/spanien/atletico/forum/1747.aspx/spanien/atletico/forum/1747.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético John Mayer
2008-07-21 22:42
Riquelme?

Hmm, en mycket svår fråga, delade åsikter har aldrig beskrivit något annat så passande. Gillar spelaren och han besitter helt klart en mycket bra och åtråvärd teknik, men samtidigt så vet jag inte om han har så pass mycket att tillföra. Har han det så viktiga suget och motivationen som behövs för att hålla toppnivå några år till eller har han gått ner sig en nivå?

Ser nästan hellre en yngre förmåga på den positionen, allra främst Arteta som jag själv håller väldigt högt. Överskattad av vissa och underskattad av vissar, men allt som allt skulle han helt klart tillföra något nytt till Atlético.
Atlético Andee
2008-07-21 21:52
Jag tror att vi har chansen att ta oss riktigt långt i år, framförallt sett till de nyförvärv vi har gjort. Problematiken som jag ser det är om vi åker på skador på någon av backarna Ujfalusi, Heitinga, Lopez, Perea. Pablo verkar ju stanna konstigt nog skulle jag vara han skulle jag inte vilja vara sedd som backup för det är väl det han lär bli eller? I övrigt tycker jag det ser rätt tunt ut om vi åker på skador o det är där problemet ligger tror jag. Valera kan vara en värdig backup om han får ordning på skadorna, Seitaridis har jag egentligen svårt o säga nåt om, kan finnas kapacitet i killen fortfarande men jag är tveksam. Pernia behöver jag säga nåt om den killen??
Atlético Andee
2008-07-21 21:42
Jag håller med många av föregående Skribenter. Solari nej tack. Tiago och Silva likaså, två mycket duktiga spelare men inte just de vi behöver. Lucho eller Riquelme jag skulle kunna döda för vem som helst av dem. Sen får värvningskarusellen för all del gärna sluta för vår del, tycker vi har gjort smarta värvningar så långt o som sagt Med Lucho eller Riquelme i laget skulle ledningen överträffa sig själva. I övrigt Behåll Franco o Reyes de kommer att behövas
Caput#8
2008-07-21 21:40
Vad har ni för förväntningar på nästa säsong da?
Topp 4 i ligan eller ska hem hela rasket?
CL?
Atlético senken
2008-07-21 21:01
I senaste artikeln om att Reyes stannar vill jag bara säga att det är Braulio han går bredvid på bilden.. (A)

Solari, Nej tack!
Atlético Luff
2008-07-21 20:22
Värvar vi Solari river jag sönder något, att ens tänka tanken borde betyda avgång med omedelbar verkan.

Vet inte riktigt med Maxi som spelfördelare, känns inte han mer som killen som tar de smarta löpningarna, inte slår de magiska passarna? Har alltid jämfört honom med Fredrik Ljungberg av någon anledning.
Atlético Spiders
2008-07-21 15:56
Solari?? ett skämt eller? Att han är på fri transfer lär ju locka humle o dumle eftersom dom verkar ha bytt strategi på transermarknaden i år, rent ekonomiskt dvs, plus att man letar efter en playmaker, visst är Solari inte riktigt den typen, men på fri transfer kan säkert humle o dumle se han som precis en sån.
Jag hoppas att man i Spanien har sin egen "1 april" nu i dagarna annars var det inge kul att läsa.
Silva ryktet känns även inte så aktuellt nu för mig med tanke på hans position på plan och vilka ställen vi behöver förstärka, även fast han är en bra spelare är det ingen vi behöver och ingen jag tycker vi ska värva, då går vi tillbaka till våra gamla synder att värva efter namn, inte behov.
Tack Zoran att du håller med om att flytta in Maxi in centralt, har predikat det sen Maxi kom till klubben, där har vi ju våran playmaker, som kan hålla i bollen, styra spelet med sin teknik och smarthet, bra skott, sen är han även kapten och det passar rollen. Maxi kanske dock måste slipa lite på den "gula" knappen på Xbox dosan i Pro Evolution som det kallas, annars ser jag han som en ideal kandidat till den platsen, det är bra för laget, för att det samtidigt öppnar upp mer speltid för det riktiga yttrar vi har laget.
Är det nån som har koll på vilken position Maxi spelade på i Espanyol när vi fick upp ögonen för han, jag minns att jag såg en del matcher med han Espanyol tröjan för flera år sen, men jag kommer inte ihåg var på planen han spelade, vr det centralt eller kant?
Atlético JJ
2008-07-21 02:47
Riquelme! Den mannen skulle jag gett min högra arm för, nästintill. Magisk.

---------------Kun-------------Forlán------------
--------------------Riquelme---------------------

Trippeln 08/09?
Skämt åsido, men visst skulle det smakat mumma, minst sagt.

Missade tyvärr matchen mot Tigres på grund av semester, skönt att vi fick spräcka nollan, och dessutom av Heit.

Laget som vi har i år är det bästa på många år, det är bara till att konstatera. Förhoppningsvis stannar också spelare som Reyes och Diego Costa.
Villarreal J.R.R
2008-07-21 02:45
satan vad sjuk jävla mittfälts trupp jag känner att ni har....nästan hoppas på att ni kommer sist om ni inte värvar riquelme....
Atlético rawkus
2008-07-21 02:02
...och sjalvklart hittade jag nyss hela sammandraget...hmmp.

Enjoy!
Atlético rawkus
2008-07-21 01:59
Har ar en halvdassig video med Nicolas Vigneris redan klassiska klack i nattens match mot America - enjoy!!

Notera aven lille Villaluz framspelning ;)
Villarreal Sorín
2008-07-21 00:58
Skulle göra ont i mitt hjärta att se Riquelme i en annan spansk klubb, men det vore samtidigt oerhört kul att kunna följa honom på nära håll igen. Lite kul att vi värvat Ibagaza och ni kanske värvar Riquelme :)
Atlético garmawi_90
2008-07-20 20:51
Kan inget annat göra än att hålla med Spiders och Zoran.
Köper vi in Tiago så kommer vi ha överflöd av spelare på den postitonen(deffensiv mittfälltare) som ex:
Paulo Assuncao, R.Garcia, Motta, Camacho och Tiago (om han nu kommer, vilket jag verkligen inte hoppas) då kommer vi ha 5(!) stycken deffensiva och ingen offensiv lagd mittfälltare och inte nog med det så kommer Camacho stå i skuggan av de alla och få minst speltid. Så det vore nog ganska dumt att köpa in Tiago, sikta istället på Lucho Gonzalez eller Riquelme.
Atlético zoran
2008-07-20 20:35
Heitinga och Perea är den bästa kombinationen, det tycker jag i alla fall. Heit står för uppspelen samtidigt som Perea får ta hand om djupledslöpningarna och bidrar med styrka.

Heitinga måste bara förbättra timingen i vissa situationer. Ufo bör spela till höger, det har han ju gjort i Fiorentina de senaste tre säsongerna och Antonio till vänster.

Paulo Assunção är perfekt i den ensamma pivote-rollen. Jag ser också gärna att Maxi tar på sig den offensiva rollen, på det sättet får vi ut mer av Reyes.

Jag hoppas bara att Atlético inte värvar Tiago, han är inte en spelare som vi behöver. Han är verkligen ingen playmaker.
Villarreal Oggy Oggy Oggy, Oink Oink Oink
2008-07-20 20:32
Snälla köp Riquelme! Fan vad jag saknar den grabben i Europeisk fotboll. Köper ni honom så tror jag lätt ni skulle vara med och fajtas om guldet. Just en offensiv spelfördelare är väl det enda ni saknar i en annars grym trupp.
Atlético Spiders
2008-07-20 19:12
jag är nog mest imponerad av Heitingas mångsidighet, han slog några fina långa bollar med god teknik och precision, inte som våra Perea o Pablo precis, en helt annan klass på Heitingas passningsfot, sen stod han ofta rätt deffensivt, även offensivt står han bra i fasta situationer och det verkade som han va inblandad i det mesta när man skickade iväg frisparkar i motståndarnas straffområde, jag är faktiskt överraskad, trodde inte han va så mångsidig.
Och Reyes visade fina intentioner av teknik, fart och vilja, väldigt skönt att se, fortsätter han så och visar sig mer är han en given kandidat i startelvan så länge Aguirre fortsätter med 4-1-3-2.
Min förstaelva i CL skulle se ut så här:

..............Coupet.............
Ujfaluji...Perea..Heitinga..Lopez
.............Assuncao............
Reyes..........Maxi.........Simao
.........Aguero....Forlan........

Och jag fortsätter lägga Simao och Reyes på sk "fel kant" med "fel fot" för att med tanke på att gemensamma luftstyrkan delat mellan Kun, Forlan och Pongolle är lika hög som en skohorn så ser jag ingen anledning att mata inlägg.

Atlético Rueda
2008-07-20 18:19
Vad har hänt med Reyes? Han är ju rent livsfarlig nu, får hoppas det håller i sig.

Förövrigt kan man ju säga att man flyttar hem nästa måndag, blir en sejour i Gran Canaria nu :)
Atlético John Mayer
2008-07-20 17:37
Såg inte matchen, trevligt att läsa om den dock. Det hela verkar bli bättre och bättre :)
Atlético kun10aguero
2008-07-20 15:07
Hur är det med Mainche? Hans låneperiod har väl gått ut nu och han har väl inte varit med i mexico..
Atlético zoran
2008-07-20 14:58
Jag tror det bästa valet hade varit Lucho, han är rutinerad, kan hålla i bollen och framförallt så spelar han fram sina medspelare. Dessutom jobbar han hårt.

Tiago är inte vad Atlético Madrid behöver, varför ens betala pengar för något man inte behöver? Gör ett riktigt försök på en riktig playmaker istället.

Att de inte har fattat det ännu..
Atlético rawkus
2008-07-20 14:22
Spiders: Varfor ar vi intresserade av varenda central mittfaltare pa denna jord!?

Varan egen lilla Thiago kan for ovrigt borja bli betald "commission only"... Sallan har jag bevittnat en sa skadad spelare :/

For ovrigt sa vore Diego(W Bremen) en drom som playmaker... Upprepar det: En drom... ;)
Atlético Spiders
2008-07-20 14:17
Är det nån som har koll på hur mycket sanning det ligger i Tiago rykterna, som börjar intensiferas nu, det vore en högst ologisk värvning när vi har Paulo, RG, Heitnga och våran egen Tiago på den positionen.
Hoppas inte ledningen ser han som en av de playmakers man söker, det är sant att han har vissa av de kvalitér men det är inte riktigt vad jag hade i åtanke precis.
Atlético Spiders
2008-07-20 14:16
Atlético rawkus
2008-07-20 13:46
Resume av Tigres - Atleti.
Atlético rawkus
2008-07-20 13:44
For ovrigt sa van Cruz Azul mot snusklaget Club America med 2-1 inatt i lagens forsta mote nagonsinn pa Amerikansk mark efter att ha vant 1-0 till 1-2. Duktige Nicolas Vigneri 2 malsskytt, det forsta var ett valplacerat skott i malvaktens hogra, nedre horn. Det andra var matchens delikatess: Villaluz tracklar sig fram pa sin hogerkant och slar ett mycket vackert inlagg mellan 3 forsvarare(allt infor ogonen pa Svennis ;)) till en felvand Vigneri... Denne klackar(!!) bollen forbi Memo Ochoa i America malet och segern, den forsta pa flera ar mot America, ar ett efterlanktat faktum - som vi har vantat!

Chivas utan Omar Bravo foll och akte samtidigt ur Interliga(Kvalet till Copa Libertadores) mot Atlante, 2-0 slutresultatet till Cancun laget.
Atlético Luff
2008-07-20 12:27
Nu såg jag inte matchen, och visst är det dåligt att släppa en ledning på vårt vanliga vis, men det är tidigt på säsongen och ser ingen anledning till oro än, Aguirre exprimenterar nog en del också.

Undrar bara.. är det några fler träningsmatcher planerade innan första CL-kvalet? Känns som det här laget behöver spela in sig en hel del innan det är dags för en sådan viktig match.

Mår illa av nervositet när jag tänker på det där kvalet...
Atlético rawkus
2008-07-20 04:03
Synd att det blev 2-2 tillslut, men kan bara instamma med er andra: Varfor gor vi sa har? Vet att det ar forsasongs, men anda? Frustrerande och det MASTE bli ett slut pa det om vi skall mota Arsenal, Pool, Juve mfl...

Skont att Forlan visade upp killerinstinkt med malet - inga krusiduller, enkelt och stensakert.

Skont for Heitinga ocksa, aven om han fick bra med hjalp av Tigres forsvararen som minst sagt stod och sov.

Nu vantar Toluca - ett av ligans berg-ochdalbane lag... De varvar topp matcher med rejala bottennapp. Hoppningsvis spelar den fd Azulionon Israel Lopez, en av ligans kannsligaste hogerfot. Fina frisparkar, inlagg och hornor.

Toluca ar den matchen vi bor vinna enklast...

Nu vantar Atlante v/s Chivas i Interliga(kval till Copa Libertadores) - skall bli kul att se vad Chivas utan Omar Bravo, malkungen som nyss blev lagkamrat med Guardado i Depor, kan stalla till med mot Cancun laget Atlante.

Buenas Noches!!!
Atlético garmawi_90
2008-07-20 03:58
Och där är matchen över, Atletico ledde matchen under andra men gjorde en typsikt Atletico, det vill säga, slappna av och sluta spela vilket resultera sig i att Tigres kvitterade också till 2-2 som också blev matchresultatet.
Atlético rawkus
2008-07-20 03:52
Oh fy fan saskont att Conejo Perez lamnade Cruz Azul efter senaste sasongen - dar har ni en malvakt som ar skakigare an de flesta :/

Hade en tanke, eller snarare en drom: Tank nar Perea "pensionerar" sig - fy fan sa perfekt om vi kunde ersatta han med "Perea JR", Christian Zapata - en av mina absoluta favori bland varldens mittbackar :)
Atlético Spiders
2008-07-20 03:51
Garmawi_90//

det händer inget överraskande iallafall, vi är världbäst på att tappa bekväma ledningar, man blir nästan chockad om laget lyckas hålla i en ledning i enstaka matcher.
Det finns i blodet och i klubben nervsystem att sluta spela och tappa ledningar, jisses va det kommer straffa sig i CL.

Rawkus//

Ja, intressant diskussion, båda har en poäng på sitt sätt :)
Annons: