/spanien/atletico/forum/1740.aspx/spanien/atletico/forum/1740.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético senken
2008-07-28 01:27
John Mayer / Nja, ingen speciell match jag hade tänkt. men kanske någon halft speciell iallafal, vi var ju på Atléti - Betis förra säsongen och det var faktiskt inte så mycket folk på den så jag skulle vilja dra på en match med ett fullsatt Vicente Calderon!!!

Atleti - Valencia kanske? Villarreal, Sevilla? Derbyt mot Real Mierdas eller Barca om det finns möjlighet att få biljetter ;)
Atlético Roni40
2008-07-28 00:20
Tror inte någon av oss skulle tacka nej hahaha

1 mars tror jag det var Atletico - Barcelona skulle skära av mig armen för att se den matchen i Madrid
Atlético T:e
2008-07-28 00:04
Ämne: Jag ska då ner och s....
Jag är nog antagligen på om vi drar ihop ett gäng.
Atlético offe23
2008-07-27 23:59
ryan air från gbg är ju mkt billigt dom har ja rest em när ja åkte ner
Atlético Optimo_Kun
2008-07-27 22:30
Jag och en kompis går 3an i sam/ekonomi programmet och tänkte resa till Spanien och se Atletico och jämföra supportrar i England,Spanien och Sverige. Skulle vilja veta några tips på bra sidor att hitta bra erbjudanen för att se fotboll, åka flyg och bo någonstans. Så om någon kan länka eller tipsa vore det bra, gärna så billigt som möjligt
Atlético Luff
2008-07-27 20:42
Är du ute i god tid tar du dig fram och tillbaka för cirka 2000:-, spanair!
Atlético John Mayer
2008-07-27 20:16
Mitt besök kommer också att bli det första och är därför lite intresserad över vars priset hamnar på ett ungefär. Då mest vad flygkostnaderna brukar hamna på, allt annat tar den förträffliga reseguiden upp :)

Senken//
Hel klart, någon speciell match i åtanke?
Atlético JJ
2008-07-27 17:27
Håller på att spara för fulla muggar. Detta året besöks Vicente Calderón för första gången!
Atlético senken
2008-07-27 17:22
Jag ska då ner och se våra hjältar minst två gånger under säsongen :) vi får dra något gäng här i från :)
Atlético Luff
2008-07-27 16:03
Jag kommer ju bo i Madrid kommade säsong, vet inte hur det är med biljetter till derbyt men det ska väl inte vara omöjligt att fixa om man är på plats.
Atlético offe23
2008-07-27 15:37
John Mayer// klart man ska försöka resa ner till madrid å se Atleti spela en match skulle i så fall bli 3 gången på lika många år ja ser våra rödvita hjältar på Vicente Calderon :D
Atlético John Mayer
2008-07-27 15:10
Tänkte bara kolla lite efter intresse, men visst är det fler än jag som har tänkt försöka resa ner till Madrid och se rojiblanco spela en match?

Sitter och smådrömmer om att få vara på plats den 19 oktober men att få biljetter till den matchen lär vara nästintill omöjligt...:(
Atlético John Mayer
2008-07-27 14:22
Spelmässigt skulle jag väl inte gråta mig till sömns om Maxi lämnar, men samtidigt känns han som en oerhört central kugge i laget Atlético.

Sen hoppas man självklart också att han ska få sitt "supergenombrott" snart ;)
DzJocke
2008-07-27 13:49
Ämne: Har varit borta i en....
Enklare om du läser här!!!!!
DzJocke
2008-07-27 13:48
Inderbart att man behåller sina viktiga spelare, vi kommer nog lyckas bra i Europa iår. Hoppas Torres dyker upp inom 2 säsonger. Han kommer nog längta hem till Spanien.
Atlético Freppzor
2008-07-27 02:58
Har varit borta i en månad på semester och missat hela denna karusell. Jag orkar inte läsa allt som har skrivits och undrar därför om någon vänlig själ skulle kunna uppdatera mig om det viktigaste som hänt under denna tid?

Vilka har köpts, vilka har sålts, vilka ryktas det om osv. :)
Atlético John Mayer
2008-07-26 23:34
Spiders//

Inget ont menat, jag var självklart ironisk.

Precis som du säger så är det klubbens själva mentalitet och grundtanke som inte "räcker" för att föra upp laget till den absoluta toppen. Kollar man på pengasummorna som lagts ut de senaste åren så är det inget snack om att styrelsen rent logiskt har gjort ett dåligt jobb, tyvärr.

Men, varför grubbla över det gångna när man kan se framåt och hoppas på det bästa. Det må gå sakta men styrelsen verkar förstå att en klubb behöver kontiniutet, mentalitet samt tydliga och stadiga grundstenar för att lyckas.
Atlético Lush
2008-07-26 11:15
Tillbaka efter 3 veckors semester. Dags att ta igen allt, oh boy..
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2008-07-26 02:02

Matchen mot tuluca.
Atlético Spiders
2008-07-25 19:02
John Mayer//

Jag håller ju även på Arsenal och vet vilka alla är, ända ner i reservlaget och ungdomarna.
Poängen var att Clichy, Sagna, Abebayor och resten hade inte blivit dom spelare som är idag om dom spela under Aguirre tex eller i Atletico.
Vi har en helt annan fotbollsfilosofi, underpresterar ständigt och får sällan fram max ur talangfulla spelare, vissa spelar t.om ner sig när de kommer till Atletico, pga tränarval eller klubbmentalitet det vet jag inte.
Jag har följt Atletico i över 15 år nästan och har sett detta mönster upprepa sig.
Vi har en av Spaniens bästa fans och support, men klubben i sig har vart misskött under okompetent ledarskap ganska länge, det är en ond cirkel.
Det först i år man börjat se över verksamheten, gjort kloka värvningar och bytt lite mentalitet, det va mig fan på tiden, får se hur länge detta håller.
Atlético John Mayer
2008-07-25 18:08
Clichy är en av världens bästa ytterbackar och Adebayor var under fjolåret en av Premier Leagues bästa spelare ;)

Men jag förstår din poäng, skillnaden är helt enkelt Wenger.
Atlético Spiders
2008-07-25 15:38
Jag satt o tänkte på vårat lag, vi har en riktigt stark trupp, starka namn, Aguero, Simao, Forlan, Ujfaluji, Heitinga, Coupet, Maxi, Perea, Assuncao, Reyes, R Garcia, L Garcia, och om David Silva lägga till, shit alltså vilken trupp egentligen.
Sen satt jag o tänkte på Arsenal, förutom Fabregas och Van Persie, vem är egentligen Clichy, Sanga, Eduardo, Diaby, Adebayor osv, även spelare som Toure har köpts in för en femhundring.
Arsenal har inget dåligt lag, men inte så jättebra heller egentligen.
Hur kommer Arsenal alltid så långt i CL och slåss alltid i PL?
Jag har sett bra fotbollsfilosofi slå namn gång på gång.
Nu lägger jag inga hintar till Aguirres begränsade förmåga att ta nästa steg.
Men undra vad som skulle hända om Arsenal och speciellt Wenger fick tag på vissa av våra namn, tror inte många kan argumentera att spelarna skulle ta fram en extra dimension som ni vet Aguirre inte kan ta fram.
Atlético henry garvis carlsson (fd anti_valencia)
2008-07-25 14:44
Enligt dagens larepubblica.it verkar det stå mellan oss och Roma om David Silva.... Hade varit mumma om vi hade lyckats knyta honom till oss!
Atlético Luff
2008-07-24 21:09
Gillar Maniche men skulle varken jubla om han stannade eller gråta om han stack.

Kan se en fortsättning för honom i klubben, nyttig truppspelare, blir spännande att se vad Aguirre gör.
Atlético zoran
2008-07-24 18:54
Jag håller med om att man borde ha vunnit en match och Atlético var ju faktiskt nära i matchen mot Tigres. Jag förstår vad du menar, men samtidigt tycker jag det dras alldeles för stora slutsatser kring dessa träningsmatcher.

Nu tror jag de flesta förstår hur viktig Sergio Agüero verkligen är för den här klubben. Samtidigt är det naturligt att nyförvärven visar framfötterna så här på försäsongen, man vill ju göra ett bra intryck på tränaren.

Ärligt talat har det funnits en tendens till förbättring under hela försäsongen, den här klubben har gjort större bottennapp än oavgjort mot Toluca, Gloria Bistriţa i Intertoto Cupen förra året? Låt oss dock inte hålla oss på den nivån..

Det är lite skillnad på att spela på hög höjd, för i vissa fall låg arenorna på hela 2700 meters höjd! Detta är något som förhoppningsvis ger resultat i kvalet, det är bara att hoppas.

Lite tråkigt att man inte kunde slå ett enda lag på turnén, men samtidigt tror jag ingen bryr sig om Atlético kvalificerar sig för Champions League nästa säsong.
Atlético rawkus
2008-07-24 18:33
zoran: Sjalvklart spelar allt detta in, men Toluca ar verkligen en slagpase... De hade knappt halva ordinarie startelvan(en massa yngre testades) och jag kanner oro over att varat stundande CH L kval ar sa javla nara inpa knuten :/

Heitinga, Coupet, Assuncao, Ufo och nagon mer visade en oerhord vilja och kampaglod, aven om matcherna var av denna typen. Nu ar de ju alla nyforvarv och kanske det som sporrade dom extra mycket - att bevisa att de ar redo for start 11-an. Dock tycker jag da att deras konkurrenter borde kanna press, da det ar just de som ar hotade. Varfor ar de i form men ej resten av laget?

Reyes visade upp en harlig installning - nagot jag ej sett pa bra lange. Han ser ut att le hela tiden :)

Forutsattningar hit och dit, sa borde man anda kunnat vinna minst 1 match tycker jag... Nu kanske jag har pa tok for hoga krav pa mitt kara lag, men ma sa vara.
Atlético zoran
2008-07-24 17:17
Atlético förlorade inte mot Toluca.

Det finns en rad saker som ni inte tar hänsyn till under den här turnén. För det första skall den vara inkomstbringande och det var den, klubben fick cirka 2 miljoner Euro för att spela fyra matcher och det är inte dåligt tycker jag.

Sedan spelar man på väldigt hög höjd i Mexiko, det tar mer än två ynka veckor att anpassa sig till de svåra förhållandena och Atlético Madrid gör aldrig något på det enkla viset, det är alla medvetna om från början.

el Kun var inte med på den här turnén, Aguirre testar ett helt nytt system som spelarna inte är vana vid och så är de mexikanska lagen bra mycket längre fram i förberedelserna, Aperturan börjar ju på Fredag, så det är inte alls konstigt att laget ligger efter i förberedelserna.

En sak till, under försäsongen brukar det vara väldigt tunga ben när man spelar matcher så det kommer knappast som en överraskning att de inte presterar.

Aguirre har säkert någon tanke med att testa Perea till höger som jag personligen inte kan förstå.

Jag tycker Reyes, Antonio López, Miguel, Heitinga, Ufo, Coupet och Paulo Assunção gjorde en bra turné. Maxi är långt ifrån toppformen, men samtidigt är det sällan han utmärker sig i matcherna.

Nu är jag bara rädd att klubben säljer Reyes, jag har alltid varit för att han ska stanna och förhoppningsvis får han göra det.
Atlético Luff
2008-07-24 17:00
Lopez har aldrig kännts som en kapten för mig, för mycket hoppandes ut och in i startelvan dessutom, men jag är inte med på träningarna så det är svårt/omöjligt att avgöra.
Atlético kun10aguero
2008-07-24 16:52
Mycket prat om kaptensbindeln här inne märker jag..
Skulle nog ge den till Lopez, han har ju som Spiders säger varit med längst, tycker inte man ska ge bindeln till nya spelare, skulle kanske kunna tänka mig Coupet.

Men jag förstår inte hur man kan förlora mot Toluca när man kommer 4 i La liga.. Jag hoppas att det verkligen är försäsongs spel nu!
Atlético Spiders
2008-07-24 15:29
Mina matchtankar i förra inlägget är endats baserat på individuella spelarprestationer, inte på lagspelet, som jag ska ta upp nu, trots att det endast är försäsong så är vissa saker fortfarande väldigt tydliga.
Absolut ingenting har förändrats sen förra året, ingenting har utvecklats, spelet är lika krampaktigt och idefattigt som större delen av förra säsongen.
En misslyckad turne som ger eftersmak av den bittrare varianten för Aguirres kompetens att utveckla spelet till nästa nivå och få spelarna att dra åt samma håll på planen, vilket håll det än må vara.
Personligen tycker jag att Aguirres har nått sin sista hållplats, han har helt enkelt inte den kompetensen ller fotbolls intelligensen för att ta laget till nästa nivå spelmässigt, kanske dags att ta in en meriterad erafaren hög profil tränare eller en ung brinnande manager med massa konstiga dock vågade ideér, vilket som är bäst för klubben vet jag inte riktigt, men inte verkar det vara Aguirre iallafall.
Igår efter första halvlek var jag väldigt arg över att man spelar Perea som högerback, när man har bättre alternativ i truppen eller rent av bara disponera om backlinjen.
Förra året hade jag förståelse för denna lösning pga av skador och ej tillgängliga spelare på den pos.
Men att jag det nu! förstår inte logiken i det hela och vad är Aguirre vill få ut av Perea där, han kan inte slå inlägg, inte dribbla, inte passa rakt, inte skjuta eller tar överlappningar, vad är meningen med livet Aguirre?
Kaptensbindels måste bort från Maxi omedelbart, en lagkapten får bara inte underprestera och hänga med huvet så mycket senaste året som han gjort.
De idealiska kandidaterna för bindeln känns som att det är Lopez, Ufo, Forlan och Coupet.
Lopez isåfall eftersom han vart med längst och har nåt "sorts" hjärta för klubben.
Får se nu hur de kommane träningsmatcherna ser ut, om spelidén eller tendenserna inte blir bättre innan ligan startar så kan vi fram emot en krampaktig säsong med många frustrerade neråtböjda huvuden.
Annons: