/spanien/atletico/forum/1715.aspx/spanien/atletico/forum/1715.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Spiders
2008-08-25 22:57
sen tycker jag PL anfallare är ett mycket bra val för La Liga klubbar, dom är skolad i den tuffa skolan mot tuffa backar och brukar ha fýsisk beslusamhet att komma till avslut och är inte inte lika "lata" som anfallare skolad i Spanien.
tex Forlan, Nistelrooy, Kanoute, Rossi har alla lagt sin grundträning till nästa steg i PL, när dessa kom La Liga blev det målkalas, Rossi iofs var utlånad till Parma 1 år, men innan det var han skolad i Man U.
Jag skulle faktiskt se Dean Ashton, då får vi allt som Forlan har, lite mer och offensiv spel där vi även kan göra inlägg.
Atlético Spiders
2008-08-25 22:49
jag kom på en bra ersättare till Diego, som faktiskt enligt mig är bättre än våran Forlan och skulle nog bilda ett grymt anfallspar med Kun.
Jag vet inte hur mycket folk här inne följer PL, men jag pratar om Dean Ashton i West Ham, för att vara en stor tung brittisk anfallare gör han mycket cykelsparkar, tar aviga bra avslut, utstark i kroppen, jävligt teknisk, snabb, och grym i luften, både huvud och boll, synd bara att West Ham har såna himla stor utköpsklasul på han och begär massa pengar för att släppa han.
Tottenham, Chelsea och några till har fått tvärnej då dom inte säljer till rivaler efter Lampard tydligen eller nåt sånt.
Atlético kun10aguero
2008-08-25 21:41
Är det någon som vet hur det verkar med streams på onsadag?
Atlético zoran
2008-08-25 21:32
Länktips*
Spanien Lallen
2008-08-25 21:11
Hej!

Har ni någon länk till artikeln där ni fått faktan ifrån att Sunderland skulle vilja ha Pernia?
Atlético kun10aguero
2008-08-25 20:51
Ämne: John och Kun: Har fo....
jaså de va ju synd, Fasti i för sig så är det ju mycket varmare i Spanien, så han vill nog hellre vara hos oss ;)

Såg en liten kul sak på FM, Aguirre har 20 ( på en skala 1-20, för er som inte vet) på motivera :S Fast en grej stämde, 9 anfallsspel..
Atlético Spiders
2008-08-25 19:49
Alltså grejen med Pernia, ingen dålig spelare i grunden, han är ojämn, det som gör Pernia så jobbig att ha i laget är att man inte vet var man har honom från match till match, han är i sina bästa stunder väldigt bra att ha på planen, men har samtidigt en väldigt låg lägsta nivå.
Ifall han säljs så vill jag gärna se en ung offensiv kapabel ytterback med teknik.

Ersätta Forlan.. hmmm.. får en knut i magen bara jag pratar om.. men ska det ske så vill jag i första hand(i min fantasivärld)ha Villa eller nån Sydamerikansk stortalang.
Ska vi tänka kortsiktigt och på denna säsong så är det väl Milito som känns mest vettigt.
Atlético kottee
2008-08-25 18:10
Oj vilken sågning av pernia i artikeln! Helt rätt dock. Det vore faktiskt sjukt bra för Atletico om man kunde bli av med honom och dessutom tjäna pengar på det.
Atlético zoran
2008-08-25 17:10
@Atlético Torres

Kun har redan återvänt från Peking, tillsammans med Maradona.

Förövrigt läste jag att Forlánazos potentiella ersättare kan bli Huntelaar, men det är en spelare som inte har i närheten samma arbetskapacitet som Diego, den andra är ju García Pitarchs favorit, Ricardo Oliveira (Värvade honom även till Valencia, den gången över Drogba, där han även floppade).

Förövrigt verkar det som om Farfán, Neuer, Krstajic, Jones och kanske Engelaar (Alla ordinarie spelare i vanliga fall) inte kommer delta i onsdagens match. Otroligt bra nyheter och nu gäller det att ta vara på den här chansen.

Kanske är dags för Heitinga att ta revansch på Rutten också, förlorade ju mot Twente under hans sista matcher i Ajax.
Atlético rawkus
2008-08-25 17:07
John och Kun: Har for mig att Breno redan varit en hel sasong hos Bayern :/
Atlético John Mayer
2008-08-25 16:43
Kun10Aguero//

Om inte jag är helt ute och cyklar så köpte Bayern München Breno innan OS började, tror inte att han lämnar dem ;)
Atlético kun10aguero
2008-08-25 16:32
Ämne: kun10aguero//

Det....
Ja jag tror också det, och en stor del till att man lånade ut Cleber var väl för att få en ledig EU-plats, så då skulle man ju lika väl kunnat behälla honom tycker jag..
Atlético Torres
2008-08-25 16:29
kun10aguero//

Det borde vara så.
Atlético kun10aguero
2008-08-25 16:16
Och en liten fråga, ifall Banega kommer, tar inte han upp en icke EU-plats då ?

Och en spelare jag skulle vilja se i Atletco (B?)
är Breno, defentivt en av de största backtalangerna som finns (tycker jag).
Skulle gärna se en talang värvas till klubben innan transferfönstret stänger.
Atlético kun10aguero
2008-08-25 16:14
Ämne: Tycker inte heller v....Ja det ska han vara ifall han inte skulle bli skadad..
Atlético Torres
2008-08-25 16:11
Tycker inte heller vi ska släppa Forlan. Han och Agüero har utvecklat det bästa sammarbetet mellan två anfallare i Atlético på åratal.

P.S. Någon som vet om Agüero är tillbaka från Peking till returen mot Schalke?
Atlético kun10aguero
2008-08-25 16:11
Ämne: En liten personlig u....Det finns ingen ersättare till Forlan i mina ögon !!
Jag menar han och Aguero tillsammans, wow!
Anfallspelet har sett ganska bra ut i början (dock utan så mkt mål) men med Aguero OCH Forlan, blir det en helt annan femma.

Forlan måste stanna !!

Men OM så skulle jag kunna tänka mig Diego Milito. Ganska lika spelstilar, mem Forlan mycket bättre.
Atlético Optimo_Kun
2008-08-25 15:53
Forlan är nyckelspelare så hoppas verkligen han inte lämnar. Men IFALL han skulle så Martins eller Gervinho skulle väl vara helt ok värvningar tycker jag
Atlético rawkus
2008-08-25 15:47
En liten personlig undersokning till er fellow Atleti locos:

*OM Nu Forlan lamnar, vem ar eran drom ersattare?
DzJocke
2008-08-25 02:58
Hoppas inte Neves kommer till denna klubb, ser hellre att han går till Man City!:P
Atlético kun10aguero
2008-08-24 12:08
jag tycker man ska behålla Cleber, ifall man nu inte skulle få tag på nån mediapunta.
då han skulle klara av den rollen bra tycker jag.
Samma med är det med Jurado, men en utlåning var bra tycker jag, då han troligen kommer att få regelbundet med speltid.
Atlético Bobban (red)
2008-08-23 20:56
Luff

Du har fått ett meddelande!
Atlético zoran
2008-08-23 18:24
Schalke imponerade inte idag heller, de saknar uppenbarligen Farfán på kanten och Jones kraft/dynamik på mittfältet. Förhoppningsvis kan de inte vara med mot Atlético, men man vet aldrig.
Atlético Lippan
2008-08-23 18:20
Ämne: Schalke ligger under....
Sverige och Spaninen ligger väl i samma tidszon, så det är kl. 19 på söndag =)
Atlético Luff
2008-08-23 17:10
Schalke ligger under mot Werder nu i 80e minuten, verkar inte vila några spelare så värst, men det kan ju både vara bra och dåligt...

Speldag f.ö. bestämd till ligapremiären, vi inleder på söndagen, 19:00 Spansk tid, 20:00 alltså?

Jag kommer vara där, nån mer? :)
Atlético Spiders
2008-08-23 15:24
kunde dom inte ha lagt matchen på kvällen istället kinesiskt tid.
Jag har själv spelat i runt 32 grader och det är hemskt, sen var det vindstilla, en halvinstängd stdion och 90 000 människor och luftfuktighet på typ 28% eller nåt stod det, jag hade däckat efter 15 min fan.
Atlético John Mayer
2008-08-23 08:08
Argentina vann, något orättvist, OS-finalen mot Nigeria med 1-0. Kun kämpade oerhört mycket matchen igenom och blev utbytt med ungefär 20 minuter kvar att spela. Oerhört skönt att se hur mycket killen springer och hur extremt mycket han kämpar om varje boll. Klickar det som vanlige mellan han och Forlan så ska Schalke besegras hemma, helt klart.
Atlético offe23
2008-08-22 23:58
då har man skickat in ett bidrag :)
Atlético JJ
2008-08-22 22:26
Ämne: Kan vi inte ha en st....
Haha, hemskt ledsen JM, men det var dessvärre den enda artikeln jag hittade som skulle vara till någon större hjälp! ;D
Atlético John Mayer
2008-08-22 21:50
Kan vi inte ha en stor bild på Raul samtidigt som strofen "HALA MADRID" pryder hela överdelen av sidan?

...Eller vänta nu..
Annons: