/spanien/atletico/forum/1758.aspx/spanien/atletico/forum/1758.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético JFH
2008-06-25 18:01
JJ/ "Du säger att Sinama-Pongolle har varit med innan, men han spelade inte alls lika mycket i CL som ovan nämnda herrar, eller hur?"

Ja det gör jag och jag nämner också att både Reyes och Forlans rutin är viktig, så jag förstår inte vad du vill komma till med den frågan. Baserat på vad Reyes gjorde för 3 år sedan anser du honom vara en bättre spelare än Garcia? Det kan jag inte acceptera. Diego Simeone var för 10 år sedan bättre än vad Raul Garcia är idag, och Mista var för bara 4 säsonger sedan en av ligans bästa anfallare, inte ska vi ha dessa spelare för det. Fotboll är en färskvara och Reyes har inte presterat på flera år. Så enkelt är det.

rawkus/ Det har pratats om allt mellan 19 och 24 miljoner pund. Det som förekommer mest är 21 miljoner plus en viss summa pengar för antalet mål och framträdanden.
Atlético JJ
2008-06-25 17:43
Ämne: JJ// "Personlig....
Jag syftade inte enbart på insatserna i den röd-vita tröjan. Om jag jämför en Reyes i Sevilla och första perioden i Arsenal med en Luis García som spelade sporadiskt i Barcelona och med sin relativt framgångsrika sejour i Liverpool anser jag att Reyes borde ses som en bättre spelare. Han har definitivt bättre tillslag, fart och teknik än katalonen.

Vad gäller rutinen på de olika positionerna anser jag att det är oerhört viktigt exempelvis med en rutinerad målvakt, mittbackar och centrala mittfältare. En spelare med mer erfarenhet "går" inte bort sig lika mycket som en ung talang, och därför tycker jag det är viktigare med mer rutin på vissa positioner, typ i centrallinjen.

Forlán spelade väl CL med Man United också? Inte att förglömma är att Villarreal faktiskt kom till semifinal och att Forlanazo var en stor orsak till detta.

"Forlan - en säsong, Reyes - Sporadiska inhopp och ett par matcher från start." Du säger att Sinama-Pongolle har varit med innan, men han spelade inte alls lika mycket i CL som ovan nämnda herrar, eller hur?
Atlético kun10aguero
2008-06-25 17:15
Ämne: Kan nan ge mig den &....
Jag tor det var 320 miljoner kronor men det ändras ju överallt var jag läser,
och ja det var en klausul för antal mål.
Atlético rawkus
2008-06-25 17:08
Kan nan ge mig den "exakta" siffran som Pool betalade for Torres? Sedan var det val aven nan slags klausul ang varja mal han gor?
Atlético Lush
2008-06-25 16:29
JJ Och JFH,

om jag får hoppa in i diskussionen. Jag tror också på Reyes. Han har tyvärr inte fått NÅGON chans att bevisa vad han kan. När LG spelat, tycker jag att han slarvat bort mycket, och inte kommit in i spelet. Om Reyes bara fick några chanser från start, är jag säker på att han skulle växa och få mer självförtroende.

Känns som att Aguirre ger vissa spelare rejält dåliga självförtroenden. Som tränare måste man stötta, inte stöta bort. Nu kanske jag överdrev, men ändå.
Atlético kun10aguero
2008-06-25 16:26
Är det någo som vet hur det går med Jibril eller vad han hette?

Personligen tycker jag både Reyes och LG borde stanna. Båda har en grymm potenial, de behöver bara höja sin lägstanivå. Men Reyes var ju verkligen på gång i slutet av säsongen!

Ifall inte Aguirre skulle lyckas med laget i år så vet jag inte vad jag gör för 3 år att bygga ett lag är den max tiden man kan begära tycker jag.
Atlético JFH
2008-06-25 16:14
JJ// "Personligen tycker jag Reyes är en betydligt bättre spelare"
Sett till bägges insatser i den rödvita tröjan kan jag absolut inte hålla med dig. Om något så har Garcia visat sig vara flera klasser bättre. Jag har inget emot att behålla båda, men om någon ska bort så står Reyes högst upp på listan.

Vad gäller rutin så ser jag det som oväsentligt från vilken position det kommer. Vi har just nu 4 spelare i truppen som har någorlunda erfarenhet av spel i CL, mot några av Europas absolut bästa klubbar (Maniche och Motta räknar jag inte med av uppenbara skäl). Förutom Simao och Luis Garcia har det dessutom handlat om väldigt få framträdanden (Forlan - en säsong, Reyes - Sporadiska inhopp och ett par matcher från start). Resten av laget har UEFA-cupen, där vi inte stötte på något lag som kan mäta sig med lagen vi kan få i ett eventuellt gruppspel i CL. Att spela i ligan och att spela i Europa har också visat sig vara två väldigt olika saker. Därför tycker jag att det är viktigt för oss att behålla spelarna som har den rutinen och dessutom ta in spelare som har det. Assunção och Coupet är 2 exempel. Även Pongolle och Heitinga har varit med tidigare. Ujfalusi har inte det, men han har ganska mycket internationell rutin och Fiorentinas Europaäventyr var längre än Atletis.
Atlético JJ
2008-06-25 14:57
Ämne: JJ// Måste återigen ....
Om han skulle hållit den standard som han höll i början av säsongen skulle jag precis som du velat behålla honom. Men efter hans formsvacka var det så dåligt att han knappt kunde ta emot en boll och spela den vidare. Jag tycker helt enkelt att han är för dålig.

Det är sant som du säger att han har erfarenhet från Champions League, men det har Reyes också. Jag uppskattar dock att han inte har klagat för sin plats i laget, något som andalusiern inte kunde hålla sig ifrån.

Personligen tycker jag Reyes är en betydligt bättre spelare och dessutom yngre, och då ser jag hemskt gärna att han ges en ytterligare chans och att "äldre" spelare likt Pernía, Luis García och Mista ger plats åt nya, hungriga sådana.

Rutin är givetvis viktigt, men på positioner som yttermittfält och anfall är inte rutin lika viktigt, titta bara på Kun, Miguel, Jurado. Rutin har vi nog av i spelare som Franco, Perea, UFO, Maniche, Maxi och Forlán.
Atlético JFH
2008-06-25 13:58
JJ// Måste återigen fråga, varför sälja Luis Garcia? Det är en spelare som har CL-erfarenhet, som inte klagar över att vara back-up och som vi får extremt lite för om vi ska sälja honom. Dessutom har han skött sig helt ok när han har fått hoppa in. Han var riktigt bra i början av säsongen och han lyckades hitta tillbaka till det nu mot slutet efter en lite sämre period. Jag ser ingen som helst anledning till att sälja honom. Då är det bättre att Reyes, som är både sämre och dyrare packar sina väskor.
Atlético Luff
2008-06-25 03:06
Eller och Zé går alltså, hyfsad mittbacksuppsättning vi kommer ha nästa år, frågan är vilka som får smaka bänk?
Atlético rawkus
2008-06-25 02:10
Roni40: Haller ej med. Han ar nog en av de mest skadedrabbade spelare jag nansinn sett. Forbannade klubben nar han koptes,och som ett paket pa posten, sa blev han skadad direkt och sedan en gang till innan han ens hann komma tillbaka. Finns battre alternativ och tycker vi borde satsa mer pa varan eminenta ungdomsverksamhet.
Atlético Roni40
2008-06-25 02:05
Tycker Motta borde vara kvar, visst han går sönder lättare än en vas men han gjorde bra ifrån sig, och att jag tror han har mycket kvar att visa.
Atlético JJ
2008-06-25 01:20
G.Coupet
UFO
J.Heitinga
L.Perea
A.López
Maxi Rodríguez
Raúl García
P. Assunção
S. Sabrosa
Kun Agüero
D.Forlán

Avbytare:
L. Franco
G. Seitaridis
P. Ibáñez
M. Pernía
J. Reyes
J. Jurado
M. De Las Cuevas
T. Motta
N. Camacho
Braulio
R. Batres
F. Sinama-Pongolle

Nyförvärv: Coupet, UFO, Heitinga, Paulo Assunção, Sinama-Pongolle

Lämnar: C. Abbiati, F. Eller, Zé Castro, Luis García, Cléber Santana, Mista.
Atlético rawkus
2008-06-25 00:59
Oj, man brot Ellers kontrakt? :O

Nu fattas bara att salja Mis(s)ta och Motta ;)
Atlético Roni40
2008-06-25 00:50
Japp för Seita var inte mer än värdelös under detta EM och efter sin skada i Atletico.
Atlético garmawi_90
2008-06-24 18:04
kun10aguero//
Jag tror att du missuppfata det kommentatoerna sa angående Seitaridis, de sa att han var en av de bästa höger backarna i det förra EM:et det vill säga den i Portugal 04' där Grekland vann samt där Seita imponerade.
Atlético kun10aguero
2008-06-24 15:53
... dessutom så är ju Nasri borta nu då han är klar för Arsenal :(
Atlético kun10aguero
2008-06-24 15:50
Tycker att alla värvnigar som har ryktats har känts riktigt bra! Heitinga, Uffe blir suveränt!
Kommer Coupet och som det verkar Paulo Assunção och Pongolle, så har klubben gjort 5 riktigt bra nyförvärv! Sen tycker jag inte att det behövs fler spelare faktiskt, bara som såna som ska bort..
Som Eller, Seita, Mis(s)ta och Motta. Jag vet att jag inte har med Pernia, för mig gör det inget ifall han stannar. För Aguire verkar ju ha fattat att Lopez är den som e bra utav dem två och Pernia har ju spelat ganska bra dem martcherna han har varit bänkad ett tag eller har fått hoppat in.

För övrigt tycker jag det är väldigt konstigt att Lopez inte är med i EM, men det är ju inte hans fel, utan Aguirres, som lät Pernia spela, och sen fick han spela på högerkanten.

Och den andra ytterbackspositonien(höger). I Greklandsöppningsmatch uttalade sig ju kommentatorerna om Seita och sa att han va en av EM:s bästa högerback, tänk då på att det finns/fanns Ramos, Zambrotta, Sagna, Heitinga Stoor ;).. E han verkligen så bra?

Varför fick inte Heitinga spela egentligen, hade verkligen sett fram emot att få se han spela.

Borde egentligen det inte vara så att Leo lämnar nu, för som sagts här inne förut så klara inte Coupet en bänkplats(om han skulle sitta där). Men klubben kanske hade tänkt att sälja LEo om 2 år ändå, och det är väl så länge till som Coupet håller högsta klass..
Men hoppas verkligen att Leo stannar!

Om överraskningarna på värvningsfronten så hoppas jag att det är Essien som är på ingång! ;)
Atlético Roni40
2008-06-24 13:06
Ämne: Överraskningar. Ehh,....
Tror inte du är den enda:p
Atlético Lush
2008-06-24 00:50
Överraskningar. Ehh, är jag den enda som är orolig?
Atlético JFH
2008-06-23 18:32
Pongolle klar nästa vecka?
Atlético rawkus
2008-06-23 16:37
zoran och garmawi: Nu har jag val missat nat? Batres kan ta sig an 4e forwrds platsen? Likasa Braulio om han ej saljs? Min fraga: Vem ar 3e anfallare? Sag nu fan inte att Mis(s)ta stannar??!!
Atlético zoran
2008-06-23 14:26
Häromdagen rapporterade El Mundo Deportivo att Roberto Batres, som var pichichi i B-laget fram tills det att han drog på sig en allvarlig skada i vintras, vill ta sig an rollen som fjärde-anfallare nästa säsong. Då lär det inte behövas ett till anfallsköp, nu återstår det att se om han hinner återhämta sig bra nog och klarar av rollen i så fall.
Atlético garmawi_90
2008-06-23 11:48
Ifall ryktet angående Coupet stämmer så är det en bra värvning av ledningen tycker jag, som några nämnt tidigare så kan målvakter vara runt 30-35 års åldern men ändå prestera, kolla bara på Van der Saar, Canizarez, osv.

Var inne på Goal nyss och läste att Atletico planerar att sälja Braulio till Valldollid som har sålt sin skyttekung Joseba Llorente till Villarreal, då är det mycket möjligt att Braulio kan ersätta Llorente i Valldollid till nästa säsong.

Enligt Goal så har Atletico sagt till Braulio att det finns inget plats för honom till nästa upplaga av Primera Divison 08-09.
Tycker helt klart att man ska behålla Braulio, vore korkad om man skulle sälja honom då han har imponerat i både Getafe och i Salamanca när han var utlånad dit. Och även att man inte har några back-up till Forlan och Aguero. Säljer man Braulio, så kommer det att behövas två nya anfallare, men behåller man Braulio så behövs det bara en anfallare till för att anfall sidan ska vara komplett.
Valencia J.T....Hope Is...
2008-06-23 07:49
Det är i stort sett klart med Coupet i A.Madrid.
Grattis till en perfekt målvakt som mycket säkert kommer peta Leo Franco annars har Coupet ingen anledning till att flytta in i spanska ligan.
Atlético zoran
2008-06-22 21:34
Det är inte officiellt och därmed inte klart.
Lukas.RP
2008-06-22 19:54
Coupet klar, se länktips!
Atlético rawkus
2008-06-22 18:25
Forlan 3 forsta malen i Uruguays 5-0 seger mot Peru :)
Atlético henry garvis carlsson (fd anti_valencia)
2008-06-22 15:24
Någon som vet när man släpper spelprogrammet till nästa säsong???? Man måste ju planera höstens utflykter/förhandla med frugan.....:)

Det lär väl bli många lördagsmatcher med tanke på CL
Atlético kun10aguero
2008-06-22 10:42
Coupet till Atletico, ja tack!
En riktigt grymm målvakt, trots att han är ganska gammal. Kolla bara på Palop,38 år.
Canizares, 40 när han slutatde. Perfekt, han har ju en jäkla massa rutin också! I sådana fall har vi ju nog världens bästa målvaktsfront (bättre än med Abbiati).

Förresten varför togs inte Abbiati med till EM för italenarna, han stod ju faktiskt för en bra säsong, några grymma matcher och några lite sämre..
Annons: