/spanien/atletico/forum/164.aspx/spanien/atletico/forum/164.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Profe Ortega
2015-05-16 14:23
belgaren Snarare skall man inte räkna med att Mundo Deportivo, Sport och andra katalanska medier kommer skriva positiva saker om oss. Speciellt när vi blev felaktigt smutskastade efter returmatchen mot Barca i CdR mötet. Vad tjänar man på att behålla Miranda med tanke på anledningarna som jag nämnde nedanför? El kulan Det var ju ingen direkt större rotation när Alderweireld var hos oss senast så vad talar det för att han kommer ses som vår startspelare när vi har Godín och världens kanske bäste unge mittback med största sannolikhet blir ordinarie? Nog har belgaren fina kvalitéer men vad betyder det när han inte kommer accepterar en bänkplats?
Atlético El kulan
2015-05-16 14:17
Angående Alderweireld: det kommer att behövas tre riktigt bra mittbackar att roteras mellan, så alla tre kommer att få speltid. Alderweireld har dessutom en riktigt bra passningsfot, som kan lägga 60-70 meterspassningar med hög precision, vilket ingen annan kan i dagens Atletico. Jag tror att han skulle kunna göra det riktigt bra! Enda frågetecknet är om han verkligen vill tillbaka själv?
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético belgaren
2015-05-16 14:03
Imorgon är väl kanske madridistamedia något positivare gentemot oss när vi möter Barcelona.. Hoppas vi kör över dem ordentligt!

Jag gillar ju Alderweireld men är inne på lite samma spår som dig Profe. Om Miranda försvinner så tror jag att Gimenez och Godín blir ordinarie, Alderweireld säljs till Southampton eller Tottenham, och att en ny mittback kommer in för att konkurrera/agera 3e val.
MEN om ett ev. transferstopp skulle drabba oss så kan jag ändå tänka mig att man säljer Miranada och att Toby återvänder. Å andra sidan kanske Cholo vill ha kvar Miranada och vi sitter med samma mittbacksbesättning nästa säsong. Känns som det kan bli nästan hur som helst.
Profe Ortega
2015-05-16 13:40
@belgaren:
Det blir nog inget undantag med att vi smutskastas imorgon då vi ställs mot ett storlag. Dock inte från Madrid-pressen utan från de katalanska medierna...
Profe Ortega
2015-05-16 13:33
Conserva el Calderón! Jag har samma tankar som du gällande Miranda. Han är 31 år gammal och det är kanske sista chansen som vi kan få en hel del pengar då han trots allt håller världsklass. Dessutom så innebär det även att en av icke EU-platserna blir ledig när Miranda sticker. Antonio López Jag har väldigt svårt att se Alderweireld acceptera rollen som truppspelare när belgaren dels är alldeles för bra för rollen men framförallt att han kommer troligtvis vilja kräva speltid i.o.m. EM 2016 stundar under nästa sommar.. Antingen låter man Saints köpa loss Alderweireld eller så aktiverar vi en klausul som gör att man hämtar tillbaka honom till den spanska huvudstaden och att belgaren säljs till högstbjudande. Sedan så tycker inte jag att man skall sälja Siqueira tills vi har hittat två kvalitativa vänsterbackar. Visst, han har varit en besvikelse men hans form under den senaste tiden gör att jag ändå har ett visst hopp om brassen.
Atlético El kulan
2015-05-15 21:06
Vad jag tror: felipe luis, Siqueira, godin, Miranda, Gimenez, Juanfran, Gamez. Vad jag hoppas: Felipe Luis, Jonny Castro från Celta Vigo, Godin, Gimenez, Alderweireld, Juanfran och Gamez. Jag hoppas även att Mammana från River Plate kommer men att han och Lucas går på lån till någon mittenklubb i Spanien.
Atlético Antonio López
2015-05-15 21:04
En vänsterback är väl det enda som behöver förstärkas även om Miranda lämnar. Alderweireld kommer tillbaka och det finns gott om konkursens kvar mellan Godin, Gimenez och honom. Ansaldi sticker och Siqueira håller inte måttet. Jesus Gamez gör precis vad han kom till klubben för och kan definitivt vara kvar som truppspelare.
Atlético Conserva el Calderón!
2015-05-15 20:54
Profe@ Har en känsla av att Miranda lämnar och Godin-JMG bildar par. Killen från Getafe (minns inte namnet) plockas in som 4e val och Cholo gör något av sina patenterade gratisköp i form av en Cata Diaz- liknande spelare för att hålla nivån uppe. Min tanke bara. Sen att Filipe kommer tillbaka ser jag som osannolikt då Chelsea vill nog få tillbaka det de betalade och jag tror ej att ledningen vill lägga så mycket på äldre spelare. Annars lämnar Ansaldi.
Profe Ortega
2015-05-15 15:24
Hur kommer Atléticos backuppsättning att se ut från och med nästa säsong tror ni?
Profe Ortega
2015-05-15 15:22
@Conserva el Calderón!:

Det har varit mer rykten om att Griezmann flyttar till Chelsea under den senaste tiden. Tycker verkligen inte att fransmannen skall lämna redan efter en säsong, vi tjänar mer på att behålla honom.

Profe Ortega
2015-05-15 15:18
@Conserva el Calderón!:

Att Mandzukic skulle vara endimensionell såsom du vill få det till, är att säga att jorden är platt... Innan skadan så var var väldigt aktiv med att sätta första pressen, skapa yta för sina medspelare genom att dra på sig bevakning från motståndarna och inte minst besitter ett fint rörelsemönster. Som jag tidigare har sagt, visst kan man ifrågasätta att han inte gör mål men å andra sidan har han gjort även mycket bra i andra aspekter som en anfallare bör göra.
Profe Ortega
2015-05-15 15:07
@rawkus [siempre contra la peste blanca:

Det visade sig i efterhand att jag uppfattade situationen helt fel. Båda lagen bestämde sig för att lämna planen samtidigt så att River spelarna inte skulle bli attackerade. Och när River började röra sig mot utgången så blev det inte av och Boca började istället applådera sina ultras som var kvar på läktarna.

Annars så pressade Boca spelarna på att matchen skulle fortsätta, de började t.o.m. inta sina positioner och gjorde uppvärmning som om inget hände.

En mörk stund var det för sydamerikansk fotboll.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-05-15 15:03
@Conserva: Den ligger på €65 miljoer, och tror inte att han lämnar.
Atlético Conserva el Calderón!
2015-05-15 14:31
Griezi ryktas till Bayern. Om det nu skulle ske, och om det är sant att hand utköpsklausul ligger på €60 miljoner, hur hade ni reagerat? Jag själv tycker Correa har mycket potential och försökt spela in honom i laget någorlunda samt använt en del av Griezis pengar till vettig spelare som kan leverera direkt i väntan på Correas genombrott.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2015-05-15 04:23
Nu blaser de upp tunneln och River skall traska av i sällskap med poliser.
2015-05-15 04:21
@Profe Ortega:

Helt sjukt att det andra laget skall "besluta" det.

Hörde dock att tjockisen var den som levererade beslutet i enighet med läkare och seguridad publica samt CONMEBOL.

Vet att Bocaspelarna beslutade sig att traska av planen om matchen INTE br¨pts, men tror ej att de tog beslutet sa att säga. det maste komma fran hpogsta ort - annars är det helt at helvete :/ Gillar dock att de stod med River i solidartet, trots hatet mellan klubbarna. Ingen normalfuntad person kan stödja det som gruppen idioter gjorde.

Nu fragas det: "Varför i helvete finns det inte en enda snut i det omradet där tunneln finns??" Haller med. Minst sagt kännsligt omrade.
Profe Ortega
2015-05-15 04:18
Såsom jag har uppfattat, beslutade domarna att blåsa av matchen efter att Boca spelarna tvingade fram beslutet.
2015-05-15 04:17
Idiotiskt!!! Stackarna som fick skiten kastat pa sig har alltsa fatt sta at sidan och brännts i ca 1 timme och 15 minuter...

Nagon beordrar Bocaspelarna att "ställa upp sig fór andra halvlek"... Haha, vad i helvete händer?

Skicka in nagon CONMEBOL chef som sätter ned foten, nu.
Profe Ortega
2015-05-15 04:14
På tiden att matchen avbröts, tråkigt att dom behövde 75 minuter för att inse det.....
2015-05-15 04:13
Bocaspelarna vill knata av planen i solidaritet med Riverspelarna.

...och NU avbryts matchen, äntligen.
2015-05-15 04:06
Haha, fan vad langsamma de är. Bryt skiten!! det borde gjorts direkt!
Profe Ortega
2015-05-15 04:04

Ok, tack för rättelsen :)
2015-05-15 04:01
@Profe Ortega:

Det var matchvärdarna ihop med snuten som drog ned den. Mongona vid tunnel försökte halla kvar den. De hade bokstavligen talat dragkamp med snuten.

De bör tömma just det omradet vid spelarngangen och sedan lata de lämna.
2015-05-15 03:59
Fansen har börjat slussas ut. Matchen bör saledes brytas.

Kan tänka mig hur det kommer balla ur utanför La Bombonera...
Profe Ortega
2015-05-15 03:57
River spelarna kan inte ens lämna planen p.g.a. Boca supportrarna drog ner plasttunneln.
Profe Ortega
2015-05-15 03:55

Jojo men det gäller att sådant vid rätt tillfällen kan jag tycka :)
2015-05-15 03:49
OM uppehallet pagar längre än 1 timme sa är det "förbjudet" att ateruppta den. Hörde jag rätt?
2015-05-15 03:48
De kan bryta matchen, ta spelarna till sjukan/köra in ambulanser. Fan väntar de pa??
Profe Ortega
2015-05-15 03:47
Enligt kommentatorerna så sägs det att matchen kommer att pågå. Sjukt....
Profe Ortega
2015-05-15 03:41
Doktorn sade att spelarna inte kan fortsätta, vissa av dem har t.o.m. fått första gradens brännskada.
Annons: