/spanien/atletico/forum/1675.aspx/spanien/atletico/forum/1675.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ciao-V
2008-09-15 19:20
planne:
Vet inte riktigt om man kan se matchen på TV utan att betala men det står här:

PSV Eindhoven - Atlético Madrid
Champions League. Viasat(Extra-4).
Se länk.

Fick får mig att när de skriver "extra" så betyder det att man kan se matchen via nätet mot betalning.
Atlético planne
2008-09-15 18:00
Vet någon ifall matchen imorn kommer sändas på någon viasat sport kanal?
Atlético garmawi_90
2008-09-15 17:08
Truppen är klar inför morgondagens återkomst i världens finaste klubblags fotboll, d.v.s Champions League :).

Truppen i sin helhet:

GOALKEEPERS
25 Leo Franco.
1 Gregory Coupet.

DEFENDERS
3 Antonio López.
21 Luis Amaranto Perea.
15 John Heitinga.
18 Tomas Ujfalusi.
2 Giorgios Seitaridis.

MIDFIELDERS
8 Raúl García.
9 Luis García.
12 Paulo Assunção.
19 Miguel de las Cuevas.
24 Ignacio Camacho.
18 Maniche.
20 Simão Sabrosa.
16 Banega.

STRIKERS
10 Sergio Agüero.
7 Diego Forlán.
14 Sinama Pongolle.

Saknas gör lagkaptenen Maxi Rodriguez, Pernia och även Pablo Ibanez. De två förstnämnda saknas på grund av avstängning och i Pablos fall är det att han ännu inte återhämtat sig från ett skott som olyckligtvis träffade hans huvud under en träning.

Det som är lite oroväckande eller om man nu kan säga så, är att vi endast har 5 backar i truppen. Är det inte för lite med bara 5 backar?
Men annars, väldigt kul att Banega äntligen får vara med i truppen, härligt :), och hoppas att han får lite speltid vilket jag knappast tror.

Aguirre kommer säkert (i min menning) att starta med spelare som är erfarna och som har rutin i CL sedan tidigare.

Angående matchen så blir jag minst lika glad om vi får med oss ett poäng mot PSV på bortaplan även om det skulle sitta mer skönt med en vinst :P

EDIT: Oj glömde visst länk :P
Den kom visst inte upp :S, men aja källan är i alla fall från den officiela hemsidan. :)
Atlético Bobban (red)
2008-09-15 13:07
För 49 SEK går det att köpa morgondagens match mot PSV via Uefas Live Video!
Atlético Bobban (red)
2008-09-15 13:04
Lite inför reportage från Uefas hemsida där bland annat Aguirre snackar om matchen och sin trupp!
Atlético Optimo_Kun
2008-09-14 22:17
Förlusten glöms när vi spöar PSV på tisdag! Kom igen gubbar
Atlético rawkus
2008-09-14 21:38
garmawi_90: Laste nyss samma sak pa Genoas Svenskafans sida. Skont! Inte for att han ar en dalig spelare, men att kopa han fran forsta borjan var som att medvetet kopa en rostig bil :/

Det stod att han anlant pa free transfer...

Varan gamle defensive Uruguayan, Marcelo Sosa spelar nu i Mexikanska ligan, narmare bestamt UAG Tecos. Kollade nyss pa deras underhallande 2-2 match mot Morelia Monarcas. Tyckte mig kanna igen han :)

Igarkvall var vi och sa nar Cruz Azul kom pa besok hit till Cancun for matchen mot hemmalaget Atlante! 1-1 och alla Azulinos skall vara mer an nojda med det, herrejavlar :/

Hojdpunkterna var att det var forsta gangen som frugan statt med Ultras! Hon var grymt nervos, men adrenalinet tog over efter nagra minuter, skitkul.

Vi vantade aven utanfor arenan for att spelarna skulle signera trojjor innan de hoppade in i bussen. Fick antligen skaka hand med Cesar Villaluz :) Dock genom stangslet, men anda ;O

Edit: Har ej orkat kommentera forlusten fran igar, da det syns allt for val att vi ar snuskigt beroende av Forlan och Kun :/

FSP sliter men kanns ej som en duglig backup till nagon av de tidigare namnda. Oliveira hade varit grymt! Hade gett FSP lite mer lugn och ro ocksa.
Atlético garmawi_90
2008-09-14 21:11
Enligt rykten så är Thiago Motta helt klar för det italienska klubben Genoa.

Kolla länk!
Atlético Roni40
2008-09-14 19:52
Hur skulle Maxi funka som en anfallare tror ni?
Atlético zoran
2008-09-14 17:28
Mario Suárez med en riktigt snygg passning till Aduriz som ger Mallorca ledningen Osasuna.
Atlético Lush
2008-09-14 15:54
Ämne: Eller Atletico utan ....
Där sa du något.
Atlético offe23
2008-09-14 14:56
Ämne: Eller Atletico utan ....
haha ja de måste ju va de, sen har vi ju Valencia utan Koeman
Atlético Roni40
2008-09-14 14:45
Eller Atletico utan Mista...
Atlético offe23
2008-09-14 14:35
Ämne: Alla storklubbar är ....
ja lr Liverpool utan Gerrad/torres
Atlético Polkagrisen
2008-09-14 10:52
Det här var en äkta Atletico-insats! Att följa upp två magnifika insatser, med en "nä har ingen lust"-match...
Det är dessutom typiskt stora fotbollslag i allmänhet att hur j-a bra trupp de än har, ändå bli beroende av en eller två spelare. Kanske är det inte så lätt att komma in och leverera när man får spela var fjärde match och man vet att hur bra man än spelar så är man andrahandsval?
Atlético John Mayer
2008-09-14 03:52
Besviken är jag, helt klart, främst med tanke på utvisningen. Den här plötsliga bristen på äkta glöd var det sista jag ville se..
Atlético DeBe
2008-09-14 03:21
synd att vi inte mäktade med ett desarmerat valladolid. ett lag som utan tvivel har kapacitet, vilket de bevisade i den här matchen liksom deras förra match. låt oss blicka framåt och se vad som händer på tisdag.

Inget lag går oslagbara igenom ligan, likaså kommer inte atleti göra. FSP är inte vad Agüero och forlan är. om han blir att räkna med tycker jag vi måste låta honom bevisa. han gjorde det inte nu men kanske kommer han att bevisa det före jul i år.

Aupa atleti!
Atlético Tuna
2008-09-14 00:47
-- Javier Aguirre
-- Guus Hiddink/Fatih Terim
Atlético Roni40
2008-09-14 00:20
Det ska ju också nämnas att bortsett från kun i första så saknade vi Forlan som har varit enormt målglad sista 2 matcherna plus Heitinga, och då skulle vi sluppit ha Seitaridis ute på planen som (min åsikt) inte håller måttet.
Atlético Lush
2008-09-13 23:30
Skrev ett inlägg som inte har kommit upp, a ja..

Vad ska man säga? Vi hade chansen som så många andra gånger, men på typiskt Atletico vis så slarvar vi bort det. Okej, det är andra matchen för säsongen, kanske för tidigt att snacka om att sjabbla bort. Men det är såna här matcher vi måste vara säkra i..

Atlético zoran
2008-09-13 22:03
Som om det är någon hemlighet att den här klubben är beroende av vissa spelare, knappast..
Atlético wesse
2008-09-13 21:56
Håller med dig Spiders, Kun skapade fantastiskt mycket mer första kvarten i andra än vad FSP och Luis Garcia mäktade med på första halvlek.. Det märks vilka som är "andrauppsättningen" av forwards..

Vi skulle ju behöva en som kan peta in ett mål en sån här match ex. Milito! Vi får dock ge FSP chansen, han kan ju göra mål...
Atlético zoran
2008-09-13 21:56
Aja, bäst att släppa den här förlusten, annars lackar jag ihop fullständigt. PSV och CL på tisdag.

Förövrigt var inte Pernía så jävla dålig, passningsspelet var undantaget dock.
Atlético Bobban (red)
2008-09-13 21:53
Hemmaspelarna verkade orka springa hur mycket som helst, speciellt den sista kvarten då Atleti borde ha legat på för en kvittering. Men den anstormningen kom av sig helt. Atlético fick bittert bita i det sura FIFA-viruset...
Atlético Spiders
2008-09-13 21:53
ser skrämmande mönster nu.. hur laget blir beroende av en spelare.. precis som det va med Torres.. detta håller inte.. man ska inte dra slutsatser för snabbt.. men jag var emot värvningen av FSP från början.. i såna matcher hade man behövt nån som Milito som gick till en skitklubb som Genoa..
Atlético offe23
2008-09-13 21:52
va de underskattning lr?
Atlético garmawi_90
2008-09-13 21:51
Faaaaaaaaaaaaan också, första förlusten för säsongen :(
Atlético Bobban (red)
Valladolid vinner välförtjänt!
Atlético garmawi_90
Bara 3 minuter? :O, det borde ju varit minst 4.!
Atlético DeBe
då var det över... snyft...
Annons: