/spanien/atletico/forum/1739.aspx/spanien/atletico/forum/1739.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Bobban (red)
2008-08-01 12:08
Dags för lottningen...
Atlético Bobban (red)
2008-08-01 12:07
Garcia Pitarch är en av klubbens representater på läktaren..
Atlético Bobban (red)
2008-08-01 12:05
Live video från lottningen
Barcelona Barcelona #7
2008-08-01 12:03
Nu börjar den
Atlético Luff
2008-08-01 11:56
E: Nevermind! :)
Barcelona westinhoblaugrana
2008-08-01 11:47
Hej.

"Ett annat alternativ skall enligt spanska AS vara Thiago Neves jämnårige landsman Hernanes (Sao Paulo), detta skulle vara ett bättre alternativ ekonomiskt, men samtidigt är det svårt att förutse hur spelaren kommer lyckas i Europa."

Bättre alternativ ekonomiskt än Thiago Neves? Snarare tvärtom, eftersom Thiago kostar 10-15 miljoner euro, medan Hernanes kostar 25 miljoner.

Barca har försökt värva Hernanes hela sommaren, Hernanes vill till barca, problemet är att klubben inte släpper honom för mindre pengar än 25 miljoner euro.
Real Madrid grande messi
2008-08-01 11:32
Tycker att ni borde köpa elano från man city. Han lyfte klubben helt själv med makalösa mål och passningar. Borde inte vara så dyr heller. Tror nog att han hellre skulle vilja spela i ett land där man rullar bollen på marken och där klimatet är varmare vad tror ni?
Atlético Edey86
2008-07-31 23:50
Saken är ju den, att värvar vi Riquelme kan vi ju nästan direkt sälja Kun.. Hans spelsätt passar överhuvudtaget inte in i laget enligt mig, på tok för seg spelartyp. Han pallar inte trycket i de bättre lagen (se Barcelona 02/03). Gick ju t.ex. bättre för Villareal när de slapp honom nu...

Ser hellre att vi försöker satsa på Silva. Tycker han visar stor potenial i mitten av banan, söker sig ändå gärna in där. Vill vi ha kvar lite fart i laget bör vi absolut satsa på honom.

Dessutom, värvas t.ex. Tiago eller diverse mer defensiva mittfältare som det varit på tal om lär CL vara långt borta dessvärre.

De två klubben eventuellt kan plocka in är väl egentligen Silva och Neves(aldrig sett killen, men bra på fm iaf ;)), nu när lucho m.fl. är borta.
Atlético JJ
2008-07-31 19:38
Jag håller med nedanstående skrivare.

Dessutom gjorde man en relativt stor vinst ekonomiskt, även om resultaten på planen uteblev. Personligen skulle jag hellre velat se segrar i försäsongsmatcherna än exempelvis en vinst på det ekonomiska planet, men på det hela måste man se touren som om inte en succé så i alla fall en bra sådan.

Det viktigaste på försäsongen, och nu är det minsann viktigare än någonsin, är att få ihop ett spelande och väl fungerande kollektiv, och visst såg man glimtar av detta när man satt uppe hela nätterna för att se sina röd-vita hjältar.

Vad jag däremot håller med Spiders på, är angående skillnaden mellan spelare som David Silva och Juan Riquelme.

Silva är en oerhört skicklig spelare, och givetvis, givetvis, skulle jag blivit glad om han nu skulle anlänt till Madrid. Men jag kan inte undgå att tycka Riquelme är en betydligt bättre playmaker, Silva känns inte som en utpräglad "10", såsom Riquelme.

Angående svårighetsgraden på försäsongsmatcherna sedan. Lagen vi mötte i Mexico kändes som en relativt bra värdemätare, lag i kategorin "mitt i mellan". De är absolut inte dåliga, men inte heller av en riktig värdemätare likt Liverpool, Juventus, Inter eller något liknande. Jag skulle mycket gärna sett att truppen fick sig en rejäl genomkörare mot ett lag från det europeiska toppskiktet. Varför inte mot Fernando Torres och hans nya lag?
Atlético rawkus
2008-07-31 18:10
@Mexiko turneen: Inget fel - okar lungkapaciteten och flaset rejalt, samt precis som Zoran(aka. Football Wikipedia) namner sa ar de flesta Europeiska lagen inga vardematare just nu - de ar i exakt samma sloa form som oss. Battre att fa jaga lite boll och kampa istallet for att lalla/sega runt.

Visst vore det bra med lite tuffare motstand nu, men sjalva turneen tycker jag var en stralande ide, sarskilt eftersom jag fick uppleva Azul v/s Atletico live ;)
Atlético kun10aguero
2008-07-31 16:50
Ett topp lag från Europa borde verkligen planeras in annars möter vi kanske det första i CL-kvalet vilket inte skulle vara så bra.
Atletico - Liverpool =)
Atlético zoran
2008-07-31 16:40
Jag tycker verkligen inte att det är något fel på att åka till Mexiko, speciellt när laget får träna på fina anläggningar och hög höjd, inte en, utan två gånger per dag för att sedan ta sig an mexikanska lag som spelar under tuffare förutsättningar, högre gräs, tuffare klimat osv. Dessutom är de här lagen bra mycket före Atlético i sin försäsongsträning vilket ger en riktig värdemätare till skillnad från om vi mött någon från Belgien, Tyskland eller något annat Europeiskt land som fortfarande inte har startat ligan. Det hade kanske varit roligt att delta i Russian Railways Cup, men dit var man inte bjudna.

Spelarna får även ta sig hem till Madrid tre veckor innan kvalet börjar och på så sätt är de knappast trötta eller jetlagade.

Höghöjdsträningen skall ju vara ett plus för spelarna som förhoppningsvis kommer ha nytta av det under speciellt CL-kvalet och jag hoppas att det håller i sig under en större del av säsongen så att det inte blir som förra året, då Atlético spelar fantastiskt i en halvlek och sedan faller ihop pg.a. trötthet.

Sedan är det inte alla lag som spelar tuffa matcher ute i Europa, titta bara på Arsenal innan igårkväll, de har bara mött ett gäng amatörlag innan Stuttgart och Emirates Cup som startar i helgen.

Ta bara en titt på vad Chelsea har gjort så här långt under försäsongen, de har nämligen spelat mot riktiga blåbärslag i Kina och Malaysia under Juli.

Kanske hade det varit bra med en cup där man får testa sig mot bättre motstånd, men nu är det som det är. Där kan jag hålla med.

Resterande försäsongsschema:
2/8: Alcalá
5/8: Rayo Vallecano
12-13/8: Första matchen i Champions League-kvalet
18-20/8: Sporting Gijón i Trofeo Teresa Herrera och vinnaren/förloraren mellan Deportivo och Chivas.
26-27/8: Champions League-kval, returmöte.
30-31/8: Premiär i Primera División.
Atlético Luff
2008-07-31 16:31
Är det inte nån tanke att när spelarna tränar och spelar på dessa höga höjder "vänjer" sig vid det och höjer kraven på sig själva, för att sedan komma tillbaka till normala förhållanden och orka mycket mer.

Tror det är bra att börja mot lite sämre lag, speciellt då vi har en del nya spelare som verkar vara tänkta att bli tongivande och spela på viktiga positioner (Assuncao, Ufo, Heit), att de får spelas in lungt och inte ställas mot bästa möjliga motstånd direkt.

Skulle dock inte säga nej till något tyngre lag nu när det börjar närma sig.
Atlético Spiders
2008-07-31 16:18
ska fortsätta lite kom jag på.
Jag förstår inte hur man kan lägga en försäsong i Mexico när man ska spela i CL, hade vart mer idealiskt att lägga den i typ Tyskland, Belgien, Holland, börja med 1-2 sämre lag i dessa länder för att avsluta spela ett mittenlagen och ett top 3 lag typ, hade nog fått ut mer än Mexicoturnen rent taktiskt.
Hade det inte vart för Aguirre är Mexican så hade Atleticos försäsong aldrig på 100 år hamnat i Mexico.
Som att Pellegrini eller drar ner hela gänget till Chile, helt onödigt och taktiskt korkat.
När du möter Mexikanska lag 10000000m över havet som dessutom just ska börja sin säsong och fysisk mycket längre fram än oss under den tidpunkten, så är det svårt att testa olika taktiska planeringar anslappnad miljö och låta spelare växa in i taktiken och försäsongen på ett naturligt fysiskt och mentalt sätt.
Sen kommer hem o har massa jävla skitmatcher planerade.
Jag kan ha fel, har inte riktigt koll just nu alla Trofeo man ska spela och vilka lag, men det brukar vanligtvis inte vara motsånd av den högre kalibern iallafall, nåt som vi skulle behöva in CL kvalet faktiskt.
Vill gäran ha lite argument om min synpunkt och om det är nån mer än jag som är orolig för hur vi förbereder oss och hur våra direka konkurenter i kvalet förbereder sig?
Atlético Spiders
2008-07-31 16:03
Sen en tanke, är lite orolig inför CL kvalet då de flesta våra konkurenter förbereder sig med tuffa matcher mot varandra och vid sidan om i olika cuper som 3 lags turneringen i Milan, Emirates Cup, Villareal-Liverpool, Barca-Fiorentina osv medans vi lallar runt med några Mexikanska gäng och lokala/nationella b-turneringar, jag förstår inte hur man ska slipa på taktiken om man inte möter tuffare europeisk motstånd i förberedelserna för att faktist få en känsla av lag man typ egentligen kanske kommer få möta istället för de skitmatcher man har planerade, matcher som förmododligen våra spelare kommer gå in till med en dos av underskattning och lite halvintresserade, istället för att ställas på tå och bli prövade mot bättre "europeisk motstånd".
Atlético Spiders
2008-07-31 14:53
Zoran//

tack för ditt svar, han är ju ganska teknisk och snabb så det passar väl som central mittfältare, beror på vad man söker.
Men personligen så föredrar jag en långsammare, lite tyngre teknisk spelare på den platsen.
Silva känns lite för kvick för den positionen.
Har alltid vart svag för Zidane och Riquelme typen på den platsen, dom dribblar inte bort sig själv av snabbhet och stresspassar, det är de långsamma tekniska kalkylerade kalla genierna jag gillar.
Atlético Knegen
2008-07-31 11:02
Oj oj oj, vilken viktig dag imorgon.

Det känns som att tre av de femton lagen vi kan lottas mot får anses som något av drömmotståndare. Jag tänker på Panathinaikos, som internationellt inte håller samma kaliber som Olympiakos, BATE Borisov från Vitryssland, som verkar slå Anderlecht samt det tröga Basel, som visserligen är ett helt annat lag hemma på St Jacobs.

Förrutom att jag vill givetvis vill undvika de stora elefanterna Arsenal, Liverpool, Schalke 04 och Juventus, drömmer jag mardrömmar om att lottas mot Fenerbache, Olympiakos, Spartak Moskva, det underskattade Steaua samt inte minst Shakhtar!

Rangers bör rida ut stormen efter 0-0 hemma mot Kaunas och tillsammans med Marseille och Fiorentina känns de som lag som vi borde ha en 50/50-chans att slå ut. Vi har ett bättre lag på papperet än samtliga tre men framför allt de två förstnämnda har en internationell rutin vi saknar och som är otroligt betydelsefull.
Atlético zoran
2008-07-31 10:30
Silva ses inte som yttermittfältare i det här fallet. Atlético-ledningen ser honom som spelfördelaren som skall avlasta el Kun och Forlán.

För att besvara Spiders fråga som han ställde för ett par dagar sedan:

Silva känns ärligt talat bättre på kanten än i mitten. Ärligt talat så skulle jag inte heller tacka nej till honom då han är riktigt bra centralt också, men personligen tycker jag att han är bättre på vänsterkanten. Spelar han centralt och har en lite friare roll tror jag det kommer gynna honom.
Atlético Lush
2008-07-31 09:25
David Silva vågar jag inte riktigt tro på än.. Men precis som alla andra, så hoppas jag verkligen! Alltså, tänk silva på ena kanten och Simao på andra. Vilka anfall!
Atlético Martin Petrov
2008-07-30 23:12
Fan vad jag hoppas på David Silva!
Är det verkligen realistiskt? det skulle utan tvekan vara årets värvning.
auvoja
2008-07-30 10:45
bara att då måste man vara ett mastermind a la wenger o scouta och framförallt att utvekla talangerna.. Vi har ju en fin tradition att värva snordyra heta transfermarknads most wanted varje sommar de senaste säsongerna.. borde väl inte klaga egentligen verkar ju ha fått lite kontinuitet nu när aguirre har fått sitta länge som tränare, för att vara i atletico....
DzJocke
2008-07-29 21:34
Ämne: Jag satt o tänkte på....
Tror du alla bra spelare måste kosta en massa pengar? hehe.. Arsenal är kanon på att värva unga och utveckla till dem bästa! Man behöver inte värva så dyrt som Alletico gjort.. Det behövs bara för färdiga världsstjärnor...
Atlético henry garvis carlsson (fd anti_valencia)
2008-07-29 16:43
Absolut! Det skulle bli en favorit i repris på Köpenhamnsmatchen! Tror att det skulle komma väldigt många från Madrid eftersom vi ju inte spelat i CL så värst mycket på sistone...:)
Atlético Optimo_Kun
2008-07-29 15:50
Ja men IFK skulle ju ändå vara drömlottning då jag är säker att Atletico vinner matchen/matcherna + att man kan åka och kolla. Perfekt
Atlético henry garvis carlsson (fd anti_valencia)
2008-07-29 13:39
Mycket sjukt att IFK Glenn kan bli seedade vid eventuellt avancemang mot Basel..... Men det hade förstås varit "gött" att se Atleti i GBG även om det är på en sunkig friidrottsarena....
Atlético rawkus
2008-07-28 23:57
*Forsta omgangen av Apertura 2008 i Mexiko:

Forsta omgangen inleddes i lordags och borjade med en minst sagt stormatch mellan hemmalaget Cruz Azul och Chivas Guadalajara. Ett Chivas numera utan sin absolut storsta stjarna, Omar Bravo(provar lyckan i Deportivo La Coruna) oppnade med ett fint mal av Pineda. Kvitteringen av Vigneri var ej nagot speciellt, utan visade mer styrka. Genomskararen till Vigneri vid 1-1 var signerad Cesar Villaluz ;)

1-2 drojde endast ca 2 minuter och var en grov forsvarsmiss av Azul forsvaret. Malskytt: Arellano. Cruz Azul var sig likt vad galler sasongsstarter: Trogstartade..minst sagt. Dock kom kvitteringen.I ett fullsatt La Taberna(Cancun) sa fick vi till slut stalla oss upp och gapa: "Goooooool!" 45 sekunder kvar av extra minuterna och Pablo Zeballos nickar klockrent in 2-2 infor 35 000 askadare! "Pheeuw!" var det enda jag fick ur mig efter gladjeruset :)

Ovriga resultat:

*San Luis 2 - 2 Morelia

*Indios 0 - 1 U.A.G. (Tecos)

*Tigres 0 - 0 Pachuca

*Atlas 5 - 0 Jaguares

*Atlante 2 - 1 Toluca

*Puebla 2 - 2 Monterrey

*U.N.A.M. (Pumas) 2 - 0 Necaxa

*CF America 3 - 2 Santos

Grymma matcher i forsta omgangen, forutom 0-0 mellan Tigres och Pachuca.

Omgangens hojdpunkt:
*Francisco Guillermo "Memo" Ochoa!

3-2 seger men utan Memo sa hade garanterat Santos vunnit med MINST 3 mals marginal. Denne unge killen var helt overjavlig och kapitulerade endast pa en ribba-in frispark nara krysset samt nar America`s forsvar slutade spela de sista 40 sekunderna...

Han gjorde atminstone 3 superba raddningar.

Raddning #1: 0:09 in i videon. #2: 1:05. #3: 1:12.

Tyvarr har jag ej hittat nagra sjyssta repriser pa raddningarna, men de kommer...

Skall bli spannande nar han tillslut lamnar kontinenten for spel i Europa.

Varfor ej Atletico? ;)
Atlético KunJoero
2008-07-28 23:30
gött det vore om Silva kommer...
Atlético RK...
2008-07-28 21:55
Ämne: Ämne: Luccin ....
Håller helt klart med. Satsa allt för att få Silva och flytta sedan in Maxi i mitten, sedan kan ju dessa två byta positon med varandra om det inte funkar.

Btw, Senna är ju 32 år gammal så det där med drömvärvning vet jag inte.
Atlético kun10aguero
2008-07-28 21:49
Ämne: Luccin gick dit på g....
Tycker det var ett stort misstag att sälja Luccin, han skulle fungera perfekt in i Aguirres spelsystem, specciellt nu som ensam pivote.
Men en dröm värvning även ifall den troligen inte skulle bli sann skulle ju vara Senna!
Han äger ytan mellan backlinjen och mittfältet som jag aldrig sett någon göra förr!

Hoppas starkt på Silva. Men är ju bäst som kantspelare men han driver ju ofta inåt i banan så han gillar nog den centrala positionen. Men i såna fall borde det var bättre att flytta in Maxi i mitten.
Atlético Spiders
2008-07-28 18:03
Jag har gått ett tag och funderat på varför man varit intresserad av Silva när man har så många andra i laget på den poitionen.
Vad jag nu förstått som förklarar en hel del för mig är att ledningen och Aguirre hela tiden sett Silva som den centrala playmakern, inte kantspelare, har dock inte sett han spela på den positionen, är det nån som har mer info om hur bra han är centralt? Zoran "den levande fotbolls wikipedian" kanske? :)
Sen visste jag inte att Van Der Vaart är halv spanjor, såg det på en tv intervju med han idag på skysports där han utrycker sin önskan att spela i Spanien nåndag, och att hans mamma är från Cadiz.
Annons: