/spanien/atletico/forum/171.aspx/spanien/atletico/forum/171.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Kakan_Atletico
2015-04-28 21:54
@Kakan_Atletico:

Atlético Cholo es un dios
2015-04-28 19:26
Tack för bra svar Zoran. Som vanligt.
Atlético Kakan_Atletico
2015-04-28 19:04
Lukaku har ju varit på tapeten förutom. En spelare jag skulle vilja se utvecklas under Cholo. Hade nog kunnat bli rätt hyfsad i Spanien!

Kondogbia är också en som spelare som skulle kunna bli riktigt bra med vår stab som "guide". Kommer dock kosta en hel del om han ska köpas.

Kurzawa spåret helt avblåst?
Atlético zoran
2015-04-28 18:28
@Cholo es un dios:

FIFA har förbjudit tredjepartsägandet i samtliga ligor runtom i världen så det är inte endast Spanien som har drabbats av att den regeln ändrats. Med det sagt så kommer det antagligen bli en ganska lång och utdragen process från de som är involverade i tredjepartsägandet mot FIFA. Många regioner drabbas väldigt hårt av det faktum att man inte kan köpa eller sälja av delar till tredjepartsägda bolag. Den typen av finansiering har sina för och nackdelar, men är också väldigt öppen för exempelvis pengatvätt, utpressning och uppgjorda matcher.
Atlético Antonio López
2015-04-28 11:19
@Chewie:

Inte samma spelartyp men ska det värvas från Monaco skulle Moutinho vara en våt dröm.
Atlético Chewie
2015-04-28 10:28
Vad hade ni tyckt om en värvning av Kondogbia från Monaco?
Atlético Cholo es un dios
2015-04-27 23:34
Har finansiering med en tredjepart blivit borttaget i spansk fotboll?
Det skulle ju förenkla affären med Cavani oerhört.

Tvivlar inte en sekund på att Cavani vore en riktigt bra värvning, men det gäller ju att det inte kostar oss en massa spelare om vi ska kunna utmana Real/Barca även nästa år.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Atlético ADCS (red)
2015-04-26 11:36
Profe//

Att ligga till vänster eller höger om planen är en bra utgångspunkt för anfallare när man ligger i kontringstaktik eller kvickare fotboll. Moderna fotboll och lag har oftast centrerade mittfält sen typ 13-14 år tillbaka. Det gör att kanterna är öppnare för att ta emot bollen på och sen ta sig innåt i banan för lite kvickare tekniska anfallare. En taktik som många anfallare använt eller använder, tex Henry, Costa, Rooney, Agüero, Tevez osv..

En vänsterytter eller vänstemittfältare är nåt helt annat och rör/beter sig helt annorlunda från anfallare med utgångspunkt till på kanterna.

Med din resonering kan man säga att Mandzukic inte är en anfallare, utan en defensiv mittfältare eller mittback pga av hans utgångsposition i försvarspositioner.

Jag tränar ett P16 lag där jag har samma taktik som Simeone hade med Costa och har med Griezmann. Min enda snabba anfallare som är tvåfotad ligger oftast till vänster för att få ytor frammåt. Min vänsterback är min vänstermittfältare/ytter nästan.
Atlético Chewie
2015-04-26 02:07
Övergångssumman hade varit rimlig för Cavani om han var 25-27 år men det är han inte, detta är pengar man aldrig kommer få tillbaka, därför är affären dålig. Hans kvaliteter som fotbollsspelare kan man självklart inte snacka bort men det känns inte direkt smart att göra en sån affär när man har ett skuldberg att betala av.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético zoran
2015-04-25 22:26
@monoburgos:

Det är TuttoMercatoWeb som har kommit med uppgifterna om att Cavani är överens med Atlético. Att komma överens om en lön är det lättaste, det har Atleti gjort många gånger med spelare, men det betyder ingenting om klubben inte kan betala en övergångssumma och i just det här fallet lär ju PSG knappast släppa Cavani för mindre än €45 miljoner. En svår summa att komma upp i för Atlético så länge man inte skriver enorma sponsorkontrakt, säljer spelare och ökar intäkterna.
Atlético monoburgos
2015-04-25 20:18
@Alexander Ivanovski
Är det nya uppgifter du har kring Cavani? för just Cavani och Atletico har ju kommit ut tidigare. Lönen skulle vara kring 6-6,5 miljoner euro har jag för mig.
Atlético monoburgos
2015-04-25 20:18
@Alexander Ivanovski
Är det nya uppgifter du har kring Cavani? för just Cavani och Atletico har ju kommit ut tidigare. Lönen skulle vara kring 6-6,5 miljoner euro har jag för mig.
Atlético gurra1993
2015-04-25 19:12
Gool
Profe Ortega
2015-04-25 16:42
@belgaren:
Inte för att jag heter Zoran men kan väl ändå kommentera kring fallet. Jag är helt övertygad att Ansaldi inte är petad p.g.a hans sportsliga prestationer då han är den bäste vänsterbacken vi har i Atlético. Något säger mig ändå att incidenten i Januari där han hamnade i trubbel med rättsväsendet fick Simeone och tränarstaben att frysa ut honom. Edit: Ser att Zoran har redan besvarat den frågan, till mitt försvar så hade två identiska flikar då jag inte uppdaterade sajten sedan igår...
Profe Ortega
2015-04-25 16:36
ADCS (red)

Laguppställningar inför matchen brukar inte innebär att det sker så väl ute på planen...

Griezmann spelade vänsterytter efter 10 min gick Cholo över till 4-5-1, snarare var det Saúl som flyttades in för att försöka få övertag på mitten.
Atlético zoran
2015-04-25 15:12
@belgaren:

Av det skvaller som framkommit senaste månaden ska Ansaldis incident med polisen varit för grov för att tränarstaben ska kunna ge honom möjligheten på allvar igen. Atlético skickade som bekant folk från klubben för att de skulle förhandla med polisen så att Ansaldi skulle släppas efter det inträffade i januari. Det är jävligt trist då han helt klart har kvalitéerna att spela regelbundet och göra det bra. Så sent som i december funderade till och med klubben på att köpa loss Ansaldi efter säsongen.

Bli inte förvånade om en långhårig brasilianare som gillar valutakursen i brittiska pund köps in i sommar..
Profe Ortega
2015-04-25 10:54
Vem det än var som skrev den senaste artikeln borde också nämna att Simeone är avstängd från dagens match...
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-04-25 10:30
@Kakan_Atlético: Skulle säga att det absolut kan vara så. Vår gode vän Zoran kommenterade även att killen som kom fram med uppgifterna är bra vän med Andrea Berta i Atlético och har troligen fått sin information därifrån. Men faktum kvarstår att man måste övertyga PSG och hosta upp cirka 40-45 miljoner euro.

För övrigt är det jag som skrivit artikeln :P
Atlético Kakan_Atletico
2015-04-25 00:46
Hur trovärdigt är detta på en skala?
Atlético belgaren
2015-04-25 00:06
Zoran, har du något i Ansaldi-gate?
Atlético Oskar1992
2015-04-24 17:24
Blyger
Visst men Torres kom i vinterfönstret. När inte Cerci skött sig och Correa inte var spelbar. Det har också ryktats om många spelare som inte känns optimala i 4-4-2.

Om det satsas på 4-4-2 nästa säsong hoppas jag Mandukic försvinner annars tror jag på honom.
Atlético gurra1993
2015-04-24 16:30
Ofta det bara skilde 10 miljoner mellan finalplats å kvartsfinal? Annars gillar jag verkligen spelarna som vi länkats ihop med känns som smarta och bra värningar.
Atlético ADCS (red)
2015-04-24 16:03
Profe//

För det första ska du vårda språket. Använd inte ord som "ljuga" i fel sammanhang i när du argumenterar. Det är barnsligt och onödigt.

För det andra så vet jag inte vilken match eller kanal du tittade på, för Atlético spelade en rak 4-4-2 (nästan 4-4-1-1) när Griezmann var på planen. Mandzukic släpade bakom Griezmann som spelade centralt.

Griezmann satte inte första pressen med Mandzukic som understöd.
Profe Ortega
2015-04-24 15:58
Atlético de Madrid har spelat in €40M i CL-intäkter för denna säsong. Prispengarna är sammanlagt €20.5M * €8.6M för spel i gruppspelet * €3.5M för spel i åttondelsfinal. * €3.9M för spel i kvartsfinal. * €4.5M för segrade och oavgjorda matcher under gruppspelet. "Market pool": Ungefär €20M Som en jämförelse, Atlético tjänade in €50M under förra säsongen. €33M var via prispengar och resten från "Market pool".
Hercules Dubravko - The legend
2015-04-24 15:06
Hoppas oxå Mandza drar vidare! Ert spel funkar inte för honom. Var bekymrad över det redan samma dag som han skrev på. Han är en target player som behöver inlägg och ljupledsbollar. Tyskland eller England och han är åter stjärna.
Profe Ortega
2015-04-24 15:02
Med tanke på CL-pengarna samt att vi har fått en kinesisk inverterare på vår sida så är jag mycket optimistisk på vår framtid, nedanför så har jag gjort en liten punktlista på vad Atlético måste åtgärda för att vara på den nivån som Bayern och Barcelona befinner sig på. Jag fyller på om jag kommer på mer...

* Behåll Moyá och Oblak, alla stora lag har numera två högklassiga målvakter.

* Förnya kontraktet för våra Giménez, Griezmann, Koke, Arda, Saúl, Óliver.

* Sälj Siquera för minst €7M och behåll Gámez men som back-up till Juanfran. En vänsterback måste prioriteras.

* Vi måste göra oss av med Miranda under sommaren. Brassens kontrakt går ut nästa år och han kommer fylla 31 år gammal under hösten. Vi kan fortfarande få onekligen en hel del vettiga summor för honom då han ännu är en väldigt bra back.

* Sälj Mandzukic.
Profe Ortega
2015-04-24 14:39
@ADCS (red):

Real Madrid ställde upp med en rätt hög backlinje och då kan man inte para ihop två nickstarka spelare. Atlético borde attackera betydligt mer i djupet med tanke på Reals höga backlinje.

Vad Atlético skulle ha gjort var att slå ett flertal djupledsbollar. Dels för att det skapas en potentiell målchans, dels för att flytta upp laget och starta pressen när Real-försvararna hade bollen. Det var helt enkelt inget djupledsspel under förrgår!

Det tar emot att säga detta men tyvärr så var vi milt sagt jävligt fega. Vi kunde ha pressat Sergio Ramos. spanjoren var trots allt en stort minus jämfört med Modric då han inte var särskilt bolltrygg. För att inte tala om att Benzema inte var tillgänglig. Atlético skulle ha utnyttjat Real Madrids svaga mittfält.

Avslutningsvis så förstår jag inte varför du ljuger att Griezmann spelade centralt då han var mer eller mindre en vänstermittfältare? Med andra ord så kan man inte säga att Plan A inte föll väl ut när Simeone inte trodde på det.

Atlético Blyger
2015-04-24 14:19
Oscar Mer djupledsspelande anfallare än Torres är svår att finna (även om han nu sällan får spela, detta, hans eget spel). Honom tog vi ju in.
Atlético belgaren
2015-04-24 14:04
Är väldigt fundersam angående situationen med Ansaldi. I höstas tycker jag han var klasser bättre än Siqueira, sen kom skadan och incidenten med polisen. Efter det har han väl, rätta mig om jag har fel, inte spelat en enda minut? Hans skada måste väl vara ur världen för längesen vid det här laget, och ändå får han inte en minut på planen. Istället får Gamez, som gör det helt okej men fortfarande spelar på "fel" sida, spela. Är Cholo fortfarande missnöjd efter situationen med polisen eller gör sig skadan påmind? Om han inte är skadad är han ju vårt bästa alternativ på vänsterbacken i mina ögon.
Atlético gurra1993
2015-04-24 12:07
Hur i helvete kan Greizmanns utköpsklasul liggs på 30 miljoner?
Annons: