/spanien/atletico/forum/1753.aspx/spanien/atletico/forum/1753.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético rawkus
2008-07-10 23:13
Madridistan A: Haha :)

AUPA!!!
Madridistan A
2008-07-10 22:44
John Mayer & rwakus//

Visst vi har nått åttondel som längst i 4 år nu i CL, det är inte ens IG det är IB, icke betyg. Så dåligt är det för oss med tanke på de spelare vi värvar/värvat och den storklubb vi faktiskt är. Kollar man på de 2 åren vi kom till åttondel som högst ja då var vi dåliga i allt, ligan och cupen. Det var de åren Barca vann ligan överlägset. Förra året var Capello inte stark nog för Europa och vi hade inte bra trupp, i år så hade vi 5-6 nyckelspelare skadade mot Roma och det gick som det gick. Fast visst vi ska inte klaga på skador och så men det tar sitt pris också så som allt annat. Just när vi höll på och åka mot Roma under den perioden gick det dåligt i ligan också vi åkte mot nykomlingslag, fast vi hade tur att Barca inte åt knappade vår ledning. Barca supportrar soltserar mej med att de kom till semin i år, ja men vilka lag mötte de? Celtic och Shalke 04. Roma hade slagit de båda lagen alla dagar i veckan. Jämför bara ligorna dessa lag spelar i samt deras spelare.

Ja hoppas att ni har rätt att nu är det Athleticos tur för att jag vill se konkurrens i Madrid:D Jag vill se bra Madrid derbyn där båda vi och ni kämpar bra och det blir bra, hårda matcher(Fast ändå att vi vinner tills slut självklart) och inte sådana som vi "spelar ut er" eller att ni spelar riktigt bra pressar oss och sedan har vi inget annat än 2 chanser och gör 2 mål och vinner matchen. Ja vill också se er ut i Europa. Där ni lyckas inte bara hemma i Spanien. Fast ändå att vi till slut vinner över er, förstås;)

HALA MADRID!
Atlético rawkus
2008-07-10 22:41
Fan sa kul att Atleti kommer hit! :)

Har ansokt omledighet fran jobbet for att aka och se matchen mot Azul... Hoppas hoppas hoppas :)

Hoppas aven att Azul kan ta matchen pa nagot sanar pa allvar och att Villaluz kan glansa och (i mina vildaste drommar) bli kopt av Atleti ;)

Om det ej blir ledighet, sa blir det La Taverna med resten av Azulinos har i Cancun.

Sjalvklart sa blir det Atletitrojjan pa! men i halvtid kan det bytas till Villaluz eller Huiqui :)

Pueblas stadion, Cuauhtémoc, ar en underbar oppen arena. Grymt drag i matcherna mot America!

Estadio Azul tanker jag ej ens namna ;)

Tigres kan bli en tuff uppgift med tanke pa hur javla varmt det ar jamt och standigt uppe i Monterrey. Samt de underbart galna fansen :)

Toluca bor vara det enklaste motstandet av de alla... Forre Azulinon Israel Lopez anslot forra sasongen tilljust Toluca. Grym hogerfot och stanker in en hel del frisparkar samt fina inlagg och hornor.

Fy fan sa coolt!! Ser verkligen fram emot att se Atletis matcher,om det sa nu blir pa TV.
Atlético rawkus
2008-07-10 17:20
Maste saga att Heitinga bar upp den forbattrade Atleti dressen mycket val :)

Fy fan, lange sedan jag kannt sant har sug samt sa positivt efter denna Silly Season. Denna gangen ar nyckelordet: Smarta varvningar :)
Atlético el niño para siempre!
2008-07-10 11:11
Hur bra är Paulo Assunçao, jag har inte snappat upp så mycket förutom att han är en defensiv mittfältare med någolunda passningsspel.

Jag ser inte några större brister i truppen
-Två bra målvakter, stabila. Håller Franco högst.
-Underbar backlinje. Jag tycker att Setia, Valera och Pernia är tre bra spelare.
-Mittfält. Bra defensiva och bra offensiva. Kanske snaknar en mer offensiv innermitt, men Garcia kan vara den. Hoppas verkilgen att både L. Garica och Reyes får tillbaka självförtroendet, de kan ju vara så mycket bättre än vad de visade förra säsongen.
- Anfall. Säger bara Kun och Forlan.......

iiAUPA ATLÉTI!!
Atlético rawkus
2008-07-10 04:17
Madridistan A: Vi handlar en hel del,men hoppningsvis ar det slut med det nu.

Ni handlar en hel del, oftast sa betalar Ni aven overpris, och det Ni kan stata med ar Spanska Liga, medans det i Europa gar fortsatt knackigt, speciellt med tanke pa vilka spelare Ni varvar.

Visst har du helt ratt - nu hoppas vi dock att Aguirre byggt upp en grund med inte endast flertalet varvningar utan verkligen sadanna som behovs :)
Atlético John Mayer
2008-07-10 02:35
Madridistan A//

Atléticos problem har också varit det faktum att laget inte har haft någon direkt chans till att utvecklas successivt och kontinuerligt utan helt enkelt pressats olidligt hårt av en stundtals talanglös styrelse. Kollar man på transfermarknaden de senaste åren så är jag nästan helt säker på att Atlético ligger i topp på antalet spelare som gått till och från ett specifikt lag. Allt ifrån panikvärvningar, mindre lyckande affärer, oflyt och en ofungerande (och oklar) spelidé har spelat in i Atléticos misslyckanden och klubben har helt enkelt aldrig haft någon chans till att stabilisera sig och "andas ut".

I år känns det äntligen som om vi satsar från grunden och efter en viss ram. Aguirre har visserligen visat upp lite bristande kunskap och kompetes men han har ändå försökt hålla sig till en specifik spelidé. Nu verkar han ha fått det förtroende som faktiskt behövs för att bygga upp ett nytt storlag och även om jag har straffats för det tidigare så kan jag inte låta bli att se nästa år som Atléticos stora "genombrott" i den absoluta fotbollseliten.
Atlético Roni40
2008-07-09 22:27
Tack till Zoran förresten :)
Atlético Roni40
2008-07-09 22:26
Det här året jämfört med åren innan så ser värvningarna bra ut till skillnad från åren innan då man "panik värvade" och köpte spelare med fina namn som man inte ens behövde. Men i år så har man gått efter det som Atletico behöver istället för att kasta pengar på spelare som bara är där för att synas.
Madridistan A
2008-07-09 22:08
Är inte här för och provocera men: Ni köper spelare efter spelare, sommar efter sommar. Jag tror t.o.m att ni har det lag i Europa som har mest mittfältare, klass spelare de också men ni vinner aldrig något, åminstone Cupen? Vad kan det bero på? Värvar ni fel eller för mycket? Med det laget ni har bör ni åtminstone vinna UEFA Cupen varje år, om det inte låter överdrivet.
Atlético Bobban (red)
2008-07-09 21:54
För er som saknar Nacho Camacho i listan över spelare som ska med till Mexiko, så kommer han att ansluta till försäsongsträningen efter att han har spelat U19 EM i Tjeckien!
Atlético kun10aguero
2008-07-09 21:45
kan förrseten verkligen förstå hur Ramos känner sig, det hade ju utan tvivel den bästa dagen i hela mitt liv!!!
Atlético kun10aguero
2008-07-09 21:44
Enligt spanska As har Atlético Madrid erbjudit Hamburg 15 miljoner euro, drygt 140 miljoner kronor, för Rafael Van der Vaart.

Atléticos president Jesus Garcia Pitarch har vid ett tidigare tillfälle sagt att klubben var intresserade av holländaren
// Fotbollskanalen.se

Ett intressant president byte ;) Van der Vaart hade verkligen varit en dröm! Fy fan vilket mittfält! Backlinje, anfall och målvakter också förstås! :D:D

Atlético kun10aguero
2008-07-09 21:31
Fotbollsboken Zoran ;) har också en fråga om en av våra unga spelare, Pulido.
Är det tänkt att han också ska spela i B-laget nästa säsong. Är han också någon som kan komma att vara med på försäsongen nästa säsong?

Och en grej om antal spelare i truppen.
Är det bara på FM som det är max 25 spelare i dem spanska trupperna, för när jag räknade så tror jag att det var 26 st. Fast det kanske inte gills med b-lags spelare när man lyfter upp dem? för jag använde mig mycket av det kryphålet på FM, speciellt med utländska spelare.
Atlético zoran
2008-07-09 21:24
Kekos fullständinga namn är Sergio Gontán Gallardo och han är född 27 December 1991.

Det är svårt att veta hur många mål han gjorde under förra säsongen, den officiella hemsidan rapporerar bara hur det gått för lagen och vilka som gjort målen efter varje helg, det finns med andra ord ingen klar statistik över ungdomsspelarna förutom när säsongen summeras.

Han har definitivt en chans att nå A-lagets försäsong nästa år och förhoppningsvis fortsätter han att utvecklas.

Keko spelar som högerytter och står för det mesta i form av offensivt spel. Han kommer spela med Atlético B under 08-09 och deras matcher kan man se på TeleMadrid emellanåt.

Det finns en sak som han kan förbättra och det är att han tittar för mycket ner i marken, likt Diego Capel, när han spelar. Annars har han alla chanser i världen att lyckas i Atlético Madrid, hans snabbhet och teknik talar definitivt för honom. Sällan man sett någon vara så snabb på U17-nivå faktiskt.

Strax efter U17-EM i Turkiet visade Barcelona intresse för honom, sedan har jag inte hört så mycket om det mer. Förhoppningsvis får han chansen i Copa del Rey om utvecklingen fortsätter i den här takten.
Atlético Roni40
2008-07-09 21:14
Några frågor om Keko.(låter dumt men vad hette han på riktigt:P?)
Hur gammal var han?
Hur många mål gjorde han förra säsongen?(har för mig att det var överdrivet många)
Och tror ni han har någon chans till A laget 09/10
Tack på förhand.

P.S JAG ÄLSKAR VERKLIGEN REDAKTIONEN NI GÖR ETT UTMÄRKT JOBB..
Atlético kun10aguero
2008-07-09 20:41
Zigic är en grymm spelare i vanliga fall, såg vissa glimtar av detta ibland för säsongen. kommer ihåg att han var helt outstanding en match men kommer dock inte ihåg vilken..
Skulle vara ett bra nyförvärv tycker jag, fast kanske lite onödigt med Pongolle i truppen nu och förhoppningsvis Costa, som jag verkligen ser fram emot att få se han utvecklas. På FM står det ju att han är den nye Kaká :)
Atlético zoran
2008-07-09 13:02
Jag tänkte också på det tidigare, det skulle vara intressant om han fick följa med och lära känna laget. Men nu rapporterar El Mundo Deportivo att Rubén Ramos förnyat kontraktet med Atlético och kommer följa med på Mexico-turnén tillsammans med Álex Quillo och Ángel Bernabé.

När det gäller Žigić kan jag bara säga att han inter är alls så dålig som förra säsongen visade. I början var han skadad, sedan fick han inte spela in sig i laget, av varken Quique eller Koeman.

Problemet låg i att han inte kunde göra bort sig, så fort han gjorde en dålig insats eller inte syntes, blev han utbytt efter några minuter i andra halvlek. På hösten och början av vintern hjälpte han ju faktiskt Valencia att avancera i CdR, men även då blev han placerad på bänken av Koeman.

Han har inte fått en riktig chans att etablera sig i Valencia och det har även gjort att han förlorat platsen i landslaget. Innan förra säsongen tog slut var han i horribel form, vilket är väldigt synd..

De försöker sälja honom för cirka 12 miljoner Euro, så att de tjänar lite och kan förstärka laget in för 08-09. Det som händer i Valencia är väldigt konstigt, men förhoppningsvis får Juan Villalonga ordning på klubben, de är ju i världens kris..
Atlético Spiders
2008-07-09 12:24
Om jag har förstått rätt så tänker Aguirre använda Costa på nåt sätt i laget då han inte verkar vara aktuell för ett lån, jag tycker isåfall att han känns som ett av de mer spännande att följa under säsongen.

Detta med Zigic kanske Zoran har koll på, vad hände med han, det va typ den hetaste anfallaren på den spanska marknanden innan Valencia förstörde hans karriär, hur bra eller dålig är han egentligen, känns som en intressant kompleterande targetplayer för Atleti med tanke på dom hobbits vi förfogar över.
Atlético John Mayer
2008-07-09 00:11
Samma åsikter om Jurados "farväl" som angående Ze Castros. En personlig favorit som jag vill se i Atlético i framtiden men som helt klart är i behov av mer speltid. Enbart positivt om ni frågar mig :)
Atlético zoran
2008-07-08 22:18
Ingenting har stoppats, han har inte tränat med laget efersom han alltjämt är på semester. Dessutom meddelade han på sin officiella hemsida att han flyttat till Madrid den 26/6.
Atlético planne
2008-07-08 21:54
Vet någon ifall Heitinga har tränat med atleti de två senaste dagarna? Känns lite skumt att han inte har blivit presenterad ännu, kanske affären har stoppats? Jag hänger inte riktigt med i den karusellen.
Atlético Andero
2008-07-08 21:26
Ämne: ... och är det någon....
Tio baljor.
Atlético senken
2008-07-08 19:33
Ämne: för övrigt väldigt b....
Det är klart han vinner skytteligan. Jurado "frälsarN" har ju anlänt =)
Atlético kun10aguero
2008-07-08 18:49
... och är det någon som vet hur många mål Pongolle gjorde förra året?
Atlético kun10aguero
2008-07-08 18:48
för övrigt väldigt bra med Jurado! Han kommer nog att få en hel del speltid nu med tanke på att Ibagaza lämnade.. Vem tror förresten att Guiza(om han inte går till Fenerbahce) vinner skytteligan igen nu när Iba har lämnat?
Atlético kun10aguero
2008-07-08 18:46
Ämne: Förra året var vårt ....
Hahahaha klockrent! Hehe, vi är alltid bäst i världen ;) :D Men måste säga det att det känns ju riktigt bra nu!!
Atlético atleticofan
2008-07-08 17:44
asså jag e riktigt nöjd med dessa värvningarna, men kanske inte överglänser förra årets, hoppas bara det går snabbt att växa in i rollerna för våra kära nyförvärv. Underbart lag, o för varje år då d värvas vilt, så blir jag bara ännu mer peppa att heja på atleti som jag följt sedan jag var 10 år gammal (e 18 nu). Bara fler o fler anledningar till att älska de polkagrisrandiga :D Hoppas nu vi kommer till Cl slutspelet oxå så e mitt år fulländat ;D
Atlético Roni40
2008-07-08 13:30
Förra året var vårt ända problem försvaret och eftersom det i stort sätt är fixat så.... är vi nog bäst i världen :D:p
Atlético kun10aguero
2008-07-08 12:17
Tycker att klubben borde försöka köpa Dani Aquino. En ung och bra spelare med en grymm potenial, förtjänar ju inte att spela i Segunda i alla fall! En bra investering för framtiden också.

Synd med Zé också men som John Mayer säger så är det bäst för båda parter. Hoppas han utvecklas så vi kan köpa tillbaks han.
Annons: