/spanien/atletico/forum/176.aspx/spanien/atletico/forum/176.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Conserva el Calderón!
2015-04-15 21:55
Torres snurrar runt med Bayern just nu.. Tjänstefel att inte utnyttja honom nästa säsong!
Atlético Kakan_Atletico
2015-04-15 20:35
Är faktiskt nöjd med Mandzukic igår. Första gången på länge han krigar på det viset och han borde givetvis fått mer med sig. Armbågen från Ramos är riktigt ful och borde bestraffats rejält. Tänk er om Godin satt den i skallen på Christiano.. Hade ju blivit avstängd ett halv decennium för fan.
Profe Ortega
2015-04-15 19:16
Den som vill se Ardas dribbling så är det bara att kika på länktipset.

Anmärkningsvärt är att turken gjorde det kring matchminut 80, precis som mot Málaga.
2015-04-15 19:08
Att stava Thiago är som att stava Athletico till Atlético. Så jag ser inte hur en apostrof är lika stor skillnad som en extra bokstav som inte existerar i namnet.
La God Zilla
2015-04-15 17:52
@eduardo c:

Det tror jag inte. Ville dock påpeka min åsikt om Mandzukic och blev helt bränd för att jag stavade Tiago Mendes med Thiago. ;)

Jag bytte namn förresten, är fortfarande samma person som laGodzilla här nedanför.
Hercules Dubravko - The legend
2015-04-15 16:11
Ofattbart hur många som klankar ner på Mandza efter kroatens heroiska insatts mot Real igår. Ni pratar om coraje y corazon men trots Mario såg ut som han gått en rond mot Cro Cop så duger det inte. Mario var överallt igår, i anfallet, på mittfältet och nere i defensiven. Men nej, Mario var lat och gömde sig hela tiden i passningaskugga som någon här menar. Snälla! Jag vet inte hur många gånger han stod/ sprang rätt, men erat mittfält mäktatde tyvärr aldrig med att leverera en endaste vettig boll framåt. Sen må det hända att han var lite väl övertänd och slutligen även frustrerad. Men vem hade inte varit det som han jobbade och slet i den uppförsbacke domaren såg till hålla honom i.
Atlético zoran
2015-04-15 14:44
@Profe Ortega:

Antagligen inte. Atlético litar inte på hans skadehistorik. Verkar även som om det var Gündogans familjeanhöriga som ordnade mötet i Tyskland för snart två månader sedan.
Profe Ortega
2015-04-15 14:10
Som ni själva har märkt vid det här laget så har Klopp avgått, innebär det att jakten på Gundogan kommer att intensifieras tror ni?
Atlético eduardo c
2015-04-15 13:00
haha nice grabbar, detta börjar likna mer reals forum, trodde jag hade hamnat fel först
Postat via SvenskaFans-appen
laGodzilla
2015-04-15 10:15
@Conserva el Calderón!:
Haha Tiago? Och sen som Ivanovski skriver så behövs ingen apostrof på Atleti ;) Att du ens orkar...stavade inte rätt på varken Suárez eller Mandžukic, men där brydde du dig inte?
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-04-15 10:05
@Conserva el Calderón!: Jag gapar stort av förvåning att du inte kan stava rätt på Atleti. ;)
2015-04-15 09:59
laGodzilla@ Jag gapar stort av förvåning att du inte kan stava rätt till en spelare som varit i Atléti i 4-5 säsonger..
laGodzilla
2015-04-15 04:00
Jag gapar stort av förvåning. Vilken match har ni på det här forumet sett? Enda vettiga inlägget har kommit från zoran lite längre ner. Personligen tyckte jag Mandzukic var fenomenal. Han hotade på varenda fast situation, var enormt viktig för det defensiva på fasta och gjorde ett grisjobb i dagens match. Han har flera gånger under säsongen tagits extremt hårt och olyckligt blivit både skadad och fått en bruten näsa. Idag sprack huden i ansiktet på honom efter en solklar armbåge.

Det finns både assisterande, måldomare och huvuddomare från tre olika vinklar när händelsen äger rum men alla domare verkar fria, eller vill helt enkelt inte ta det ansvaret då huvuddomaren inte alls sett vad som hänt. Att Griezmann blir utbytt beror ju på den oförmåga han visade offensivt när det väl gällde. Dessutom satt inte en enda boll rätt i potentiella omställningsspel och i de 2-3 bollar vi hade i löpdueller fick en stackars Mandzukic försöka utnyttja.

Näe, användingen av Griezmann idag var obefintlig, och han har alldeles för svårt att komma till sin rätt och beslutet var därför väntat redan efter 15-20 minuter in i andra halvlek. Griezmann ska spela nästa från start också, men då måste det finnas både folk som snabbare fyller på och hjälper honom, och de bollar som söker honom kan inte ligga 15-20 meter ifrån hans första löptsteg.

Real Madrid var dessutom riktigt bra, mycket bättre än tidigare möten och returmatchen kommer bli en av de svåraste matcherna mot marängerna på väldigt länge. Jag ser däremot en chans att vara ännu bättre på högerkanten, vår starka sida offensivt, och samtidigt få in Thiago istället för Suarez på mittfältet då han är borta nästa. Sedan saknar Real Marcelo och då kommer Arda/Juanfran få större spelrum i returmötet. Ett enda mål betyder att ett oavgjort resultat tar oss till semifinal!
Atlético paniagua
2015-04-15 01:15
@Conserva el Calderón!:

Jepp, för denna gång släppte han bollen i rätt läge :-) Synd att kvalitén på passningen inte riktigt var 100%
Atlético eduardo c
2015-04-14 23:18
Hoppas mandzu får sin shot at redemption i nästa cl match. Segt att siquiera inte håller måttet, han lyckades inte få iväg ett enda inlägg, visserligen gick dom flesta till hörna. Under vad som händer med vänsterbackspositionen inför nästa säsong
Atlético Blyger
2015-04-14 23:17
Nä inte var Carvajals slag rättfärdigat. Ja M har huvudstyrka. Men i kväll var han otroligt dåligt fokuserad på att spela fotboll. Han var otroligt irriterad och hängde mest upp sig på sådant skit utanför spelet. Lat dessutom. Stod -stod- ständigt i passningsskugga. Lite fart blev det efter Ramos blodvite. Kanske inte så välriktad sådan dock. Njae mer kan man begära av Simeones tanke om M. - men vad hade hänt om M blev matchvinnare..
Atlético zoran
2015-04-14 23:11
Ingen fara, Blyger. Förstår att Carvajal blir förbannad, men det rättfärdigar inte att man sätter en knytnäve i magen på sin motståndare..och de kallar Atleti "de våldsamma"..

Ganska övertygad om att Cholo inte ville byta ut Mandžukic p.g.a. just hans styrka i luftrummet. Fick säkert en flashback från Lissabon när det vankades fasta situationer.
Atlético Blyger
2015-04-14 23:08
Mitt senaste, svar till dig Zoran (sorry!)
Atlético Blyger
2015-04-14 23:07
Ja jo visst. M klarade sig antagligen från rött pga vad Ramos gav honom (å andra sidan fick han inte det pga kviden och filmningarna dessförinnan..). Carvajal fick en del slag före han gav tillbaks. Svår match för domaren. Han var väl inte godkänd. Däremot skulle det vara mkt mkt intressant att få veta hur Simeone tänkte om vår allas M. Oblak!
2015-04-14 23:05
paniagua@

Du tyckte väl om Ardas lilla sekvens i matchminut 80? ;)
Atlético Blyger
2015-04-14 23:03
Oblak, tack! Arda var grym, Griezmann var mkt bra. Även Miranda och Godin. Tycker också att Torres inhopp gav mersmak. Tyngd, ja. Fantastisk dramatik. Underbar vändning, Real var på väg att köra över oss. Tror vi nu har självförtroendet att ro det här vidare..
Atlético zoran
2015-04-14 22:59
@Blyger:
Mandžukic kunde också haft rött kort, men Carvajal kom billigast undan. Slåss och grejer. I övrigt är det lätt för många att sitta och kritisera Mandžukic för att han lackar ur som han gör. Tänk er själva att ni råkar ut för en bruten näsa och att domaren missar situationen. Det är inte första, andra eller tredje gången den här säsongen som han bryter eller är på väg att bryta näsan. Klart han känner sig orättvist behandlad. Att han sedan reagerar som han gör under resten av matchen är en annan sak, men det är lätt att sitta här och förklara för andra hur de ska reagera. Om något så är det ju Simeones jobb att plocka av honom i den typen av situationer, men det känns som om Cholo inte vågar göra det p.g.a. kroatens enorma styrka på fasta situationer i defensiven. Ifjolårets final plockade Simeone av Raúl García och Madrid gjorde mål..på en fast situation. Atlético är vid liv tack vare Oblaks enorma insats ikväll. I returen måste tränarstaben planera betydligt bättre än så här. Första halvlek var en fullständigt katastrof. Antagligen den sämsta halvleken jag sett under Cholos ledning, men tack vare Oblak så blev det inte en repris på exempelvis Valencia borta eller Osasuna borta..
Atlético Chewie
2015-04-14 22:58
Oblak= matchens lirare
Atlético Cholo es un dios
2015-04-14 22:57
Känns som El Nino skulle kommit in lite tidigare, När han hoppade in så blev det en annan fart på planen tycker jag.
I övrigt känns ett 0-0 väldigt skönt att ta med sig från första omgången mot ett starkt Real, och det kan vi nog tacka Oblak för till stor del.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Atlético Cholo es un dios
2015-04-14 22:56
Känns som El Nino skulle kommit in lite tidigare, När han hoppade in så blev det en annan fart på planen tycker jag.
I övrigt känns ett 0-0 väldigt skönt att ta med sig från första omgången mot ett starkt Real, och det kan vi nog tacka Oblak för till stor del.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Atlético Blyger
2015-04-14 22:36
Ja Ramos skulle ha visats ut. Oberoende av att Manzukics motivation ligger på kvid, filmningar och alibilöpningar. Manzukic är ingen Atletico-spelare.
Atlético Blyger
2015-04-14 22:33
Ja mkt kvid och skit
Atlético kerwall
2015-04-14 22:28
Fruktansvärt löjligt att spelarna inte går fram till domaren när han kallar dom dem
Atlético Blyger
2015-04-14 22:22
Sätt den nu!
Barcelona WalterWhite
2015-04-14 22:22
@ex Henry garvis Carlsson:

Kvaliteten på bollarna i djupled har varit så dåliga att inte ens en leopard hade hunnit ifatt bollen.
Annons: