz Azul borjade utslagsdelen av Clausuran 2008.

Hade kunnat hoppas pa att hans formsvacka hade kommit tidigare eller under mitten av sasongen - men oturligt sa fick den absolut fenomenale virvelvinden se sina titeldrommar krossas av en sallan skadad formsvacka...

Det positiva med arets sasong:

*Man visade att man klarar sig ypperligt utan den ack sa saknade Chelito(som for ovrigt floppat i Lyon..)

*Cesar Villaluz - den europeiska klubben som tillslut signar honom far en otack blandning av Gattusos grinta, Fabregas driv och skott som far en arme kanon att se pinsam ut!

*Fodelsen av annu en grym, ung malvakt i Mexiko: Yosgarth Gutierrez som helt ur det blapetade legendaren Conejo Perez - starkt jobbad Yosgarth, du var en av de fa som verkligen visade vilja under slutspelet ocksa.

*Edgar Andrade - Dos Santos, Velas och Villaluz lekkamrat fran u-17 laget. En central/hoger mittfaltare som riktigt blommat ut iar! Bra och sakra passningar, fin installning och odmjuk karaktar.

*Julio Cesar Dominguez - annu en ung, talangfull mittback fran den kryddstarka Mexikanska fotbollen. Osynlig men gor hela tiden ett starkt jobb. Nickar in en del bollar pa fasta situationer.

Arets floppar i Azul:

*Markarian(tranaren) - sa lojj och tjurig installning. Meddelade aven att han avgar, redan INNAN forsta finalen! Idiotiskt.

*Pablo Zeballos - meste malskytten pa den Amerikanska kontinenten forra aret, men i Azul blev det ingen succe... Kanske nasta arom han stannar?

*Installningen i finalen - Kan bara totalsaga den, vidrigt helt enkelt.

Ovrigt: Ligans malkung Omar Bravo(Chivas) forsvinner till Deportico La Coruna...gratis. En spelare av mycket hog kaliber, grattis Depor!

Svennis till El Tri? Ja, varfor inte? Mexikanerna behover nagon som vagar satsa for att vinna.

Nu skall jag avsluta med att saga: Felicidades Santos Laguna!!

Har varit en aldeles underbar La Liga sasong har och jag har ju gladjen att se aven kommande sasonger :)

EM nasta!!

/rawkus
Atlético Bobban (red)
2008-06-01 22:37
Atlético kan inte bli seedade bland de 16 bästa lagen i den tredje omgången! Däremot kan vi kanske få möta Göteborg om de slår ut något av de lagen som går in den andra omgången och det förutsätter naturligtvis att även Blåvitt tar sig förbi sin första kvalrunda!

"I och med att den andra kvalomgången inte är färdigspelad innan den tredje omgången lottas, så kan ett lägre rankat lag än Atlético de Madrid bli seedade bland de 16 bästa lagen! Då Glasgow Rangers, Panathinaikos, Basel, Fenerbache och Anderlecht går in i kvalomgång två och därmed riskerar att bli utslagna och ett lägre rankat lag kan ta deras plats i lottskålen."
Atlético kun10aguero
2008-06-01 19:31
Ämne: se länktips. ere int....
En bra playmaker som dock krånglar till det lite mycket ibland, men det kommer med erfarenhet.
Skulle nog vara en bra värvning dock inför framtiden.

Hoppas IFK går ända till 3:e omgången och så blir vi seedade och får möta IFK :)
Atlético stammen
2008-06-01 12:37
se länktips. ere inte den här 15 åringen som vi jagar? Jibril.
Atlético garmawi_90
2008-05-31 20:06
Simao har precis gjort mål för sitt Portugal mot Georgien, det står 2-0 just nu. Kul för han ! :D
Atlético Torres
2008-05-31 19:22
Roni40//

Det vill vi nog alla.
Atlético Roni40
2008-05-31 01:15
Jag vill ha Diego = (
Annons: