/spanien/atletico/forum/1755.aspx/spanien/atletico/forum/1755.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético el niño para siempre!
2008-07-03 21:24
Ska bli mycket intressant att se vad Pongolle kan göra i slutet av matcherna, hans snabbhet mot trötta försvarare=)

Måste hålla med Orville, bevakningen är skitbra här!
Atlético Orville
2008-07-03 20:58
Edit: dubbelpost.
Atlético Orville
2008-07-03 20:58
Välkommen Sinama!

Måste bara säga att bevakningen här på Svenskafans är underbart bra!
Atlético rawkus
2008-07-03 20:27
Sadick FTW!! Sjuk javla frispark!! :)
Atlético kun10aguero
2008-07-03 17:49
Jäklar vilken frispark av Sadick!
Får ju verkligen hoppas att han kan spela i dem fina rödvita tröjorna denna säsong!

Hoppas också att Jurado får stanna, Mario skulle jag också gärna se att han stannar kvar.

Angående våra backar, ska Ufo spela i mitten eller på högerbacken, någon som vet hur det är tänkt? Och är det någon som vet hur det verkar med Zé, kommer han att lämna?
Atlético rawkus
2008-07-03 13:37
Kallé: Ni var ju anda de som svek forvantningarna mest med tanke pa erat lag... Jeeze :/
Atlético Optimo_Kun
2008-07-03 11:55
Tycker vi var giftiga. Slutade ändå 4 och bara 3 poäng efter er
Barcelona Kallé
2008-07-03 11:46
Ni blir nog giftiga nästa säsong. Fast det trodde jag inför 07/08 också.
Atlético Roni40
2008-07-03 02:47
Är det bara jag som märkt en massa nya namn här på Forumet :P?
Atlético John Mayer
2008-07-02 21:54
Saúl gör en omvänd Raúl...Meee like ;)
Atlético zoran
2008-07-02 19:15
Jag vet inte om klubben övertalade Saúl att komma till Atlético, men kom till klubben gjorde han i alla fall. Tror att hans pappa har mycket att göra med saken. Personligen är jag emot det också, men det är klart, han kanske inte kände sig hemma i Real.

Raúl kan man ju klandra Jesús Gil y Gil för, han bytte klubb för att man lade laget han spelade i. Nu blev det som det blev..
Atlético JFH
2008-07-02 19:14
Ämne: Jag vet inte, känns ....
Jag tror inte att det finns många klubbar som har kvar den gränsen idag. Tyvärr får man väl också tillägga, för det här är en riktigt tråkig utveckling. Jag vet inte exakt hur det var tidigare men storklubbar har alltid lockat till sig unga spelare, i alla åldrar, från mindre föreningar.

Ett exempel är Bayern München som har fått fram ett antal tyska landslagsmän genom åren. Majoriteten av dessa värvades till klubben när de var mellan 11 och 16 år gamla. Ett annat exempel som också innefattar Real och Atletico är ju Raul. En tråkig utveckling som sagt, men inte mycket att göra åt då resultat har blivit det absolut viktigaste och inget ska tydligen stå i vägen. Det här går hand i hand med alla pengar som har kommit in i fotbollen. Klubbar är numera företag som ska generera pengar och vinster, och det kommer att fortsätta gå nerför så länge någon med makt (tex lagstiftarna) inte sätter stopp för det.
Villarreal Lalat
2008-07-02 18:25
Jag vet inte, känns sådär att övertala 13-åringar att komma till ens klubb. Trodde de flesta stora klubbar hade en 15- eller 16-årsgräns på sånt.
Keyten
2008-07-02 18:06
Roni40, jo man märker ju det, när man ser vilka som har spelat i eran klubb ;)
Atlético rawkus
2008-07-02 14:20
Lyssna bara pa detta: Luuuuuuulaaaaaaa!! Goooooool!! :)
Atlético Roni40
2008-07-02 14:09
Det är vi alltd ;)
Keyten
2008-07-02 14:09
Ni är verligen heta gällande Silly Season!
Atlético Optimo_Kun
2008-07-02 11:21
hmm blir det nu oliveria istället för pongolle tillslut ändå. varför blir det inte pongolle som jag ser som en bättre spelare att ha på bänken som 3e alternativ
Cernunnos
2008-07-02 08:57
Grattis till värvningen av Ujfalusi! Skönt att han hamnade i ett bra lag iallafall.
Atlético zoran
2008-07-01 20:17
Han klarade den medicinska undersökningen och flyttade till Madrid i Torsdags förra veckan.
elite
2008-07-01 19:36
Är inte Hetinga klar för er ? Eller vad har jag fått det ifrån ..
Atlético kun10aguero
2008-07-01 18:33
på våran centrala mittfälts position, vad sägs om Batista? har ju ryktats hit förut och han kan dessutom spela anfallare.
Atlético John Mayer
2008-07-01 16:26
Skönt att Ujfalusi är bekräftad, känns onekligen som en riktigt bra värvning.

Spiders//
Jadu. RG kan få det väldigt svårt att slå sig in på ett centralt mittfält beståendes av spelare som Xavi, Senna, Cesc, Alonso och Inieste även om han skulle höja sig ännu ett snäpp. Tuff konkurrens, helt klart. Känns som att just Lopez har störst chans om man inte kollar långt fram i tiden. Väntar vi ett halvdussin år har vi ju De Gea, Camacho, Keko och en hel drös av andra intressanta spelare :)
Athletic Wilbacher
2008-07-01 16:24
Grande UFO!

En av Fiorentinas absolut bästa spelare de senaste säsongerna och en stor anledning till att vi spelar CL nästa år. Grattis till en fantastisk fotbollspelare och en stor människa!
Atlético Spiders
2008-07-01 16:11
Hej alla..

hoppas ni haft ett trevligt em.

Även fast jag inte är så förtjust i Aragones som ledare så var det fotfarande en stor kväll för Rojiblancos.
En Atleti legend tillsammans med en Atleti produkt ger Spanien guldet.
Till VM ska vi fan se till att få in RG i truppen, iallafall till kvalmatcherna så han får visa sig lite.
Det är tyvärr lite fattigt med spanska landslagsspelare hos Rojiblancos, sorgligt nog.
RG känns som det enda just nu, och Lopez måste höja sig ett snäpp då han i grunden är bättre än Capdevila på alla aspekter av spelet, inlägg, driva boll, försvar, anfalla, frisparkar o skott, han måste få spela på sin ordinarie plats om han ska med till VM.
Pablos dagar i landslaget är nog räknade.
Får väl hoppas på hela raddan av våra ungdomsspelare som känns spännande.
Hoppas vi får in lite fler spelare i spanska landslaget i framtiden, känns lite sorgligt annars för klubben och fansen.
Atleti har annars en stark tradition av att ha spanska landslagsspelare, och den ska vi fortsätta med.
Atlético rawkus
2008-06-30 16:42
Skont och valfortjant Spansk seger. Dock trist att kronidioten Aragones fick vinna...

Tal ej den rasisten.

Torres: Magisk nar det behovs :)

Som en av ESPN Deportes snubbarna sa efter matchen igar: "Doesnt matter if he(Torres) wears a blue, red or black shirt - he will always be a Rojiblanco!"
Atlético Lush
2008-06-30 16:22
(Läs artikeln)

Problemet är ju att så fort någon liten argentinare visar framfötterna, så kommer direkt rubriken: "Den nya Maradona".
Atlético Luff
2008-06-30 14:42
Fernando! Kom hem!

Fint att Aragones&Co fick spotta tillbaks på alla vrak i media.
Julia
2008-06-30 14:42
Världens bästa Torres. Det där målet var han verkligen värd.
Atlético Lippan
2008-06-30 13:00
Äntligen VIVA ESPANA!!!!! underbart!!! ;D Gött för Torres att få avgöra!!
Annons: