/spanien/atletico/forum/1736.aspx/spanien/atletico/forum/1736.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Spiders
2008-08-04 18:28
Heitinga lär ju trivas ännu mer i Madrid nu när nästan hela det Holländska landslaget är folkbokförda i lokalförsamlingen.
Finns det några riktigt bra Holländska spelare kan man ju försöka locka dom till stan nu isåfall.
Konstigt att en tysk tränare främjar Holländsk fotboll och dess rykte istället för att ta hit duktiga tyska VM spelare från bundesliga.
Atlético John Mayer
2008-08-04 15:55
Åhh, att fara ner till Tyskland och se Atlético skulle vara sjukt trevligt. Bra fans, två bra lag och en massa öl. Dock har jag inte ekonomin för det, tyvärr, svider mycket att missa :(
Atlético Spiders
2008-08-04 13:15
Målen var alla fasta situationer, om jag inte förstått heöt fel såg det ut som 3 hörnor och en frisparksvariant, det nånting vi verkligen behövt slipa på i flera år, skumt att man inte gjorde nå spelmål.
Atlético zoran
2008-08-04 09:35
Målen mot Alcalá under länktips.
Atlético zoran
2008-08-04 07:32
Tyskland har redan vunnit U19-EM.
Atlético kun10aguero
2008-08-04 01:11
Är det någon som vet när U-19 EM börjar?
Atlético Optimo_Kun
2008-08-03 23:47
Känns som vi köpt klart för iår. Tycker det känns rätt också. Vi behöver ingen mer. Ska kunna klara oss bra med den truppen vi har nu
Atlético Bobban (red)
2008-08-03 21:13
Tyska penan har beställt 100 biljetter till matchen mot Schalke den 13 augusti.

Är ni intresserade av att åka ner till Gelsenkirchen och stödja Atleti i kvalet, så kontakta André Kahle: andre@atleticomadrid.de
Före onsdag den 6/8!

Skriv på engelska eller tyska om ni behärskar det. Så kan Husky informera mer om hur ni ska lösa alla detaljer.
Atlético rawkus
2008-08-03 16:26
henry garvis carlsson: Bra drag ar det allt som oftast har :)

Vandningen kom tack vare en Atlas spelares andra gulakort(grov filming, vidrigt!)
Atlético henry garvis carlsson (fd anti_valencia)
2008-08-03 16:05
Riktigt snyggt!!! Stark vändning på bortaplan dock... Verkar vara rätt bra tryck på läktarna där...:) (innan vändningen alltså...)
Atlético rawkus
2008-08-03 15:49
Cruz Azul vande igar fran 1-2 till 4-2 i slutskedet av den svara bortamatchen mot Atlas(fran Guadalajara). Det jag daremot ville visa er fran den matchen var Atlas 2-1 mal. Cykelspark + kraft = vackert mal! 2.38 in i lanktipset - enjoy! :)
Atlético henry garvis carlsson (fd anti_valencia)
2008-08-03 07:27
Franco
Seitaridis, Valera, Ibáñez, Pernía
Camacho
Miguel, Cléber, Reyes
Costa, L. García

Coupet
Perea, Heitinga, Ujfalusi, López;
Assunçao
Maxi , R. García, Simão
Sinama Pongolle, Forlán

Tror ingen av elvorna i gårdagens match hade gjort bort sig när det väl gäller.... Angenäma problem för mexaren med tanke på att vi har en inte helt oäven kille i Bejing.......
Atlético John Mayer
2008-08-03 00:15
Angående händelsen med Seita och Simão så tycker jag inte att man ska förstora det hela allt för mycket. Alla spelare i ett lag ska inte älska varandra och att lite tuffa närkamper uppkommer tycker jag är ganska positivt.
Atlético Spiders
2008-08-02 15:06
Lush//

Jo, jag fattade direkt vad du menade, eftersom jag nämnde att jag hellre tar Schalke än Fenerbache och det blev en liten diskussion, och när du nämde turkarnas mentalitet syftade du nog på vad dom gjorde i EM och drog en paralell med Fenerbache.
Tror inte alla läste hur diskussionen började längre ner, då hade det vart lättare för de andra att förstå vad du menade.
På bortaplan tycker jag man ska köra med sin gamla 4-2-2-2 med dubbla pivotes som är en stark kontringsformation, med Assucao och RG i mitten kan de bli svårt för tyskarna att komma igenom.
Sen köra den nya 4-1-3-2 på hemmaplan.
Tycker man ska kunna skifta mellan dessa 2 formationer under säsongen beroende på motstånd, bortplan och skador, det kan vara nyttigt göra så.
Atlético Lush
2008-08-02 09:18
Oj då. Det enda jag menade var att jag hellre tar Schalke än Fenerbache.
Atlético Roni40
2008-08-02 04:26
Kanske mena hellre dom än Fenderbache:p
Atlético offe23
2008-08-02 00:42
Ämne: Svår match mot Schal....
ja precis bra exempel på de är ju Tyskland under em i sommras de spelade dåligt för det mesta i en å går ändå till final
Atlético John Mayer
2008-08-01 23:46
Jadu Lush, nu har du allt gjort bort dig lite. Schalke är onekligen ett tyskt lag och inget turkiskt och du kan inte skylla på att du skrev fel. För är det något tyskarna inte saknar så är det mentaliteten ;)
Barcelona dubis
2008-08-01 23:02
Svår match mot Schalke. Ni kommer nog ha mycket boll och så. Men vi vet hur tyskarna är. Välorganiserade och väldigt farliga på fasta situationer. Dom kan spela uruselt, men ändå vinna.

Tror dock ni går vidare.
Atlético kun10aguero
2008-08-01 22:25
Fast kom ju på att han är klar för Benfica så där sket sig de :P
Atlético kun10aguero
2008-08-01 22:24
På den offensiva mittfältsplatsen är mitt första alternativ Pablo Aimar. Borde väl gå att locka upp rätt lätt och få han till ett ganska bra pris också.
Atlético kun10aguero
2008-08-01 22:18
Tycker att Shalke är överkommlig. Vi ligger typ på samma nivå, tycker nog dock att vi har en liten starkare trupp.

Tycker defenitivt att man borde gå för en vinst, speciellt att göra mål är väldigt viktigt.
Men känner jag Aguirre ätt så blir det väl ett försök till en kryssmatch ialla fall, men kanske är det en ny och mer offensiv lagd Aguirre denna säsong, man kan ju ialla fall hoppas;)

Aupa Atleti
Atlético RK...
2008-08-01 22:13
Ämne: Schalke var en väldi....
Schalke är från Tyskland. Eller vad menar du? :P
Atlético Lush
2008-08-01 21:54
Schalke var en väldigt bra lottning. Vi alla vet vad turkarna har för mentalitet..

Jag tycker man borde satsa på bortamatchen. Offensivt. Gör man mål där, så kan det hjälpa oss enormt mycket vid ett ev baklängesmål hemma.. Gör Schalke mål hemma, så är det ju bara "ett mål".

Hoppas verkligen att spelarna går fullt ut i första matchen.
Atlético Spiders
2008-08-01 21:09
JJ//

Ännu bättre scenario, Ufo fixar frispark, Assuncao tar den och Heitinga nickar in den i 89 min :)
Snacka om lyckade nyförvärv!!
Atlético JJ
2008-08-01 20:07
Ämne: Det finns 2 andra in....Atlético gör sig bäst när man ligger rätt i positionsspelet och inväntar på att motståndaren ska tappa boll och sedan kontra. Förhoppningsvis kan man göra detta i Gelsenkirchen, fullt fokuserade i 90 minuter och kontra in ett mål i 89:e.

Drömscenario?
Atlético Luff
2008-08-01 17:45
Vi måste helt klart försöka få in ett mål i Tyskland, litar inte på att vårt kära lag kan spela på resultat och diciplinerat vinna med 1-0 hemma. Offensiven är vår styrka!
Atlético Spiders
2008-08-01 17:18
Det finns 2 andra intressanta matcher i kvalet som kan bli smälla högt från en allmän fotbollsälskares ögon.
Den ena är Prag-Fiorentina och den andra är inte klar än men om Dinamo Kiev slår Drogheda vilket dom borde göra så väntar en gammal Sovjet uppgörelse mot Spartak Moskva, den matchen lär nog vara värd att kolla in, kommer bli riktigt tufft derbyaktigt spel säkert.
Såg att Atletico spelar borta först.
Vad tycker ni vi borde ha för mentalitet i första bortmatchen, gå för kryss eller öppna upp spelet och gambla för vinst?
Atlético RK...
2008-08-01 15:47
Hoppas bara att vi inte slappnar av om vi leder. Tyskar brukar ju ofta kvittera i slutminuterna.

Många av våra spelare har redan CL-rutin och vi spelade ju Uefa förra säsongen så jag tycker inte att vi borde falla på det.
Atlético JJ
2008-08-01 15:38
Tycker att Schalke 04 känns som en relativt bra lottning.

Är inne på Spiders spår, Shaktar, Steua Bukarest och Fenerbahce borta är betydligt svårare än matchen i Gelsenkirchen.

Det känns som en jämn lottning med liten fördel Atlético.
Annons: