/spanien/atletico/forum/1646.aspx/spanien/atletico/forum/1646.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona haeger
2008-10-07 19:28
momo nije

Barcelona har Unicef på sina tröjor och skänker pengar till de varje år, redan där bevisar de vilken klubb Barcelona är.

Spiders

Så du tror att nästan alla från England och Italien "hatar" Barcelona bara för att du har träffat folk som har fördomar mot klubben? Haha.
Barcelona tarrak
2008-10-07 19:27
Spiders

Och extrem naivitet är vad som krävs för att inte se igenom din brist på argument. Du har ju suttit och hittat massa Barcelonafusk på Youtube, varför kan du inte ge några exempel?
Atlético JJ
2008-10-07 19:24
Så vackert så, Thom!
Atlético Spiders
2008-10-07 19:22
haeger//

nej, genom personliga besök och intryck.

tarrak//

i rest my case, extrem naivitet har få övermän.
Atlético Spiders
2008-10-07 19:17
FC Barcelona fick plats på jordens yta och en kolumn i Gävle dagblad när Ronaldinho kom till. Innan det var Barca en fjärt i fotbollsrymden i flera årtionden utan framgångar. Ni har missuppfattat en världen mest respekterade klubbar med en av världens mest respekterade spelare. Minst 80% av eran krets utanför Katalonien förvann tillsammans med Ronaldinhos skåpnyckel till Milan. Av de 20% som är kvar så har 19% av dem afficher på Messi i kallingar på väggen, men inte en enda Barcelona affish. Den sista 1% hatar Real.
Barcelona haeger
Spiders

"99% av England tål inte er, 99% av Italien ser er som en finne på rumpan"

Vart har du fått den faktan ifrån? Dig själv.
Barcelona tarrak
Spiders

"så det är klart det lika mycket spelarnas fel, som domarnas, att ens tro att spelarna skådespeleri inte har nåt med domarens beslut att göra är rent sagt löjligt naivt."

Nu verkar du vara typen som mest hänger dig åt illa underbygda påhopp, men det skulle vara intressant om du kunde specificera din kritik och berätta vilka straffar som du anser att Barcelona fuskat sig till under säsongen?
Atlético Spiders
2008-10-07 19:09
"Barcelona är nog en av världens mest respekterade klubbar"

ja abslout, om hela världen består av Katalonien. Om man räknar den verkliga stora världen så kan jag på rak arm komma på 100 andra klubbar som kan aspirera på den titeln.
Hur kan Barcelona vara en av världens mest respekterade klubbar bland fotbollsfolket när minst 90% av Spanien avskyr er, 99% av England tål inte er, 99% av Italien ser er som en finne på rumpan, och resten av världen håller på Real, Juventus eller Manchester United.
Jorden anropar Cules............
Atlético rawkus
2008-10-07 19:07
westinhoblaugrana: Wow, mer behov av sjalvbekraftelse...? :O
momo nije
2008-10-07 18:53
Culés vägrar ge upp.

"Barcelona är nog en av världens mest respekterade klubbar"

- Enligt vilken lista? Vilken undersökning? Sport.es?

Bara att det finns flera andra klubbar som också kan anses vara "en av de mest respekterade", beror på vilken målgrupp man frågar.

"Mes que un club" - en katalansk titel som culés själva har gett till sin klubb - grattis.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-10-07 18:50
Ahh spiders, det finns ingen ärligare klubb än Barcelona. 6-1.
Atlético rawkus
2008-10-07 18:43
Dizzy och Messi(AH): "Nar fornuftet tar slut, sa anvander sig den enklaste av lisvformer av de mest desperata atgarderna for att ej tyna bort i tomma intet" ;)
Barcelona haeger
2008-10-07 18:29
Spiders

Så ni har aldrig fått ett felaktigt domarbeslut med er?

Barcelona är nog en av världens mest respekterade klubbar.
Hört uttrycket Més que un club?
Det säger mycket om hur Barcelona är som klubb.

Och du kan ju gärna ge källor där personer tycker att Barcelona är en skamlig klubb och som är integritetsbefriade.

Du är den första personen jag har sett som sagt så om Barcelona.
Barcelona Messi(AH)
2008-10-07 18:25
Ämne: Spiders

Tack för ....
Mjo, dessutom så är guldracet över för deras del :(. Hoppas vi förnedrar dem igen nere i madrid.
Barcelona Dizzy
2008-10-07 18:16
Spiders

Tack för en bra match! Lycka till i Ligan. 6-1 måste ha gjort ont:D

Visca Barca!!
Atlético Spiders
2008-10-07 18:04
så det är klart det lika mycket spelarnas fel, som domarnas, att ens tro att spelarna skådespeleri inte har nåt med domarens beslut att göra är rent sagt löjligt naivt.
Atlético Spiders
2008-10-07 18:01
J.Gamper//

säger mig absolut ingenting, tyvärr, förutom att du inte verkar veta hur en straff kommer till när du säger att det inte alls är spelarnas fel. För att få straff måste först och främst en spelare ramla i straffområdet, en domare kan inte bara blåsa straff av eget tycke när han vill och vart som helst på planen. En spelare lägger sig inte lika lätt i boxen om man inte vet nånstans i bakhuvudet att man ofta har domarna med sig. De flesta spelarna inom fotboll lägger sig mer eller mindre i matcher med jämna mellanrum, men ni har varit lite väl taggade i just det momentet, men Barca har tillsammans med domarna satt det i regelbundet system och har öppnat en helt ny och sätt att vinna matcher.
Atlético rawkus
2008-10-07 17:56
Vem fan ar DM1982?
Barcelona J.Gamper
2008-10-07 17:22
haha intressant Spiders..
När du inte vill erkänna att du hade fel kör du med en" Barcafans har alltid rätt de är bäst" grejj och försöker påstå att vi går emot hela fotbollseuropa.

Jag tror inte att det är många Barcafans som förnekar att vi har haft tur med domaren... utan det roliga är att du skyller på Barcaspelarna för att domarna är så dåliga. I den här matchen spelade inte domaren en sån stor roll utan det var A.Madrid spelarna som spelade som små barn... inte barcas fel att ni sög så mkt i den matchen... men om de hjälper er A.Madrid fans att rikta ilskan mot de "integritetsbefriade barcaspelarna " så varför inte.

Det var som när jag skyllde Barcas 0-1 förlust på att domaren favoriserade Real förra året när de förlora mot Real hemma. Visst de hjälper... men sanningen var ju att Real helt enkelt var bättre den matchen.
Barcelona DM1982
2008-10-07 17:01
Vem fan är Spider?
Atlético Spiders
2008-10-07 16:58
cp data, anyways.

Delarocha RIP Puerta//

Ja, så är det, alla andra spanska lag, spelare och supportar hittar på saker i eftersnack och intevjuer, alla andra allmänt fotbollsintresserade hittar på saker, vi alla andra som följt säsongen hittils hittar på saker och tar dem ur luften, hela fotbollseuropa har fel, alla förutom Barcafans, för ni verklighetskoll så det är beundranasvärt. . Du glömde "som mest". Om det där såg ut som ett försvartal i dina ögon så har du mycket att lära.
Det jag ville få fram var att det inte hälsosmat för verklighetsuppfattningen att vara så naiv, acceptera att alla inte kan älska Barca eller förvinn från forum.
Atlético Spiders
2008-10-07 16:49
Atlético rawkus
2008-10-07 16:48
Mayer: Nice, keep `em coming :)

Delarocha RIP Puerta: "Varför vara artig när spelet handlar om att vinna?" - Sa yttrycket "fair-play" finns existerar varfor...?

"Stulet gods" ar ett ordsprak jag horde for lange sedan - OM en viss straff/firspark/gult eller rott kort ej ar riktigt tilldomt(hander j*vligt ofta i fotbollens varld..) sa kan man, likt Danskarna gjorde, skapa egen rattvisa... Sjalv tycker jag det ar nobelt gjort.
Atlético Spiders
2008-10-07 16:19
Thom//

mycket fin krönika.. bra skrivet!
Delarocha RIP Puerta
2008-10-07 16:18
Varför vara artig när spelet handlar om att vinna? Domarn dömer och det är bara att följa hans beslut. Sen vet jag inte exakt vad du meanr med "Stulet gods" Är det någon specifik straff du då tänker på? Om du menar den mot Espanyol kan du ju be BlueRed skicka till dig så kan du få se det igen.

Rawkus; nej jag menade väl inte dig utan Spiders i synnerhet och alla som håller med honom om att vi får allt gratis och att det var till viss del därför vi vann.

Man är som skyldigast när man försvarar sig; tror du på detta uttrycket själv Spiders? Du sitter ju själv och försvarar dig nu. Att acceptera att någon snackar skit och hittar på saker om klubben och påstår saker som är tagna ur luften är väl snarare att visa sig skyldig? Att försvara sig i det läget är väl att visa att man inte menar att det som skrivs är sant. Sen vet jag inte hur du tolkar det uttrycket men om du inte har någon aning vad uttrycket betyder är det otroligt kul att du ens använder dig av det.

Mellanstadienivå eller vad var det du sa?
Atlético Spiders
2008-10-07 16:15
sen kom kommentaren på slutet av en lång text, då krönikan hade ett helt annat och större innehåll. Att skriva om Barca var inte precis min huvudrubrik.
Atlético Spiders
2008-10-07 16:09
Orka läsa alla inlägg, läste bara några, så ni kan sluta skriva till mig. Hoppar nog över. Ska inte skriva om Barca igen. Ingen fattar ju ändå att det inte bara är matchen mot oss, utan allmänt. Man är som skyldigast när man försvarar sig som mest. Det aldrig kul att väcka en mellanstadieklass som är naiva utan dess like. Man kan inte tvinga alla att älska Barca, så är eller tycka som andra, så är det bara, personligen får jag kräkkänslor av bara tanken. Är det inte ganska lustigt att alla föutom Barcafansen ser vad som pågår. Har vänner som håller på andra lag och andra ligor som säger "vad är det pågår?" när Barca spelat hittils. En krönika eller blog är blandat med känslor och personliga synpunkter, ibland kontroversiella, vill ni ha annat får ni läsa matchrapporter och statistik. Vi har kallat Real för fusklag och integritetsbefriat i åratal på forum. Vad är problemet? De riktiga Cules stannar nog kvar på sitt forum och tar detta med en nypa salt, som man borde göra, jag vet, jag har 3 kompisar som är stenhårda Cules och har vart medlem på Barcaforum i flera år, dom skrattade åt artikeln och sa lite skaer med ironi tillbaka, eftersom vi är rivaler sen årtionden. Ni andra är mer en bunt av wannabes som måste bevisa för er själva att ni håller på Barca nu när hälften av forumt försvann till Milan.
Atlético rawkus
2008-10-07 15:40
Delarocha RIP Puerta: "Att sedan väva in domarna i eran 1-6 förlust är ju bara pinsamt och ett otroligt tydligt tecken på hur bittra ni är."
- Har jag nansinn namnt det...? :/
Atlético rawkus
2008-10-07 15:38
Delarocha RIP Puerta: En arlig person mottar ej stulet gods....

Gor som Danmark gjorde(kommer ej iag mot vilka) - Protesterade, men domaren vagrade andra beslutet, sa Dansken som slog den feldomda straffen rullade symboliskt bollen bredvid malet...
Delarocha RIP Puerta
2008-10-07 14:14
Rawkus; men vad har Barcelona med att dem dömer till vår favör? För det första är det ju ofta så att det krävs att man har boll och skapar chanser för att få straffar, frisparkar, hörnor och gula kort på andra spelare. Vilket Barcelona gör

Sen, vad fan ska Barcelona spelarna göra när vi nu får en tvivelaktig straff? Ska vi vägra ta den? Säga till domarn att det inte var straff? Hade du sagt samma sak om det hade sett likadant ut för Atletico eller? Det är ju bara pinsamt. Att domarna väljer att ge oss fördelar, som vi i mångt och mycket sliter oss till genom att spela fotboll kan inte direkt Barcelona rå för. Det är väl upp till domarbasen isåfall. Knappast så att domarna är mutade. Att sedan väva in domarna i eran 1-6 förlust är ju bara pinsamt och ett otroligt tydligt tecken på hur bittra ni är.
Annons: