/spanien/atletico/forum/1660.aspx/spanien/atletico/forum/1660.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Wesley Sneijder#10
2008-09-22 22:56
Vad är det för snack man läser att Kun har bättre målsinne än Ruud.Jag kan inte sluta skratta snälla kun har presterat i några matcher och börjar göra några mål och så tror ni plötsligt att han är bättre målskjut än ruud.
Ruud gör mål nästan varje match de spelar ingen roll om han är aktiv eller onsynglig i en match, men har man sett det med Kun?, ofta man ser han helt onsynlig i en match och pang så är det mål.
Han har en bit att träna på men tror aldrig att han kommer bli lika bra målskjut som Ruud Van Nistelgoal.
Real Madrid D-Villa7
2008-09-22 22:51
Torres är bättre än Aguero men Aguero är i bättre form. Tycker att ni som tycker att Aguero är bättre än Torres verkligen har fel och vet inte vad de säger. Form är Aguero bättre men som spelare och målskytt är Torres bättre. Aguero kommer bli stor och tycker att tillsammans med David Villa den mest formstarkaste Forward i världen just nu kanske också spelare. Tror Ligan sluter på att Aguero gör 22 mål och David Villa 23 mål och vinenr skytteligan. Rossoneri
Atlético Spiders
2008-09-22 22:27
på tal om anfallare så håller jag med Miran T, David Villa skulle jag plocka in i laget 8 dagar i veckan över Ruud, Zlatan och alla andra förutom, förutsatt att jag redan har Kun då :)
Tycker Villa är minst dubbelt så bra som komplett forward än tex Zlatan och Ruud.
Stora spelare för mig är de som gör mycket i lag som inte ha samma förutsättningar.
När Kun kom till Atleti var laget nästan under isen, kolla vilken spelare det har blivit av honom trots att laget är i en uppbyggnadsfas, samma med Villa, han producerade även i Zaragoza, det är stora spelare för mig, de som lyfter ett lag på egen hand.
Ruud går från toplaget PSV till topplaget Man U och sen tilllaget Real, kolla hans målfacit när han spelade i Heerenvenn och Den Bosch, inte allt för smickrande, han hat bara producerat i lag där världsklassspelare har serverat han öppet mål och dragit på sig markering, med några undantag.
Samma med Zlatan, från toppklubben Ajax, till ligaledarna Juventus, till ligamästarna Inter.
Aguero har i stort sett leverat sen han va 15 år i Indenpendiente.
Ett riktig världspelare kan lyfta ett lag själv, som Maradona och Zidane, en del till, och det är just det Kun gör med Atletico nu, glöm inte att killen just fyllt 20.
Alla stora målskyttar har genom åren fått FIFA utmärkelser förutom Ruud, undra vad det kan bero på?
Atlético Roni40
2008-09-22 21:58
Vill verkligen se Agüero som vår bästa spelare och han förtjänar antagligen det, men i grund och botten måste jag ändå ta fram Simao i ljuset. Känns som han har åkt ner från folkets ögon i Agüeros skugga fastän så fort han får bollen i en match känner man ro för man vet att något bra kommer hända.
Atlético kun10aguero
2008-09-22 21:07
Och så i den lilla diskussionen vilja jag bara göra ett tillägg

TORRRESSSS ÄR BÄÄÄST!!! Sen kommer Aguero ;)
Atlético kun10aguero
2008-09-22 20:59
JJ goes wild med skrivandet idag iaf ;)

Härligt o kolla till höger, 4 st av världens vackraste tröja, och en nyhet om att Real har problem , kan nästan inte bil bättre ;D
Atlético Roni40
2008-09-22 20:54
Måste ändå säga att Torres har kommit över sin "själviskhet" nu för tiden, tycker han bidrar med bollen fanastiskt mycket för att ändå göra så mycket mål. Ser Torres som bästa anfallaren i världen och det glädjer mig att han lyckats så bra och det glädjer antagligen de flesta här inne också.
Atlético zoran
2008-09-22 20:42
@Hauke

Du kanske skulle ta en titt på hur mycket Kun jobbar under varje match, hur mycket press han sätter in för att sedan vinna bollen eller störa motståndarna till enkla misstag.

@Spiders

Glöm inte att han byttes ut tidigt mot Málaga och gjorde mål för Argentina mot Paraguay också. Kun är en spelare som hela tiden bidrar med något positivt anfallsmässigt, Atlético utan honom är inte alls samma lag, han ger en helt ny dimension i spelet för att han är så komplett. Om det är något han skulle behöva förbättra är det just målskyttet, men han har visat att han håller på och förbättrar den fasen också.
Atlético JFH
2008-09-22 20:19
Ämne: Du kan ju inte påstå....RvN bidrar med mycket jobb? Undrar vem det är som är subjektiv här egentligen... Han må skapa mycket oro för motståndare och han är en stark och målfarlig spelare inne i boxen, men utöver det gör han inte mycket. Absolut inte tillräckligt för att vara världens bästa fotbollsspelare. Mål gör han dock och det kan ingen ta ifrån honom.
Gällande Zlatan kan du ta och kolla upp hur många av dessa mål som kommit till på straffar (mer eller mindre ifrågasatta), och hur det kommer sig att Kun ändå gjorde fler mål förra säsongen...
Torres har en fantastisk säsong bakom sig så där har vi den starkaste konkurrenten (av dessa 3, bör tilläggas), men lika fantastisk som förra sässongen var, lika bedrövlig har inledningen på denna varit. Torres är för tillfället inte i närheten av den form han visade ifjol, medan Agüero spelar bättre än någonsin. Dra dina egna slutsatser utifrån det.
Valencia Miran T
2008-09-22 19:45
Spiders

Tycker du glömmer in en spelare där i jämförelsen, den som jag tycker ska nämnas i Kuns sammanhang, våran egna David Villa. Kun och Maravilla har jag innan sagt är världens mest formstarka forwards, men nu vill jag ändra det till världens mest formstarka spelare. Rankar faktiskt Kun lika högt som Villa nu för tiden, efter att ha sett hans framfart i U20-VM, förra säsongen i ligan och nu när han visat sig minst sagt redo för Europaspel så har han kommit upp till Villas nivå, vilket betyder den Absolut högsta nivån i världen.

Hauke

Förstår inte på vilken grund du tycker att Nistelrooys målsinne är bättre än Kuns, tycker att de "kompletta" forwardsen i världen som Villa, Aguero, Torres, Drogba, Berbatov mfl har kommit ikapp rena målskyttar som Nistelrooy och Makaay när det gäller målsinnet på senare år.
Sedan att du undrar om Spiders anser att Ruud är som 3zg är löjligt, då 3zg är en två gånger bättre ren målskytt än ruud.
Real Madrid Hauke
2008-09-22 19:29
Du kan ju inte påstå att Ruud är som trez? Ruuds målsinne är bättre än Kuns, han bidrar till extremt mycket jobb utanför boxen, target, skapar ytor etc. Zlatans 16mål förra säsongen räknas inte, utan bara assist alltså? Och torres är inte bättre, ingen som är subjektiv här inte ^^
Atlético Spiders
2008-09-22 17:52
Hauke//

driver du med mig, klubbledningar runtom i Europa som Moratti, Ramon C, Secco, Roman och Galliani sitter och smyg****** till hans 4-5 senaste matcher just nu.
2 CL matcher har gett 3 mål och 3 assist och man of the match i båda, det mot Schalke och PSV, inga lingonplockare a la Bate Borisov.
Ligan har gett 2 mål och en assist, även fast han plockades av några min in andra mot Recre för att vila honom, och han kom in andra mot Valladolid, så kan man säga att han spelat 2 hela matcher.
Så på 4 hela matcher har han gjort 5 mål och 4 assist.

en fotnot: 31 Aug, Spansk Fotbollsmedia.

"Real Madrid försökte att värva Kun Agüero från lokalkonkurrenten Atlético Madrid så sent som i förra veckan med ett bud på 55 milj.
Agüero har tidigare gjort klart offentligt att han aldrig skulle sätta sin fot i Real och ska enligt uppgifter från Spanien vara mycket nöjd med att Atlético inte ens övervägde budet från Los Merengues"

Aguero är en riktigt Colchonero, och har talat illa om Real vid flera tillfällen, men ändå försöker ni köpa honom, lite stolthet får man ju ändå ha, men som sagt, jag säger som spelarbetygen, Kun, världens bästa spelare just nu?

Nistelrooy - bara målskytt, rör bollen 2 gånger per match, bidrar inte till nåt spel, och har därför aldrig blivit eller kommer bli världens bästa, behöver spela i ett dominerande lag för att lyckas.
Zlatan - Assistkungen, i straffområdet dock ser han oftar mer dubbelt än rakt, och kommer förmodligen aldrig bli världens bästa pga av det.
Torres - Torres är Torres, han har allt, var bättre an Aguero förra året med en knapp marginal, detta år verkar dock Kun vara bättre, ett oroligt moment för Torres som kan göra att han aldrig tar hem världens bästa, är att han kan bli lite väl självisk i många lägen.
Kun - ja, tagit hem varenda världens bästa spelare, världens mest värderade, guldbollar, guldskor, alla FIFA utmärkelser man kan ta hem på ungdomsnivå.
Han gör mål(nisletrooy), han gör assist(zlatan) och är en lagspelare som jobbar för laget(vilket Torres inte gör i de flesta fall).
Davvsi
2008-09-22 14:21
Ämne: Vad eller vilka bör ....
Granero, Uche och Soldado =)
Atlético rawkus
2008-09-22 06:57
Hauke: Inte for tillfallet iaf - dar finns ingen tvekan, han bade bombar in malen samt spelar fram :)

Lush: Bugar och bockar :)
Real Madrid Hauke
2008-09-22 02:55
Vet inte riktigt Spiders om Aguero lirar i en klass för sig. Syftar du på att Messi är bäst i världen just nu, eller bara internt inom landslaget?

Anfallare som Torres, Zlatan och Ruud anser jag bättre än Kun.
Atlético Roni40
2008-09-21 22:58
Vad eller vilka bör man akta sig för i Getafe, eller hålla ett extra öga på?
Atlético Lush
2008-09-21 20:38
Ämne: Lush: *Grrrr voff vo....
Den kommentaren var till dig, jag lovar! :) (Inte att du är en byracka då, men du fattar säkert ;P)
Atlético rawkus
2008-09-21 18:04
Lush: *Grrrr voff voff!*
Atlético offe23
2008-09-21 14:06
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne.... Oj förlåt Lush men i GBG e alla Goa Gubbar ändå ;)
Atlético Edey86
2008-09-21 14:01
Blev också imponerad av spelet igår, men, fanns lite som inte var speciellt bra ändå. Seitaridis passningsspel? Slog en hel del onödiga passningar och som satte press på backlinjen. Om det var detta som ledde till UFO tappa koncentrationen eller inte och slog bort några bollar e svårt att säga. Sen måste Maniche bli smidigare, ibland är han nästan som en strandad val på mittfältet, kan knappt vända sig :P Det senare kanske han iofs inte rår för, men ändå. Seitas passningsspel MÅSTE bli bättre.

Men ser jäkligt bra ut inför mötet mot Getafe!

AUPA ATLETI!
Barcelona Barca_4_lajjf
2008-09-21 13:59
Pongolle och Aguero verkar vara farliga uppe i anfallet:P
Atlético senken
2008-09-21 12:54
Miguels rush på högerkanten alltså !! det var det galnaste jag har sett, vilket klipp i steget det verkar som att han har! visste inte att han var så snabb :) Sjuukt bra snubbe! det kändes bra att sitta med "de las cuevas" tröjan i vardagsrummet och skrika :)

Skönt med vinst förövrigt. hoppas att våran form kan hålla i sig en stund nu. Det finns inget bättre än att se atleti vinna matcher ! :)

AUPA ATLETI
Atlético Roni40
2008-09-21 12:02
Det gick från att fira min kompis födelsedag till att fira atleticos vinst och det roliga är att jag fick med mig flera personer att börja fira den haha. Så otroligt roligt och skönt med sånt här resultat =D
Atlético Lush
2008-09-21 11:14
Kan ni fatta vilken härlig känsla det var att komma hem från jobbet och se Kun näta? =D Ännu mer härligt var ju att det var en tv-sänd match. Förhoppningsvis så sänder tv4 mer Atletico, eftersom vi nu klassas som "farliga", hehe :)

Vad händer egentligen? 3-0 mot PSV, 4-0 mot Rec.. Kaninte klaga. Men blir orolig, eftersom det skulle vara så typiskt Atletico att börja ta det lugnt och tro att man vinner lätt nu. Det återstår dock att se...

Jag som var så orolig för Forlan, han ersattes ju på ett mycket bra sätt! Sinama var bra med offensivt, och skapade. Men Simao imponerade på mig. Han gjorde flera löpningar och bland Recs backlinje. Så har vi Kun också. Ja, kommentar överflödig. Ang ryktet Inter-Moratti-Maradona, så tror jag åtminstone att Aguero väntar ut den här säsongen. Han märker ju att något stort är påväg.

HGC,

tack för att du också tänker på mig! Men jag ska inte ljuga, mina föräldrar skulle aldrig släppa iväg mig. Vi säger såhär, när jag blir 18 år om 1 år och 9 månader, då ni! Längtar redan till derbyt mot byra.. förlåt, jag menar Real. Visserligen tid kvar, men det ska nog gå!
Atlético henry garvis carlsson
2008-09-20 23:15
Nästa match kan vi nog fetglömma tv-sändning trots att det är derby.....
Barca spelar 2000, vi 2100 och real 2200, lutar väl åt de andra 2 om man nu inte kör allsvensk hockey... båda alternativ lika upphetsande som att se färgen på i min nymålade carport att torka....

Mina väldrillade döttrar stämde in på KUN! KUN! KUN! när man blev lite uppspelt i soffan vid vad som skulle varit 2-0...som sagt dom ska läras i tid
2008-09-20 23:05
Ämne: Ämne: Kan int....
Angående gubbs...ska vi inte glömma bla. Lush, vi kan ju behöva lite kvinnlig fägring med...:)
Atlético offe23
2008-09-20 22:44
Ämne: Kan inte minnas att ....
Vart på Vicente Calderon 2 ggr å trycket är helt underbart :D, Klart vi ska dit till våren Gubbs :D
Atlético DeBe
2008-09-20 22:34
Två mål mot ett uppgivet Recrevativo, kanske bara blir felpass i nästa match. uppryckning tack, vi kan kräva mer av FSP
KUNgAGUERO
2008-09-20 22:28
Ämne: FSP, om man borter f....
Jag tycker det räcker att göra 2 mål, men men. Annars en väldigt skön seger och roligt att maniche nätar. :)
2008-09-20 22:27
Kan inte minnas att vi någon gång under de ca 15 år jag följt Atleti att vi någonsin varit så bra på crossbollar och omställningar som i år.

Bredden i truppen är ju löjligt bra (frånsett ytterbackar och anfallet kanske). Hoppas att Aguirre kör ett rotationssystem som är ok med truppen, då djävlar kan vi fan börja drömma om en trippel. Så jäkla bra trupp anser jag att vi har just nu!!! Vilket driv på Miguel och trycket på Calderon är ju helt outstanding....gå på en match här och på Nou Camp..... Spot the difference!!! Det är ju inte på samma planet!!!!!

Penã Svenska fans resa till Madrid i vår?????????
Annons: