/spanien/atletico/forum/162.aspx/spanien/atletico/forum/162.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético skogstorparen
2015-05-17 20:54
Spaniens Leksand vinner La Liga, tillsammans med Real får dom nära 50% av TV pengarna, sorgligt att det får ske i EU, snacka om konkurrens fördelar, nej se västerut, i USA finns de rätta sportsliga ligorna, sällsynt att samma lag dominerar ligorna som i EU ;-((
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2015-05-17 20:52
Torsken gör mig ingenting i sig da jag är glad att Barca tog titeln och ej Real.

Sista matchen skall 3e platsen befästas, om inbördes ej redan avgjort det till varan fördel.

Grattis Barca och "LOL!" Real :)
Atlético Chewie
2015-05-17 20:51
Griezmann sprang mycket i första halvleken också
Atlético Blyger
2015-05-17 20:49
Match utan hjärta, förutom Godin, Oblak och Torres. Vad har hänt med vårt passningsspel?
Atlético Blyger
2015-05-17 20:43
Bollen först!!
Atlético Blyger
2015-05-17 20:31
Godin visar vad hjärta är.
Atlético Blyger
2015-05-17 20:26
Var är vårt passningsspel?
Atlético Blyger
2015-05-17 20:21
Ännu bättre
Atlético Blyger
Ännu bättre
Atlético Blyger
Byte Arda - Garcia?
Atlético Conserva el Calderón!
2015-05-17 20:20
Vårt försvarsspel påminner mig om Perea-Juanito tider. Hönsgård.
Atlético Blyger
2015-05-17 20:20
Bajs.
Atlético Chewie
2015-05-17 20:18
hipster Messi
Atlético Blyger
2015-05-17 20:04
Barca filming FC
Atlético eduardo c
2015-05-17 20:02
har Messi blivit en hårding eller? tatuering och YMCA-skägg odling...
Atlético belgaren
2015-05-17 19:32
Dani Alves, vilken pajas.
Atlético pimpster
2015-05-17 18:52
Andra matchen idag som Atléti och Barca möts. Atlético Madrid Infantil förlorade finalen i Lennart Johansson Academy Trophy på en svårt vattensjuk plan med 0-1. Vann gruppen överlägset och har ett par, tre spelare som såg riktigt bra ut för att vara födda -01. Cedric Teguia, stor spelare med ruskigt steg var bra på mittfältet. Fanns även en riktig liten playmaker i Adrián Expósito Granizo. Påminde lite om Ariel Ibagaza i fornstora dagar.
Ignacio Quintana Navarro, snabb kille som kom trea i skytteligan med 4 mål.
Atlético Kakan_Atletico
2015-05-17 12:09
Går han till Real så är han som död för mig.
Atlético Conserva el Calderón!
2015-05-17 12:06
Det pratas verkligen om att De Gea är klar för Mandril..
Profe Ortega
2015-05-16 19:44
Saxat från Les Rambles

"Det som oroar mig imorgon är ett Atletico M som är revanschsugna. Vi har slagit de 3 (4) gånger den här säsongen, hoppas de inte skadar våra spelare. Vill minnas sist vi möte de så var Mario Suarez brutal mot Messi. Den fula tacklingen efter den andra.... Den fula fisken.."

Hycklare...
Atlético Antonio López
2015-05-16 17:53
Profe/

Inte läst andra kommentarer än så du kanske redan fått svar men vill inte Alderweireld vara tredjevalet får han göra sig värdig av en plats i startelvan precis som ALLA andra spelare i Atlético. Gällande Siqueira håller jag med, syftade på att köpa in en vänsterback av högre kvalité som förstaval.
Atlético El kulan
2015-05-16 15:30
Profe Ortega I år så har Gimenez varit ett tydligt tredjeval på mittbackspositionen, men han har ändå spelat 27 matcher hittills! Och då spelade han i stort sett inte alls fram till november. Vad jag menar är att oavsett om man är första, andra eller tredjeval så kommer det att bli en hel del matcher! Med tre riktigt starka mittbackar så ökar konkurrensen och viljan att rotera ökar också, t o m för Cholo. Tre bra mittbackar behövs. Att ha två bra förstaval och en Cata Diaz som backup håller inte i längden. På tal om övergångar; någon som har några tankar om Elches anfallare Jonathas som det har ryktats om de senaste dagarna?
Atlético belgaren
2015-05-16 15:27
Jag tror att Alderweireld helst vill stanna i Southampton, det intrycket har jag iaf fått av de intervjuer jag läst och sett . Men den som lever får se.

Profe
Att de skulle skriva positivt var väl inte det jag syftade på, men när vi möter Barcelona antar jag att de kommer lägga sin fokus där istället.

Om Cholo tycker att Miranda fortfarande har något att tillföra laget så kan jag absolut tänka mig att han vill ha kvar honom, även om vi här i Sverige kanske vill ha in någon ny och casha in.
Profe Ortega
2015-05-16 14:57
Tråkigt att Undiano Mallenc Mär den som skall döma en avgörande toppmatch imorgon då han är känd för att göra dåliga domarbeslut. Vill minnas att Undiano Mallenc var den som dömde matchen mellan Barca och Atleti på Camp Nou i CdR och han såg mellan fingrarna när Barcelona spelarna gjorde dessa saker:

* Alves boxade Gámez mage.
* Rakitic för en vansinnig saxkapning som inte var på boll.
* Messis armbåge mot Gámez
* Messis hands innan Barca gjorde mål.
* Messis kung fu spark som nästan träffade Moyás ansikte.

Profe Ortega
2015-05-16 14:57
Tråkigt att Undiano Mallenc Mär den som skall döma en avgörande toppmatch imorgon då han är känd för att göra dåliga domarbeslut. Vill minnas att Undiano Mallenc var den som dömde matchen mellan Barca och Atleti på Camp Nou i CdR och han såg mellan fingrarna när Barcelona spelarna gjorde dessa saker:

* Alves boxade Gámez mage.
* Rakitic för en vansinnig saxkapning som inte var på boll.
* Messis armbåge mot Gámez
* Messis hands innan Barca gjorde mål.
* Messis kung fu spark som nästan träffade Moyás ansikte.

Profe Ortega
2015-05-16 14:23
belgaren Snarare skall man inte räkna med att Mundo Deportivo, Sport och andra katalanska medier kommer skriva positiva saker om oss. Speciellt när vi blev felaktigt smutskastade efter returmatchen mot Barca i CdR mötet. Vad tjänar man på att behålla Miranda med tanke på anledningarna som jag nämnde nedanför? El kulan Det var ju ingen direkt större rotation när Alderweireld var hos oss senast så vad talar det för att han kommer ses som vår startspelare när vi har Godín och världens kanske bäste unge mittback med största sannolikhet blir ordinarie? Nog har belgaren fina kvalitéer men vad betyder det när han inte kommer accepterar en bänkplats?
Atlético El kulan
2015-05-16 14:17
Angående Alderweireld: det kommer att behövas tre riktigt bra mittbackar att roteras mellan, så alla tre kommer att få speltid. Alderweireld har dessutom en riktigt bra passningsfot, som kan lägga 60-70 meterspassningar med hög precision, vilket ingen annan kan i dagens Atletico. Jag tror att han skulle kunna göra det riktigt bra! Enda frågetecknet är om han verkligen vill tillbaka själv?
Atlético belgaren
2015-05-16 14:03
Imorgon är väl kanske madridistamedia något positivare gentemot oss när vi möter Barcelona.. Hoppas vi kör över dem ordentligt!

Jag gillar ju Alderweireld men är inne på lite samma spår som dig Profe. Om Miranda försvinner så tror jag att Gimenez och Godín blir ordinarie, Alderweireld säljs till Southampton eller Tottenham, och att en ny mittback kommer in för att konkurrera/agera 3e val.
MEN om ett ev. transferstopp skulle drabba oss så kan jag ändå tänka mig att man säljer Miranada och att Toby återvänder. Å andra sidan kanske Cholo vill ha kvar Miranada och vi sitter med samma mittbacksbesättning nästa säsong. Känns som det kan bli nästan hur som helst.
Profe Ortega
2015-05-16 13:40
@belgaren:
Det blir nog inget undantag med att vi smutskastas imorgon då vi ställs mot ett storlag. Dock inte från Madrid-pressen utan från de katalanska medierna...
Profe Ortega
2015-05-16 13:33
Conserva el Calderón! Jag har samma tankar som du gällande Miranda. Han är 31 år gammal och det är kanske sista chansen som vi kan få en hel del pengar då han trots allt håller världsklass. Dessutom så innebär det även att en av icke EU-platserna blir ledig när Miranda sticker. Antonio López Jag har väldigt svårt att se Alderweireld acceptera rollen som truppspelare när belgaren dels är alldeles för bra för rollen men framförallt att han kommer troligtvis vilja kräva speltid i.o.m. EM 2016 stundar under nästa sommar.. Antingen låter man Saints köpa loss Alderweireld eller så aktiverar vi en klausul som gör att man hämtar tillbaka honom till den spanska huvudstaden och att belgaren säljs till högstbjudande. Sedan så tycker inte jag att man skall sälja Siqueira tills vi har hittat två kvalitativa vänsterbackar. Visst, han har varit en besvikelse men hans form under den senaste tiden gör att jag ändå har ett visst hopp om brassen.
Annons: