/spanien/atletico/forum/1737.aspx/spanien/atletico/forum/1737.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Roni40
2008-08-05 20:27
Sånna här tillfällen man vill ha Xavi och det kan inget säga emot efter det man såg han göra i EM:p
Atlético rawkus
2008-08-05 17:48
RuCCus: Tack vare det som brukade vara varldens basta skivbolag, Rawkus Records. Nu har de dock fallit for mainstream trycket :/

Miguel kan latt axla Reyes roll - han har sa pass mycket talang.

Jurado tror jag def skulle kunna vara intressant, men OM vi tar oss till CH L, sa tror jag vi behover en playmaker av hogsta klass med mer rutin fran storre sammanhang. Diego vore mumma, men kanske stannar vid endast en drom..?
:(
Atlético offe23
2008-08-05 16:56
vrf göra sig av med Reyes nu då han vart bland de bättre hela försäsongen och då vi har Europa-spel iår så behövs spelare som är så bra som han är även om han inte visat det i den snygga rödvita tröjan

Over and out :P
RuCCuS
2008-08-05 16:29
rawkus: ditt nick är inte så dumt heller. Hur kom du fram till det?
RuCCuS
2008-08-05 16:25
dubbel
RuCCuS
2008-08-05 16:25
För mig gör det inte så mycket om Reyes försvinner.
Tycker klubben borde försöka få fram fler av sina "egna" unga spelare. Av det man såg av Miguel förra året så tycker jag han ser mer intressant ut än Reyes gjorde och om man inte släpper fram sådana spelare blir de tvungna att söka sig vidare. En spelare jag gärna hade sett i mediapuntarollen är Jurado. När han var som mest på gång, tror det var för två säsonger sen, så såg han riktigt het ut. Han har bra passningsspel, teknik, fina instick och ett bra tillslag. Helt klart underskattad!
Dock kan jag hålla med om att timingen med Reyes övergång blir lite konstig, när han äntligen är på gång så säljs han.
Atlético rawkus
2008-08-05 16:00
OM Reyes forsvinner, sa borde det(precis som i artikeln) oppna for Miguel - det om nat ar positivt iaf ;)

Tycker ocksa Banega ar mer defensiv mittfaltare. han var ju tankt som Gattuso och Pirlos ersattare i Milan...

RuCCuS: Ingen aning, men skont nickname har du iaf :)
RuCCuS
2008-08-05 10:41
Hola!

Såg att kvällens match kommer visas på Telemadrid. Någon som vet om man får in den kanalen i Barcelona? Bor ju i fel stad!

Gracias!
Atlético zoran
2008-08-05 08:28
Jag tar hellre Banega framför Silva och Riquelme är uteslutet då Aguirre redan har sagt att han inte motsvarar profilen klubben söker efter.

Banega jobbar hårt, väldigt duktig i försvarsspelet, tacklar väl och har framförallt offensiva kvalitér som den här klubben saknat sedan Milinko Pantić lämnade Atlético.

Banegas passningsspel skulle i så fall bli en nyckel till det offensiva spelet. Agüero och han demolerade ju allt motstånd i U20-VM när de spelade tillsammans. Jag tror klubben skulle dra stor nytta av Banega, även om han är väldigt omogen emellanåt, det har varit hans stora svaghet.

Annars har han ett väldigt bra sinne för spelet och jag tror att han skulle lyckas väl.
Atlético Edey86
2008-08-05 08:03
Även om jag gillar Banega som fotbollsspelare så känns han mer som en defensivt lagd fotbollsspelare. Nu har väl iofs killen offensiva talanger med, men... Nja, Vet inte om jag riktigt tror på det lånet. Silva eller Riquelme tack. Eller så satsar vi eget.
Atlético Edey86
2008-08-05 07:17
Känns som att Reyes går för att finansiera Silva isf, börjar en eventuell övergång närma sig? Eller så tappar de allt förstånd och värvar Tiago...
Atlético T:e
2008-08-05 03:10
Atlético John Mayer
2008-08-05 01:19
Om det stämmer så blir jag uppriktigt förbannad, släpp för guds skull inte Reyes.
Atlético rawkus
2008-08-04 23:02
Hm, skumt att skicka ivag Reyes(OM det nu ar sant dvs..) Han var en av de mest tongivande under Mexico besoket.

Hade helst av allt sett att Motta kastats ivag. Sorry, men att kopa en sa skadedrabbad spelare som Motta bevisligen ar forstar jag mig inte pa :/
Atlético kun10aguero
2008-08-04 21:50
Blev jätte glad när jag såg en Atletico nyhet, men blev inte loka glad när jag läst den..
Hoppas verkligen Reyes stannar, han har ju verkligen vista framfötterna på sistone, fast får man Silva istället så gör det inte så mycket..
Atlético Spiders
2008-08-04 18:28
Heitinga lär ju trivas ännu mer i Madrid nu när nästan hela det Holländska landslaget är folkbokförda i lokalförsamlingen.
Finns det några riktigt bra Holländska spelare kan man ju försöka locka dom till stan nu isåfall.
Konstigt att en tysk tränare främjar Holländsk fotboll och dess rykte istället för att ta hit duktiga tyska VM spelare från bundesliga.
Atlético John Mayer
2008-08-04 15:55
Åhh, att fara ner till Tyskland och se Atlético skulle vara sjukt trevligt. Bra fans, två bra lag och en massa öl. Dock har jag inte ekonomin för det, tyvärr, svider mycket att missa :(
Atlético Spiders
2008-08-04 13:15
Målen var alla fasta situationer, om jag inte förstått heöt fel såg det ut som 3 hörnor och en frisparksvariant, det nånting vi verkligen behövt slipa på i flera år, skumt att man inte gjorde nå spelmål.
Atlético zoran
2008-08-04 09:35
Målen mot Alcalá under länktips.
Atlético zoran
2008-08-04 07:32
Tyskland har redan vunnit U19-EM.
Atlético kun10aguero
2008-08-04 01:11
Är det någon som vet när U-19 EM börjar?
Atlético Optimo_Kun
2008-08-03 23:47
Känns som vi köpt klart för iår. Tycker det känns rätt också. Vi behöver ingen mer. Ska kunna klara oss bra med den truppen vi har nu
Atlético Bobban (red)
2008-08-03 21:13
Tyska penan har beställt 100 biljetter till matchen mot Schalke den 13 augusti.

Är ni intresserade av att åka ner till Gelsenkirchen och stödja Atleti i kvalet, så kontakta André Kahle: andre@atleticomadrid.de
Före onsdag den 6/8!

Skriv på engelska eller tyska om ni behärskar det. Så kan Husky informera mer om hur ni ska lösa alla detaljer.
Atlético rawkus
2008-08-03 16:26
henry garvis carlsson: Bra drag ar det allt som oftast har :)

Vandningen kom tack vare en Atlas spelares andra gulakort(grov filming, vidrigt!)
Atlético henry garvis carlsson (fd anti_valencia)
2008-08-03 16:05
Riktigt snyggt!!! Stark vändning på bortaplan dock... Verkar vara rätt bra tryck på läktarna där...:) (innan vändningen alltså...)
Atlético rawkus
2008-08-03 15:49
Cruz Azul vande igar fran 1-2 till 4-2 i slutskedet av den svara bortamatchen mot Atlas(fran Guadalajara). Det jag daremot ville visa er fran den matchen var Atlas 2-1 mal. Cykelspark + kraft = vackert mal! 2.38 in i lanktipset - enjoy! :)
Atlético henry garvis carlsson (fd anti_valencia)
2008-08-03 07:27
Franco
Seitaridis, Valera, Ibáñez, Pernía
Camacho
Miguel, Cléber, Reyes
Costa, L. García

Coupet
Perea, Heitinga, Ujfalusi, López;
Assunçao
Maxi , R. García, Simão
Sinama Pongolle, Forlán

Tror ingen av elvorna i gårdagens match hade gjort bort sig när det väl gäller.... Angenäma problem för mexaren med tanke på att vi har en inte helt oäven kille i Bejing.......
Atlético John Mayer
2008-08-03 00:15
Angående händelsen med Seita och Simão så tycker jag inte att man ska förstora det hela allt för mycket. Alla spelare i ett lag ska inte älska varandra och att lite tuffa närkamper uppkommer tycker jag är ganska positivt.
Atlético Spiders
2008-08-02 15:06
Lush//

Jo, jag fattade direkt vad du menade, eftersom jag nämnde att jag hellre tar Schalke än Fenerbache och det blev en liten diskussion, och när du nämde turkarnas mentalitet syftade du nog på vad dom gjorde i EM och drog en paralell med Fenerbache.
Tror inte alla läste hur diskussionen började längre ner, då hade det vart lättare för de andra att förstå vad du menade.
På bortaplan tycker jag man ska köra med sin gamla 4-2-2-2 med dubbla pivotes som är en stark kontringsformation, med Assucao och RG i mitten kan de bli svårt för tyskarna att komma igenom.
Sen köra den nya 4-1-3-2 på hemmaplan.
Tycker man ska kunna skifta mellan dessa 2 formationer under säsongen beroende på motstånd, bortplan och skador, det kan vara nyttigt göra så.
Atlético Lush
2008-08-02 09:18
Oj då. Det enda jag menade var att jag hellre tar Schalke än Fenerbache.
Annons: