/spanien/atletico/forum/1760.aspx/spanien/atletico/forum/1760.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético rawkus
2008-06-22 05:59
For ovrigt under kvallens match mellan Mexico och Belize(Mex seger med 7-0, sammanlagt 9-0) sa namndes det om att Leo Franco kanske atervander hem till Argentinaoch ev River Plate. Aguirre, som agerade co-comentator via telefon, varken bekraftade eller fornekade ryktet... :S
Atlético rawkus
2008-06-22 05:01
Coupet ar perfekt infor CH L Kval och ette v deltagande just dar.

Dock ser jag ej honom som nagon langtidslosning.

Som zoran sager, sa behover ej malvakter vara "19-25" ar da de oftast ar som bast kring 30-stracket.
Atlético Freppzor
2008-06-22 02:58
Luff har en poäng. Jag tycker att Coupet är för dålig för att vara nr1 då det är tvivelaktigt om han ens petar Leo Franco. Samtidigt är han kanske för bra (och för dyr) för att sitta på bänken? Klarar han för övrigt av att sitta på bänken. Vill minnas att det var ett jäkla liv när han blev andravalet i VM 2006, men jag minns kanske fel?
Atlético DeBe
2008-06-22 01:03
tycker Coupet blir en bra värvning. tänk på att vi har en bra ungdom i de gea som fortfarande är för ung men som har en lysande framtid, att vi nu satsar på en rutinerad målvakt istället för en ung tyder på att vi förmodligen kommer att satsa på De Gea i framtiden.
Atlético Luff
2008-06-22 00:46
Tycker det blir så skev situation med två så pass bra målvakter, tror de flesta vill känna en trygghet att vara nummer ett i mål, självklart inte helt utan någon som nosar i bakgrunden, men reservkeepern får inte vara lika bra.
Atlético Optimo_Kun
2008-06-22 00:30
Ingen Coupet! På tok för gammal för att köpas. Köp hellre någon målvakt som senken säger
Atlético Lush
2008-06-21 20:25
Som Zoran skriver här nere så håller målvakter väldigt länge. Och om Coupet nu "bara" skulle hålla i 2 riktigt bra år, så förstår jag inte problemet. vi får en bra målvakt som håller minst 2 säsonger..
Atlético zoran
2008-06-21 19:20
Hade man köpt loss Moyá eller någon annan hade de Gea antagligen gått samma framtid till mötes som Roberto har gjort de senaste säsongerna.
Atlético senken
2008-06-21 17:56
jag förstår "det här med målvakter" men varför köpa en målvakt som bara har 2-3 "bra" år kvar.. kommer bli petat i landslaget inom kort också! men vill man tänka som Pitarch, med principen att bara ha spelare kvar i 1-2 år, ska jag inte stå ivägen!
Atlético zoran
2008-06-21 15:33
Vissar förstår inte det här med målvakter, de kan vara gamla och spela på hög nivå, det är inte som utespelare när de tappar sin snabbhet. Han ska infria säkerhet där bak och det gör han säkerligen, på så sätt kan man även dra nytta av hans erfarenhet och förbereda spelare som de Gea inför framtiden.

Det är en mycket bra värvning, man får inte bli för åldersbesatt som många är i dagens fotboll. Personligen tror jag på rutinerade spelare på de viktigaste positionerna defensivt (Speciellt målvakter) samtidigt som man kombinerar det med unga längst högre upp i banan där de kan utföra det de är bäst på.
Atlético Kojo!
2008-06-21 13:33
Ja, visst skall man satsa ungt också.. Men då tycker jag hellre att man knyter till sig en coupet nu inför CL, och så har vi våra egna unga målvakter som fortsätter att utvecklas istället för att köpa in nya unga talanger.
Atlético senken
2008-06-21 12:23
Ämne: med coupet i trupppe....
kan tillföra mycket i max 2 år? snubben är ju gammal som natten... bättre vi satsar på unga, hungriga lirare som har framtiden för sig!! Ochoa? Akinfeev? Schmeichel ? Roberto(!)?..
Atlético Kojo!
2008-06-21 00:44
med coupet i trupppen ser jag han som en framtida första keeper, ensam om detta? Ser det iaf som ett rejält nyförvärv! Kan tillföra mycket!
Atlético Luff
2008-06-20 02:15
Det har stuckit en hel del spanjorer till England på senare tid, några exempel är väl just Cesc, även Merida från samma klubb, Pique, mm.

Även om man håller på och gå runt systemet som du säger, Freppzor, så handlar handlar det alltid tillslut om vad spelaren själv vill. Inte det lättaste att stå emot när Liverpool kommer och lovar guld och gröna skogar.

Det enda klubben kan göra är att verkligen satsa på ungdomsakademin (vilket vi verkligen verkat gjort nu) och visa att man kan nå ända fram.

Tror även vårt system med B-laget är helt lysande då de spelar på nära håll och i en liga med många Madridbaserade lag, tränaren/undertränaren har alltså lätt att hålla koll på även B-laget. Lite osäker på om jag vill se B-laget i segundan, känns inte segunda-B som ett bra steg efter diverse ungdomslag, för att sedan låna de absolut bästa till segundaklubbar altenativt skicka upp i a-laget?

Å andra sidan är jag så grymt osäker på standarden i segunda-B, någon annan kanske vet mer?
Atlético Freppzor
2008-06-20 01:18
Efter vad man såg av Coupet i EM och det faktum att han faktiskt fyller 36 i år så ställer jag mig tveksam till en sådan värvning.

Artikeln om de brittiska tjuvarna var skrämmande. Är det därför som tex Fábregas drog från Barca till England? Jag förstår dock inte en sak. Om minimiåldern för proffskontrakt i Spanien är 18 år. Hur kunde då Camacho spela sina matcher innan 18-årsdagen? Man kan väl inte spela i högsta ligan om man inte har ett kontrakt? eller duger det att man är skriven i klubben?

edit: Borde det inte gå att ta sig runt systemet om man verkligen skulle vilja ge en ung talang ett kontrakt i förtid? Jag tänker mig typ att han blir erbjuden en anställning i biljettkassan på Vicente Calderon eller något liknande. Anställd en timme i månaden med en timlön på typ 2000€, (eller vad som nu vore en rimlig månadslön för en yngling)
DzJocke
2008-06-20 00:35
Grégory Coupet från Lyon är på G in i vår klubb ser det ut som. Bra eller dåligt?
Atlético rawkus
2008-06-19 23:39
Hoppas forbundet kan andra reglerna vad galler aldern for att skriva proffskontrakt... borjar bli smatt laskigt detta
Atlético John Mayer
2008-06-19 21:52
Raúl Meireles, där har vi en kille som jag gärna skulle vilja se tillsammans med Garcia på mitten.
Atlético kun10aguero
2008-06-19 21:44
Tycker att Spanska fotbollsförbundet, samt alla andra länder borde sänka åldern för proffskontrakt, eller så skulle UEFA sätta en kompensations regel.
Hoppas dock att alla unga och spännande tallanger stannar, men har de Atleti i hjärtat borde ju inte det vara något problem..
Atlético John Mayer
2008-06-18 15:00
Smått jobbig kommentator...;)
Atlético zoran
2008-06-18 13:17
Han assisterade även det fjärde.
Atlético Optimo_Kun
2008-06-18 12:53
Grymt avslut av Forlan på 1a målet. Riktigt snyggt
Atlético Bobban (red)
2008-06-18 12:40
Här kan man avnjuta Forláns fullträffar och kommentatorns sjuka inlevelse. Släng dig i väggen Hussfelt;)
Atlético Purplefish
2008-06-18 01:59
Forlán hattrick i Uruguay-Peru.
Atlético Purplefish
2008-06-17 20:43
Undra när någon svensk shop får in dem?
Atlético Rueda
2008-06-17 17:46
Ah, de klassiska smala ränderna, så ska de vara, Äntligen.
Atlético Luff
2008-06-17 16:32
Mums, sådär ska tröjorna se ut.
Atlético kun10aguero
2008-06-17 15:39
Undrar bara ifall ni i redaktionen skulle kunna göra klart säsongsbetygena?
Atlético John Mayer
2008-06-17 15:20
Hoppas verkligen att tröjan som visats i Marca inte är fejk, helt klart den snyggaste hemmatröjan på länge. I år blir det till att köpa en ny matchtröja, var så säkra ;)
Atlético kun10aguero
2008-06-17 13:28
Tycker att den tröjan som användes denna säsongen är den snyggaste tröjan på länge, tycker den är snyggare än den nya också, även ifall det inte var något större fel på den här.
Annons: