/spanien/atletico/forum/1613.aspx/spanien/atletico/forum/1613.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Jimmy
2008-10-23 12:10
Nina(Red)

Det handlar väl inte bara om att det är en krönika? Genom att skriva som han gör drar han en av världens mest anrika klubbar i smutsen och anklagar dem för massa skit utan några som helst belägg, det är nog det som folk stör sig på.

Och om man nu kan skriva vad man vill så kan väl jag skriva om att Atleticospelarna misshandlar Real-supportrar i omklädningsrummet innan varje match. Sätta lite personlig touch på det hela, kalla det för krönika så är allting okej? Är det vad du säger?
Färjestad Mafisen
2008-10-23 11:50
Vill bara göra den eminente smygarsenalaren Deion uppmärksam på att det var Peter Fröjdfeldt som dömde returen på Anfield, inte Frisk.
Spanien eeyEz
2008-10-23 11:43
Man såg också slutet av matchen där LFC supportrar gick över till AM supportrar och skakade hand, Som Niva säger Kärleken till Torres övervann allt.
Men för Akshay blev de något annat.
Atlético henry garvis carlsson
2008-10-23 11:26
Enligt Erik Nivas krönika efter gårdagens match var det rena rama "we shall overcome" stämningen mellan fansen igår.... inte ett öga torrt :).
Något att tänka på för fransosmaffian Uefa som väl skulle specialgranska även denna match!
Spanien BlaZze
2008-10-23 11:18
Ämne: OKej nu börjar ni sp....
Jo visst kan man skriva en krönika om sånna här saker MEN!
Det är inget en normal person borde göra direkt efter slutsignalen när man är som mest bitter. Då är det bättre att sova på saken och skriva den nästa dag för det är faktist så att när domarinsatsen var kass som igår och man är förbannad, skriver man saker man inte gör i normala fall. Som någon här skrev tidigare, låt det sjunka in, analysera och skriv sedan krönikan. Låt inte en krönika bli som någon vedergällningsaktion för den är inte speciellt bra skriven och ser delvis ut som en matchrapport, vilket en del folk trodde att det var också eftersom den kom ut före den riktig matchrapporten.

Matchen igår var som den var. Vi spelade helt okej i första halvlek men tappade mycket i andra när Keane, Gerrard och Alonso (pools bäste spelare igår) bytes ut. Eftersom vi har match borta mot Chelsea i ligan på söndag så prioriteras den före CL-matchen vilket syntes på bytena.

Ni tog över i andra och var riktigt farliga, speciellt efter Kun byttes in. Vi i pool är nöjda med oavgjort för det snackades det om före matchen också eftersom prioriteten denna vecka ligger på Chelsea.

Att vi dessutom saknar Torres just nu är något som stör vårat anfallsspel enormt, även det faktumet att en till nyckelspelare, Skrtel är borta gör att försvaret ser ut som en hönsgård ibland för Agger är rätt matchotränad. Om två veckor på Anfield möts vi igen och då är antagligen Torres tillbaka så han får möta sina gamla kompisar. Väl mött då.
Atlético Otuga
2008-10-23 10:36
Tycker man överlag lägger FÖR mycket fokus på dommarna...lägg det på dåliga spelare igår för herregud vad vi spelade kasst i första hade vi ett ända skott på mål ? Hade vi gjort 2 mål hade vi vunnit med 2-1 och då hade ett felaktigt domslut inte haft någon som helst betydelse !
Atlético Otuga
2008-10-23 10:27
Dommaren var kass, men det drabbade iofs båda lagen för Ben någonting var inte heller offside men visst avblåsningen på Maniche var horribel, men trots allt så spelade VI dåligt speciellt i första...sen kom våra portugiser igång tack & lov ;) vi går vidare som tvåa...
Zaragoza Nina (Red.)
2008-10-23 10:11
OKej nu börjar ni spåra ur på allvar, eller började, igår kväll.

Ni kan inte anmäla Akshay Deion till CR för att han tycker något. En krönika är vinklad, och ger alltid perspektiv på verkligheten ur skribentens ögon; det är ingen sanning, det är en personlig tolkning.
Jag kan tycka att Deion är...småbitter, låt honom vara det ifred.
Ni behöver inte tycka så som han.

Nog måste han få tycka som han tycker?

Om CR prickar honom för hans åsikter så blir det dags för mig att börja fundera på huruvida SvenskaFans är en värdig sida att fortsätta skriva på eller inte.
Det var illa nog när min Loic tvingades gå för att ha retat upp culés. Jag ser det som ett centralredaktionellt misslyckande, upprepar sig detta vete fan vad poängen med att försöka driva en sida som denna är.

Jag tycker överlag att alla de fyra brittiska klubbarna får domarfördelar. Go ahead, anmäl mig med.

Vad hände med yttrandefriheten?
Vad hände med: Jag håller inte med dig om det du säger, men jag är beredd att dö för din rätt att FÅ säga det?
Atlético henry garvis carlsson
2008-10-23 08:54
Någon som vet när uefa skulle ge sin slutgiltiga dom om "bråken" mot grodätarna?

3 poäng mot PSV "hemma" räcker för avancemang, borde ju inte vara helt omöjligt.... Om Marseille slår PSV samt att LFC vinner mot båda dessa går vi även vidare om vi förlorar de resterande 3.
Madrassen
2008-10-23 08:30
Ämne: Otroligt pinsam matc....
Det var ju inte ens Akshay som skrev matchrapporten...

Om man för en gångs skull ska prata lite om matchen måste jag säga att jag som Atléticosupporter är nöjd med 1-1, trots att pölsepajasarna (Niclas Bobergs sköna smeknamn på domarteamet) stod för en ganska märklig insats.
Spanien Andano
2008-10-23 04:51
En tveksam straffsituation mot Arsenal och 1 bortdömt offsidemål åt vardera håll igår kväll.
"jag ser ett mönster" och "ett unikt vägvinnande koncept"?

Tror nog alla med någorlunda objektiva ögon håller med om Liverpool är minst förfördelat av "the big four" när det gäller domslut.

Grattis till den sämsta krönikan som skrivits på SF.

I all välmening, håll dig till "Tattoos o Motorcyklar". Fotboll verkar inte vara din grej riktigt.
Atlético John Mayer
2008-10-23 03:20
Är lite tudelad angående Deions artikel. Håller med om att domartabbat är olyckliga att se men tycker inte att din "konspirationsteori" (bästa ordet jag kunde komma på) har någon specifik grund. Visst, kanske är jag lite väl godtrogen men jag har personligen oerhört svårt att tro på att en domare favoriserar ett specifikt lag. Vem vet, jag kan vara ute och cykla, såg inte Juventusskandalen komma heller..

Dock så tycker jag att du hetsar upp dig lite väl mycket över det hela. Maniche läge håller jag med om att var redigt uselt bortdömt av linjedomaren men för övrigt har jag inget direkt att klaga på. Handsen skulle resulterat i en friskpark (knappast gult kort) och Keanes läge är sjukt svårt att bedömma i den fart som det sker i. Fotboll är inte alltid rättvist, klyscha så det sjunger om det, men det är den bistra sanningen. När vårt solklara mål dömdes bort så skrek jag mig hes på domarens idioti på krogen (fick till en riktig kråka, kände mig som en fjortis i tonåren) men efter matchen så var det bortglömt. Shit happens, så enkelt är det med det.

Många felaktiga offsidemål i Liverpools favör? Kan det ha något att göra med att en stor del av deras spel fokuseras på genomskärare till snabba forwards? Många feldömda straffar i Manchester Uniteds favör? Jag vet inte, men något säger mig att det har lite att göra med det faktumet att United spenderar betydligt mer tid i motståndarnas straffområde än många andra lag..

Visst, självklart gör domaren fel och att det hänt i favör till Liverpool i så tydliga lägen är olyckligt och irriterande, speceillt när man (som jag) avskyr laget i fråga. Men att söka efter djupare förklaringar än just ordet "Domartabbe" känns lite overkill..
diaren
2008-10-23 02:00
Det är klart att man får uttrycka sina åsikter. Det är fullt förståeligt att man som supporter är frustrerad och bitter över domarmisstag.
Men krönikan går ju faktiskt längre än att skälla på en dålig domare. Krönikans poäng är ju att en klubb konstant får fördelar av flera olika domare, i flera olika tävlingar.

Ska man komma med en sådan stark anklagelse, oavsett om den är riktad mot LFC eller mot domarkåren, så bör man kunna presentera bättre argument än en högst personlig teori om att domaren i EN match släpper en straff för att han känner vederbörande spelares föräldrar.

Jag ser det som en klumpig krönika som gör både mig och många andra förbannade. Men jag tycker inte det är något att anmäla för någon typ av granskning, inget olagligt eller direkt kränkande framförs ju i texten.

Däremot tycker jag att skribenten kanske ska rannsaka sig själv och fundera över skillnaden mellan att uttrycka sina åsikter och att framföra personliga teorier som någon form av sanning.
Atlético Deion
2008-10-23 01:44
brittisk fotboll är världsbäst på att gömma rasism, korruption, ekonomi osv för det offentliga ögat. Jag säger inte det för att tror det. Jag säger det för att jag har bott i England i 8 år.. jag vet hur dom funkar.. så jag är inte förvånad att bli anmäld för fria åsikter och leva på permission medans Birro går fri.
Atlético Deion
2008-10-23 01:39
jag tycker inte det är löjligt om man anmäler någon till CR om man personligen känner sig kränkt. Men då ska alla jobba under samma villkor. Italienska fans tar inte åt sig för att dem är medvetna om saker som de anklagas för, av varandra eller andra, de tar det med en nypa salt för att ligger en viss uns av sanning i det. Jag har själv brittiskt blod, och jag vet att PL älskare är överkänsliga om deras liga och lag. Gömmer allting så fint som det går, det fula får inte synas offentligt, varken rasism eller domarfördelar. Jag skulle inte vara förvånad om en Liverpoolsupporter anmälde mig i hoppet om att ingen ska kunna läsa någon nagativ tanke om deras klubb. Det är klart jag känner mig illa till mods varje gång Real skriver nåt om oss och använder lillebror, lillesyster eller Gil. Men jag tar det för att jag vet att det finns något bakom det dom skriver i en sorts rivalitet. Men brittiska fans kan inte ta nåt negativt om deras heliga lag, och man lever i ganska svår förnekelse, nu pratar jag inte om fansens på SF, utan i England.
Zaragoza dmn
2008-10-23 01:34
Ämne: Ämne: men her....
Finns det någon som seriöst läser Birros texter och påverkas av dem? Jag trodde folk läste dem för lättsam underhållning, istället för att se någon stand-up-comedy eller liknande.

Därmed inte sagt att Birros artiklar är ok. Men det är "vanliga" krönikor så som din här som verkligen påverkar åsikter hos fotbollsfans runt om i landet. När du på ett så skandalöst sätt angriper en specifik klubb, som många av de som läser din krönika förmodligen inte är särskilt insatta i, så är det klart att vi som håller på den klubben blir upprörda.
Barcelona SaM__-
2008-10-23 01:33
Precis!

Det som gör åsikter så fantastiskt stiff :)

Vi måste få tycka som vi gör och alla har rätt till åsikter även om de kan vara koko för vissa. Men man har givetvis rätt att publicera sina tankar i en krönika utan att på något vis bli anmäld. Skulle det vara så kan ju hela comunity sektionen i krönikor läggas ner på SF.
Spanien Jimmy
2008-10-23 01:33
Deion//

Bäst att du gräver fram något om att domarteamet kommer från samma stad som Daniel Agger..
Sevilla Stiff
2008-10-23 01:27
Men självklart är det det löjligt att anmäla någon till centralredaktionen. Alla ska få ha sin åsikt även om inte alla delar den. Håller dock fast vid min åsikt angående artikeln..
Sevilla Stiff
2008-10-23 01:25
Ämne: men herregud.. vilke....
Försvarar ingen men att sätta fingret på just en klubb känns ganska orättvist...
Caperuza
2008-10-23 01:24
Deion // Där har du faktiskt rätt. Birro är en gåta.
Ska förresten mitt i allt mitt klagande ge Atleticofansen på Vicente Calderón en stor eloge för ikväll. Det var grym stämning på läktarna, även när ni låg under. Helt sanslöst emellanåt, jag satt och rös framför tv:n. Jag undrar hur det kändes på läkaren. Respekt!
Atlético Deion
2008-10-23 01:18
men herregud.. vilket väsen.. bara för man råka skriva Liverpool och domare blir det himla liv.. men när Birro i flera år har hoppat på folkgrupper..använt könsord.. svurit åt medlemmar.. tryckt ner svenskar och det svenska samhället och anklagat Inter för domarfördelar så går det igenom med buller o bång..
Caperuza
2008-10-23 01:17
Då är det väl inga problem för CR heller. Står han för sin text även i morgon så borde han väl kunna försvara den också och lägga fram fakta?
Zaragoza dmn
2008-10-23 01:16
Ämne: ja precis.. det är e....
Du menar Chelsea-redaktionens rapport efter att de fått 1-1 på en hemskt feldömd straff mot oss i PL förra säsongen, eller? Vad klagade de över då, att domaren ville ha för mycket betalt?

Klagade Milan efter vårt senaste möte, när de fick en billig frispark som Insaghi styrde in med armen? Vad jag minns så klagade de inget på det, och det gjorde inte vi heller eftersom "shit happens".

Du har ingen som helst grund för något av det du skriver. Du är bitter för incidenter i två möten och missbrukar din ställning som skribent här för att få utlopp för det.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2008-10-23 01:13
SaM__-

Håller med där, lite lågt att anmäla sånt" krönikor är en persoligt reflektion inte en hel redaktion gemensamt tyckte.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2008-10-23 01:11

Det är ok att vara skit förbanat, men koncentrera dig på dagens fakta och ej belasta hela Liverpool för gammal ost! Lovar att Benites är lika förvånad som vi andra.

Nåväl move on" man bör alltid skriva artiklar efter dagen när allt har kyla ner sig..
Barcelona SaM__-
2008-10-23 01:09
haha vad är det för nisse som har anmält skribenten till centralredaktionen. Inte finner jag något ohyffs i texten?

Komigen nu föfan, en subjektiv krönika av en person som ger SINA tankar och alla blir upprörda. Nu är det dagis nivå på Liverpool fansen och de andra som blir så upprörda över en subjektiv åsikt.

Ska det vara så ska man då börja anmäla alla krönikor man inte håller med? Skärpning!
Sevilla Stiff
2008-10-23 01:08
Ganska pinsam artikel om Liverpool och domare må jag säga...
Caperuza
2008-10-23 01:07
Deion // Föga förvånande är du anmäld till centralredaktionen. (tyvärr inte av mig)
Atlético Deion
2008-10-23 01:07
Sen ni som har emn någorlunda bra förståelse uppfattnig.. så skriver jag "Det är inte spelarna eller klubbens fel, det är det unika konceptet som är boven" så ingenstans har jag sagt att det Liverpools fel.. det handlar om domare.. sen om man som supporter inte ser mönstret för att man håller på klubb som får fördelar är fortfarande inte klubbens fel.
Annons: