/spanien/atletico/forum/1749.aspx/spanien/atletico/forum/1749.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético senken
2008-07-20 02:17
i think i löööööv you Zoran! :D
Atlético garmawi_90
2008-07-20 02:15
Ämne: Strean under länktip....
Tack så mycket Zoran. ;)
Atlético zoran
2008-07-20 02:12
Strean under länktips, skriv sedan in lösenordet nedan:

losmochissinaloa
Atlético senken
2008-07-20 02:05
vafan... streamen funkar inte för mig... :S :S
Atlético senken
2008-07-20 01:55
Grapps och girlpps, någon som har tunat in och taggar match då? :D
Atlético Spiders
2008-07-19 22:18
Rawkus//

Primera i Mexico har många bra lag men ska jag vara ärlig så tror jag topplagen i Brasileiro är starkare och den Argentinska Primera är minst en nivå bättre än de Primera i Mexico, då de Argentinska lagen är de som överlägset har vunnit mest Copa Libertadores, Copa Sudamericana och Intercontinental cupen mer än nåt annat land, och är en av de ligorna som producerat mest stjärnor och legender inom sporten.
Men jag har stor respekt för Mexikanska Primera som innehar massiv kvalitet, men de spelarna har alltid haft lite svårt att ta det sista steget till världeliten som Argentinarna och Brasilianarna gör, isåfall R Marquez, men det går inte att jämföra hur många blivande världsstjärnor eller bra spelare de andra Sydamerikanska lagen som Argentina och Brasilien spottar ut, även Uruguay och Colombia till en viss gräns.
Jag tycker Primera i Argentina kommer först, sen Brasileiro, sen Primera I Mexico delat med Uruguayanska och Colombianska ligan, sen några år tillbaka får ju Mexikanska lag spela i Libertadores och har haft svårt mot många lag.
Men slutändan håller jag ändå Mexikanska ligan ganska högt på listan, för det är ingen tvekan om vilken kvalitet som finns där och passionen för sporten, det kanske är fotbollsutbldningen som måste till nästa nivå för att fler Mexikanska spelare ska klara steget till Europeiska klubbeliten.
Keyten
2008-07-19 22:03
Visas Atletico matchen någonstans? TV på Nätet?
Atlético rawkus
2008-07-19 20:17
kun10aguero: Tycker bara det ar illa att doma ut ett land vars liga man antagligen ej foljer... Kan vanda pa steken och saga sa har: "Hur bra ar Bolton?" Alla vet vi val svaret??

Mexikanska La Liga ar den overlagset starkaste ligan pa denna kontinenten och placerar sig darmed fore Argentinska och Brasilianska ligorna(som absolut INTE gar av for hackor) samt sjalvklart skamtet MLS(USA)...

Roni: Hehe, har startar den 1900 - perfekt for forfesten med andra ord ;)

el niño para siempre!: Du maste skriva och beratta hur det var efter turneringen :)
Atlético el niño para siempre!
2008-07-19 19:12
Jag ska förövrigt på Dana Cup i Danmark och där ska Cruz Azul´s 16-åringa vara med. jag är också 16. Ska bli kul och se en match med dom, hoppas man får möta dom också.

Atlético Roni40
2008-07-19 18:34
Tack :)

Då slutar den omkring min läggtid :)
Atlético kun10aguero
2008-07-19 17:34
Ämne: planne: "Varför....
Någon blev ägd :p
Atlético rawkus
2008-07-19 17:03
planne: "Varför skulle vi förlora mot några mexikanare? Vi e iofs i försäsongen men vafan, hur bra kan ett mexikanskt lag vara?"

- Huh!!?? :S
Atlético rawkus
2008-07-19 16:57
Roni: 0200(sondag) Svensk tid skall det vara :)

Det kan bli riktigt tufft da de som varit i Monterrey(inklusive jag sjalv..) vet att +30 grader samt 90-100% luftfuktighet vantar Atleticos hjaltar... :/
Atlético Roni40
2008-07-19 16:14
matchen börjar när idag?
(sverige)
Tack.
Atlético rawkus
2008-07-19 14:53
Cruz Azuls Gothia Cup medverkan pa lanktipset ;)
Atlético rawkus
2008-07-19 14:50
Hemma igen! :)

Vilken javla fest det var pa stadion!! Inte nog med segern(turligt mal av Andrade, da inlagget gick rakt i mal - Coupets tavla helt klart) men aven presentationen av de nya trojjorna var grymt!! Ny sponsor ar Sony, tillsammans med de redan existerande Umbro och Coca Cola. Villauz formsvacka ser tyvarr ut att fortsatta sedan slutdelen av slutspelet :( Kul dock att se lite av hans kampaglod, dock ej i narheten av vad man ar van vid. Nyforvarvet Carrusca gjorde inget vasen av sig, men det kommer.

Seitaridis betedde sig som en jubelidiot i en narkamp med Torrado, da han forst siktar en spark med dobbarna mot Torrados kna, for att sedan forsoka sig pa en stampling, dock sag det ut som han sjalv fick ont av den misslyckade stamplingen. Nye malvakten(har varit reserv tills halva forra sasongen) Yosgart Gutierrez skotte sig bra.

Grymt kul men javligt underligt att se tva av sina favoritlag mota varandra...i Mexiko :D

Tog ej med kameran in pa matchen(da polarna sa att den blir du av med so fort du visar den i Ultras klacken) men en polare lyckades smyga in en av sina kameror, sa vantar pa ev bilder.

Fan sa kul Mexico City ar - san otroligt livlig stad!!! Nu skall jag sova bort festandet :/

Mvh/rawkus

Atlético kun10aguero
2008-07-19 14:44
Är den artiklen verkligen från 2001?
(Se länktips)
Atlético lini
2008-07-19 14:25
Förra året såg jag Chivas födda -94 på Dalecarlia. Vet inte om just de spelarna som ska till Atleti var med då, men det laget var i alla fall överlägsna och vann varje match med minst 11-0. Så det är nog inga dåliga grabbar som kommer hit. ;)
sempre juventino - la juve siamo noi
2008-07-18 20:03
Tack för svar, märkligt hur man kan nöja sig med att lira mediokre Valera och ojämne Seitaridis i att lag som Atletico.

Vi har Grygera i Juve, kom och ta:)
Atlético Bobban (red)
2008-07-18 08:36
Ämne: Är ingen Rojablanco ....
Angående vår backlinje den kommande säsongen, så är det svårt att dra några slutsatser efter bara två träningsmatcher.

Men om vi ska tolka signalerna från dessa två möten kommer trion Pablo, Perea och Ufo att spela i mitten. López och Pernía till vänster. På högerkanten har det varit Valera och Seitaridis som har lirat.

Johnny Heitinga har använts som defensiv central mittfältare i båda sina inhopp i Mexiko!

Det återstår ju två matcher i Aguirres hemland innan man återvänder till Europa och vi får se om det är så här mexikanen har tänkt att använda sina försvarsspelare?
Atlético Bobban (red)
2008-07-18 08:31
Abbiati var helt ok och han stod ju närmare halva säsongen sedan Leo Franco åter skadade sig och var borta från spel i flera månader.

Italienaren var ju utlånad från AC Milan, och de rödsvarta var tydligen inte intresserade av att förlänga lånet med ytterligare en säsong...
Real Betis AC Milan™ ¦ 1899 ¦ Ricardo Kaká ¦ Alexandre Pato
2008-07-18 04:51
Tjena, har några frågor. Var Christian Abbiati usel eller bra i Atlético Madrid? vet ni varför han inte stannade kvar utan återvände till Milan? skulle gärna vilja veta hur han var och varför han inte spelade kvar hos er.

Tacksam för svar.
Forza Milan!
Atlético Roni40
2008-07-18 04:20
Man vet inte riktigt än hur dom har planerat att göra. Fast det har cirkulerats en massa rykten att Seitaridis kan lämna (se länktips). Om det skulle vara så, så är det väll (SOM JAG TROR) inte bestämt om vem som ska spela på den positionen om inte tränaren går tillbaka till 3 år sen då man trodde Pernia gjorde någon nytta och lägger han där.
sempre juventino - la juve siamo noi
2008-07-18 03:02
Är ingen Rojablanco i blodet direkt men har lite funderingar kring eran backlinje till nästa säsong. Jag antar att ni kommer att ställa upp med en fyrbackslinje och jag undrar hur den kommer formeras? Det vimlar ju av duktiga mittbackar: Perea, Pablo(nåja), Ujfalusi och Heitinga. Är det meningen att Ujfalusi alt. Heitinga ska få lira högerback eller ska ojämne Seitaridis göra det?

Med Ujfalusi eller Heitinga på högerbacken försvinner mycket av det offensiva på den kanten, är det tanken? Eller ska Perea lira där?

tacksam för lite upplysningar om det:)
Atlético zoran
2008-07-17 11:18
Det såg bra ut med Simão, Forlán och Maxi på planen, men problemet är att de håller i bollen lite för länge när den sista passningen ska komma. Sen måste väl en mittfältare eller ytterback följa med upp i anfallet för att öppna upp ytterligare, men överlag tyckte jag ändå det såg ganska bra ut för då laget bara har tränat sen förra måndagen.

I slutet kroknar ju hela laget, men det är den fysiska delen och då kommer även misstagen. Coupet ville mycket, men var också lite fladdrig även om det bara var en gång han kunde ställt till det för sig själv.

Pernía MÅSTE dra på sig ett gult kort, som vanligt med andra ord.

Ufo tröttnade rejält i slutet och därav misstaget vid friläget som Coupet gjorde en utmärkt räddning på.

Det saknas två saker, en Agüero och en playmaker som kan slå den avgörande passningen, men även skjuta samt fylla på,

Seitaridis hade lite problem mot Villaluz i början, men jag tycker ändå han skötte sig relativt bra. Pablo får nästan ta på sig målet tillsammans med Seitaridis, mer press och bättre positionsspel så hade de aldrig gjort mål.

Passningsspelet måste dock förbättras och det väldigt mycket. Sen tycker jag yttermittfältarna ska våga gå 1-mot-1, det är värt det om man nu skulle förlora bollen, man spelar ju trots allt träningsmatcher nu..
Atlético Bobban (red)
2008-07-17 06:10
Andra raka förlusten för våra rödvitrandiga hjältar. Återigen efter ett tidigt mål i baken, på en chans som inte såg allt för märkvärdig ut...

Offensivt har man fler fina anfall tills den sista passningen ska slås. Där hittar man nästan aldrig rätt och resultatet är att man inte har ett enda vasst avlslut innanför boxen...

I och för sig har man bara tränat i en vecka och Cruz har ligapremiär nästa helg, så våra motståndare ligger helt klart före rent fysiskt, men vi får ta nya tag mot Tigres i helgen.
Atlético Bobban (red)
2008-07-17 05:11
Rent spelmässigt gör man en bra första halvlek tills den sista avgörande passningen ska slås...
Atlético Bobban (red)
2008-07-17 04:18
Ingen trevlig vana man har lagt sig till med i Mexiko att släppa in enkla mål i inledningen av matchen! Pablo räcker upp handen istället för att följa med i löpningen och bollen stolpe in... Det såg ut som inlägget gick direkt in i mål utan touch..
Atlético Rueda
2008-07-17 04:15
Krävdes bara 7 minuter för att ligga under...
Atlético JJ
2008-07-17 03:59
Ämne: Är det nån kanal som....
Se länktips.
Länktips: rojadirecta.org/
Annons: