/spanien/atletico/forum/1714.aspx/spanien/atletico/forum/1714.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Spiders
2008-08-27 15:00
tack Zoran.. ledarna lyssnar på folkets önskan.. Atletico forum är en fungerande demokrati :)

Ja, i kväll, om jag känner Atletico som klubb så är laget väldigt nervösa och osäkra rent taktiskt, jag tror inte dom är 100% säkra på nåt, ska vi bara anfalla eller spela smart och tålamodigt.
Sen är ju det eviga problemet att jag skulle bli hyperorolig om Atleti gör 2-0, för vi alla vet vad som händer när Atleti gör 2-0, jo det står 2-2 en kvart senare, med tanke på den mentaliten och att det inte räcker med 1-0 så är det väl bara att anfalla hela matchen, ingen taktiskt skit, vare sig efter 1-0 eller 2-0, bara fortsätta anfalla.. för gud bevare oss alla om Atleti börjar förvara en 2-0 ledning..............
Atlético Rueda
2008-08-27 13:59
Tack Zoran.
Hur blir det ikväll då? Jag tror på 1-0 sen en nagelbitare men Kun avgör i 2a förlängningskvarten :)
Atlético Torres
2008-08-27 11:38
Tror vi vänder på steken idag.
Atlético zoran
2008-08-27 10:58
Forumet är bara tillgängligt för Atlético-supportrar nu. Tänkte öppna det till helgens match mot Málaga igen. Du har fått igenom din önskan, Spiders.
Atlético Spiders
2008-08-27 01:30
ja, och det är ännu mer frustrerande för folk som vill komma hit o skriva skräp men inte kan nå fram till oss med sin idiotkommentar som dom tänkt upp för att irritera oss, hoppas Red tycker det är en bra idé
Atlético Roni40
2008-08-27 01:25
Ämne: kan vi inte stänga f....
Håller med upp till 100% åtminstonde bara imorgon om inget mer...
Atlético Spiders
2008-08-27 00:42
kan vi inte stänga forumet och bara ha öppet för Atletico medlemmar i några dagar från och med nu.. det lär börja drälla in fjortis maränger och annat skräp innan matchen med iq befriade kommentarer och förstör humöret.. detta är våran tid efter 11 år.. jag vill ha lite lugn och ro både före och efter matchen med mina Atletico kamrater för att reflektera och diskutera tillsammans oavsett resultat utan kommentarer om "småbröder" och annat skit imellan rederna.. det är många forum som gör så inför stora matcher..
Atlético planne
2008-08-26 23:42
Pavlijutjenko verkar ju vara klar för spurs så då kan vi nog lämna forlan-ryktet bakom oss
Atlético Roni40
2008-08-26 22:57
Fråga till vår kära Redaktion.

"Supporterklubb!
Som ni kanske vet, så har Atlético inte någon supporterklubb för svenska Atlético Madrid fans, därför har vi här på svenskafans.com/spanien/atletico tänkt starta en. Är du intresserad av att vara med och har du idéer hur den ska se ut, tveka inte att kontakta oss."
Undrade bara hur och vad ni menar med Suporterklubb?
Atlético zoran
2008-08-26 22:29
Éver Banega är på väg till Atlético enligt Dani Hidalgo på AS, de ska tydligen ha fått information av källor inom klubben att Banega är klar för Atlético Madrid.
Atlético Optimo_Kun
2008-08-26 21:25
Spiders

Okej jag ser faktist så ofta på west ham som jag kan eftersom jag har en kompis som är stort fan så lbir ofta att vi kollar på dom. Men någon forward som skulle garanterat vinna skytteligan är han inte. Han är dessutom skadebenägen vilket jag gärna skulle klara mig utan
Atlético Toad
2008-08-26 19:53
luuuuuuuuuuuuff

Jag håller också med.
Valencia Palop
2008-08-26 19:09
Hallå där!
Vi är ju "bittra" konkurrenter i vanliga fall. Dessutom ser det ju ut som nu kommer knyta till er Banega, vilket jag tror kommer vara ett kap för er och något som vår ledning bittert kommer få ångra.
Nåja, hur som helst.
Jag ville bara passa på att önska lycka till inför Schalke 04 matchen. Konkurrenter i ligan må vi vara men jag vill ändå se fyra spanska lag i C.L. i år. Dags för spansk fotboll att ta lite plats i Europa igen. Dessutom kanske er trupp blir lite sliten i ett långt C.L. spel vilket kanske kan gynna oss ;)

Atlético Roni40
2008-08-26 18:51
Tror nog han sitter osäkert som det är,ända sättet jag skulle bli nöjd med den mannen i år är klara schalke och man borde klara champ leuge gruppen om det inte är för tufft motstånd sen vill jag jätte gärna ha en topp 3 placering :) juste o så vill jag slå ut real från champ leauge i utslagningsfasen :)
Atlético Rueda
2008-08-26 17:25
Tråkigt att klubben fortfarande går i samma fotspår, tar inte vara på talangen i leden, och det blir en Raul.

Och som vanligt köpa, köpa och köpa.

Och Aguirre tål jag inte längre, känner precis som någon tidigare nämde, total tomhet när jag ser den mannen.

Imorgon får vi väl se, hur säkert sitter Aguirre om vi inte lyckas med Schalke ?

Atlético Roni40
2008-08-26 16:32
Tror nog Cleber kommer glänsa enormt i Mallorca.
Atlético Luff
2008-08-26 15:44
What Blyger said, och alla andra.

Hoppas styrelsen fattar det nu också.
Atlético Blyger
2008-08-26 15:43
Det får inte hända, att Forlan säljs. Han är så viktig för att laget skall fungera som helhet. Han är delaktig i spelet på ett sätt som påminner om Henke Larsson, står inte och väntar på bollen, utan läser spelet långt långt före bollen närmar sig anfallet - på så vis är han med och bygger upp anfallen från början, anar möjligheterna före de är uppenbara. Bla, bla, bla.. Nej, sälj inte!!
Atlético John Mayer
2008-08-26 15:30
Hur gammal är Jacobo?
Atlético Spiders
2008-08-26 01:16
Optimo Kun//

"Han är för tung och löper inte lika rätt och bra som forlan".. det kan ju bero på att hans lagkamraters passningsinne suger.. tro mig.. han är smartare än Forlan på plan.. det det är West Ham vi pratar om här.. har aldrig sett Ashton få bollen där han ska ha den.. när han spelar i landslaget är väligt duktig med att springa i bra ytor.. han är given längst fram med Rooney men har haft maximal otur med skador varje gång landslaget har kallat han till landslagssamling.. Capello har personligen sagt Nu att Ashton är hans favoritspelare i PL och en av de smartaste anfallarna i ligan.. och hade köpt han om han hade varit klubbmanager.. han är även tvåfotat och en naturlig målskytt.. väldigt lik Nistelrooy..
Nu står inte alla statistik att hitta så lätt om man inte letar ordentligt på nätet från vänskapsmatcher och tävlingmatcher med Englands .. men U17, U19, U20 och U21 som han spelat sig igenom.. men såg ett program om honom på sky innan vintras där dom sa att han har den enda spelare i Englands landslagshistoria som gjort lika många mål som matcher i genom alla Englands ungdomslag.. efter han kom till west ham 2006 så var han skadad hela 2006-2007 säsongen efter.. nu är han tillbaka och efter sin långa skada och öppnade denna säsong med att göra 2 mål direkt..
Svennis tog ut han landlaget redan när han var Norwich.. nu är han 24 år.. skadefri och jag tror att han kommer göra massa mål.. och skulle garanterat vinna skytteligan om han spelade i ett av de 4 stora i PL.
Atlético Optimo_Kun
2008-08-25 23:06
Nja Spiders tycker inte Ashton känns som ett rätt val faktist. Han är för tung och löper inte lika rätt och bra som forlan. Löper inte spec snabbt heller och det behövs både spelskicklighet som Forlan har men som Ashton saknar. Känns inte rätt
Atlético Spiders
2008-08-25 23:05
kan vi inte slå ut Schalke och köpa 22 åriga Rafinha från dom..
Atlético Polkagrisen
2008-08-25 23:02
Allvarligt! Pernia är visserligen inte min favoritspelare. Men såvida han inte har sagt att han hatar Atleticos supportrar så är den lilla artikeln om hans flytt till Sunderland det mest patetiska jag nånsin läst. Sökt jobb på Aftonbladet, Zoran?

Dessutom! Hur ska vi hitta en vettig ersättare på mindre än en vecka? Eller ska vi lira en höst med champions league och ligaspel med bara en vänsterback? Snacka om skadekänsligt lag...
Atlético Spiders
2008-08-25 22:57
sen tycker jag PL anfallare är ett mycket bra val för La Liga klubbar, dom är skolad i den tuffa skolan mot tuffa backar och brukar ha fýsisk beslusamhet att komma till avslut och är inte inte lika "lata" som anfallare skolad i Spanien.
tex Forlan, Nistelrooy, Kanoute, Rossi har alla lagt sin grundträning till nästa steg i PL, när dessa kom La Liga blev det målkalas, Rossi iofs var utlånad till Parma 1 år, men innan det var han skolad i Man U.
Jag skulle faktiskt se Dean Ashton, då får vi allt som Forlan har, lite mer och offensiv spel där vi även kan göra inlägg.
Atlético Spiders
2008-08-25 22:49
jag kom på en bra ersättare till Diego, som faktiskt enligt mig är bättre än våran Forlan och skulle nog bilda ett grymt anfallspar med Kun.
Jag vet inte hur mycket folk här inne följer PL, men jag pratar om Dean Ashton i West Ham, för att vara en stor tung brittisk anfallare gör han mycket cykelsparkar, tar aviga bra avslut, utstark i kroppen, jävligt teknisk, snabb, och grym i luften, både huvud och boll, synd bara att West Ham har såna himla stor utköpsklasul på han och begär massa pengar för att släppa han.
Tottenham, Chelsea och några till har fått tvärnej då dom inte säljer till rivaler efter Lampard tydligen eller nåt sånt.
Atlético kun10aguero
2008-08-25 21:41
Är det någon som vet hur det verkar med streams på onsadag?
Atlético zoran
2008-08-25 21:32
Länktips*
Spanien Lallen
2008-08-25 21:11
Hej!

Har ni någon länk till artikeln där ni fått faktan ifrån att Sunderland skulle vilja ha Pernia?
Atlético kun10aguero
2008-08-25 20:51
Ämne: John och Kun: Har fo....
jaså de va ju synd, Fasti i för sig så är det ju mycket varmare i Spanien, så han vill nog hellre vara hos oss ;)

Såg en liten kul sak på FM, Aguirre har 20 ( på en skala 1-20, för er som inte vet) på motivera :S Fast en grej stämde, 9 anfallsspel..
Atlético Spiders
2008-08-25 19:49
Alltså grejen med Pernia, ingen dålig spelare i grunden, han är ojämn, det som gör Pernia så jobbig att ha i laget är att man inte vet var man har honom från match till match, han är i sina bästa stunder väldigt bra att ha på planen, men har samtidigt en väldigt låg lägsta nivå.
Ifall han säljs så vill jag gärna se en ung offensiv kapabel ytterback med teknik.

Ersätta Forlan.. hmmm.. får en knut i magen bara jag pratar om.. men ska det ske så vill jag i första hand(i min fantasivärld)ha Villa eller nån Sydamerikansk stortalang.
Ska vi tänka kortsiktigt och på denna säsong så är det väl Milito som känns mest vettigt.
Annons: