/spanien/atletico/forum/1680.aspx/spanien/atletico/forum/1680.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Roni40
9/18/2008 23:14

Brann Bergen 2 - 0 Deportivo La Coruna

Överaskning
Atlético Roni40
9/18/2008 23:09
Ämne: --Spiders--
Bortast....
Hittade faktist kepsar i Derby, fotbollsaffären i stan (stockholm) 180kr låg de på och det fanns 2 olika färger, var överaskad på ett bra sätt när jag såg att de hade något från Atletico, hade jag haft pengar på mig hade jag köpt den, även om den såg förjävlig ut på mig :p
Atlético kun10aguero
9/18/2008 22:07
klubben att ställas inför flertalet svåra test den kommande månaden, först ut är andalusiska Sevilla på Vicente Calderón i slutet av September. Några dagar efter är det möte i CL mot Marseille. efter väntar en svår bortamatch mot Barcelona på Camp Nou och sedan landslagsuppehåll, men efter detta kommer Real Madrid på besök till den finare sidan av staden och det andra derbyt äger därmed rum den 19/10.

Som om det inte vore nog har man en mycket svår bortamatch mot Villarreal på El Madrigal sju dagar efter derbyt.

Klarar man av den här perioden, o den andra på våren, med 7-9 ( 14-18 tot) poäng i ligan så blir vi helt klart o räkna med i ligan. Vinner vi dessutom mot Marseille båda gångerna så blir det nog avencamang i CL =)

Tror stenhårt på Atletico i år, har gjort det sedan försäsongen, fär i år har vi en startelva med absolut världsklass, och en gasnka bra backup! Och ska man se på långsikt så kan det bli riktigt bra med tanke på att vi har en av spaniens största ungdomsakademi.

Jag tycker att förstaplatsen kan man nå om man spelar på topp även mot bottenlagen, men samtidigt är det Atletico Madrid jag sanckar om, man vet aldrig vart man har dem..

PS paniagua du har fått PM!
Atlético Luff
9/18/2008 20:04
Aaah, såg matchen på en bar nära VC, underbar stämning! KUN KUN KUN!

Skulle dock inte förvåna mig om det blir en rejäl plattmatch på lördag(?), vi är ju trots allt Atleti.

CL passar oss.
Atlético paniagua
9/18/2008 19:13
--Spiders--
Bortastället är snyggt men ännu snyggare när borttröjan kombineras med de mörkblå byxorna som det egentligen ska se ut. Då djävlar bräcker den det mesta.

--Alla--
Har efter några tappra försök insett att jag passar jäkligt illa i baseball-keps. Tyvärr har jag en Atleti-sådan som jag alltså inte kommer att använda. Är någon intresserad av att köpa? Den är knappt använd. Svara med mail-adress så kan jag skicka foto om intresse finns.
Atlético Spiders
9/18/2008 19:01
ja just det, vad tyckte ni om vårt nya bortaställ mot PSV? Jag tyckte den va väldigt läcker, diskret och stilren.
Atlético Spiders
9/18/2008 17:43
Pantic en -för mig- viktig grej "Laget spelade väldigt bra mot PSV och man visade ingen rädsla, det här är en dag att glädjas åt. Man tog matchen på allra största allvar och gjorde jobbet på ett ordentligt vis".

Det är just det man inte gör mot sämre lag, dvs ta det på allvar och gör ett gediget jobb, man tror att det är lika lätt att slå Malaga hemma som borta och men underskattar lätt näste motståndare efter en vinst.. självförtroende är en sak och högmod är en annan.
Man gör bra matcher mot bra motstånd för att man vat att man kan förlora.. men får storhetsvansinne mot sämre lag.. när ska ni fan lära er Atletico.. det finns inga direkt såliga lag i la liga.. skärpning mot smålagen!!
Atlético kun10aguero
9/18/2008 17:37
Ämne: Skönt att vi inte sp....
Det finns fortfarande Rosenberg, Isaksson, Mellberg o säkert nån mer.. :/
Tycker defenitivt att ATM - LFC borde sändas!!
Atlético zoran
9/18/2008 12:33
Rubén Ramos kommer antagligen att få chansen i värsta fall, sedan skulle det inte förvåna mig om Aguirre tog med Adams i truppen då och då.

Borja är lite för ung, det är nog bäst att låta honom utvecklas i juniorlaget.
Atlético Edey86
9/18/2008 12:23
btw, när hade "legender" tänkt att fyllas på med något? :)
Atlético Edey86
9/18/2008 12:22
Tror nog snarare att maxi eller LG får hoppa upp i anfallet om så krävs. Vet inte riktigt vad som hade varit bäst, för framtiden är det självklart att någon ungdom ska få spela. Men i nuet, ah...
Atlético henry garvis carlsson
9/18/2008 12:17
Skönt att vi inte spelar samtidigt som myslagen barca och real så man slipper få nervösa anfall framför en hackande stream eller att urskilja GOOL på Onda (eftersom jag inte hablar spanska..)
Vill man se Atleti i Viasats huvudkanal TV6 med utförligare rapporter och analyser får man väl hoppas att Zlatan bryter benet, för så länge den jäveln står på plan kan man glömma allt annat...

Angående vår justnu rätt tunna anfallsbesättning (FSP och Kun) känns det väl som att Ruben Ramos ligger bäst till... Addams eller Borja hade varit spännande men knappast troliga..
Atlético rawkus
9/18/2008 04:31
Haha, diggar betygsattniongen pa Kun:

"Kun Agüero 5
Världens bästa spelare?"

:D
Atlético acerci
9/17/2008 22:29
Tycker det var bra att sätta en trea på luis, tappade för mycket boll i enkla lägen.

Men någon spelare jag har haft en "crush" på de senaste veckorna och ser ut att fortsätta (förutom kun) är Cazorla. Vilken jävla spelare, kommer bli något riktigt stort!
Atlético Roni40
9/17/2008 22:06
Tycker fan ´Luis Garcia förtjänar en 4a för igår, hans bästa match i Atletico tröjan tycker jag :)
Wurre
9/17/2008 18:03
Grattis!!

Hoppas ni blir bättre än äckel marängerna snart! eller förlåt jag menar ni är ju redan de!:P
Barcelona Tompa
9/17/2008 17:39
Lysande insats av Atletico igår, grattis! Känns som att Atletico har något riktigt stort på gång efter dryga 10 år utan några titlar.

Ni kommer gå vidare från gruppen utan större problem tror jag. Aguero, vilken lirare!
Atlético Spiders
9/17/2008 17:17
skulle faktiskt vara kul att se vad en laddad Borja som säkert vill visa upp sig om han får chansen, kan uträtta i hemmamatcher mot mittenlag och sånt, ett bra alternativ att kunna byta i andra halvlek när Forlan är skadad,
att Borja kan hitta nätet, det vet vi redan.
Atlético Spiders
9/17/2008 17:13
jobbigt att Forlan blir borta nu när vi måste rada upp poäng + det jobbiga schemat som står på glänt..
Finns ändå en sorts "halvlösning" på det hela, att Maxi får rotera som anfallare med Kun och FSP, så kan vi skicka ut LG permanent på högerkanten som i sin tur får rotera med Miguel, tills Forlam kommer tillbaka. Kan inte se nån annan lösning då Costa är på lån.
Det kan isåfall vara att kalla upp Adams eller Borja G till truppen som backup till Kun och FSP.
KUNgAGUERO
9/17/2008 15:47
Jävligt skön seger mot PSV :), men det ser dåligt ut med skadade Forlan. Vi behöver honom!
:(
Atlético Orville
9/17/2008 15:36
Ja jävlar vilken känsla... Jag hade inte ens kunna drömma om 3-0 borta mot PSV...
Keyten (Racing Red.)
9/17/2008 14:37
Mycket imponerande vinst mot "Isakssons PSV". Kun, vilken kille!
Atlético Otuga
9/17/2008 12:57
Sjukt starkt att slå PSV borta med 3 bollar :D
Som Portugis är jag ju extra glad över att Maniche spealr bra igen.
Atlético Lippan
9/17/2008 12:35
Ämne: Atl. Madrid har börj....
Kun e hans smeknamn från Argentina, finns en seriefigur som heter så som de tycker han liknar ;D typ
Sevilla Kassnert
9/17/2008 11:43
Atl. Madrid har börjat strålande och ser väldigt starka ut, det var länge sedan jag har blivit så positivt överaskad som nu. Jag har alltid sett Atletico som ett riktigt bra lag men nu känns som klubben tagit ett stort kliv framåt mot de riktigt stora klubbarna. Jag är mäktigt imponerad av lagspelet och framförallt Agüero, en spelare av riktig världsklass. Varför kallas han hela tiden för Kun? Han heter väl Sergio?

Kör hårt så hjälps vi åt att komma före både Real och Barca!
Atlético Lush
9/17/2008 11:30
Sitter i skolan nu och var tvungen att gå in hit.. Hade ett leende på läpparna, men sen läste jag om Forlan. Fan också, kan man bara säga. Hans samarbete med Kun behövs verkligen. Inte bra om man tappar mycket mark nu..
Atlético John Mayer
9/17/2008 11:15
AUPA!

Fy fan, var inte online igår men antar att det var grym fart här. Underbar kväll, helt klart. Agüero är gud.
Atlético El Kün-10
9/17/2008 10:52
Ämne: JAG ÄLSKAR ERAN AGUE....
Man kan inget annat än att älska honom. Vilken spelare, vilken start vi har fått. Detta året kan vi mycket roligt både för oss och Agüero.

För de som vill se målen så går det bra på Visats hemsida.
Real Madrid ReeAll#10
9/17/2008 10:09
JAG ÄLSKAR ERAN AGUERO !
Deportivo MWH72
9/17/2008 10:07
Tråkigt att man inte får se er nästa omgång om detta nu stämmer. Ni för köpa en svensk som bara spelar för cash å inte för sitt land, då visas ni tillochmed när laget står i duschen. Tror personligen mycket på er i C´league och att V´real gör det bättre än Real å Barca. Man kan iallafall hoppas.
Annons: