/spanien/atletico/forum/1618.aspx/spanien/atletico/forum/1618.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético el niño para siempre!
2008-10-22 16:12
Vi har iaf lite bättre odds än Liverpool är till höger, på bet365. :P
Atlético Optimo_Kun
2008-10-22 15:10
fattar verkligen inte hur Ever kan vara petad.. förtjänar verkligen att få spela efter real matchen. måste få vara kvar nästa år
Madrassen
2008-10-22 14:57
olleulv//

Har själv 8mb bredband och köpte matchen Arsenal-Slavia förra året och det funkade inte särkilt bra, men det kanske berodde på något annat än bredbandshastigheten.
Atlético garmawi_90
2008-10-22 14:56
Någon som vet ifall Aguirre får coacha laget ikväll mot L'pool?... För läste nyss på goal att han inte får göra det:S... skulle inte UEFA skujta upp "straffet" tills vidare? :S

Tack på förhand.

Ikväll tar vi L'pool =)
Atlético olleulv
2008-10-22 14:46
Hej,

en fråga till vem som helst : Visats nättjänst där man köper matchen för 49:-... är den nåt att ha? funkar det bra med 8mb bredband? och till tv'n? Tackar!
Atlético planne
2008-10-22 11:01
Tycker det låter j*vligt märkligt att Aguirre vilar Kun och Heitinga etc när hans jobb tydligen står på spel...
Atlético zoran
2008-10-22 10:42
@Deion

Serbien har varit i en generationsväxling sedan VM 2006 då de skämde ut sig. Man har en riktigt bra backlinje, många duktiga mittfältare, men ingen playmaker även om Antić introducerat Nenad Milijaš som var på väg till Mallorca tidigare i år. Förut hade man ju spelare som Dragan Stojković, Dejan Savićević och även Milinko Pantić som dock aldrig fick chansen på riktigt pg.a. dessa två. Dessutom verkar Stanković ha vaknat på riktigt under Mourinho.

Antić har introducerat ett 4-3-3-system med Milan Jovanović (Standard Liége), Nikola Žigić (Valencias träningsanläggning) och Marko Pantelić (Hertha Berlin) med hög press och hårt arbetande mittfältare. Samtidigt kommer ytterbackarna fram på kanterna (Branislav Ivanović från Chelsea och Ivan Obradović från Partizan). Det är stor skillnad jämfört med de tidigare förbundskaptenerna som fastnade i ett fegt och defensivt tänk.

Dessutom gör ju faktiskt de serbiska ungdomslandslagen fantastiska resultat. Se upp för U21-landslaget med hur mycket talang som helst i Sverige. Man slog bl.a. Danmark med B-laget i ett dubbelmöte.

När det gäller Röda Stjärnan är det en klubb i ruiner jämfört med de fornstora dagarna. Bara en kriminell skulle kunna vara med i den organisationen. Partizan har dock en ungdomsakademi som är i klass med de allra bästa lagen i världen, dessutom har man ett ojämförtbart lag med Röda Stjärnan (även om det gör ont att säga..).
Atlético Deion
2008-10-22 09:31
förresten, hur kan tv6 tycka att Inter mot partyön är en större match än tex Chelsea-Roma och Atletico-Liverpool? Jag vet att de försöker med tjuvtaktik för att tvinga folk att beställa viasat sport men folket förtjänar bättre matcher på en kanal som fler har tillgång till.
Atlético Deion
2008-10-22 09:25
zoran//

jo det är ju sant egentligen, man tänker inte alltid på att Antic tog över i slutet av säsongen, det har bara blivit så i folkmun att det va med Antic som vi åkte ner.
Jo, jag har märkt att han gör ok ifrån sig med landslaget. Frågan är bara hur länge det håller. Serberna är inte precis kända för att ha kontinuitet, om inte annat är väl både Partizan och Rödluvorna om än värre än Atletico på att byta tränare. Men jag hoppas det går bra för Antic.

Nu kopplas även Flores till Atletico trots att han sitter på ett 3 års kontrakt med de grönvita, tror att Aguirre får gå efter säsongen i vilket fall som helst då han inte riktigt är den ledare som kommer föra klubben till stora framgångar, vilket även ledningen verkar ha fattat. En spansk tränare som Flores eller Ramos skulle sitta finfint faktiskt, då kanske man kan skola fram lite fler spanska spelare i truppen också.
Atlético zoran
2008-10-22 09:03
@Deion och kun10aguero

Radomir Antić har aldrig spelat för Atlético, men han tränade som sagt klubben när de tog dubbeln 1995-1996 och var där vid ytterligare två tillfällen sedan Gil y Gil sparkat både Claudio Ranieri och Arrigo Sacchi. I ärlighetens namn var det ju Ranieri som körde Atlético ner i Segunda då han Antić bara hade ansvaret i de sex sista matcherna den säsongen.

Chansen att han tar över Atlético en fjärde gång är inte särskilt stor för tillfället. Antić tog nämligen över Serbien i slutet av Augusti och har gjort ett strålande jobb hittils då han verkar ha fått oss på fötterna igen efter flera år av misslyckanden.
Atlético wesse
2008-10-22 08:42
@Madrassen

Torres var diplomatisk nog att stanna hemma för rehabilitering..

Skulle väl vara ganska oproffsigt att sitta i vår VIP när man lirade i 'Pool. Samtidigt vill han väl inte vända ryggen mot oss genom att tacka nej heller..
Madrassen
2008-10-22 08:29
Tackade Fernando Torres ja till att sitta i vår VIP-Box?
Atlético henry garvis carlsson
2008-10-22 07:02
På spaning efter ny coach.... tro fan att Ramos vill byta white hart lane mot Calderon...
Atlético henry garvis carlsson
2008-10-22 05:48
Sätter man in 40EURO å spela för hos vår åländska sponsor PAF så "får" man en Atleti-tröja...följ bara kampanjlänken
Atlético Otuga
2008-10-22 00:08
Imorgon får vi banne migse till att skärpa oss och ta och vända trenden !
Vamos !
Atlético Deion
2008-10-21 23:00
kun10aguero//

Radomir Antic har nog aldrig spelat för Atlético, han va dock den som tog dubbeln som manager för laget, och var samma manager som körde ner Atlético i andra dividion till slut i hand tredje sejour. Jag är inte säker på vem du pratar om med en klubbhistoria som spelare, men du kanske menar Milinko Pantic som just Antic hämtade till klubben för att agera mittfältsmotor när vi vann dubbeln. Pantic var en riktigt bra spelare.
Atlético kun10aguero
2008-10-21 22:23
Skulle också vilja se Miguel från start, mer kämpaglöd hos han med, men LG är väl lite bättre i CL med sin rutin.
Atlético kun10aguero
2008-10-21 22:22
På tränarposten, ifall Aguirre lämnar, skulle jag vilja se en tränare med Atletico förflutet, typ Aragones, fast helst vill jag ha Radomir Antic. En utav de bästa spelarna som varit i klubben och har ju som bekant haft en lyckad sejour i Atletico när han fixade dubbeln. Kan klubben och vet vad klubbkänsla är.
Atlético wesse
2008-10-21 22:13
@Senken

Tycker verkligen Miguel har visat att han är värd chansen från start med alla pigga inhopp han har haft! Mycket mer värd än L. Garcia iaf!
Atlético senken
2008-10-21 22:02
Vi får väl se om Aguirre är så "modig" att han startar med elvan som står i införrapporten, det enda felet jag ser är att Luis Garcia ska starta och inte Miguel.... fyfan.
Atlético kun10aguero
2008-10-21 21:55
Det finns 2 riktigt bra på redaktioner här på SF, de här o LFCs, men vårat e ju top 1 utan tvekan !

Fy fan va gött Juventus!! :D
Atlético wesse
2008-10-21 21:47
Liverpools införrapport var också ganska bra...
Skönt att se att fler än vår redaktion håller hög kvalitet!

Dock krävs det mer innan nån annan redaktion rubbar våra glödheta skribenter!

Förbannar mitt öde som måste jobba imorgon!
AUPA ATLETI!

AUPA REDAKTIONEN!;)
Atlético garmawi_90
2008-10-21 21:36
Ämne: grabar kan nån skick....
Här har du en länk med svenska kommentatorer =)
Diego Forlan
2008-10-21 21:30
grabar kan nån skicka länk till matchen mellan Juventus-Real Madrid min bror gillar Juve

är tacksam om ni kan skickar!
Diego Forlan
2008-10-21 20:15
Fan råka trycka fel ja råka trycka tips:1-0 men ja tycker att de kmr bli 1-2 till osss va tror ni

Hoppas på en vinst imorn fan de har varit lite tufft i ligan men hoppas på en vinst på premier leugue killarna.

Vad tycker ni de kmr bli imorn?

Ps: välkommen Deion du är en Atletico fans ja säga.

Atlético Deion
2008-10-21 19:47
Bra att man släpper några unga nu, även om det beror på mycket skador snarare än förstaval i truppen. Personligen tycker jag att det var helt onödigt att hämta in både Assuncao och Banega, då fördömer man Camacho till att sluta utvecklas och ruttna bort sin talang på bänken. Verkligen synd med tankr på vilket jävla hjärta han visade förra sässongen. Det hör ju inte till vanligheterna att man startar med 18 åring, men Nacho är inte en vanlig 18 åring heller. Man undrar ju vad som hänt med Torres om han hade varit 18 år nu under denna fas i klubben istället för när vi kom upp och va tvungna att spela de unga i början. Ja, de kanske kommer få spela denna match, men sen då? Sen ser man dom inte igen tills dom hamnar i Mallorca eller Getafe.
Atlético per.lesra
2008-10-21 18:43
Ämne: Asså hur oseriös kän....Viasat motor är exakt samma kanal som Viasat sport 3. Dom har bara bytt namn på kanalerna av nån idiotisk anledning. Jag är då bara glad att matchen visas!! Längtar till i morgon
Atlético kun10aguero
2008-10-21 18:36
Hoppas verkligen att Camscho och Domingues startar, som Deion skrev "Var är våra egna rödvita hjärtan som bultat för klubben och drömt pojkdrömmar om att få sätta på sig de rödvita färgerna med lycka och stolthet"
Så har vi 2 där !!
Atlético kun10aguero
2008-10-21 18:26
"Var är våra egna rödvita hjärtan som bultat för klubben och drömt pojkdrömmar om att få sätta på sig de rödvita färgerna med lycka och stolthet."

Här är en !! ;D
Atlético Roni
2008-10-21 18:17
Men vad jobbigt e dom dumma i huvudet, den kanalen har jag fan inte ens.
Annons: