/spanien/atletico/forum/1761.aspx/spanien/atletico/forum/1761.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético zoran
2008-06-09 14:57
Paulo Assunçao har varit Portos mittfältsmotor i flera år nu, det är han som tillåter spelare som Lucho att gå längre fram i banan utan att behöva tänka för mycket på defensivt arbete.

Han stoppar enormt många anfallsförsök och det går inte att jämföra hans passningsspel med Raúl Garcías. Otroligt bra i den aspekten. Dessutom är han dynamisk, stark och väldigt svår att möta. Till skillnad från Raúl García drar han inte på sig onödiga varningar heller. Däremot är han ingen målskytt.

Utmärkt värvning om det händer.
Atlético JFH
2008-06-09 14:34
Det skulle vara riktigt bra om vi kunde få in Pongolle och Assuncao. Båda har erfarenhet av CL och är riktigt bra på sina respektive positioner. Det kostar oss inte mer än 6 miljoner för den delen heller. Det enda som då saknas är en till defensiv mittfältare +att vi ersätter flyktande spelare. Cigarini känns i så fall mer spännande än Marquez, men det finns också andra alternativ att titta på.

Kul att våra spelar har inlett EM på ett bra sätt också. Ikväll får vi se om Heitinga kan hålla ihop Hollands skakiga backlinje mot Italien. Det blir tufft.
Atlético Lush
2008-06-08 22:32
Äntligen har EM dragit igång, har bara sett Österrike-Kroatien, eftersom jag vart på klassresa i 3 dagar. Men nu jävlar ska det tittas på fotboll! Äntligen!
Atlético Torres
2008-06-07 23:56
Som ansvarig för matchrapporten åt Tjeckiska fans idag specialstuderade jag Tomáš Ujfaluši. Vilken match han gjorde! Något att se fram emot för Atlético.
Atlético garmawi_90
2008-06-07 22:45
Och som väntat vann Portugal med 2-0 och Simao spelade från start men blev utbytt i match minut 82, han gjorde en bra match vilket innebär att Portugal leder Grupp A.

iAupa Atleti y Simao y Ujfaulsi!
Atlético JFH
2008-06-07 21:43
Ämne: Ujfalusi bäst på pla....
Gratis är gott. Det känns bra att få in två killar som Ujfalusi och Heitinga. Frågan är bara vem som kommer att flyttas ut till höger.
Atlético garmawi_90
2008-06-07 20:34
Som väntat startar Simao mot Turkiet i Portugals första match i detta EM, det ska bli ett nöje att följa honom och hela Portugal, blir även intressant och se vad han kan tillföra i kvällens sista match.

iAupa Atleti!
Atlético garmawi_90
2008-06-07 20:10
Ämne: Ujfalusi bäst på pla....
Håller helt klart med!. Vilken spelare :). Vi får hoppas att Heitinga gör en likadan insats med Holland när man möter Italien på måndagen.
Atlético paniagua
2008-06-07 19:57
Ujfalusi bäst på plan idag. Vilken kille! Toksäker i defensiven. Här har Atleti gjort ett bra köp.
Atlético garmawi_90
2008-06-07 18:02
Nu drar EM i gång med öppningsmatchen mellan värdnationen Schwiez och Tjeckien, det blir extra intressnat med tanke på att Ujfaulsi lirar för Atletico nästa säsong :), det samma gäller ikväll när första omgången i grupp A ska färdig spelas, då handlar det om Atleticos Simao Sabrosa :).
Atlético zoran
2008-06-07 15:13
@senken

Precis, Borja har gjort hela 218 mål under sin tid i Atléti. Det kunde blivit mer om han inte varit skadad förra säsongen.

Hur som helst, det viktigaste är att han utvecklas för talangen verkar det inte vara något fel på. Det ska bli intressant att se hur det hela utvecklas och med tanke på att EM och VM spelas nästa år, i Tyskland respektive Nigeria, ser jag verkligen fram emot att se om han lyckas lika bra 2009.

Europa har förövrigt fem platser till VM i Nigeria.

Förutom Jorge Pulido och Keko skall det tydligen finnas en hel del talangfulla spelare i canteran. Speciellt U15-spelaren Sergio Marcos och Borjas lagkamrat i U16-landslaget, Koke. Naturligtvis är Germán Pacheco riktigt intresant också, detsamma gäller Bozzoni, men även en annan duo från Cadete A; Perico och N'Doye.

Nu kan man ju åtminstone hoppas på att få in fler Atléti-spelare i A-lagstruppen.
Barcelona Ciao-V
2008-06-07 14:35
Hej!
Vad säger ni om att få Rafael Márquez med i laget i nästa säsong?
Troligen skulle han själv vilja komma hem till tjejen i Madrid.
Se länk.
Atlético wesse
2008-06-07 14:27
Respekt!

Agüero är trots sina små felsteg (loskan) redan en ikon för Atlético!

AUPA Agüero, AUPA Atleti!
Barcelona 19
2008-06-07 14:16
Vilken snubbe Aguero är. Gillar honom mycket!
Atlético Orville
2008-06-07 12:52
Agüero. En riktig hjälte!
Atlético senken
2008-06-06 23:04
Länktips !!

Visst står det att våran supertalang, Borja González, gjorde 50 mål föregående säsong?!?!?! det är ju helt sjukt...

Det står även att våran argentinska lirare, Germán Pacheco, gjorde 20 mål :) bådar gott inför framtiden!!

Aupa ATLETI!!
Atlético Torres
2008-06-06 21:51
Sergio Agüero//

Agüero har ju själv sagt att han vill stanna i Atlético.
Atlético Fridh
2008-06-06 17:57
Stankovic är skit rent ut sagt. Han har nästan varit kriminellt dålig den gångna säsongen och jag vill inte se honom i en Atlético-tröja.
Atlético Sergio Agüero
2008-06-06 17:29
Barcelona,

Yes, men Stankovic är värd ett antal miljoner euro han också.
Barcelona Barcelona #7
2008-06-06 17:21
Sergio Agüero

Det kommer aldrig att hända. 20€ Miljoner är ett skit bud för Agüero
Atlético Sergio Agüero
2008-06-06 17:07
Pratas om att Inter vill ha Agüero, och sägs ha lagt ett bud på 20 euro + Stankovic. Dementera någon, snälla? ;(
Atlético Torres
2008-06-05 21:10
Spiders//

Det går inte att inte ha trevligt på ett EM eller VM. Var själv i Tyskland och såg en match. Helt enormt!
Atlético Spiders
2008-06-05 20:27
Luff//

Hoppas iallafall det blir kul, jag missade ju att vara på plats både EM 2004 i Portugal och och VM 2006 i Tyskland.. Nu när man inte behöver bo på massa dyra hotell känns det ganska naturligt att dra ner dit..
Nu jävlar ska det joddlas !!
Atlético Luff
2008-06-05 18:48
Ha skoj Spiders, du kommer nog passera ett par Rojiblancos, såg många när jag var i Tyskland 06!

Ett mästerskap på plats är underbart :)
Atlético rawkus
2008-06-05 15:38
Bortse fran de overflodiga stavfelen i forra inlagget, herrejavlar :S
Atlético rawkus
2008-06-05 15:37
Argenitna korde over ett b-betonat Mexico. Imponerad av att Argentina stallde upp med det basta laget i denna matchen - en frojd for alla som pastar sig alska fotboll :)

Mexikos ordinare var Oswaldo Sanchez, Salcido och Torrado - och det syntes, tro mig. Synd att vi ej kunnat roffa at oss Vela... mumma :)

Sveiinis sag fundersam ut nar Albinoceleste gprecis gjort 3-0 pa 30 minuter.. ;)

Varan egna lilla Kun var helt ok - borde gjort mal tidigare, da han hade oppen kasse med endast Jonny Magallon(han som namndes i Atleti sammanhang for en tid sedan) efter att Sanchez blivit grundlurad av just Kun... Magallon hoppar baklanges och lyckas pa nan javla vanster rensa Kuns avslut som gar mot nattaket.

Maxi spelade mest ute till hoger och gjorde det ok. Gjorde ej sa mycket vasen av sig. Kul att de bada malade! Dock trist att se Kun lagga sig ner allt for manga ggr :(

For ovrigt var Messi som vanligt nastan fenomenal.

/rawkus
Atlético Roni40
2008-06-05 15:31
Oj missade hans namn på livescore trodede det var ett gult kort (my bad)
Atlético garmawi_90
2008-06-05 15:26
Ämne: Aguero målade mot Me....
Så gjorde även vår kapten, Maxi Rodriguez :D, alltid lika kul att de (Kun och Maxi) gör mål i landslaget också.
Ser fram emot OS med Argentina i spetsen :).

Ha det så kul där nere Spiders.
Atlético Roni40
2008-06-05 14:53
Aguero målade mot Mexico =)

Ha så kul Spiders
Atlético Spiders
2008-06-05 14:38
Önskar er alla en glad sommar...
Då bär det av mot Österrike imorn bitti med en mellangammal volvo, tjejen och en bagagelucka full av drömmar.
Tjejens styvfarsa är tysk, så vi fick låna hennes föräldrars sommarhus utanför Hallein, nära Salzburg.
Ska bli kul med EM, har tyvärr inga biljetter till nån match just nu, men ska försöka få tag på några när jag kommer dit, förutsatt att det inte är piratpriser, för det har jag inte råd med.
Spelar nog ingen roll vilka matcher jag får biljetter till, bara man få uppleva skiten liksom, men man har ju ändå lite prioriteringar som att försöka se Spanien, Sverige och sen de större nationerna.
Chansen att se Spanien är väl minimala om dom inte blir klara för nästa omgång efter 2 matcher och den sista blir betydelselös, då kan det finnas chans att få biljett.
Ser faktikt inte så mycket fram emot att köra ner dit i denna värmebölja, usch! hade hellre flygit.
Ska ha med mig min Atleti matchtröja från säsong 06-07 och hänga lite med spanjorerna, hoppas bara man slipper massa kommentarer från fulla och dryga maränger om deras jäkla guld.
Vilka härifrån forum ska ner?
Hoppas se en o en annan Atletitröja där nere.
Glad Sommar på er allihopa och vi hörs igen slutet Juli..

Kram
Annons: